1.4 TURBO LPG UYUMU

Ynt:

ouzhn06 link' Alıntı:
pm gonderdim ankara için. :)


mocan otogazı aradım arkadaşlar..1700 kıt artı 3 yıl sıgorta 200 tl toplam 1900 tl fıyat verdiler...fıyat nasıl sız kac paraya taktırdınız?bırde bu brc lerde yağlma sistemi diye bir olay yokmuş galiba..yağlama olmaması kötü değil mi sizce?
 
Ynt: 1.4 TURBO LPG UYUMU

Bence kötü. Yağlama sisteminin kimi arkadaşlar tarafından pazarlama stratejisi olarak algılansa da bence faydalı. En azından subap erimesi yaşayınca hesap sorabilirsiniz. Ayrıca Landirenzo kullanıyorum memnunum :)
 
Ynt: 1.4 TURBO LPG UYUMU

mucahitduran link' Alıntı:
Bence kötü. Yağlama sisteminin kimi arkadaşlar tarafından pazarlama stratejisi olarak algılansa da bence faydalı. En azından subap erimesi yaşayınca hesap sorabilirsiniz. Ayrıca Landirenzo kullanıyorum memnunum :)

sen nereyi tavsiye edersin?kaç paraya taktırdın?
 
Ynt: 1.4 TURBO LPG UYUMU

Brc taktır demiyorum ama sübab erimesi durumunda brc dende hesap sorabilirsiniz,5000 tl ye kadar motor sigortalı ,zaten landi yağlama taktım kesinlikle sübab erimeyecek demiyor .Ben 2100 tl ye Brc turbo kit taktırdım ,bagajın sağ tarafına arıza ışığı için cihazda takıldı fiyata dahil
 
Ynt: 1.4 TURBO LPG UYUMU

Bende taktırmadan önce landiyi araştırmıştım ,şu yazıyı buldum ,yazıyı yazan  yukarıda size önerilen bayi gerçekten çok iyi bi ustaymış ,başka bi forumdan aldım ,size fikir olması açısından

Subab yağlama sistemleri hakkında forumlarda verilen bilgi karmaşasına karşı yazdığım yazıyı sizlerle paylaşıyorum

Subab yağlama sistemlerini önermiyorum , faydası olduğunu da düşünmüyorum aksine bu cihazların ticari kazanç sağlamak amacıyla satışının da bazı kimseler tarafından yapıldığını düşünüyorum.Piyasada lpg montajı yaptırana bu cihazların hediye bile edildiğini duyuyoruz burdan da anlayabiliriz ki piyasada bir çok farklı yağlama sistemi mevcut ve bunların büyük bir kısmının fiyatı oldukça düşük olmalı ki hediye dahi ediliyor.
֖ncelikle piyasadaki bir çok yağlama sistemi emme manifoltundan vakum beslemeli olarak tek kanaldan gönderiliyor ; diyelim ki bu mucizevi yağ subablarda koruma yapıyor !
Vakum yoluyla tek kanaldan verilen bu yağ her silindire nasıl eşit ölçüde gönderiliyor? Bogaz kelebeğinin gerisinde ortak noktadan verilen bu yağ her silindire eşit gidemez!Hadi eşit gittiğini düşünelim peki silindire gönderilen bu yağ her devirde eşit yağ püskürtüyor ama silindirlerdeki yanma oranları ve ısısı her devirde aynı değil ki !!! 2.000 RPM de gönderdiğiniz yağı 5.000 RPM de de aynı oranda gönderiyorsunuz sizce her devirde aynı miktarın gönderilmesi ne kadar mantıklı?
şimdi bunun da farklı devirlerde farklı oranda ve farklı silindirlerden gönderildiğini düşünelim (pahalı bir markanın yağlama sisteminin yaptığı gibi )
Aşağıdaki teknik resimi incelerseniz sübap yağlama sistemi emme manifoldu üzerinden emme sübaplarına bir miktar yağ gönderiyor ve bu içeriği %100 bilinmeyen yağın sübaplara yapışıp ,subab üzerinde koruyucu bir tabaka oluşturacağı ya da soğumaya neden olacağı varsayılıyor. Yağın miktarı ve fiyatı da ayrı bir olay , binlerce kilometre sonunda biten yağın miktarı bir kaç litre ve bu bir kaç litre yağın fiyatı da hiç de ucuz değil . 4 silindire bölerseniz ve ortalama olarak 2500 devirde giden bir aracın her bir pistonunda saniyede 50 ye yakın patlama olduğunu hesaplanırsa nasıl bir soğuma olacak o da merak konusu !

Hadi buna da tamam dedik , bu mucizevi yağ bir koruma hatta soğuma meydana getirdi Peki, şİMDİ DİKKAT!!! Emme subabları bu yağ sayesinde korundu peki EKSOZ SUBABLARI NE OLDU???

Yağ emme manifoldundan sübaba verildi, hadi sübap o kısacık zaman aralığında bir miktar soğudu varsayalım. Ardından buji çaktı, patlama-yanma gerçekleşti ve içeriye giren bir miktarcık yağ yandı gitti... Pekiii, egzoz sübapları NE OLACAK?

Emme sübaplarını korumayı başarsanız bile EKSOZ sübapları yine öngörülen zamanda eriyip gidecek. Sadece egzoz sübapları da değil, sübap yatakları ve ilerleyen zamanda silindir kapağı da mutlaka zarar görecek. Peki emme sübapları daha az zarar gördü diye motor kapağı bir kez açılınca sadece egzoz sübapları mı değiştirilir? Tabii ki hayır! 16 valfin hepsi de takım olarak değişir!

Peki sübap yağlama sisteminin faydası nerede kaldı? Neye yaradı?


Yağlama sistemlerini kesinlikle önermiyorum başta da dediğim gibi bir işe yaradığını da düşünmüyorum , Siz bir aracı yanlış sistem ve yanlış ayar ile yürütürseniz fakir karışımdan dolayı ister yağlama sistemi ister ballama sistemi ister ne sistemi olursa olsun o subablar aşınır.Burda subabı korumak için aracı doğru AFR ile yürütmeniz gerekiyor ,bunun içinde doğru ürün doğru montaj ve doğru kalibrasyon gerekir

****Başka bir forumdan alıntıdır.
 
Ynt: 1.4 TURBO LPG UYUMU

İlker16 link' Alıntı:
Bende taktırmadan önce landiyi araştırmıştım ,şu yazıyı buldum ,yazıyı yazan  yukarıda size önerilen bayi gerçekten çok iyi bi ustaymış ,başka bi forumdan aldım ,size fikir olması açısından

Subab yağlama sistemleri hakkında forumlarda verilen bilgi karmaşasına karşı yazdığım yazıyı sizlerle paylaşıyorum

Subab yağlama sistemlerini önermiyorum , faydası olduğunu da düşünmüyorum aksine bu cihazların ticari kazanç sağlamak amacıyla satışının da bazı kimseler tarafından yapıldığını düşünüyorum.Piyasada lpg montajı yaptırana bu cihazların hediye bile edildiğini duyuyoruz burdan da anlayabiliriz ki piyasada bir çok farklı yağlama sistemi mevcut ve bunların büyük bir kısmının fiyatı oldukça düşük olmalı ki hediye dahi ediliyor.
֖ncelikle piyasadaki bir çok yağlama sistemi emme manifoltundan vakum beslemeli olarak tek kanaldan gönderiliyor ; diyelim ki bu mucizevi yağ subablarda koruma yapıyor !
Vakum yoluyla tek kanaldan verilen bu yağ her silindire nasıl eşit ölçüde gönderiliyor? Bogaz kelebeğinin gerisinde ortak noktadan verilen bu yağ her silindire eşit gidemez!Hadi eşit gittiğini düşünelim peki silindire gönderilen bu yağ her devirde eşit yağ püskürtüyor ama silindirlerdeki yanma oranları ve ısısı her devirde aynı değil ki !!! 2.000 RPM de gönderdiğiniz yağı 5.000 RPM de de aynı oranda gönderiyorsunuz sizce her devirde aynı miktarın gönderilmesi ne kadar mantıklı?
şimdi bunun da farklı devirlerde farklı oranda ve farklı silindirlerden gönderildiğini düşünelim (pahalı bir markanın yağlama sisteminin yaptığı gibi )
Aşağıdaki teknik resimi incelerseniz sübap yağlama sistemi emme manifoldu üzerinden emme sübaplarına bir miktar yağ gönderiyor ve bu içeriği %100 bilinmeyen yağın sübaplara yapışıp ,subab üzerinde koruyucu bir tabaka oluşturacağı ya da soğumaya neden olacağı varsayılıyor. Yağın miktarı ve fiyatı da ayrı bir olay , binlerce kilometre sonunda biten yağın miktarı bir kaç litre ve bu bir kaç litre yağın fiyatı da hiç de ucuz değil . 4 silindire bölerseniz ve ortalama olarak 2500 devirde giden bir aracın her bir pistonunda saniyede 50 ye yakın patlama olduğunu hesaplanırsa nasıl bir soğuma olacak o da merak konusu !

Hadi buna da tamam dedik , bu mucizevi yağ bir koruma hatta soğuma meydana getirdi Peki, şİMDİ DİKKAT!!! Emme subabları bu yağ sayesinde korundu peki EKSOZ SUBABLARI NE OLDU???

Yağ emme manifoldundan sübaba verildi, hadi sübap o kısacık zaman aralığında bir miktar soğudu varsayalım. Ardından buji çaktı, patlama-yanma gerçekleşti ve içeriye giren bir miktarcık yağ yandı gitti... Pekiii, egzoz sübapları NE OLACAK?

Emme sübaplarını korumayı başarsanız bile EKSOZ sübapları yine öngörülen zamanda eriyip gidecek. Sadece egzoz sübapları da değil, sübap yatakları ve ilerleyen zamanda silindir kapağı da mutlaka zarar görecek. Peki emme sübapları daha az zarar gördü diye motor kapağı bir kez açılınca sadece egzoz sübapları mı değiştirilir? Tabii ki hayır! 16 valfin hepsi de takım olarak değişir!

Peki sübap yağlama sisteminin faydası nerede kaldı? Neye yaradı?


Yağlama sistemlerini kesinlikle önermiyorum başta da dediğim gibi bir işe yaradığını da düşünmüyorum , Siz bir aracı yanlış sistem ve yanlış ayar ile yürütürseniz fakir karışımdan dolayı ister yağlama sistemi ister ballama sistemi ister ne sistemi olursa olsun o subablar aşınır.Burda subabı korumak için aracı doğru AFR ile yürütmeniz gerekiyor ,bunun içinde doğru ürün doğru montaj ve doğru kalibrasyon gerekir

****Başka bir forumdan alıntıdır.

teşekkürler paylaşımın için..son kısımdaki AFR nedir?anlayamadım.
 
Ynt: 1.4 TURBO LPG UYUMU

AFR :Air Fuel Ratio (Hava Yakıt Oranı) greatt
 
Ynt: 1.4 TURBO LPG UYUMU

Ben Ankara-Opal'de bayi çıkış sıfır km iken taktırdım. Bir sıkıntım yok şu anda. Hem aracın hem LPG'nin garantisi var. Ne olursa olsun hakkımı yedirmem. Bu yazılanları ben de okudum her şeyi inceledim. Opel Türkiye güvenip onu öneriyor, garantiyi bozdurmuyorsa bence iyi bir markadır. Araba teknik bir makina her türlü sıkıntı çıkabilir. Bunları göze alarak taktırdım. Bir başka konuda yanlış hatırlamıyorsam Madmax arkadaşımız tasarruf oranını hesaplayıp koymuştu. Çok biniyorum ve bu yüzden LPG taktırdım. Aracım 2013 model 2014 trafiğe çıkışlı. Ocak sonunda aldım yanlış hatırlamıyorsam şu anda 7200 KM civarında. Ben taktırmayayım da kim taktırsın? Kapının önünde yatacak, sadece ayda 1 bineceğim bir araç alacak olsam şahin alırdım.

Tabiki hem çok gezip hem de maddi imkanlarınız iyiyse 1.4'le falan uğraşmayın 2.0T Insignia veya 1.6T GTC alın keyfinize bakın. :)
 
Ynt: Ynt: Ynt: 1.4 TURBO LPG UYUMU

İlker16 link' Alıntı:
Bende taktırmadan önce landiyi araştırmıştım ,şu yazıyı buldum ,yazıyı yazan yukarıda size önerilen bayi gerçekten çok iyi bi ustaymış ,başka bi forumdan aldım ,size fikir olması açısından

Subab yağlama sistemleri hakkında forumlarda verilen bilgi karmaşasına karşı yazdığım yazıyı sizlerle paylaşıyorum

Subab yağlama sistemlerini önermiyorum , faydası olduğunu da düşünmüyorum aksine bu cihazların ticari kazanç sağlamak amacıyla satışının da bazı kimseler tarafından yapıldığını düşünüyorum.Piyasada lpg montajı yaptırana bu cihazların hediye bile edildiğini duyuyoruz burdan da anlayabiliriz ki piyasada bir çok farklı yağlama sistemi mevcut ve bunların büyük bir kısmının fiyatı oldukça düşük olmalı ki hediye dahi ediliyor.
Öncelikle piyasadaki bir çok yağlama sistemi emme manifoltundan vakum beslemeli olarak tek kanaldan gönderiliyor ; diyelim ki bu mucizevi yağ subablarda koruma yapıyor !
Vakum yoluyla tek kanaldan verilen bu yağ her silindire nasıl eşit ölçüde gönderiliyor? Bogaz kelebeğinin gerisinde ortak noktadan verilen bu yağ her silindire eşit gidemez!Hadi eşit gittiğini düşünelim peki silindire gönderilen bu yağ her devirde eşit yağ püskürtüyor ama silindirlerdeki yanma oranları ve ısısı her devirde aynı değil ki !!! 2.000 RPM de gönderdiğiniz yağı 5.000 RPM de de aynı oranda gönderiyorsunuz sizce her devirde aynı miktarın gönderilmesi ne kadar mantıklı?
Şimdi bunun da farklı devirlerde farklı oranda ve farklı silindirlerden gönderildiğini düşünelim (pahalı bir markanın yağlama sisteminin yaptığı gibi )
Aşağıdaki teknik resimi incelerseniz sübap yağlama sistemi emme manifoldu üzerinden emme sübaplarına bir miktar yağ gönderiyor ve bu içeriği %100 bilinmeyen yağın sübaplara yapışıp ,subab üzerinde koruyucu bir tabaka oluşturacağı ya da soğumaya neden olacağı varsayılıyor. Yağın miktarı ve fiyatı da ayrı bir olay , binlerce kilometre sonunda biten yağın miktarı bir kaç litre ve bu bir kaç litre yağın fiyatı da hiç de ucuz değil . 4 silindire bölerseniz ve ortalama olarak 2500 devirde giden bir aracın her bir pistonunda saniyede 50 ye yakın patlama olduğunu hesaplanırsa nasıl bir soğuma olacak o da merak konusu !

Hadi buna da tamam dedik , bu mucizevi yağ bir koruma hatta soğuma meydana getirdi Peki, ŞİMDİ DİKKAT!!! Emme subabları bu yağ sayesinde korundu peki EKSOZ SUBABLARI NE OLDU???

Yağ emme manifoldundan sübaba verildi, hadi sübap o kısacık zaman aralığında bir miktar soğudu varsayalım. Ardından buji çaktı, patlama-yanma gerçekleşti ve içeriye giren bir miktarcık yağ yandı gitti... Pekiii, egzoz sübapları NE OLACAK?

Emme sübaplarını korumayı başarsanız bile EKSOZ sübapları yine öngörülen zamanda eriyip gidecek. Sadece egzoz sübapları da değil, sübap yatakları ve ilerleyen zamanda silindir kapağı da mutlaka zarar görecek. Peki emme sübapları daha az zarar gördü diye motor kapağı bir kez açılınca sadece egzoz sübapları mı değiştirilir? Tabii ki hayır! 16 valfin hepsi de takım olarak değişir!

Peki sübap yağlama sisteminin faydası nerede kaldı? Neye yaradı?


Yağlama sistemlerini kesinlikle önermiyorum başta da dediğim gibi bir işe yaradığını da düşünmüyorum , Siz bir aracı yanlış sistem ve yanlış ayar ile yürütürseniz fakir karışımdan dolayı ister yağlama sistemi ister ballama sistemi ister ne sistemi olursa olsun o subablar aşınır.Burda subabı korumak için aracı doğru AFR ile yürütmeniz gerekiyor ,bunun içinde doğru ürün doğru montaj ve doğru kalibrasyon gerekir

****Başka bir forumdan alıntıdır.
bu yazilanlar tamamen yanlis avrupadaki lpg montajinda yaglama sistemi zorunlu diye biliyorum buradaki yazanlar tamamen yanlis bilgi burada demisler her siboba ayni miktarda nasil yag gider diye bunu diyen kimse arabalar hakkinda hic bilgisi yok onun mantihina gore havada esit miktarda dagilmaz zaten emme manifolduna yag girdigi anda o kadar kucuk taneye bolunuyor ki neredeyse gozle gkrulemez yani buhar haline donusuyor bu da havayla karisinca butun silindirlere ayni esit miktarlarda gider... her devirde ayni miktarda yag gidiyor demis benc3 bu yaziyi yazan hayatinda hic yaglama sistemi gormemis... ayrica cikistaki sboplar nasil faydalanacak demis bu yag ozel bir yag yanma gerceklestikten sonra kalan yag miktari cikis icin yeterlidir... yaglama sistemi sadece turkiyede kullanilan bir sistem degil avrupada ilk kullanilmaya baslandiginda oto sektorunde yilin urunu secilmistir ayrica avrupa birligi standartlarina uygunluk belgesi de vardir biz turkler fazladan para verip taktirdigimiz urune illa bir kulp takmasini iyi biliriz bu kadar profesyonel mühendis bir şey bilmiyor bi biz biliyoruz... yaglama sistemi mutlaka taktirilmali...
 
Ynt:

Arkadaslar ariza isigi icin ayri bir cihaz taktirmayin benim aracta landi turbo kit + yaglama kiti var lpg takildiktan sonra performans olcumlerine girdim benzinle lpg arasinda kucuk de olsa bi fark yok zaten aracta yarim beygirlik bile bir dusus oldugu zaman arqc ariza lambasi yakiyor bunun nedenide zengin fakir karisim orani bence taktirmaniz gereken tek lpg landirenzo evo turbo kit + yaglama
 
Geri
Üst