Selamlar arkadaşlar,
Ustamla inatlaşma sonrasında periyodik 7500 bakımında GM 10W-40 yarı sentetik yağ yerine Mobil Super 3000 5W-40 tam sentetik yağa geçiş yapmayı başardım 144.500 km ve 17 yıllık aracım, iki defa su haznesi bozukluğundan ve fan soketi erimesi nedeniyle hararet gördü ama bir işlem yapılmadı, motorun detaylarını bilin diye bunları yazıyorum.
Yaklaşık 500 km'lik bir sürüşün ardından deneyimlerimi yazmak ve tam sentetiğe geçersek nolur diyecek arkadaşlara yardımcı olmak isterim. Henüz yağ yakıyor mu yakmıyor mu ölçecek kadar çok kilometre yapmadım ancak 500 km'de dikkate değer bir şey yok.
En çok dikkatimi çekenler şunlar oldu:
1. Motor yumuşadı. Yüksek devirlerde kendini dışarı fırlatacak gibi olurdu şimdi kaymak gibi akıyor 3000-5000 devirler arasında kullansam bile.
2. Hızlı devirleniyor. Eskiden gaza basınca biraz ağırlık hissederdim, şimdi pedala dokunduğum gibi 2-3-4-5 gidiyor devir göstergesi yolda veya rölantide.
3. Hararet düştü. Yan sanayi radyatör olmasından mütevellit hararet 100'lere şehir içinde geliverirdi yavaşladığım anda, 98 gibi de fan açardı zaten. Şimdi uzun uzun dur kalk yapmadıkça yükselmiyor ve ayrıca 2. viteste bile azıcık hızlansam fan açma seviyesine gelmeden kendi kendine 93-94'e iniyor. Eskiden kendi kendine şehir içinde inmesini beklemek mümkün değildi fansız. Şehir dışında zaten 95'i hiç geçmiyor bu konuda bir fark yok.
4. Yakıt çok az düştü gibi ama taş çatlasa 1-2 kuruştur, gözardı edilebilir bir fark.
Şimdilik dikkatimi çeken başka bir fark olmadı. Bir sonraki bakımı da 5W-40 yapıp daha sonra Mobil 1 0W-40'a geçmeyi düşünüyorum 7500 km sonunda yağ yakma olmazsa. 10W-40'ta 7500 km boyunca bir gram eksiltme olmamıştı, bunda da benzer sonuçlar bekliyorum.
Ustamla inatlaşma sonrasında periyodik 7500 bakımında GM 10W-40 yarı sentetik yağ yerine Mobil Super 3000 5W-40 tam sentetik yağa geçiş yapmayı başardım 144.500 km ve 17 yıllık aracım, iki defa su haznesi bozukluğundan ve fan soketi erimesi nedeniyle hararet gördü ama bir işlem yapılmadı, motorun detaylarını bilin diye bunları yazıyorum.
Yaklaşık 500 km'lik bir sürüşün ardından deneyimlerimi yazmak ve tam sentetiğe geçersek nolur diyecek arkadaşlara yardımcı olmak isterim. Henüz yağ yakıyor mu yakmıyor mu ölçecek kadar çok kilometre yapmadım ancak 500 km'de dikkate değer bir şey yok.
En çok dikkatimi çekenler şunlar oldu:
1. Motor yumuşadı. Yüksek devirlerde kendini dışarı fırlatacak gibi olurdu şimdi kaymak gibi akıyor 3000-5000 devirler arasında kullansam bile.
2. Hızlı devirleniyor. Eskiden gaza basınca biraz ağırlık hissederdim, şimdi pedala dokunduğum gibi 2-3-4-5 gidiyor devir göstergesi yolda veya rölantide.
3. Hararet düştü. Yan sanayi radyatör olmasından mütevellit hararet 100'lere şehir içinde geliverirdi yavaşladığım anda, 98 gibi de fan açardı zaten. Şimdi uzun uzun dur kalk yapmadıkça yükselmiyor ve ayrıca 2. viteste bile azıcık hızlansam fan açma seviyesine gelmeden kendi kendine 93-94'e iniyor. Eskiden kendi kendine şehir içinde inmesini beklemek mümkün değildi fansız. Şehir dışında zaten 95'i hiç geçmiyor bu konuda bir fark yok.
4. Yakıt çok az düştü gibi ama taş çatlasa 1-2 kuruştur, gözardı edilebilir bir fark.
Şimdilik dikkatimi çeken başka bir fark olmadı. Bir sonraki bakımı da 5W-40 yapıp daha sonra Mobil 1 0W-40'a geçmeyi düşünüyorum 7500 km sonunda yağ yakma olmazsa. 10W-40'ta 7500 km boyunca bir gram eksiltme olmamıştı, bunda da benzer sonuçlar bekliyorum.