Ynt: 1.3 dizel, vites ve hız bilgileri
hayır her araç kendi şanzımanına göre bir değer alır hepsi aynı olmaz tamamen farkldır. full sürtünme vs alakasız şeyler dyno da bile aynı devir aynı vites aynı hızdır. son hız içinde yokuş aşağı giderkende 5000 devir 230 dur düz giderkende hiçbiri en ufak bir fark yaratmaz(devir ve hızı örnek olsun diye yazdım) hatta basitte bir formülü vardır bulursam koyarım lastik ebatları değişmediği sürece araçtaki herşey sağlamken hiçbir dış etken bunu değiştirmez. son hızdaki durum tamamen aracın düzde gidecek gücü olmaması ama yokuş aşağı hızlanmaya devam etsede devir çevirmeye devam eder devir saati sabit kalmaz yani
şöylede bir alıntı yapıyım başka bir forumdan
"Daha önce de dediğim gibi, araç hızı için temel veri olarak aks devir sensörü kullanılıyor. Sensörden gelen devir sayısı, lastik ölçüsünden hesaplanan lastiğin bir turluk dönme mesafesi yani çevresi ile çarpılarak hız bulunuyor ve göstergeye yansıtılıyor. Yani lastiğe aşırı hava bassan da indirsen de, çok daha büyük ya da küçük çaplı jant+lastik taksan da, gerçek hızın değişmesine rağmen, (beyindeki lastik ebadı ayarını değiştirmediğin sürece) gösterge hızı değişmez, çünkü aks devir sensöründen gelen veri değişmeyecektir."
sonuç olarak lastik ebatını değiştirmediğiniz sürece aynı araçlarda hız farkı olmaz kadran yanlış hızı gösteriyor olabilir sadece.(diğer olabilecek sorunları saymazsaki tabiki)
albertxx link' Alıntı:3000devirde aldığınız hız sabittir tabi o doğru ama aynı şartlara bakmak gerek full sürtünmeli zeminde değişebilir. Son hızın değiştiği gibi. Sonuçta bayır aşağı ile dip gazda aynı hızı elde edemiyoruz. Ama dişli durumundan mantıken bantta direk aynı sonucu bütün araçlar alır
hayır her araç kendi şanzımanına göre bir değer alır hepsi aynı olmaz tamamen farkldır. full sürtünme vs alakasız şeyler dyno da bile aynı devir aynı vites aynı hızdır. son hız içinde yokuş aşağı giderkende 5000 devir 230 dur düz giderkende hiçbiri en ufak bir fark yaratmaz(devir ve hızı örnek olsun diye yazdım) hatta basitte bir formülü vardır bulursam koyarım lastik ebatları değişmediği sürece araçtaki herşey sağlamken hiçbir dış etken bunu değiştirmez. son hızdaki durum tamamen aracın düzde gidecek gücü olmaması ama yokuş aşağı hızlanmaya devam etsede devir çevirmeye devam eder devir saati sabit kalmaz yani
şöylede bir alıntı yapıyım başka bir forumdan
"Daha önce de dediğim gibi, araç hızı için temel veri olarak aks devir sensörü kullanılıyor. Sensörden gelen devir sayısı, lastik ölçüsünden hesaplanan lastiğin bir turluk dönme mesafesi yani çevresi ile çarpılarak hız bulunuyor ve göstergeye yansıtılıyor. Yani lastiğe aşırı hava bassan da indirsen de, çok daha büyük ya da küçük çaplı jant+lastik taksan da, gerçek hızın değişmesine rağmen, (beyindeki lastik ebadı ayarını değiştirmediğin sürece) gösterge hızı değişmez, çünkü aks devir sensöründen gelen veri değişmeyecektir."
sonuç olarak lastik ebatını değiştirmediğiniz sürece aynı araçlarda hız farkı olmaz kadran yanlış hızı gösteriyor olabilir sadece.(diğer olabilecek sorunları saymazsaki tabiki)