10 yıl bozulmayacak asfalt yaptılar

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan smihci
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Türkiyede yapılan hiçbir yol 5 yılda kullanım ömrünü tamamlamaz..................
Şartnamesine göre yapılmış bir yolun, standartlarına göre kullanılmasından dolayı 5 yılda kullanılamaz hale gelmesi imkansızdır.
Ben size Türkiyede 30-40 yıl önce yapılmış örnek yollar gösterebilirim.
Ancak bazen elmayla armutu karıştıranlar var.
Yapılmış bir yolun başka nedenlerle kazılması, açılması, çatlatılması sonucunda, blok yapısının bozulmasına neden olacak sıvı akışkanlarına maruz bırakılması ve hatta onarılsa bile bunun şartnamelere uygun yapılmamasından dolayı yolun bozulmasının mühendislikle alakası yoktur.
Bunlar genel geçer kurallara göre, yani seçim öncesi göz boyama işlerine göre dizayn edilen projelerdir.

Salim işaretlediğim yerler ülkenin acı gerçekleridir, bir şey üstün körü, istenmeden, adet yerini bulsun diye yapılıyorsa o konuda zaten söylenecek sözler bitmiş demektir. Yolun alt yapısı süper yapıldığı halde üzerine serilen kaplama malzemesi kalitesizse (o günkü koşullar nedeniyle) onu anlarım, firmalar bugünün şartlarında ancak bu kadarını üretebiliyorlar der geçerim, ama alt zemim bile bile gerektiği gibi yapılmamışsa o zaman yapılan işi eleştirme hakkımız doğar. Benim eleştirimin ana kaynağı o yöndeydi, ama maalesef başka yerlere yönlendi :(.
 
valla benim sıkıntım ilk sayfada yazılan yazılar abi. çok komik çok gülünçler yani inanamıyorum birilerinin bunları yazdığına..

artı olarak 98 depreminde senin memleketinin belediyesi o evlere iskan vermiş ve o belediyeyi de sen seçmissen yine o zihniyet bugün iktidarsa belediylerde ve yine o zihniyet bugün burda tartıştığın yolları çatır çatır satıyorsa ben ne diyim..

benim hiç bir sorunum yok abi kimseyle.. tek sorunum kafaların biraz değişmesi.

Dileğimiz ortak ama bak görüyorsun işte adamlar takır takır herşeyi satıyorlar :(. En son Sülün Osman'ın hatta Özal'ın bile satamadığı köprüyü de sattılar.
 
Velhasıl yol yapılır ama yiyen içinde kalmaz onlardan da bu haydutlar nemalanır..
 
Şurada benim için söylenen tefeci gibi sözleri okuyorum da, sizde de yürek olsaydı elinizdeki son kuruşa kadar riske atsaydınız arkadaş.Siz maaşla çalışıyorsanız, biz elimizde kırdığımız taşların yardığı kazdığımız toprakların toplattığı suların yara izleryle bugünlere geldiysek, şerefimizle namusumuzla geldik.ep böyledir zaten.Birileri sabit maaşla çalışıp alnının teriyle biryerlere gelmiş insanları çekemedikçe sadece iftira atarlar.Hepimizi mezarda kurtlar yiyecek.Size değil Allah a vereceğim ben hesabımı.Orada kim tefeci kim şerefli namuslu herkes karşı karşıya gelecek.Ama bana tefeci diyenler, işimi her gün son kuruşuma kadar, bir ayak kaymasında ertesi gün aç kalacak kadar riske atıp işimi geliştiriyosam, bu benim yürekliliğimden.Benim iş yerim kaç defa tarandı hanginiz biliyosunuz?Atıp kesmek bedava nasılsa :) Sadece gülüyorum oturduğu yerde insanlar hakkında sadece ahkam keserek kendini tatmin edenlere :) Sizin kuru sıkı atmalarınızla ne benim kariyerim zedelenirde, ne ben gocunurum.Ben Allah a özüm doğruolduktan sonra kimseyi umursamam.Ha, 5 vakit namaz kılıp dincilerin peşinden de koşmam.Evimde rakımda vardır viskimde, alemimi de yaparım.Ben dnyayı umursamam.Ama işte, birileri hep tanımadıkları bilmedikleri nasıl çalıştığını bilmedikleri insana, sırf kendilerinden daha fazla çalışmış diye maaşlı işle yetinmemiş diye çamur atmayı bişey zannederler :) İstediğinizi düşünün istediğiniz iftirayı atın.Yarın o iftiralarla mahşerde karşıma geleceksiniz çünkü.Ben de cevabımı orada verecem size :)
 
Türkiyede yapılan hiçbir yol 5 yılda kullanım ömrünü tamamlamaz.
Her maddede olduğu gibi asfaltında ve onu oluşturan diğer unsurlarında bir ömrü vardır elbet.
Yolun projelendirilmesi bir mühendislik hesabıdır, o yolun ihale edilmesi için ödenek ayrılması mali bir olgudur, ihalenin alınması ve yapılması mühendislik gerektirse de ticari bir kaygıdır, o yolun kontol edilmesi ve kabul edilmesi yine bir mühendislik hesabıdır. ülkemizde son 10 yılda çeşitli kanun değişiklikleri ile mühendis çalıştırmadan müteahhitlik yapan firmaların yol ihaleleri alıp yaptıklarınıda biliyoruz. bak yukardaki tefeci ağzıyla söylemiş, teknik personel işlerine gelemdiği için barındırmıyorlarmış.
Sonrada kalkıp trilyonlarımız var diye övünürken diğer taraftan yollar neden bozuk diye timsah gözyaşları döküyorlar.

Şartnamesine göre yapılmış bir yolun, standartlarına göre kullanılmasından dolayı 5 yılda kullanılamaz hale gelmesi imkansızdır.
Ben size Türkiyede 30-40 yıl önce yapılmış örnek yollar gösterebilirim.
Ancak bazen elmayla armutu karıştıranlar var.
Yapılmış bir yolun başka nedenlerle kazılması, açılması, çatlatılması sonucunda, blok yapısının bozulmasına neden olacak sıvı akışkanlarına maruz bırakılması ve hatta onarılsa bile bunun şartnamelere uygun yapılmamasından dolayı yolun bozulmasının mühendislikle alakası yoktur.
Bunlar genel geçer kurallara göre, yani seçim öncesi göz boyama işlerine göre dizayn edilen projelerdir.

Bursa-İzmir arasındaki 3 şeritli çevre yolu yada otoban ilk seneler çok iyiydi ama şimdi çatlamalar ve köprü bağlantı yerlerindeki çökmeleri görseniz sadece sağ şerit değil 3 şeritte aynı sonra bursa yalova(2 şerit gidiş 2 şerit geliş) yolunun gidiş iki şeridinin bir kısmı yenilendikten tam bir yıl sonra olduğu gibi göçtüyani yol dikey 10 15 metre aşağıya indi haziran yada temmuz ayında bu dediğim olayda iki yıl önce oldu
 
Olay kişileşmeye başladığı için sonlandırıyorum. Kanuna uygun ise, kimin ne şekilde, nasıl para kazandığını yargılamak kimseye düşmez. İnancı bize düşmez. Çok para kazanmanız da bizi ilgilendirmez. Garajınız daki araçların değeri de. Allah herkese gönlüne göre versin.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Geri
Üst