Ben kendi görüşümü belirtmek istiyorum . şahsen %99 ihtimalle en yakın zamanda taktırmayı dusunuyorm . Hatta arastırmalarım sırasında o kadar çok ustayla görüştümki bir bir arıyorlar ne zman geliyorsun parçaları sipariş verelimmi diye
yorumların birinde arkadaslardan birisi bahsetmiş zaten yılda 15000 km yol yapıyorsanız takın diye. aracım daha 1 haftalık olmasına ragmn 500km yol yapmısım . zevkten degil çogunluk ıhtıyactan . senede 15000 km yapılacagı varsayılırsa benzin ve lpg tuketimi arasında ki ortalama tasarruf en kötü ihtimal 20 kuruş olarak dusunulurse (ki tasarrufun daha fazla olacagı düşüncesindeyim ) 3000-4000 lira gibi bir tasarruf cepte kalıcaktır. arkadasımız yine bahsetmiş ve demişki en az 2 yıl binilecekse ; dedigi gibi ortalama 3 yıl binecegini düşünüyorsan ki aracını seviyorsan bu araç tasarruflu haliyle sevilmeyecek gibi değil ; 3 yılda yapacagın kar ortalama olarak 10 000 lira civarındadır . göz ardı edilecek bir rakam degil diye düşünüyorum. general_Not_talking general_Not_talking şu durumda yapılacak şey aracımıza ve motorumuza en uyumlu ve en uygun kiti arastırmakta fayda var, tabii seninde gözün benm gbi durmadan ibreye ve ortalamaya kayıyor ve bu yuzden aracın tadını çıkaramıyorsan hiç durma. bravoo
sevgili opel i kınıyorum ki ülkemize almanyadaki gibi lpg opsiyonlu satıs sunmuyor .Almanya opelden gelen ve forumdada paylasılan bir maile göre Orada lpg li satısa sunulan araçlarla ülkemizdeki araçlar arasında tek fark çelik subaplar ve yataklar. Servis le yaptıgım görüşmeler sonucu edindigim bir bilgiye görede su an araçlarımzda mevcut olan hafif alasımlı subaplar ortalama 130 ila 150 bin km civarında bitecegi. lpg ile kullanımda motorumuzda zarar verdigimiz tek sey subapların bitmesini 50 ila 70 bin km civarına düşürüyoruz. . tekrar aynı yere geliyorum , aracı uzun süre kullanıcagını düşünüyorsan subap yakma problemiyle benzin de kullanırken de karsılasacaksın zaten . kaçınılmaz son bizleri bekliyor olacak . sonucunda çelik subaplarla degişim saglanacak ve subaplarla birdaha problem yasanmamak üzere yola devam edilecek ( tabi birazda şans işi denilebilir ) 032questn
Adamlar kendi topraklarına sattıgı araçlara lpg yi yadırgamazken bizim 5 liralık lt fiyatı olan sevgili ülkemizin sartlarında hiç ama hiç düşünmememiz bile gerekiyor aslında . Aynı performans daha az yakıt masrafı . neden elimizin tersiyle itiyoruz .
Eger subap probleminden daha farklı bir arızayla karsı karsıya kalma durumumuz var ise buyrun lutfen paylasın sevgili arkadaslar .
Ama yalnızca subap riskinden dolayı kacılıyorsa bu işten çok saçma . ; uzun yıllar binecegin bir araç ise zaten kaçınılmaz bir son bu . yakıttan tasarruf etmek varken , tüm dunyada kendine belli bir yer edinmiş bütün firmaların kullandıgı LPG ülkemizde HOR görülüyor anlamıs degilim .
Birde Arıza ısıgı yaktıgı söylenmiş . Dogrudur karsılastıgım 1.4 t 140 hp motora sahip olan ve aracında BRC (yada ATİKER ikisinden biri tam hatırlayamıyorum ) marka kit bulunan bir arkadasım da ne yaptıysa arıza ısıgını söndüremediklerini söyledi . Ama bu problem de Landirenzo firması tarafından uygulanan ekstra bir işlem sonucunda çözülmüş durumda .
Baska Problem oldugunu düşünmüyorum . Umarımda yoktur . Varsa da tarafınızdan bilgilendirilmek mutluluk verir ama olmasınn çünkü kesin olarak karar vermiş bulunmaktayım lpg takacagım 011zaa 011zaa 011zaa