1.4 TURBO LPG UYUMU

Ynt: 1.4 TURBO LPG UYUMU

mucahitduran link' Alıntı:

Sağol kardeşim hoşbulduk..şimdi ne yapıcAZ?lpg takıcaz mı takmıycaz mı?BRC mi LANDİ mi? Tak diyende var takma diyende..2 arada 1 derede kaldık yahu..:)
 
Ynt: 1.4 TURBO LPG UYUMU

Bende 1.6 115 var, Landirenzo sıfır bayi çıkışken taktırdım memnunum. 1.4 T'de daha fazla performans vereceğine eminim, malum yokuş yukarı çıkışlarda vites düşürmek zorunda kalıyorum :)
 
Ynt: 1.4 TURBO LPG UYUMU

mucahitduran link' Alıntı:
Bende 1.6 115 var, Landirenzo sıfır bayi çıkışken taktırdım memnunum. 1.4 T'de daha fazla performans vereceğine eminim, malum yokuş yukarı çıkışlarda vites düşürmek zorunda kalıyorum :)

ARACIMDA EN ÇOK SEVDİĞİM ÖZELLİK ZATEN BU ÇEKİŞ OLAYI..DAHA ARACIN 10 BİN KM DEN SONRA AÇILACAĞINI SÖYLÜYORLAR AMA YİNEDE İYİ..
TEK ŞERİTLİ YOLDA 5-6 VİTESDE GİDERKEN ÇEKİYORSUN 3 E 4 E YAPIŞTIRIYORSUN GAZI DİBİNE KADAR..ARAÇ ROKET..OKADAR ZEVKLİ OLUYOR Kİ SOLLAMA:)
İŞTE BU DİYORUM:)))
 
Ynt: 1.4 TURBO LPG UYUMU

ilkmat40 link' Alıntı:
arkadaşlar merhaba aranıza yeni katıldım..daha doğrusu donanım haberden transfer oldum.:)
LPG olayını bende düşünmeye başladım. aracım 2013 1.4 TURBO SPORT  5600 km de.
şehir içi ortalama yakıt tüketimi 9.8 km.

Lpg taktırması gereken kullanıcı grubu;
1. Yılda 15.000 km üzeri yol yapılıyorsa
2. Araç en az 2 yıl kullanılacaksa
3. Yolculuk öncesi yakıt maliyeti hesabı sıkça yapılıyorsa
4. Yakıt tüketimini düşünmeden rahatça gazlamak isteniyorsa

Lpg taktırması mantıklı olmayan kesim;
1. Lpg ile araç sürekli sorun yaşar evhamı yaşanıyorsa
2. Yıllık yapılan yolun büyük bölümü şehir içi 5km'den kısa güzergahta yapılacaksa
3. 1.4 T motorla sürekli yüksek devirde araç kullanılıyorsa
 
Ynt: 1.4 TURBO LPG UYUMU

madmax50 link' Alıntı:
Lpg taktırması gereken kullanıcı grubu;
1. Yılda 15.000 km üzeri yol yapılıyorsa
2. Araç en az 2 yıl kullanılacaksa
3. Yolculuk öncesi yakıt maliyeti hesabı sıkça yapılıyorsa
4. Yakıt tüketimini düşünmeden rahatça gazlamak isteniyorsa

Lpg taktırması mantıklı olmayan kesim;
1. Lpg ile araç sürekli sorun yaşar evhamı yaşanıyorsa
2. Yıllık yapılan yolun büyük bölümü şehir içi 5km'den kısa güzergahta yapılacaksa
3. 1.4 T motorla sürekli yüksek devirde araç kullanılıyorsa

Kardeşim merhaba.yılda tahminimce yıllık 10 bin km kullanımım olacak.aracımı maxsimum 2 yıl kullanacağım.
3. ve 4. madde uyuyor zaten..

evham yok ama 1.4 poloda çok arıza lambası yandı bu durum ben çok rahatsız etmişti.yine mi böyle olur diye düşündürüyor.
günlük 5-10 km arası şehir içi yaz tatilllerinde uzun yolda kullanacağım (öğretmenim 2 ay tatil)
Sürekli olmasada uzun yolda devirli kullanırım.şehir içinde de ara sıra agresif olurum:)
durumum böyle..sizce bana uyar mı lpg?
 
Ynt: 1.4 TURBO LPG UYUMU

ilkmat40 link' Alıntı:
Kardeşim merhaba.yılda tahminimce yıllık 10 bin km kullanımım olacak.aracımı maxsimum 2 yıl kullanacağım.
3. ve 4. madde uyuyor zaten..

evham yok ama 1.4 poloda çok arıza lambası yandı bu durum ben çok rahatsız etmişti.yine mi böyle olur diye düşündürüyor.
günlük 5-10 km arası şehir içi yaz tatilllerinde uzun yolda kullanacağım (öğretmenim 2 ay tatil)
Sürekli olmasada uzun yolda devirli kullanırım.şehir içinde de ara sıra agresif olurum:)
durumum böyle..sizce bana uyar mı lpg?
Yılda 20.000 km kullanacak ve %30 tasarruf edeceksiniz. Çorumda 2 yılda 9 litre ortalama yaktığınızı varsayalım. 1800 litre benzin tüketeceksiniz. 5 TL'den 9000 TL yakıt maliyetiniz olacak. %30 tasarruf size 2700 TL kazandıracak ama 2000 TL lpg kiti takacaksınız. Aracı satarken alıcı lpg var acaba subaplar ne durumda diye şüphelenecek ve sizin 2000 TL'lik kit 2. elde araç fiyatına etki etmeyecek. 700 TL kazanç için başınızı montaj ile ağrıtmayın derim. Forumda lpg'yi sonuna kadar savunan bir üyeyim ama hesap ortada mantık lpg'siz devam edin diyor.
 
Ynt: 1.4 TURBO LPG UYUMU

ilkmat40 link' Alıntı:
Sağol kardeşim hoşbulduk..şimdi ne yapıcAZ?lpg takıcaz mı takmıycaz mı?BRC mi LANDİ mi? Tak diyende var takma diyende..2 arada 1 derede kaldık yahu..:)

Ben kendi görüşümü belirtmek istiyorum . şahsen %99 ihtimalle en yakın zamanda taktırmayı dusunuyorm . Hatta arastırmalarım sırasında o kadar çok ustayla görüştümki bir bir arıyorlar ne zman geliyorsun parçaları sipariş verelimmi diye :) yorumların birinde arkadaslardan birisi bahsetmiş zaten yılda 15000 km yol yapıyorsanız takın diye. aracım daha 1 haftalık olmasına ragmn 500km yol yapmısım . zevkten degil çogunluk ıhtıyactan . senede 15000 km yapılacagı varsayılırsa benzin ve lpg tuketimi arasında ki ortalama tasarruf en kötü ihtimal 20 kuruş olarak dusunulurse (ki tasarrufun daha fazla olacagı düşüncesindeyim )  3000-4000 lira gibi bir tasarruf cepte kalıcaktır. arkadasımız yine bahsetmiş ve demişki en az 2 yıl binilecekse ; dedigi gibi ortalama 3 yıl binecegini düşünüyorsan ki aracını seviyorsan bu araç tasarruflu haliyle sevilmeyecek gibi değil ; 3 yılda yapacagın kar ortalama olarak 10 000 lira civarındadır . göz ardı edilecek bir rakam degil diye düşünüyorum.  general_Not_talking general_Not_talking şu durumda yapılacak şey aracımıza ve motorumuza en uyumlu ve en uygun kiti arastırmakta fayda var, tabii seninde gözün benm gbi durmadan ibreye ve ortalamaya kayıyor ve bu yuzden aracın tadını çıkaramıyorsan hiç durma.   bravoo  

sevgili opel i kınıyorum ki ülkemize almanyadaki gibi lpg opsiyonlu satıs sunmuyor .Almanya opelden gelen ve forumdada paylasılan bir maile göre  Orada lpg li satısa sunulan araçlarla ülkemizdeki araçlar arasında tek fark çelik subaplar ve yataklar. Servis le yaptıgım görüşmeler sonucu edindigim bir bilgiye görede su an araçlarımzda mevcut olan hafif alasımlı subaplar ortalama 130 ila 150 bin km civarında bitecegi. lpg ile kullanımda motorumuzda zarar verdigimiz tek sey subapların bitmesini 50 ila 70 bin km civarına düşürüyoruz. . tekrar aynı yere geliyorum , aracı uzun süre kullanıcagını düşünüyorsan subap yakma problemiyle benzin de kullanırken de karsılasacaksın zaten . kaçınılmaz son bizleri bekliyor olacak . sonucunda çelik subaplarla degişim saglanacak ve subaplarla birdaha problem yasanmamak üzere yola devam edilecek ( tabi birazda şans işi denilebilir )  032questn  

Adamlar kendi topraklarına sattıgı araçlara lpg yi yadırgamazken bizim 5 liralık lt fiyatı olan sevgili ülkemizin sartlarında hiç ama hiç düşünmememiz bile gerekiyor aslında . Aynı performans daha az yakıt masrafı . neden elimizin tersiyle itiyoruz .

Eger subap probleminden daha farklı bir arızayla karsı karsıya kalma durumumuz var ise buyrun lutfen paylasın sevgili arkadaslar .
Ama yalnızca subap riskinden dolayı kacılıyorsa bu işten çok saçma . ; uzun yıllar binecegin bir araç ise zaten kaçınılmaz bir son bu . yakıttan tasarruf etmek varken , tüm dunyada kendine belli bir yer edinmiş bütün firmaların kullandıgı LPG ülkemizde HOR görülüyor anlamıs degilim .  

Birde Arıza ısıgı yaktıgı söylenmiş . Dogrudur karsılastıgım 1.4 t 140 hp motora sahip olan ve aracında BRC (yada ATİKER ikisinden biri tam hatırlayamıyorum ) marka kit bulunan bir arkadasım da ne yaptıysa arıza ısıgını söndüremediklerini söyledi . Ama bu problem de Landirenzo firması tarafından uygulanan ekstra bir işlem sonucunda çözülmüş durumda .

Baska Problem oldugunu düşünmüyorum . Umarımda yoktur . Varsa da tarafınızdan bilgilendirilmek mutluluk verir ama olmasınn çünkü kesin olarak karar vermiş bulunmaktayım lpg takacagım  011zaa 011zaa 011zaa
 
Geri
Üst