2011 Sport 1.4 Turbo

Ynt: 2011 SPORT 1.4 TURBO

salihcaglayan link' Alıntı:
Frenler iyi güzel hoşta bilmem hiç başınıza geldimi, 160-170 ile giderken bi kaç kez çok sert fren yaptım bir kez kamyonun kasasına yapışıyordum. Diğerinde ise dolmuşun j plakası alnımda cıkyordu. Arac durdu durmasına ama direksiyon hakimiyeti felaketti iki elimle tutmama rağmen bir sağ bir sola felkete bi şekilde gezdi mi denir ne denir bilemiyorum ama sıkıntılıydı.
Eee 170'le giderken durmuş işte, kamyonun kasasına yapışmaktan kurtarmış daha ne yapsın general_Applause general_Applause general_Applause
 
Ynt: 2011 SPORT 1.4 TURBO

Zaten durmasına bişey demiyorum. Ben sadece direksiyon hareketlerinden bahsediyordum
 
Ynt: 2011 Sport 1.4 Turbo

bende göremiyorum.
 
Ynt: 2011 Sport 1.4 Turbo

türk_187 link' Alıntı:
arkadaslar 160-170 km hızlardan bahsediyorsunuz..... lütfen sevdiklerimizi dusunelim.....
adamlarda  turbo araç var  kendileri basmasa araçları basar  tongue    ama ben şanslıydım bu konuda  1,3 motorla  bassamda araç gitmezdi, doğal güvenlik yöntemiydi  evil_Daemon
 
Ynt: 2011 Sport 1.4 Turbo

salihcaglayan link' Alıntı:
Frenler iyi güzel hoşta bilmem hiç başınıza geldimi, 160-170 ile giderken bi kaç kez çok sert fren yaptım bir kez kamyonun kasasına yapışıyordum. Diğerinde ise dolmuşun j plakası alnımda cıkyordu. Arac durdu durmasına ama direksiyon hakimiyeti felaketti iki elimle tutmama rağmen bir sağ bir sola felkete bi şekilde gezdi mi denir ne denir bilemiyorum ama sıkıntılıydı. Acaba sebebi nedir? yaşayan var mı?
Diğer bir hususta benzinli astra j lerin direksiyonları sanki daha yumuşak yada 2010 modelllerin ve buda yuksek hızlarda direksiyonun gereğinden fazla tepki vermesine yol açıyor. sportlarda standart olarak hıza duyarlı direksiyon yazıyor ama sanki duyarlılık falan yok gibime geliyor. Bu konudada tecrübesi olanlardan cevap bekliyorum..
Saygılar.
Not: Gökhan beyin konusunun altında oldu ama fren mevzularına girildiğini görünce bende kafamdakileri sormak istedim.
salihe katılıyorum direksiyon sertleşmesi sanki bana hikaye gibi geldi ist. gelirken benim başımada geldi süratlendikçe sertleşmesi gereken direksiyon tepki vermiyor sert bi frenlemede kontrolde zorluk yaşadım..sanırım opel bizi kandırdı.. :D
 
Ynt: 2011 Sport 1.4 Turbo

2 ye atıp dipgaz yapınca bariz bir şekilde hissediyorum ama onun dışında 140-150 giderken çok sertleştiği söylenemez direksiyonun
 
Ynt: 2011 Sport 1.4 Turbo

Arkadaşlar,

Araç hızı arttıkça aracın burnunu düz tutma (yaw stability) özelliği azalır.Bu durumda yapılan ani direksiyon ve fren hareketlerinde yolun durumuna ve lastiklerin basıncına göre gezinme diye tabir edilen davranış kaçınılmazdır.Bu yüzden araçlarımızda ESP var zaten.
ESP nin devreye girmediği düşük risk durumlarda bu gezinmeyi tecrübe ile elde edilecek sürüş davranışı minimize edebilir.Örnek olarak yüksek hızda aracın bir tarafa kaydığını farkettiğiniz durumda diğer yöne yapacağınız çok küçük ve keskin hareketlerle düzeltmeye çalışabilirsiniz.Eğer yavaş ve büyük hareketler yaparsanız aracın burnu belli bir açıyı geçtikten sonra kurtaramayabilirsiniz.O yüzden burun fazla sapmadan yüksek reflekslerle ve kısa direksiyon hareketleri ile bu sapmaları azaltabilirsiniz.
 
Ynt: 2011 Sport 1.4 Turbo

Sn. Vehicle_dynamics;

Araç kaydığı anda direksiyonu gecikmeden tatlı sert şekilde aracın kaydığı yöne kırıp izine oturtmak gerekmiyor mu??

Kayma yönünün aksine kırarsak kayma şiddetlenmez mi, misal arka kısım sağ tarafa hareketlendiğinde direksiyonu sola kırarsak arka kısım iyice savrulmaz mı?



Virajlarda araçla oynarken o şekilde kontra yapıyorum diye hatırlıyorum  steering
 
Ynt: 2011 Sport 1.4 Turbo

Tolga KARACA link' Alıntı:
Sn. Vehicle_dynamics;

Araç kaydığı anda direksiyonu gecikmeden tatlı sert şekilde aracın kaydığı yöne kırıp izine oturtmak gerekmiyor mu??

Kayma yönünün aksine kırarsak kayma şiddetlenmez mi, misal arka kısım sağ tarafa hareketlendiğinde direksiyonu sola kırarsak arka kısım iyice savrulmaz mı?



Virajlarda araçla oynarken o şekilde kontra yapıyorum diye hatırlıyorum  steering
doğru söylediniz özellikle drift yaparken bu teknikle araç drift çizgisinde tutulur ve fazla savrulmaz eğer gazlamayı azaltırsanız drifti keser ve düz çizgisine döner.
 
Geri
Üst