1.3 combo da vites hangi devirde değiştirilir

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan yeniceri
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
çok yoğun bir araştırma yaptım, vites değiştirince max torkun başlangıcı olan 1750 devirden yükselmeye başlayacak şekilde vites değiştirilmeli diye bir sonuç çıkıyor forumlarda... artı max torkun sonu olan 2500 geçilmemeli diyorlar...
 

Ekli dosyalar

  • max tork eğrisi.webp
    max tork eğrisi.webp
    6 KB · Görüntüleme: 41
çok yoğun bir araştırma yaptım, vites değiştirince max torkun başlangıcı olan 1750 devirden yükselmeye başlayacak şekilde vites değiştirilmeli diye bir sonuç çıkıyor forumlarda... artı max torkun sonu olan 2500 geçilmemeli diyorlar...

Peki Max gücün hiç önemi yokmu?

Bence 2800-3000 devir vites değiştirmek için daha uygun çünkü torkta fazla bi düşüş yok ama güç artışı var...

eğer 2500'de vites değiştirdikten sonra, diğer vitesi 1750'nin üstünde yakalıyorsan bence 2500'de olabilir ama eğim varsa 3000-3500 daha uygun olur bence.

Özellikle sabit hızda 2800-3000 devirde daha ekonomik oluyor bende(90-100 km/h) (astra cdti için)
 
aynen

aynen katılıyorum hedefimiz vites değişince 1750 ve üstünü yakalamak olmalı. rampa yukarı tabiki vites değişince 2000-2200 yakalanmalı ki rahat çıkılsın. depoyu yeni full yaptım. bu şekilde kullanıp sonucu açıklayacağım. herkesin ilgisine teşekkür ederim.
 
ustalar şöyle bir durum var belki garip gelecek sizlere... aracın ekonomik yakmasını istiyorsanız vites geçişlerini aracın max torku hangi devirde veriyorsa o devirde vites değiştirip kullanın aracınız özgül yakıt tükemiyle yakıt yakacaktır... mesela comboda Ruhan abi yazmış 1750 ia 2500 devir arası 170 newtonmetre üretiyor 4000 dev/dk ise 69 beyir güce çıkıyor araç 4000 devire çıktığı zaman sadece 69 beygir güç üretiyor ancak devir yükseldikçe tork eğrisi düşüyor o yüzden devri ortalamak gerek hem güç hemde torkun max olduğu devirde aracınızın en az yaktığı devirdir ... isteyenler araçlarını dynometreye sokarak güç tork yakıt tüketimi eğrilerini görebilir ve aracını ona göre kullanabilir ... Yani aracınızı devirli kullanın ancak yüksek devir deği mesela max güçle torku kullanabilmek için 2500 devir normal 2500 devirde bir vites atın çok dik rampadayken deviri dahada çok yükseltirsiniz... saygıLar...
 
tamamen katılıyorum. max tork(ve bu tork daki en yüksek devir 2500) elde edildikten sonra devir yükseltilirse sadece max güce yaklaşılırki eğer araç çok yüklü değilse ve rampa yoksa bundan sonrası mazot israfı ile zaman kaybıdır. optimum şekilde 5.vites 90 km ye çıkmak en karlısı. tabi ben şimdi bu öngörülere göre depomu ağzında mazotu görene kadar(eurodiesel) doldurup km sıfırladım 1 hafta yada on gün içinde aldığım mazot ve yaptığım km yi ilan edeceğim burada. herkese ilgisinden ve seviyeli yazışmalarından dolayı saygılarımı sunuyorum.
 
arkadaşlar daha iyi anlaşılması için işte max tork max güç eğrisi.(bu arada neden grafik direk gözükmüyor)
 

Ekli dosyalar

  • Kopyası max tork eğrisi.webp
    Kopyası max tork eğrisi.webp
    6.4 KB · Görüntüleme: 24
Son düzenleme:
yeniceri; teşekkürler size.
Sesli düşünmüş gibi oldunuz ve biz de yakıt tasarrufu konusunda bilgileniyoruz.

Deneyim sonuçlarınızdan da epey bilgi sahibi olacağız.
 
resim nasıl koyuluyor

bu arada bazı arkadaşlar göstergelerinin falan resmini koyuyor ya da herhangi bir resim... mesajda direk gözüküyor. benim koyduğum resimlere ise tıklamak gerekiyor.. nasıl yapıldığını bilen var mı?
 
bende yol bilg. yok. bir modifiye ile sadece anlık yakıtı yada ortalama yakıtı gösteren bir özellik eklenemez mi
 
Son düzenleme:
Geri
Üst