1.3 combo da vites hangi devirde değiştirilir

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan yeniceri
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
kusura bakmayın bugünlerde aracımı çok kullanmıyorum 11-5-2008 de yakıt aldım hala 66 km deyim. ama hiç merak etmeyin aynen dediğim gibi test modunda kullanıyorum yakında sonucu açıklayacağım inşallah...
 
Evet çoğu arkadaşın da dediği gibi 2500 de vites değiştirilmeli ve her vitese atışınızda 1500-1600 devire düşecek şekilde ayarlanmalı.ben de baya araştırmıştım bu konuyu.ama kalkış çok önemli beyler.kalkarken arabaya hafif gaz vererek hızlanmasını bekleyin 3-5saniye.müthiş yakıt tasarrufu yapıyor araç.test edildi ve onaylandı
 
turbo konusunda size bilgi vereyim turbonuz herhangi bi deviri beklemiyor 1.3 cdti motorlarda zaten hep açık açık olmasa motor motor değil haberiniz olsun çok güçlü bi turboya sahip 1.3 cdti. fakat yakıt içinde an az yakması için bakımlarınız düzgün yapın. ufak bi turbo sorunu şehiriçi 100 km oyanatabiliyor. şuanda benim araçta olan sorunlardan dolayı her depoda -100 km zararım var. devir konusuna gelince herşey sizin elinizde gaza nazik dokunun hızlandıkça basın direk bastığınızda araç zaten yakacaktır siz hızlanmasanızda...
 
Ben de 2500 devirde vites atiyorum,,saten diger vitese geciste devir 1800-2000 e dusuyor,,,heralde normal olani da bu gibi....Zaten benim aracta 2000 devirde vites atma sansim pek yok cunku o zaman araba yigiliyor pek hos olmuyor yani....
Ve de soyle bisey denedim ne zaman ki 2000 devirlerde kullaniyosam arabayi yakit artiyor...
 
vites degisimini sadece motorun torkuna gore degerlendirmeyin arkadaslar...aktarma denilen bir sistem var degilmi aracimizda vites bu sistemin parcasi degil midir... ayni motora farkli oranlarda vites koyarsak gene ayni devirde mi degistirecegiz... koltukta oturarak ivmelenmeyi hissedecek ve ona gore vites degistireceksiniz derim ben... misal yavas yavas hizlanmada ki devir araligi farkli ani hizlanmalarda ki devir araligi farkli... degisimden sonra donulen devrin aracin o anki yukunu kaldirmasi da her zaman farkli tabi ki... ben size tek tek her vitesin verdigi ivmelenmeyi test etmenizi ve ona gore degisimi belirlemenizi oneririm... misal 1. viteste mumkun ldugunca az kalacagiz ama bir noktadan once hizlanmadan atarsak aracta bir yigilma oluyor yolcular sole one dogru bi silkeleniyor... ikinci vites bayagin genis bir devir araliginda rahat bir ivmelenme veriyor ucuncu vtes de oyle ama dort biraz daha hantal...besi ister kullan ister kullanma direk altiya gene gecilebiliyor duzlukte... sonuc belirli bir vites degisim araligini motor sesinden anlayalim zaten motor bi anda bagirmaya ve yigilmaya basliyor isteyince bir ust vitesi... sonuc olarak mutabik oldugumuz konu sabit hiz surusu icin devri duzluklerde 1750 cizgisinin biraz ustunde hafif egimlerde 2000 de bayagi yokusta da 2200 civarinda tutmaktir derim ben...araba sesi bir an icin titreme ile birlikte artsa da arac cabuk toparliyor sabitleyici ile gidilen hizlarda... son olarak da benim devirlerimi yazayim size...1. vites 2200, 2 vites 2700, 3.vites 3000, 4.vites 2500, 5.vites 2300, 6.vites sabit 1800 d/dk kullaniyorum ben
 
test sonucu

sevgili forumcular bugün(23-05-2008) yakıt aldım. hesabı açıklıyorum. (eurodiesel 3,19 ytl) 17,65 litre yakıta 56,3 ytl verdim.mazotu deponun ağzında gördüm. tam 276 km yaptım.100 km de 6,4 litreye denk geliyor,aynı zamandada 20,4 ykr(204 bin lira)

yukarıdada dediğim gibi kullandım aracı...yani vites değiştirdiğimde max torkun başlangıcı olan 1750 devirden başlayacak şekilde... buda 1.viteste 3000 devir, diğer viteslerde 2500 devir civarında vites değiştirmeye denk geliyor. açıkçası ben hedeflediğim litreyi yakalayamadım.

ben aynı şartlarda 100 km de 5,5-5,8 arası bir litre bekliyordum. yol güzergahımı yukarıdada açıklamıştım. günlük 25 km. bunun 20 km si 1-2-3-4-5.vi tes(3 ve 4 ağırlıklı. 1-2-5'i az kullandım.) geriye kalan 5 km ise dur kalk. ancak arada işim olunca dur kalk olarak daha fazlada yaptığım oldu. buda demek oluyor ki comboyu daha yüksek devirlerde kullanmak gerekiyor.

çünkü daha önce aynı yollarda 2750-3000 devirde vites değiştirerek 5,8-6 litre yaktığımda oldu. ben artık 3000 devirde vites değiştireceğim. bakalım ne olacak. yorumlarınızı bekliyorum.saygılar.(son attırdığım yazılıma göre 100 km mesafedeki katalog değerlerim: ş.i. 6.5 litre, ş.a. 4.3 litre, karışık 5.1 litre- benim hesabıma göre karışık değere yakın yakmam gerekiyor, en fazla 5,6-6,0 litre):o
 
Son düzenleme:
açtığım bu başlığa daha önce yorum yazıp görüş bildiren arkadaşlar! şimdi test sonuçlarımı açıkladım. bu test sonucuma göre yeni yorum ve tespitlerinizi bekliyorum. hemen belirteyim: yorumlarınız benim için çok önemli, çünkü yazdığınız yorumlardan bu konularda bayağı bir teknik bilgi ve tecrübe sahibi olduğunuz belli oluyor. özellikle yorumunu beklediğim forumcuların adlarını yazıyorum: LAZRAİL, Fellatore, OPeLT, aecengizhan, cmb, eyup01, baymustang, reklama gerek yok, mysterious, Any1sTOpMe, sereye... ve diğer saygı değer forumcu arkadaşlar, haydi şu işi bir sonuca bağlayıp TÜRKİYE' YE 1.3 combo nasıl kullanılır, bir beyin fırtınası yapalım...
 
Son düzenleme:
abi bizde 2005 model vardı bnde cok ilgiliydim cok arastırdım bence 2.500 devir vites degistirmek içi az bİr devir arkadasımızın bitanesi turbo surekli devrede demiş . 1.3 cdtı 69 hp araclarda TURBO 2500DE DEVREYE GİRER 3000 DEVİRDE ARAC MAX. GÜCE ULASIR 2500 DE EGER VİTES ATARSAN MAZOTU VERİMSİZ KULLANMIS OLURSUN HANGİ VİTESDE OLURSA OLSUN 1. 2.3. 4. DE YANİ HEPSİNDE 3000 DEN ASSAGIDA VİTES ATMA .
SONRAKİ KONU KALKIS :
KALKISTA MUMKUN OLDUGUNCA AGIR KALKIN KALKISTA KOLTUGA YPISIYORSANIZ FAZLA MAZOT YAKIYORSUNUZ DEMEKTİR . AZ GAZ İYİ DEBRİYAJ AYARI. CUNKU COK KUCUK HACİMLİ MOTOR 1200 KG LIK COMBOYU HIZLI KALDIRMAK İSTERSEN MOTOR YORULUR YAKIT SARFİYATI ARTAR

SEYİR HALİNDE: GAZA MUMKUN OLDUGUNCA AZ DOKUNUN AMA 90 KM HIZINIZI KORUYUN

SON HIZ: CDTI DA DAHİL TUM DİZEL ARACLARDA EKONOMİ İÇİN MAX. HIZ 90.KM DİR .

SOYLEDİKLERİMİ UYGULARSAN YAKITIN CİDDİ SEKİLDE DUSTUGUNU ANLARSN

tork güç grafigini en yakın zamanda ekleyecem. soyledgm taktkleri dunya en ekonomik arac kullanma rekorunu kıran bi adamın haberinden almıstım grafikleride iyi yorumladık combomuzla yuklu kullanımda en fazla 4.5 4.7 litre yakıt yakıyorduk bilginize SAYGILAR
 
ben astra 1.3 kullandıgım icin combonun motorunun turbosunun bi fark yarattıgını düşünürsek yanlış bilgi vermeyeyim derim ama benim aracta zannedersem turbo 1600 gibi devreye giriyor cün ki o aralar aracta kıpırdanmalar oluyor bır de ıslık sesi malumunuz baslıyor... arkadasımınızın dediği gibi onemli olan az yakmaya calışmak için düşük devirlerde kullanmak değil önemli olan verimli yakıt kullanımı yapabilmek... düşük devir de de aracın gider ama uygun kuvveti iletemez sadece kendini tasır ani ivmelenmeler gerekirse mutlaka vites düşmke gerekir ki bu da aradaki sarfiyat miktarını debiriyaja bas ivmelenme için gaza yuklen falan derken daha da arttırır... aracın ivmlelenme esnasında soyle bir ana bosluga dustugunu hissedince vitesi degiştirmen lazım ha bir de motor bagırmayacak... dizelin sesini haddinden fazla kabinden hissettiğin ana zaten gerekli vites degişimini geçmişsin demektir... ben degerlerimin arkasındayım yazdıgım degerler gayet ekonomik ve yorulmadan bir sürüş yapmama olanak veriyor ancak yuklu durum ıle yuksuz durum arasında bayagı bır fark oluyor cun ki bu araın motoru ufak olduguna eklenen yuklerı dengelemek ıcın bayagı bır gaz a yuklenmek gerekıyor... asla ama asla 1800 altında kullanma ( s.içi sabit gezinti hariç) sabit ivmelenme de de aracın hızını dusurmeden seri bir şekilde 90 a cıkabiliyorsan vitesi degiştirdigin ralıgın da pek bir onemi yok diye dusunuyorum cun ki nihayetınde bir ust viteste de olsan gaza aynı oranda basıyor ve de ivmelenme yaratıyorsun... ha 3 ile 80 yapmış 5 e atmıssın ha 3 ile 60 4 ile 80 5 ile 90 yapmışssın fark etmez ben ce ivmelenme de onemli olan tasarrufu sabit hızda yapmak onun dısındaki tasarruf denemeleri gume gider vites degiştirilirken degil sabit hız ile gidilirken tasarruf moduna gecebilirsin...
 
açtığım bu başlığa daha önce yorum yazıp görüş bildiren arkadaşlar! şimdi test sonuçlarımı açıkladım. bu test sonucuma göre yeni yorum ve tespitlerinizi bekliyorum. hemen belirteyim: yorumlarınız benim için çok önemli, çünkü yazdığınız yorumlardan bu konularda bayağı bir teknik bilgi ve tecrübe sahibi olduğunuz belli oluyor. özellikle yorumunu beklediğim forumcuların adlarını yazıyorum: LAZRAİL, Fellatore, OPeLT, aecengizhan, cmb, eyup01, baymustang, reklama gerek yok, mysterious, Any1sTOpMe, sereye... ve diğer saygı değer forumcu arkadaşlar, haydi şu işi bir sonuca bağlayıp TÜRKİYE' YE 1.3 combo nasıl kullanılır, bir beyin fırtınası yapalım...
Ruhan abi bana normal gibi geldi yakıtın:good:sonuçta şehir içi kullanmıssın.uzun yola çık 4lt ye düşer bu değerler.dizel çok pahalı abi araba ne yapsın:rolleyes:
 
Geri
Üst