2 yıl oldu hala su kaçağı var

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Mhsnmtn
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Mhsnmtn

Kayıtlı Kullanıcı
12-Bingöl
Katılım
30 Eyl 2020
Mesajlar
95
Tepkime puanı
24
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
herkese selamün aleyküm. direkt konuya girecem. sorunumla ilgili bu forumdaki ve diğer internet sitelerindeki bütün yazıları okudum videoları izledim hatta konu bile açtım. 2 yıl boyunca şuu bir türlü çözüm bulamadığım su kaçağına çözüm bulmak istiyorum artık. aracı götürdüğüm usta da 1.5 yıl oldu her defasında basınçlı makine ile bakar ama antifiriz kaçağı yok der ve geri gönderir. Bakmadığımız tek yer kaldı oda üst kapak contası ama onunda şuan için en ufak belirtisi bile yok. lütfen bilenler yazsın şu lanet olasıca antifiriz suyu hangi borulardan geçer nereye girer nereden geri döner. en azından kendim tahminlerde bulunayım ki içim rahatlasın.
NOT: araç önceden lpg li idi sonradan tesisatı söküldü. sadece 4 adet küçük plastik lpg enjektör borusu tıpa lı bir şekilde manifolt ta takılı
 
antifriz her yerden kaçak yapabilir ama en çok radyatör ve borulardan özellikle kelepçesi eskimiş sertleşmiş yerlerden kaçak yapar. eğer antifriz motor üstünde bir yere sızma şeklinde dökülüyor ve sıcaklıktan dolayı buharlaşıyorsa tespiti zor olur. sizin sıcak motorda kurumuş sıvı belirtileri aramanız daha iyi olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mhsnmtn
Duman test cihazı ile bakıldımı?
 
  • Beğen
Tepkiler: Mhsnmtn
Duman test cihazı ile bakıldımı?
Duman testini turbolu araçlara yapıyorlarmış. Onuda sordum. Her gittiğimde basınç cihazı ile bakıyorlar 10 dk hatta 1 saat boyunca ama kaçak olmadığını söylüyorlar.
 
antifriz her yerden kaçak yapabilir ama en çok radyatör ve borulardan özellikle kelepçesi eskimiş sertleşmiş yerlerden kaçak yapar. eğer antifriz motor üstünde bir yere sızma şeklinde dökülüyor ve sıcaklıktan dolayı buharlaşıyorsa tespiti zor olur. sizin sıcak motorda kurumuş sıvı belirtileri aramanız daha iyi olur.
İnanın hocam onların hepsini de denedik. Eskimiş kelepçeler değişti. Ömrü biten borular bile orjinal parçalar ile değişti ama yok bir türlü bulamadık.
 
Üst kapak contası kaçağı başlangıç aşamasındayken belirti vermez. Duman atma, antifiriz kabında kopurme, yağa su karışması, performans düşmesi, yakıt yükselmesi vs gibi belirtileri hiç vermez. Bunlar ileri seviyede olan şeyler. Başlangıç seviyesi conta kacaginda sadece antifiriz kabında belli araliklarla, düzensiz olarak su eksildigini gorursunuz. Motor etrafına bakarsınız ama hiç kaçak görülmez. Çünkü suyu yakarak egzozdan atar fark edilmez. Tüm yollar denendiyse ve kaçak bulunamadiysa sıvı conta testi yaptirmalisiniz.
 
Üst kapak contası kaçağı başlangıç aşamasındayken belirti vermez. Duman atma, antifiriz kabında kopurme, yağa su karışması, performans düşmesi, yakıt yükselmesi vs gibi belirtileri hiç vermez. Bunlar ileri seviyede olan şeyler. Başlangıç seviyesi conta kacaginda sadece antifiriz kabında belli araliklarla, düzensiz olarak su eksildigini gorursunuz. Motor etrafına bakarsınız ama hiç kaçak görülmez. Çünkü suyu yakarak egzozdan atar fark edilmez. Tüm yollar denendiyse ve kaçak bulunamadiysa sıvı conta testi yaptirmalisiniz.
Doğrudur hocam aynen dediğin gibi başlagıç seviyesinde hiç bir şekilde belirti göstermez ya conta yanık testi yada üst kapağın sökülmesi dışında. Yalnız şöyle bi durum var. Emin olmamakla beraber soruyorum haftada bir veya 2 kez yarım litre kadar saf su veya antifiriz ekliyorsam antifiriz kabına bu durumda conta yanması belirtilerini göstermezmiydi? Mesela en basitinden beyaz duman atması
 
Doğrudur hocam aynen dediğin gibi başlagıç seviyesinde hiç bir şekilde belirti göstermez ya conta yanık testi yada üst kapağın sökülmesi dışında. Yalnız şöyle bi durum var. Emin olmamakla beraber soruyorum haftada bir veya 2 kez yarım litre kadar saf su veya antifiriz ekliyorsam antifiriz kabına bu durumda conta yanması belirtilerini göstermezmiydi? Mesela en basitinden beyaz duman atması
Gostermeyebiliyor. Üstelik başlangıç seviyesi conta yaniginda antifiriz eksiltmesi de düzenli olmuyor. Motoru devir çevirip zorladiginizda yahut hava sıcaklığı yükselip motor yine zorlanmaya basladiginda daha sık ve çok su kacirirken, sakın kullanımlarda ve serin havalarda bazen hiç kaçırmayıp bazen de seyrek aralıkla kacirabiliyor. Yani düzenli olmayabiliyor. Benim aracımda da beyaz duman vs diğer belirtilerin hiç biri olmamıştı başlangıç seviyesinde yakaladigim için.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mhsnmtn
herkese selamün aleyküm. direkt konuya girecem. sorunumla ilgili bu forumdaki ve diğer internet sitelerindeki bütün yazıları okudum videoları izledim hatta konu bile açtım. 2 yıl boyunca şuu bir türlü çözüm bulamadığım su kaçağına çözüm bulmak istiyorum artık. aracı götürdüğüm usta da 1.5 yıl oldu her defasında basınçlı makine ile bakar ama antifiriz kaçağı yok der ve geri gönderir. Bakmadığımız tek yer kaldı oda üst kapak contası ama onunda şuan için en ufak belirtisi bile yok. lütfen bilenler yazsın şu lanet olasıca antifiriz suyu hangi borulardan geçer nereye girer nereden geri döner. en azından kendim tahminlerde bulunayım ki içim rahatlasın.
NOT: araç önceden lpg li idi sonradan tesisatı söküldü. sadece 4 adet küçük plastik lpg enjektör borusu tıpa lı bir şekilde manifolt ta takılı

kalorifer peteği kısmına bakıldı mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: Mhsnmtn
Gostermeyebiliyor. Üstelik başlangıç seviyesi conta yaniginda antifiriz eksiltmesi de düzenli olmuyor. Motoru devir çevirip zorladiginizda yahut hava sıcaklığı yükselip motor yine zorlanmaya basladiginda daha sık ve çok su kacirirken, sakın kullanımlarda ve serin havalarda bazen hiç kaçırmayıp bazen de seyrek aralıkla kacirabiliyor. Yani düzenli olmayabiliyor. Benim aracımda da beyaz duman vs diğer belirtilerin hiç biri olmamıştı başlangıç seviyesinde yakaladigim için.
Üstadım peki arızayı bulmak için conta yanık testi mi yaptın yoksa yoksa başka bir test mi gerçekleştirdin. Sorma sebebim şu. Aracım 80 bin km civarında iken önceki sahibi tarafından çelik subap takıldı ve lpg söküldü zaten bende 107 bin km de aldım. O tamirat esnasında conta ile ilgili birşey yapıldı mı ya da rektefeye girdi mi bilmiyorum. Zaten hali hazırda şuan aracım 150 bin km de.
kalorifer peteği kısmına bakıldı mı?
Aklımıza gelebilecek herşeye bakıldı. Üst kapak contası hariç
 
Geri
Üst