1.3 combo da vites hangi devirde değiştirilir

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan yeniceri
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Teknik açıdan pek bilgim yok ama sanki vites değiştirmelerde 2,500 devirin altına düştüğünde araç ta hem toparlanma hızlanma problemi olabiliyo hemde yakıtı sanki daha fazla yakıyoo..
O yüzden vites değiştirmerelerde 2500-3000 devirler arasında yapıyorum. Bu durumda hızlanmada ve yakıtta normal değerleri alabiliyorum.. 3000 ide nadir olarak geçtim farkında olmadan yani :D

Ayrıca Berkayın dediklerinede katılıyorum bencede en güzel 2750-3000 devir ;) ve agresif olmayan sakin bir kullanım tarzı ile araç kullanmak :)
 
Ruhan abi senin araç bencede normal çünki bizimkide o kadar bişiy yakıyor fabrika verilerine uymuyor nedenleri çok fazla rampa iniş çıkış yolların bozukluğu geç tepkime vs. Berkay arkadaşım yazmış 2500 de devreye giriyor diye arkadaşlar lütfen o kdar geç girse bu araç nasıl gider gözünüzü sevem 1248 cc lik bir motor yaklaşık 1.270 kilolu aracı nasıl çeksin... kurs(strok) boyu kısa olduğundan belli bir hıza rahat çıkabiliyor ayrıca combonun şanzıman vites kutusu oranları çok iyi 1 .ci vites de max 25 30 km/h hız yapıyor ... 1 le kalktığınız gibi düz yolda tabiki 2000 2200 dev/dk da 2 ye atın aynı olayı 1 deki gibi 2000 2200 dev/dk da yapın sonra 3 ce attığınız zaman 2500 2750 devre kadar çıkın sonra 4 ü görün aynı oranda 3000 dev/ dk gibi 5 e atın ve 5. ci viteste 3000 devirle gidin tabi hız yapmayacaksanız... he bide gaz pedalına sert basmaktansa pedalın altında yumurta varmışçasına basın dokunarak yani .... ani ivmelenmelerden kaçın ve ayağınızı gazdan önemli bir durum olmadıkça ani çekmeyin yavaş yavaş çekin. yoqsa çiğ yakıt atıp yakıtı kullanmadan atmosfere atarsanız buda yakıt sarfiyatını arttırır...fabrika verilerine uymamasının sebeblerinden bir tanesi aracın aerodinamik yapısıyla alakalı ... yani yolda seyir alırken rüzgarın yönü şöförün ağırlığı tekerleğin yola tutunma kat sayısı motorun efektif gücü gibi durumlar söz konusu.... sanıyorum opel firması motoru kuru kuru yani şasi kaporta olmadan yaktığı yakıtı yazıyor .... fabrika verilerini tutturmak zor ama yakın oranlara düşürmek mümkün tatlı kalkış yumuşak sürüş gibi... daha öncede yazdığım gibi motorun max. torku hangi devirde yakalıyorsanız o devirde özgül yakıt tüketimiyle aracı hareket ettirmiş oluyorsunuz... yazacaklarım bu kadar saygılar...
 
benim turbo 2 defa değişti ve bende 2500 devirde biliyordum ama baktımki öyle değilmiş. bu arada yapılan test verilerini sizlere aktarıyorum. 760 km yol yaptım bir depoyla 180 kmsi şehir içi 90 km ise otoban 160km/h hız yaptım. ve 760 km ulaştım bi depoyla ve dolduğumda 155 ytl ye doldurdum. ve yaptığım testte volantımın bozuk olduğunu baskı balatanın ise çoookkkk yorgun olduğunu söyliyeyim yaz sıcağında 840 km gördüm
 
bizn combo sehir içi trafiginde tam 5 lt yakıt yakıyodu 100 km de hepsi sehr içi. seninki anlattıgn kullanımda 6 yakması lazm normal olarak . dedigm gbi 3000 den assagı vites atma
 
reklama gerek yok gayet guzel acıklamış mevzu yu... s.içi kullanımda mutlaka yuksek devir de vites degişimini yap ki donus vitesinde araba yıgılmasın cun ki yıgıldıgı zaman daha verimsiz yakıyor demektir yakıtı... ş.dışında vitesine gore kullan demiştim ama ortalama değer 2500 gibi olsun... s.içinde tasarrufun tek bir yontemi vardır sakin surmek... asıldın mı gaza kacta degiştirirsen değiştir tasarruf olmaz...
 
hemen belirteyim benim combo 5.vites 2300 devirde 90 km yapıyor onun için daha düşük devirlerde seyredince motor isteksiz ve sıkıntılı gidiyor.
 
Opel Combo 1.3 CDTI plus Yakıt Tüketimi

Arkadaşlar 2006 model Opel Combo 1.3 CDTI plus aracım var sıfır olarak aldım. Depoyu fulleyip çeyrek depo kalana kadar 635km yol yapıyorum. Bu mesafe şehir içi dışı karışık ortalama diyebiliriz. Tabi bu yaz mevsimi için geçerli havalar ısınınca. Kışın 525-550km arasında değişiyor. Oda hava şartlarından kaynaklanıyor sanırım. Son mazot fiyatlarına göre benim araç 195 Ykr. yakıyor normalmidir?:cool:
 
ben size kendi hesabımı söyleyeyim lamba yanınca 46 litre alırım ve 720 km yaparım benimkide şi ve şd arası gibi ve bu bile bana fazla geliyor. sizinki benden daha fazla yakıyor. bu araçlarda kullanım çok önemli. ayrıca ben bu değerli hava soğukken yakalıyorum. birde forum kurallarına göre imzanızda ad ve soyadınızın olması gerekiyor. yoksa uyarı alırsınız
 
Son düzenleme:
Ruhan abi çeyrek depo kalana kadar gidince 635 km yol yapıyormuş yani 75-100 km daha gider araç ... O yüzden senden fazla değil ya aynı yada az yakıyor sanki ;)..

Ayrıca benim araç kışın 600 km'yi şehiriçi zor görür yazın şehiriçi ise 720 ye yaklaşır..:)

Yani SANDOKAN senin araç gayet normal yakıyor fazlası yok... :D
 
Ruhan abi çeyrek depo kalana kadar gidince 635 km yol yapıyormuş yani 75-100 km daha gider araç ... O yüzden senden fazla değil ya aynı yada az yakıyor sanki ;)..

Ayrıca benim araç kışın 600 km'yi şehiriçi zor görür yazın şehiriçi ise 720 ye yaklaşır..:)

Yani SANDOKAN senin araç gayet normal yakıyor fazlası yok... :D
evet orayı kaçırmışım. çok doğrusun. yalnız aklıma gelmişken bu yakıt sarfiyatı ölçümlerini çok hassas yapmak lazım. 1 litre fazla yada eksik mazot alsan kilometre başına 5000 lira fark doğuyor depoda. eğer bunu depo yarım ya da çeyrekken yaparsan fark 10000 yada 20000 lira oluyor. bu da hesabı bozuyor. benim nice arkadaşım bana gelip(üstelikte acemi) katalog değerlerinin 1 litre altını söylüyorlar. tabiki yanlış ölçümden.
 
Geri
Üst