Bende taktırmadan önce landiyi araştırmıştım ,şu yazıyı buldum ,yazıyı yazan yukarıda size önerilen bayi gerçekten çok iyi bi ustaymış ,başka bi forumdan aldım ,size fikir olması açısından
Subab yağlama sistemleri hakkında forumlarda verilen bilgi karmaşasına karşı yazdığım yazıyı sizlerle paylaşıyorum
Subab yağlama sistemlerini önermiyorum , faydası olduğunu da düşünmüyorum aksine bu cihazların ticari kazanç sağlamak amacıyla satışının da bazı kimseler tarafından yapıldığını düşünüyorum.Piyasada lpg montajı yaptırana bu cihazların hediye bile edildiğini duyuyoruz burdan da anlayabiliriz ki piyasada bir çok farklı yağlama sistemi mevcut ve bunların büyük bir kısmının fiyatı oldukça düşük olmalı ki hediye dahi ediliyor.
Öncelikle piyasadaki bir çok yağlama sistemi emme manifoltundan vakum beslemeli olarak tek kanaldan gönderiliyor ; diyelim ki bu mucizevi yağ subablarda koruma yapıyor !
Vakum yoluyla tek kanaldan verilen bu yağ her silindire nasıl eşit ölçüde gönderiliyor? Bogaz kelebeğinin gerisinde ortak noktadan verilen bu yağ her silindire eşit gidemez!Hadi eşit gittiğini düşünelim peki silindire gönderilen bu yağ her devirde eşit yağ püskürtüyor ama silindirlerdeki yanma oranları ve ısısı her devirde aynı değil ki !!! 2.000 RPM de gönderdiğiniz yağı 5.000 RPM de de aynı oranda gönderiyorsunuz sizce her devirde aynı miktarın gönderilmesi ne kadar mantıklı?
şimdi bunun da farklı devirlerde farklı oranda ve farklı silindirlerden gönderildiğini düşünelim (pahalı bir markanın yağlama sisteminin yaptığı gibi )
Aşağıdaki teknik resimi incelerseniz sübap yağlama sistemi emme manifoldu üzerinden emme sübaplarına bir miktar yağ gönderiyor ve bu içeriği %100 bilinmeyen yağın sübaplara yapışıp ,subab üzerinde koruyucu bir tabaka oluşturacağı ya da soğumaya neden olacağı varsayılıyor. Yağın miktarı ve fiyatı da ayrı bir olay , binlerce kilometre sonunda biten yağın miktarı bir kaç litre ve bu bir kaç litre yağın fiyatı da hiç de ucuz değil . 4 silindire bölerseniz ve ortalama olarak 2500 devirde giden bir aracın her bir pistonunda saniyede 50 ye yakın patlama olduğunu hesaplanırsa nasıl bir soğuma olacak o da merak konusu !
Hadi buna da tamam dedik , bu mucizevi yağ bir koruma hatta soğuma meydana getirdi Peki, şİMDİ DİKKAT!!! Emme subabları bu yağ sayesinde korundu peki EKSOZ SUBABLARI NE OLDU???
Yağ emme manifoldundan sübaba verildi, hadi sübap o kısacık zaman aralığında bir miktar soğudu varsayalım. Ardından buji çaktı, patlama-yanma gerçekleşti ve içeriye giren bir miktarcık yağ yandı gitti... Pekiii, egzoz sübapları NE OLACAK?
Emme sübaplarını korumayı başarsanız bile EKSOZ sübapları yine öngörülen zamanda eriyip gidecek. Sadece egzoz sübapları da değil, sübap yatakları ve ilerleyen zamanda silindir kapağı da mutlaka zarar görecek. Peki emme sübapları daha az zarar gördü diye motor kapağı bir kez açılınca sadece egzoz sübapları mı değiştirilir? Tabii ki hayır! 16 valfin hepsi de takım olarak değişir!
Peki sübap yağlama sisteminin faydası nerede kaldı? Neye yaradı?
Yağlama sistemlerini kesinlikle önermiyorum başta da dediğim gibi bir işe yaradığını da düşünmüyorum , Siz bir aracı yanlış sistem ve yanlış ayar ile yürütürseniz fakir karışımdan dolayı ister yağlama sistemi ister ballama sistemi ister ne sistemi olursa olsun o subablar aşınır.Burda subabı korumak için aracı doğru AFR ile yürütmeniz gerekiyor ,bunun içinde doğru ürün doğru montaj ve doğru kalibrasyon gerekir
****Başka bir forumdan alıntıdır.