1.3 dizel, vites ve hız bilgileri

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan aeozbay
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: 1.3 dizel, vites ve hız bilgileri

Benimde teorim şu şekilde, şanzıman aşınmaya başladıkça kavradığı dişlilerde atlama olabilir. Dönü hareketi yaparken bir dişli atlasa çekişe etki eder. Bu atlamadan dolayı 50 olması gereken hız 47 ye düşebilir diye düşünüyorum. Aşınmanın devamında da sen gaza bastıkça devir artar ama hızda bir artma olmaz. Böylece de şanzıman değişimine gider. Tabi benim ki teori, konunun profesyoneli varsa aydınlatabilir bizleri.
 
Ynt: 1.3 dizel, vites ve hız bilgileri

2. vites 2000 devir 30, 3. vites 2000 devir 50, 4. vites 2000 devir 70, 5. vites 2500 devir 120 yapıyor bizim araç
 
Ynt: 1.3 dizel, vites ve hız bilgileri

ugurkurt link' Alıntı:
2. vites 2000 devir 30, 3. vites 2000 devir 50, 4. vites 2000 devir 70, 5. vites 2500 devir 120 yapıyor bizim araç
Sizin araç 1.3 dizel mi?
 
Ynt: 1.3 dizel, vites ve hız bilgileri

test 1;1.vites 23 2.vites 43 3.vites 73 
test 2; 1.vites 24 2.vites 47 3.vites 73
test 3; 1.vites 24 2.vites 47 3.vites 73

Genel olarak eğim yukarı doğruydu. 1.vitesde 3000de eğer sert kalkarsam 27 filanda yapıyor. Ama gazı yavaş yavaş vererek bu değerler geldi. 3.vites ise çok arada kalıyor tam bakarken 3000bini geçiyor oda yaklaşık 75 filan olabilir.
 
Ynt: 1.3 dizel, vites ve hız bilgileri

albertxx link' Alıntı:
test 1;1.vites 23 2.vites 43 3.vites 73 
test 2; 1.vites 24 2.vites 47 3.vites 73
test 3; 1.vites 24 2.vites 47 3.vites 73

Genel olarak eğim yukarı doğruydu. 1.vitesde 3000de eğer sert kalkarsam 27 filanda yapıyor. Ama gazı yavaş yavaş vererek bu değerler geldi. 3.vites ise çok arada kalıyor tam bakarken 3000bini geçiyor oda yaklaşık 75 filan olabilir.
aslında eğim sert kalkmak vs etki etmez aracın gücüde buna dahil. 1.3 dizel 95 den 250 hp ye çıksın yine her viteste yaptığı hız değişmez.
 
Ynt: 1.3 dizel, vites ve hız bilgileri

Bilmiyorum dişli oranı sabit olduğundan etki etmez ama bi gazı köklemek var birde yedire yedire basmak var. elbet bir fark olur. Hızlı ivmelenme sağlıyor dip gaz sonuçta.
 
Ynt: 1.3 dizel, vites ve hız bilgileri

albertxx link' Alıntı:
Bilmiyorum dişli oranı sabit olduğundan etki etmez ama bi gazı köklemek var birde yedire yedire basmak var. elbet bir fark olur. Hızlı ivmelenme sağlıyor dip gaz sonuçta.
hızlı ivmelenmeyi sağlıyor dişlilerin durumunu değil o yüzden hiçbirşey farketmez dediğinin gerçekleşmesi mümkün değil varsada bu bir sorun zaten şanzımanın kontrol edilmesi lazım. 1.vites 3000 devirde istersen gaza hiç dokunma yokuş aşağı kendi hızlansın görüceğin hız yine sabittir değişmez.sadece şu olabilir çok hızlı basıp patinaja düşürürsen gösterge sapıtabilir(geç gelme olabilir mesela) yani gerçekte olmadığın hızı gösterebilir o kadar.

1.4t ninde 1-2-3. viteslerde gördüğü hızda aşağıdaki videolardaki gibi hiçbir 1.4t de değişmez.(şanzıman değişmediği sürece)

NG Astra J 1.4T 1st Gear Top Speed

NG Astra J 1.4T 2nd & 3rd Gear Top Speed
 
Ynt: 1.3 dizel, vites ve hız bilgileri

ugurkurt link' Alıntı:
Evet profilimde ki bilgilerde de yazıyor
Telefondan girdiğim için görünmüyor. Siz bizim 3000 devirde yaptığımız hızları 2000 devirde yaptığınız için sormuştum. Arkadaşlar o hızları 3000 devirde yapıyor.
 
Ynt: 1.3 dizel, vites ve hız bilgileri

3000devirde aldığınız hız sabittir tabi o doğru ama aynı şartlara bakmak gerek full sürtünmeli zeminde değişebilir. Son hızın değiştiği gibi. Sonuçta bayır aşağı ile dip gazda aynı hızı elde edemiyoruz. Ama dişli durumundan mantıken bantta direk aynı sonucu bütün araçlar alır
 
Geri
Üst