1.3 combo da vites hangi devirde değiştirilir

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan yeniceri
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
arkadaşlar dün akşam yakıt aldım son testin sonuçlarını açıklıyorum.artık shell-eurodiesel kullanıyorum. fiyat 3.31 ytl, 22.66 l mazotla 373.5 km yaptım. 100 kmde yaklaşık 6 litre yapar. bunun dörtte biri klimalı. ne şehir içi ne şehir dışı. hız olarak 75 i geçmedim. 1-2-3. vites ağırlıklı. 4.vites i pek kullanamadım. mesela bir gün pikniğe dağa gittim. araç kalabalık 15 km gittim.15 km geldim. bu 15 km nin 12 km si klimalı ve sadece 2.vitesti. genel kullanım tarzım ise servis müdürü arkadaşıma combo eğitmeninin hizmet içi seminerinde öğrettiği gibiydi. kalkınca 2000-2500 gibi 2 ye aldım. önüm açıksa vitesleri 3000 devirde değiştirdim. 4.viteste 70-75 km hızı geçmedim. ancak eğer trafik sıkışık ise yada tam şehir içinde isem 2500 devirde bir üst vitese geçtim. klima açık değilse mutlaka iki camda açıktı. bir fikir versin diye söylüyorum:bu 373.5 km nin en az 170 km si tam şehir içi dur kalk. bilmeyenler için söylüyorum. samsun yokuştur aynı zamanda... geriye kalan km ise evimle şehir merkezi arası konvoyla ama akan trafikte 11 trafik ışığı geçiyorum. 10 km mesafe-1-2-3-4.viteslerle max.70-75 km hızla gidebiliyorum. tabi dörde attığım zaman bazen 5 saniye bazen 30 saniye gidebiliyorum. sonra ya trafik lambasında kırmızıya yakalanıyorum. yada yeşili yakalasam bile araçlar yeni hızlandığı için hızımı azaltıp vites küçültüyorum.
benim yorumum. benim ev civarı yazlık yolu olduğu için baharda tenha oluyor. ben baharda daha tenha trafikte bazen en fazla 2 ışıkta durarak şehire gidiyordum ve o zamanlar 2500 devirde vites atıp 5.viteside kullanıyordum.ve 100 km de 6.5 litre yakıyordum. şimdi daha yoğun ve klimalı yada camlar açık sıkışık trafikte ve şehir içini daha çok kullandığım halde kullanım stilinden dolayı yakıtım düştü. melihinde dediği gibi herhalde 3000 devirden önce vites değiştirmemek gerekiyor.yoksa araç kurum bağlayıp fazla yakıyor tahminim. yorumlarınızı bekliyorum.saygılarımla.
 
Son düzenleme:
tartışmaya gerek yok zaten evet ayrıca denemeyede gerek yok kardeşim bunları ben keşfetmedim yetkili kişiler dahi yazdıklarımın aynısını söyler boşa atmakla araç az yakmaz ben böyle öğrendim gördüm kafada sallamıyorum güzel kardeşim... neyse ...

Senin dediğine bende katiliyorum özellikle yokuş aşağı araba hızlandıkça hızlanıyor frene basmak zorundasın mecbur freninde yakıtı etkilediğini okumuştum.
boşa atmasakta viteste insek yokuşu hiç yakmaz frenede ihtiyaç olmaz.


Yakıt konusunda Ruhan abi sen çok ekonomik kullanıyorsun.Ama yavaş yavaş hızlanmak yerine hemen 70-80 gibi hızlara ulaştıktan sonra 5.vitese atsak sabit hizla gitsek daha iyi olurmu acaba_??"ş.içinde zor olur ama ş.dişi için yazmiştim"
 
Son düzenleme:
Senin dediğine bende katiliyorum özellikle yokuş aşağı araba hızlandıkça hızlanıyor frene basmak zorundasın mecbur freninde yakıtı etkilediğini okumuştum.
boşa atmasakta viteste insek yokuşu hiç yakmaz frenede ihtiyaç olmaz.


Yakıt konusunda Ruhan abi sen çok ekonomik kullanıyorsun.Ama yavaş yavaş hızlanmak yerine hemen 70-80 gibi hızlara ulaştıktan sonra 5.vitese atsak sabit hizla gitsek daha iyi olurmu acaba_??"ş.içinde zor olur ama ş.dişi için yazmiştim"
olabilir, 5.vitesten sonra hızlanmayacağımıza göre 4.vitesteyken 80 km ye gelince 5 e atabiliriz. denemek lazım. bide garaj arkadaşlarımızın görüşünü alalım
 
son test sonuçlarım:
otobanda klima açık, iki büyük-iki çocuk-tatil valizleri, 115 km sabit hız, vitesleri 3000 devirde değiştirdim. 100 kmde 6 litre. diğer test: normal devlet yolu samsun çorum arası. 0 dan 1000 metreye tırmanış 180 km lik bir parkur. viraj-rampa-kamyon-tır, ne ararsan var.merzifondan sonrası daha rahat.klima kapalı-sabah 06:30 da start. sonuç 100 km de 5 litre
 
bir test sonucu daha:
istanbul ankara otobanı, seyir hızı 95 km civarı(2500 devir). tabi gidenler bilir.istanbuldan 0 rakımdan, ankara yakınlarında cankurtaran mevkisine kadar 1580 metreye tırmanıyorsunuz. tüneldende olsa bolu dağını aşıyorsunuz. sürekli rampa çıkılıyor. inerken ayağı gazdan çekmek pek mümkün olmadı.çok dik eğim yok. çok rüzgar vardı. gazdan çekince hız 95 in altına indiği için pek cut-off kullanamadım. iki büyük-iki çocuk-klima kapalı-tatil valizleri-yolun yarısında ön camlar 3' er santim açık. bu şartlarda 100 km de 5.1 litre shell eurodiesel yaktı.
 
istanbul ş.içi 6.25 yaktı bazen 22 km yolu 80 dakikada gittim. bazen tem den 70 le gittim. tüm bu yolları giderken vitesleri 3000 devirden önce değiştirmedim. rampa yukarı 3500 devirde vites attım.
 
Ruhan bey, sizin verileriniz bizi aydınlatacak diye belirtmiştim.
5 litreyi yakaladığınız en ekonomik sürüş olacak.

Yolun durumuna göre 2500 - 3000 devirde vites değiştirmek, hızlanmalarda acele etmemek, yolda gaz pedalı ile oynamamak, fren yapmama alışkanlığında sürüş yapmak, yokuş çıkarken hızı ayarlamak, 2000 devirin pek altına düşmemek, ... az yaktırma için ilk aklıma gelenler.
 
Ruhan bey, sizin verileriniz bizi aydınlatacak diye belirtmiştim.
5 litreyi yakaladığınız en ekonomik sürüş olacak.

Yolun durumuna göre 2500 - 3000 devirde vites değiştirmek, hızlanmalarda acele etmemek, yolda gaz pedalı ile oynamamak, fren yapmama alışkanlığında sürüş yapmak, yokuş çıkarken hızı ayarlamak, 2000 devirin pek altına düşmemek, ... az yaktırma için ilk aklıma gelenler.

ilk önce hoş geldin sezai ağabey, bir kaç sorum var. uzun yolda yol düz ise vitesleri 2500 devirde değiştirebilirmiyiz? gürcistan seyahatinizde vitesleri uzun yolda kaç devirde değiştirdiniz? 80-100 arası gittim diyorsunuz. hem 100 hem 80 de mi 5.vitesle gittiniz? yani 5.vites 100 le giderken yolun durumundan 80 e inince ve yol düz ise hafif gaz verip yükseldiniz mi? yoksa 4 e alıp öyle mi yükseldiniz? bir başka deyişle seyir halinde 2000 devire inmişsek ve yol düz ise hafif gaz ile toparlarsak fazla yakma nedeni olur mu? yoksa 2000 devirin altına inince mi bir alt vitese geçelim. yaktığınız değer çok güzel. tecrübeleriniz bana ve tüm comboculara bir başucu bilgisi olabilecek değerde...saygılarımla.(benim hedefim uzun yolda klimasız hafif yük ile 4.5-4.7 gibi değerleri görmek)
 
ilk önce hoş geldin sezai ağabey, bir kaç sorum var. uzun yolda yol düz ise vitesleri 2500 devirde değiştirebilirmiyiz? gürcistan seyahatinizde vitesleri uzun yolda kaç devirde değiştirdiniz? 80-100 arası gittim diyorsunuz. hem 100 hem 80 de mi 5.vitesle gittiniz? yani 5.vites 100 le giderken yolun durumundan 80 e inince ve yol düz ise hafif gaz verip yükseldiniz mi? yoksa 4 e alıp öyle mi yükseldiniz? bir başka deyişle seyir halinde 2000 devire inmişsek ve yol düz ise hafif gaz ile toparlarsak fazla yakma nedeni olur mu? yoksa 2000 devirin altına inince mi bir alt vitese geçelim. yaktığınız değer çok güzel. tecrübeleriniz bana ve tüm comboculara bir başucu bilgisi olabilecek değerde...saygılarımla.(benim hedefim uzun yolda klimasız hafif yük ile 4.5-4.7 gibi değerleri görmek)


4.5 - 4.7 gibi değerleri yakalayabilmek için İstanbul'a yalnız gidersem deneyebileceğim.

Gaz pedalı ile ayağımızın altının arasında yumurta varmışçasına, gazı yedire yedire hızlanmak diye bir yazıyı sanırım 30 yıl önce okudum, sürüş alışkanlığım oldu.

Gaz verdiğimizde araç hızlanmaya başlıyor, devir saatimiz yükselmeye başlıyorsa doğru devirdeyiz, hızlanma çok azsa vites düşürmek doğru olur.
Hızım 70 e düşünce 4. vitese alıyordum, sanıyorum 2000 devir civarı oluyor.

Az gaz vermekle ne kadar hızlı gidilebiliyorsa o kadar ekonomik sürüş gerçekleşiyor diyebilirim.
 
ruhan abi öncelikle sana teşekkür etmem gerek bu konu çok gerekliydi bende ilk kez yorum yapıyorum bu konuya yaşım gereği hızlı ve yüksek devir taraftarıyım tabi babamda böyle düşünmüyor onun kullanım tarzı şöyledir arabayı kaldırır devir 1700 ile 2000 arasında olur vites ikiye geçer 2. ve 3. viteste 2500 2700 4ten 5e geçerken 3000 arasıra genellemde 2700 doğrumudur şehir içi kullanım tarzı budur birde şehirdışı var otoban civarı klima açık olur araba 3000 e vurdurulur 4 ten 5e geçerken klima çalıştığı için zorlayıp 4000 görür ama daha şehir dışında ölçüm yapmadık
 
Geri
Üst