valla haklısınız biraz karışık olmuş yazı kusura bakmayın ama dediklerimde haklıyım , motorlarına aldanıyorsunuz 1.4müş turboymuş turbolu olmasına mı kanıosunuz allah aşkına yapmayın 100bini geçmiş fiat motorları resmen traktöre dönüo ciddiyim bakımları yapılmış, düzgün kullanılan briçok fiat sahibi tanıdığım var ve hepsinin motorlar trantörümsü opel astrayı alma nedenlerine bende bitane daha ekliyim motor konusunda bişi dememiştim ama fiat motorlarının övüldüğünü hissettim bir an astranın yeni 1.6 115hplik twinport motoru kam fazı teknolojisi kullanıyor biraz açarsak ,sürüş durumuna göre ayarlanan emme ve egzoz kam milleri vasıtasıyla sürekli değişken valf zamanlamasını içermektedir. Her iki kam mili de, zamanlamayı kontrol eden pervane-tipi hidrolik ayarlayıcılara sahip gerçek zamanlı motor yönetim sistemiyle hatasız ve birbirinden bağımsız olarak kontrol edilmektedir. Bu; emme ve egzoz valflarının ve dolayısıyla da motor özelliklerinin, sürücünün gaz pedalı ve vites değişikliği yoluyla tanımladığı her güç ve performans ihtiyacına daha iyi ve anında yanıt verilmesini sağlamaktadır.motorun silindir başlığı, tamamen 1.6 TWINPORT gibi, her silindir için iki ayrı emme girişine sahiptir. Şu ana kadar dengeli ve tutarlı yanmayı sağlamak için manifold kanatçıkları gerekirken, 1.6 ECOTEC yeni, iki-aşamalı ve değişken uzunluklu plastik emme borusunda bu kanatçıklar olmadan çalışmaktadır. Bu, kam-fazıyla birleşim halinde optimize edilmiş emme girişi sayesinde gerçekleşmektedir. Kısılmış gaz alışverişi yakıt verimliliğini iyileştirmekte olup 115 hp gücündeki GTC ile beş-kapılı Astra, beş-ileri Easytronic şanzıman ile 100 kilometrede sadece 6.3 litrelik ortalama süper kurşunsuz benzin tüketimini sağlamaktadır ve bence bu değer çok iyi yani günümüz 1.6larına göre emisyon için bir ön koşul olan yüksek oranlarda egzoz gazı sirkülasyonu TWINPORT motorlarının tipik özelliğidir. Kısmi yükleme sırasındaki silindir yükünün dörtte birinden fazlası daha önce yanmış yakıttan gelmektedir. Ek dış hat yerine, daha da verimli olan iç hava dolaşımı sistemi kullanılmaktadır. Bu, sıcak ve yanabilir egzoz gazlarının doğrudan doğruya silindir başlıkları içerisinde dolaşımını sağlamaktadır.
Opel, bu motor sınıfında ilk kez, 1.6 ECOTEC motorda lazerle şekillendirilmiş silindir gömlekleri kullanmaktadır. Özel bir üretim aşaması sırasında son derece iyi tanımlanmış kanallar oluşturulmuş olup bu kanallar bir mikro basınçlı yanma odası gibi davranmaktadır. Bu, piston sürtünmesinin en aza indirilmesini sağlayarak aşınma ile yakıt ve yağ tüketimi açısından olumlu bir etkide bulunmaktadır. Bu son teknoloji ürünü motorun teknolojik özellikleri arasında adresleme-kontrollü termostat ile entegre katalitik konvertöre sahip yeni ve alçak-çekilmiş egzoz manifoldu da bulunmaktadır. yani bu yazdıklarım bile astra alma nedenidir ki en önemlisi lazer ile şekillendirilmiş silindir gömlekleri tüm twinport motor ailesinde standarttır farkında değiliz ama opel motorları dünyanın en iyi motorları arasında hatta bazıları başı bile çekio neyse çok konuşmayayım fiat iyi bir tasarım yaptı ancak üretim teknolojileri hala günümüz standartlarında değil opel ise geleceğin motorlarını günümüzde üretiyor audi ile bence kıyaslanabilir tamam iç mekan kalitesi konusunda kıyaslanmaz ama emin olun motor konusunda birçok premium markadan daha iyi