2020 Astra j 1.4 otomotik genel bakım yardım.

Hı Q balata güzeldir Kore malıdır. Tabi ATE en üst segment orası ayrı. Hele bir de Seramik oldu mu efsanedir.

300 mm Seramik ATE bulsam hemen alırdım lakin pahalı diye getirmiyorlar. Bendeki 276 mm Seramik Balata takımı fiyatları dahi 105 Euro civarında.

Tabi hediye geldiği için ben de yarı fiyatına hocam😊

Hocam sizinle irdelersek aracı komple baştan yapacağız gibi :D

İlerleyen süreçte bir sıkıntı yaşamazda aracı kullanmaya devam edebilirsek inşallah balata değişim zamanı geldiğinde sizin seramikler duruyorsa göz dikebilirim.

Anladığım kadarıyla siz uzun süre daha aracı elde tutmayı planlıyorsunuz.
 
  • Beğen
Tepkiler: turbo_j
Söylediğiniz kafama yattı hocam sıcak sıvı ve antifriz içinde mıknatıs sıkıntı yaratabilir güçlü biraz geniş bir mıknatıs alıp
genleşme tankının dışına bir şekilde tutturup devam edicem aynen dediğiniz gibi ağır bakımda tankı mıknatısın biriktirdiği pisliklerle
birlikte atıp yensini takmak çok mantıklı.
Kardeşim makine mühendisi Ankara ostimde hidrolik üzerine çalışıyo benimde eski meslekten kalma tornacı tanıdıklarım var
bi müsait zamanda frenler ve hortumalar için onlardan destek alıcam muhtemelen matkapla genişletme yoluna gideriz.
Peki merak ettiğim bu zahmete girmeden ne biliyim daha kaliteli balata veya disk veya sıkıştırma gücü yüksek kaliper ve bu sıkıştırmaya
dayanacak disk ve balata kombinasyonu ile sorun giderilemezmi? Tabi bunu söyleyince şuda akla geliyo güçlü kalperi besleyecek hidrolik
pompası ihtiyacı. İleri derece modifiye yapanlar fren hidrolik pompası hortumları titanyum diskleri seramik balataları falan komple sistemi değiştirip güçlendirme sağlayabilir belki ama bu seferde masraf bel büker gibi
Gene en mantıklı sizin uyguladığınız çözüm gibi duruyor.
İlginiz için Çok teşekkürler Saygılar.

Hocam ben Diskleri büyüttüm bir hafta sonra ATE Seramik Balatalar hediye geldi. Dolayısıyla deneyemedim.

Opel 140 HP 1.4 t motorda 276 mm Disklerin ufak geldiğini farketmiş olacak ki 2014 senesinde 136 HP 1.6 Dizel motor ile 300 mm Disklere geçti. Hatta 268 mm arka Diskleri de 292 mm çapına yükseltti.

Kaliperleri ve Poryayı da değiştirerek 105 mm Bijon aralığını 115 mm çaplı daha geniş versiyona geçti.

Insignia A kasadaki 296 mm Diskleri de 2013 Makyaj sonrası 320 mm çapa çıkarttı.

Fakat Hortumlar Fren merkezi ve ABS beyni aynı kaldı.

Astra ve İnsignia araçların Dizel motorlarında Ağırlıkları 1700 kilograma kadar ulaşabilmektedir.

Yüksek Süratlerde Rampa aşağı Frene basınca bu ağırlığı Hissedersiniz.

300 mm Disklere geçince aracımda bariz şekilde ABS daha geç devreye girmekte.
 
  • Beğen
Tepkiler: Adldmr
Hocam sizinle irdelersek aracı komple baştan yapacağız gibi :D

İlerleyen süreçte bir sıkıntı yaşamazda aracı kullanmaya devam edebilirsek inşallah balata değişim zamanı geldiğinde sizin seramikler duruyorsa göz dikebilirim.

Anladığım kadarıyla siz uzun süre daha aracı elde tutmayı planlıyorsunuz.

Hocam bir adet Bujinin sökülmemesi nedeniyle hasbelkader Kapak açtırınca hadi Pistonları da değistirelim derken Maliyet arttı.

Aracı uygun fiyata almıştım lakin satsam Kâr bırakmayacak binelim dedik.

Koltuk ısıtma, Anahtarsız giriş Uzaktan çalıştırma Start stop sistemi, Handsfree Ayakla açılan Bagaj, LED arka Stoplar ve Sinyaller, Ambiyans aydınlatmalar, Yeni tip Vites Topuzu, Tüm jantlarda 20 mm Spacer takımı, 300 mm Güçlendirilmiş Frenler, Hava hattı Yalıtım Uygulaması ve Yazılım derken araç Proje Otomobiline dönüştü.

1000035737.webp

1000029741.webp

1000046513.webp

Bu kadar emek harcayıp masraf edince Allah nasip ederse uzun süreler kullanmak istiyorum.

Çünkü bu Paralara Sunroof, Tam Otomatik Şanzıman, Turbo gibi özellikleri olan başka bir alternatif bulamam.
 
  • Beğen
Tepkiler: zilyano
Hocam bir adet Bujinin sökülmemesi nedeniyle hasbelkader Kapak açtırınca hadi Pistonları da değistirelim derken Maliyet arttı.

Aracı uygun fiyata almıştım lakin satsam Kâr bırakmayacak binelim dedik.

Koltuk ısıtma, Anahtarsız giriş Uzaktan çalıştırma Start stop sistemi, Handsfree Ayakla açılan Bagaj, LED arka Stoplar ve Sinyaller, Ambiyans aydınlatmalar, Yeni tip Vites Topuzu, Tüm jantlarda 20 mm Spacer takımı, 300 mm Güçlendirilmiş Frenler, Hava hattı Yalıtım Uygulaması ve Yazılım derken araç Proje Otomobiline dönüştü.

Ekli dosyayı görüntüle 31024

Ekli dosyayı görüntüle 31025

Ekli dosyayı görüntüle 31026

Bu kadar emek harcayıp masraf edince Allah nasip ederse uzun süreler kullanmak istiyorum.

Çünkü bu Paralara Sunroof, Tam Otomatik Şanzıman, Turbo gibi özellikleri olan başka bir alternatif bulamam.

Maşallah hocam tekerinize taş değmesin. Gayet mantıklı bir yatırım olmuş.
 
  • Beğen
Tepkiler: turbo_j
Maşallah hocam tekerinize taş değmesin. Gayet mantıklı bir yatırım olmuş.

Eyvallah hocam cümleten.. Bu arada yakıt ortalamanız nedir genel olarak.
 
Motor yaptırmadan önceki ortalamam 6.8 - 7.3 civarlarında geziyordu. Motor yaptırdıktan sonra şu an 8.2 civarlarında görünüyor. Bunu tahmin olarak iki sebebe bağlıyorum. Bir tanesi motorun rodaj sürecinde olması, bir diğeri de katalizörün boşaltılmış olması. 1500 km dolunca yağ değişimi yapacak motoru yapan usta, ondan sonra sıfırlayıp yine takip edeceğim. Katalizör işinede bir çözüm arayacağım sizin paylaştığınız siteyide göstereceğim. Ölçü vs tutturabilirseler 4-5 bine çözülürse hiç beklemem yaptırırım. Sizin ortalamanız nasıl?

Edit: Böyle bir firma buldum buraya da yazdım bakalım bir şey çıkarsa arkadaşlar faydalansın paylaşırım gelişmeleri.

 
Son düzenleme:
Motor yaptırmadan önceki ortalamam 6.8 - 7.3 civarlarında geziyordu. Motor yaptırdıktan sonra şu an 8.2 civarlarında görünüyor. Bunu tahmin olarak iki sebebe bağlıyorum. Bir tanesi motorun rodaj sürecinde olması, bir diğeri de katalizörün boşaltılmış olması. 1500 km dolunca yağ değişimi yapacak motoru yapan usta, ondan sonra sıfırlayıp yine takip edeceğim. Katalizör işinede bir çözüm arayacağım sizin paylaştığınız siteyide göstereceğim. Ölçü vs tutturabilirseler 4-5 bine çözülürse hiç beklemem yaptırırım. Sizin ortalamanız nasıl?

Edit: Böyle bir firma buldum buraya da yazdım bakalım bir şey çıkarsa arkadaşlar faydalansın paylaşırım gelişmeleri.


Rodaj nedeniyle artar 5 bin km sonra düşmeye başlar. Yağı biraz daha geç değiştirin 3 bin km gibi. Metal çapaklarını iyice toplasın.

Benim Yakıtım malesef korkunç yüksek. Şu an 12 litre Şehir içinde. Kışın 11-13 yazın 10-11 litre. Şehir dışında 110-120 km hız sabit 7 litre yakarsa iyi diyorum.

Yakıtı Yüksek çünkü araba yürümüyor atmosferik gibi Torku 168 NM civarında çıktı onu da 3200 devirlerde veriyor. Alt devirler ölü. 140 HP gücüne 5.000 yerine 6.000 devirde ulaşabiliyor.

2019 senesinde araç Piston Kırmış ve Servise girmiş. GM bu piston kırma sorununu önleme noktasında Yeni Yazılım Yükleyip araçların Motor Torkunu Düşürüp özellikle Alt Devirlerini boşaltıp göndermekte.

Aracın Turbosu Tüm Devirlerde 0,4 Bar yani 6 PSI Hava basıyor. Normalde iki katı 12 PSI Basması gerekli. Hatta chip tuning yapılan araçlar 1,3 Bar 20 PSI kadar basabilmekte.

GM bu 0,4 Bar Turbo Basınç değerini Referans Değer olarak atamış Değiştirmeye çalışınca Beyin Göçüyor.

Opel Bayileri bu Yeni Yazılım Zorunlu geri Dönüşü Mümkün değil diyor. A14NET Orjinal Yazılımı GM veritabanından kaldırılmış.

Ülkedeki tüm Yazılımcıları Beyincileri Servisleri dolaştım Çözüm Bulabilen çıkmadı.

Zar zor 2012 model Otomatik vitesli Sedan 1.4t bir araçtan çıkma ECU buldum onu da Beyinci arkadaş Yanlış bir işlem nedeniyle Yazılımını Sildi ECU sıfırlandı yine hüsran.

ECU'yu buradan bir arkadaşa sattım artık fakat aynı özellikte Başka Beyin bulamıyorum.

Aynı araçtan bulup Yazılım Kopyalamak istedik bu kez araç sahipleri Korkup izin vermiyor.

Kütahya'da Master Cihaz sahibi Yazılımcı 1 kişi var kimsenin ayağına gitmem Aracı dükkanıma getir diyor.

Artık Sahibinden sitesi üzerinden 2012 Astra 1.4t Otomatik vites Sedan ilanlarına bakıyorum.

Vatandaşı Müşteri kılığında arayıp buluşuyorum aracın Performansı Kısılmamış ECU programı Orjinalse Satıcıyı Yazılımcı arkadaşın dükkanına götürüyorum Arıza Kodlarına bakacaz Bahanesiyle

Fakat Yazılımcının Dükkanı AVM otoparkında ilanlardan bulduğum Astra sahipleri burada ne işimiz var senin amacın farklı diyip Kıllanıyorlar ve araçlarını Cihaza Bağlatmaya izin vermeyip Sanayiye gidelim diyorlar. Herkes uyanık memlekette.

Velhasıl 1 yıldır Ücret karşılığı Donör olup Yazılım Bağışlayacak kimseyi bulamadım burada ilan verdim Facebook gruplarına yazdım kimse el uzatmadı. Ücretini 5 bin 10 bin neyse verecem lakin herkes korkuyor.

12 Litre yakıt ve Atmosferik performansı ile ne ağız tadıyla binebiliyoruz ne de Aracı satabiliyoruz.

Aracıma gelen müşteriler bunun Motoru Bitik araba Yürümüyor Arıza var Masrafını Düş bakalım 500 bine verirsen alırız falan diyorlar.

Ben de durumlar böyle kardeşim Allah kimseye dert vermesin.
 
  • Beğen
Tepkiler: zilyano
Hocam ben Diskleri büyüttüm bir hafta sonra ATE Seramik Balatalar hediye geldi. Dolayısıyla deneyemedim.

Opel 140 HP 1.4 t motorda 276 mm Disklerin ufak geldiğini farketmiş olacak ki 2014 senesinde 136 HP 1.6 Dizel motor ile 300 mm Disklere geçti. Hatta 268 mm arka Diskleri de 292 mm çapına yükseltti.

Kaliperleri ve Poryayı da değiştirerek 105 mm Bijon aralığını 115 mm çaplı daha geniş versiyona geçti.

Insignia A kasadaki 296 mm Diskleri de 2013 Makyaj sonrası 320 mm çapa çıkarttı.

Fakat Hortumlar Fren merkezi ve ABS beyni aynı kaldı.

Astra ve İnsignia araçların Dizel motorlarında Ağırlıkları 1700 kilograma kadar ulaşabilmektedir.

Yüksek Süratlerde Rampa aşağı Frene basınca bu ağırlığı Hissedersiniz.

300 mm Disklere geçince aracımda bariz şekilde ABS daha geç devreye girmekte.
Aracımı almaya giderken kafamda arabayı aldıktan sonra yapacaklarımla ilgili bir sıralamam vardı şimdi bu listeye diskleride ekledim
Ankarada çok iyi bir frenci buldum randevu aldım ona gidicem eğer kesmeden delmeden bana bir çözüm sunarsa değerlendiricem
klasik esnaf ağzıyla yaklaşır ve bunu yapan mühendis falan deyip sen bakma böyle bin falan derse sizin söylediğiniz yöntemle
kendi imkanlarımla halledicem.
Benim sıralamam ve başımdan geçenlerde şöyle:
HIZIMI ALAMAYIP Bİ DÜNYA YAZMIŞIM ÇOKTA FAYDASI OLMAYAN BU BİLGİLERLE VAKTİNİZİ ALDIĞIM İÇİN HAKKINIZI HELAL EDİN BURDAN SONRASINI OKUMASANIZDA ÖNEMLİ DEĞİL.
İlk iş aracı hangi şehirden alırsam alayım google yorumları ve puanlarına bakarak en çok yorum ve puana sahip en yakın servise
götürüp bakımını yaptırmak , prensibimimdir araç sahibi isterse bin km önce bakımını yaptırsın ben gene alır almaz götürür bakıtırım.
Bu aracıda İstanbul pendikten aldım istanbulu hiç bilmem Google da araştırdım en iyi en yüksek puanlı en çok yorumlu eksperi ve servis buldum gitmeden ankaradan ikisinide aradım randevu aldım ve onlara götürdüm ( eksperden memnun kaldım )

Aracın kaputunda ppf kaplama vardı İstanbula gelmeden eksperle görüşmemde o şekilde kaputta boya olup olmadığı anlaşılmaz ister söktür ister öyle kabul et dedi
olmaz söktürelim dedim gene google yorumlardan bir yer buldum araca zarar vermeden sökecek satan arkadaş aracı kazasız belasız boyasız tramersiz diye satıyo.
Abi ya almaktan vaz geçersen benim ppf gidecek dedi anlayışlı bir arkadaştı kardeşim ben Ankaradan kalkıp İstanbula gezmeye gelmiyorum araba almaya geliyorum dedim , ppf söküldü kaputta boya çıktı ben senin yerinde olsam mahçubiyetten ölürüm gelenlerin bütün masrafını çeker özür diler yolcu ederim dedim
malına güveniyomuş kabul etti şunuda ekledi tekrar yaptırmak istersen abi bu ppf dünya para dedi dedim arabayı aldıktan sonra kafama takılıp duracağına
varsın biraz para harcayalım dedim.

Eksper aşamasında söylediğinin dışında hiçbirşey çıkmadığı gibi ekstra bir sürü artısı çıktı ( sıfır alınınca koltuklara kılıf diktirmiş ben orijinal zannettim eksper söyledi kılıf olduğunu bagaj eşiği kapı eşikleri ve kapı kolu içlerinde ppf kaplama yapılmış havuz paspas alınmış orijinalleri naylonunda teslim edildi servis kayıtları faturaları evrakları muntazam dosyalanmış vb ) o mutlu ben mutlu helalleşip ayrıldık.

İstanbul da bulduğum servise gittik söylenen genel bakım + motul yağ + filtreler 3500 lira ekstra birşey çıkarsa ekleriz dedi olur usta yapalım dedim eksperin
söylediği 1-2 ufak tefek eksikleri söyledim kibir abidesi hıyar orda başladı eksperin sözü benim için çöp falan Yaa sabır çekip sustum ilerleyen dakikalarda
eksperin çöp olan tavsiyeleri muteber oldu hem eksperin söyledikleri hemde ekstra bir sürü birşeyler çıkarıyo en ilginci araç 53 binde , başladı illa bunun şanzıman yağını değiştirelim.

Değiştirme yöntemi de şu ben burda 5 lt koyuyum eeeeğ sen Ankaraya varınca 5 lt de orda koydur Yaa kardeşim dalgamı geçiyon diyecen diyemedimde
Söylediği şekil yapsam şanzımanda sıkıntı çıksa Ankaradaki suçu İstanbula İstanbul suçu Ankaraya atacak saçma sapan işler.
Ben bu aracı almadan 6 ay boyunca araştırma yaptım sayfalaraca forum yazısı okudum 60 ila 80 bin arasında vakumlu makine ile tek seferde değiştirin diyo herkes.
Beni şöyle gördü yeni araba almış anlamıyo bilmiyo nerden tutturursak.

Tabi sözde usta arkadaşın derdi başka Ankaraya yola gidecem iş almayalım bak dedim ya nerden giydireceğini şaşırdı ( argo için özür dilerim hala aklıma geldikçe sinirleniyorum ) Yağı değiştiriyo bi baktım castrol yağı almış kapağını açmış gidiyo hani motul konuşmuştuk ne oldu , abi el alışkanlığı buda kaliteli falan
mesele kalite değil mesele ağızdan çıkan sözün yerini bulması abi istersen motul koyalım kapağını açtın o ne olacak başladı yazmaya benim müşterim sabit kemik müşteri kapak açık kapalı bana kimse sormaz beni bilen bilir falan velhasıl 6300 lira ile paçayı zor kurtardık adamın 1000 üzeri yorumu ve 4,9 puanı var
hayretler içerisindeyim. Birde anlamadığım bir şekilde ikide bir biz sosyal medya ile çalışıyoruz fiyalar şöyle sosyal medya ile çalışıyoruz ustalık böyle
ne saçmaladı neyi ispatlamaya çalıştı veya neyin havasını attı çözemedim az daha senide sosyal medyanıda diye saydıracaktım.
Not : Google yorumlara küstahlığı ustalığının önüne geçmiş sözde usta yazdım sildirmek için deli gibi beni arıyo mesaj atıyo
Burada bazı arkadaşlarda bu sözde servisten müzdarip olmuş neler yazmışlar. ( AKINCI OPEL KARTAL )

Ankaraya gelir gelmez gene iyi bir servis buldum istanbul maceramı anlattım elimdeki faturaya (irsaliye ) baktı yağa baktı araca baktı ben istanbuldaki takılan parçaların boş kutularının resmini çekmiştim onlara baktı km ye baktı araç 53700 de bu yapılanlar tümden boşa gitmesin 6 bin lira para harcamışsın görünürde bir
problemde yok 55000 de gel yapalım bakımını dedi ve alt takımcıya gönderdi istanbuldaki sözde usta arkadaş alt takımla ilgilide bir ton parça değiştirelim diye tutturmuş hatta faturaya ( irsaliyeye ) yazmıştı yaptırmadım. İstanbulda beni 20 binlik edecekti az kalsın.

Not : Ankarada bulduğum servis fena değil lakin başı çok kalabalık dükkanda kedi yavrusunu bulamaz o sebeple Ankarada usta servis arıyorum
bakım parçalarını yanımda kendim teğmin edip götürmemin sebebide malum kimseye güven kalmadı ben varilden 1lt castrol ambalajına yağ dolduran yer gördüm.

Alt takımcıya gittim şaşmazda kapan kardeşler tavisye ederim çok ilgililer ve kontrol için ( 200 tl) çok cüzi para alıyolar arabayı çukura çektiler ön tekerler döner tablada 2 kişi altta 2 kişi üstte salladılar evirdiler çevirdiler yarım saat kontrol ettiler arabanda birşey yok devam et dediler. İstanbuldakine uysak takoz burç
gergi ne varsa değiştirecek.

Oradan çıktım direk vakumlu makine ile şanzıman yağını değiştiren özkal otomatik şanzımana gittim makina ile tek seferde 2 saat içerisinde yağ
değişimi yapıldı ordada bir sıkıntı yaşamadım hatta olurya araba çekişten düşer gitmez vuruntu olur hiçbirşey yapma stop et nerde olursan ol ara
Biz gelir arabayı dükkana çeker hallederiz dedi şimdilik bir sıkıntı çıkmadı umarım ilerdede çıkmaz.

Bu arada birazda görsellik üzerine işler yaptım kaputtan sökülen ppf kaplamayı farlar ve ön tampon dahil yeniden yaptırdım kaplanırken pasta cila jant temizliği boya koruma ve seramikte yaptırdım plakalarda özellikle önde taş izi çoktu onları yeniledim bu işlemleri Ankara yeni bayındırda oto carede hallettim memnun kaldım.

Tesla ekran denen ekrandan ve ön arka kayıt kamerası aldım ikisinide çok araştırdım tesla ekranı 6 ram -128 gb hafıza snooper marka kamerayıda 70 mai a810 4k
128gb ( hafıza kartı ayrı satılıyo ) park modlu olarak alıp takdırdım.

Bu ekran ve kamera takılırken sözde ustaların arabayı batıracaklarını adım gibi biliyodum öylede oldu bugünde kaplama yaptırdığım arkadaşa detaylı iç bagaj ve motor temizliği için verdim yarın alıcam İNŞAALLAH.

Buradaki sizlerin tavsiyeleri üzerine şimdi ilk işim diskler ve fren tertibatı hayati önemi var ALLAH göstermesin
Akabindede yağ - filtreler - antifriz - buji - mıknatıs aracın motoruna uygunsa metal termostat ve en önemlisi iyi bir usta bulup
55 bin km de bunları araca taktırmak ve keyifli kazasız belasız kullanmak Muradım.
Açıklamalarınız ve paylaştığınız tecrübeler için çok teşekkürler. Allaha emanet olun saygılar.
 
  • Beğen
Tepkiler: turbo_j ve zilyano
Rodaj nedeniyle artar 5 bin km sonra düşmeye başlar. Yağı biraz daha geç değiştirin 3 bin km gibi. Metal çapaklarını iyice toplasın.

Benim Yakıtım malesef korkunç yüksek. Şu an 12 litre Şehir içinde. Kışın 11-13 yazın 10-11 litre. Şehir dışında 110-120 km hız sabit 7 litre yakarsa iyi diyorum.

Yakıtı Yüksek çünkü araba yürümüyor atmosferik gibi Torku 168 NM civarında çıktı onu da 3200 devirlerde veriyor. Alt devirler ölü. 140 HP gücüne 5.000 yerine 6.000 devirde ulaşabiliyor.

2019 senesinde araç Piston Kırmış ve Servise girmiş. GM bu piston kırma sorununu önleme noktasında Yeni Yazılım Yükleyip araçların Motor Torkunu Düşürüp özellikle Alt Devirlerini boşaltıp göndermekte.

Aracın Turbosu Tüm Devirlerde 0,4 Bar yani 6 PSI Hava basıyor. Normalde iki katı 12 PSI Basması gerekli. Hatta chip tuning yapılan araçlar 1,3 Bar 20 PSI kadar basabilmekte.

GM bu 0,4 Bar Turbo Basınç değerini Referans Değer olarak atamış Değiştirmeye çalışınca Beyin Göçüyor.

Opel Bayileri bu Yeni Yazılım Zorunlu geri Dönüşü Mümkün değil diyor. A14NET Orjinal Yazılımı GM veritabanından kaldırılmış.

Ülkedeki tüm Yazılımcıları Beyincileri Servisleri dolaştım Çözüm Bulabilen çıkmadı.

Zar zor 2012 model Otomatik vitesli Sedan 1.4t bir araçtan çıkma ECU buldum onu da Beyinci arkadaş Yanlış bir işlem nedeniyle Yazılımını Sildi ECU sıfırlandı yine hüsran.

ECU'yu buradan bir arkadaşa sattım artık fakat aynı özellikte Başka Beyin bulamıyorum.

Aynı araçtan bulup Yazılım Kopyalamak istedik bu kez araç sahipleri Korkup izin vermiyor.

Kütahya'da Master Cihaz sahibi Yazılımcı 1 kişi var kimsenin ayağına gitmem Aracı dükkanıma getir diyor.

Artık Sahibinden sitesi üzerinden 2012 Astra 1.4t Otomatik vites Sedan ilanlarına bakıyorum.

Vatandaşı Müşteri kılığında arayıp buluşuyorum aracın Performansı Kısılmamış ECU programı Orjinalse Satıcıyı Yazılımcı arkadaşın dükkanına götürüyorum Arıza Kodlarına bakacaz Bahanesiyle

Fakat Yazılımcının Dükkanı AVM otoparkında ilanlardan bulduğum Astra sahipleri burada ne işimiz var senin amacın farklı diyip Kıllanıyorlar ve araçlarını Cihaza Bağlatmaya izin vermeyip Sanayiye gidelim diyorlar. Herkes uyanık memlekette.

Velhasıl 1 yıldır Ücret karşılığı Donör olup Yazılım Bağışlayacak kimseyi bulamadım burada ilan verdim Facebook gruplarına yazdım kimse el uzatmadı. Ücretini 5 bin 10 bin neyse verecem lakin herkes korkuyor.

12 Litre yakıt ve Atmosferik performansı ile ne ağız tadıyla binebiliyoruz ne de Aracı satabiliyoruz.

Aracıma gelen müşteriler bunun Motoru Bitik araba Yürümüyor Arıza var Masrafını Düş bakalım 500 bine verirsen alırız falan diyorlar.

Ben de durumlar böyle kardeşim Allah kimseye dert vermesin.

Bu durum epey kötüymüş hocam. Verdiğiniz değerler umarım benzin değilde LPG tüketimidir. Benzin ise zaten dayanılmaz. Ben ve çevremde 2019 dan beridir dört tane astra j sedan oldu. Biri 2019 diğer üçü 2020 modeldi. Hepsinin ortak noktası motorun güçlü olmasıydı. Sizin anlattıklarınızdan sonra servise işim düşerse aman yazılıma falan ellemeyin diye başlarında beklerim. Sizin durumda epey can sıkıcı anladığım kadarıyla yeni modellerden yazılımda alamıyorsunuz eskiyi ve orjinali bulmalı bir de rızasını almalısınız. Allah kolaylk versin. Araca yaptıklarınızı düşününce bunundan altından kalkarsınız diyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: turbo_j
Aracımı almaya giderken kafamda arabayı aldıktan sonra yapacaklarımla ilgili bir sıralamam vardı şimdi bu listeye diskleride ekledim
Ankarada çok iyi bir frenci buldum randevu aldım ona gidicem eğer kesmeden delmeden bana bir çözüm sunarsa değerlendiricem
klasik esnaf ağzıyla yaklaşır ve bunu yapan mühendis falan deyip sen bakma böyle bin falan derse sizin söylediğiniz yöntemle
kendi imkanlarımla halledicem.
Benim sıralamam ve başımdan geçenlerde şöyle:
HIZIMI ALAMAYIP Bİ DÜNYA YAZMIŞIM ÇOKTA FAYDASI OLMAYAN BU BİLGİLERLE VAKTİNİZİ ALDIĞIM İÇİN HAKKINIZI HELAL EDİN BURDAN SONRASINI OKUMASANIZDA ÖNEMLİ DEĞİL.
İlk iş aracı hangi şehirden alırsam alayım google yorumları ve puanlarına bakarak en çok yorum ve puana sahip en yakın servise
götürüp bakımını yaptırmak , prensibimimdir araç sahibi isterse bin km önce bakımını yaptırsın ben gene alır almaz götürür bakıtırım.
Bu aracıda İstanbul pendikten aldım istanbulu hiç bilmem Google da araştırdım en iyi en yüksek puanlı en çok yorumlu eksperi ve servis buldum gitmeden ankaradan ikisinide aradım randevu aldım ve onlara götürdüm ( eksperden memnun kaldım )

Aracın kaputunda ppf kaplama vardı İstanbula gelmeden eksperle görüşmemde o şekilde kaputta boya olup olmadığı anlaşılmaz ister söktür ister öyle kabul et dedi
olmaz söktürelim dedim gene google yorumlardan bir yer buldum araca zarar vermeden sökecek satan arkadaş aracı kazasız belasız boyasız tramersiz diye satıyo.
Abi ya almaktan vaz geçersen benim ppf gidecek dedi anlayışlı bir arkadaştı kardeşim ben Ankaradan kalkıp İstanbula gezmeye gelmiyorum araba almaya geliyorum dedim , ppf söküldü kaputta boya çıktı ben senin yerinde olsam mahçubiyetten ölürüm gelenlerin bütün masrafını çeker özür diler yolcu ederim dedim
malına güveniyomuş kabul etti şunuda ekledi tekrar yaptırmak istersen abi bu ppf dünya para dedi dedim arabayı aldıktan sonra kafama takılıp duracağına
varsın biraz para harcayalım dedim.

Eksper aşamasında söylediğinin dışında hiçbirşey çıkmadığı gibi ekstra bir sürü artısı çıktı ( sıfır alınınca koltuklara kılıf diktirmiş ben orijinal zannettim eksper söyledi kılıf olduğunu bagaj eşiği kapı eşikleri ve kapı kolu içlerinde ppf kaplama yapılmış havuz paspas alınmış orijinalleri naylonunda teslim edildi servis kayıtları faturaları evrakları muntazam dosyalanmış vb ) o mutlu ben mutlu helalleşip ayrıldık.

İstanbul da bulduğum servise gittik söylenen genel bakım + motul yağ + filtreler 3500 lira ekstra birşey çıkarsa ekleriz dedi olur usta yapalım dedim eksperin
söylediği 1-2 ufak tefek eksikleri söyledim kibir abidesi hıyar orda başladı eksperin sözü benim için çöp falan Yaa sabır çekip sustum ilerleyen dakikalarda
eksperin çöp olan tavsiyeleri muteber oldu hem eksperin söyledikleri hemde ekstra bir sürü birşeyler çıkarıyo en ilginci araç 53 binde , başladı illa bunun şanzıman yağını değiştirelim.

Değiştirme yöntemi de şu ben burda 5 lt koyuyum eeeeğ sen Ankaraya varınca 5 lt de orda koydur Yaa kardeşim dalgamı geçiyon diyecen diyemedimde
Söylediği şekil yapsam şanzımanda sıkıntı çıksa Ankaradaki suçu İstanbula İstanbul suçu Ankaraya atacak saçma sapan işler.
Ben bu aracı almadan 6 ay boyunca araştırma yaptım sayfalaraca forum yazısı okudum 60 ila 80 bin arasında vakumlu makine ile tek seferde değiştirin diyo herkes.
Beni şöyle gördü yeni araba almış anlamıyo bilmiyo nerden tutturursak.

Tabi sözde usta arkadaşın derdi başka Ankaraya yola gidecem iş almayalım bak dedim ya nerden giydireceğini şaşırdı ( argo için özür dilerim hala aklıma geldikçe sinirleniyorum ) Yağı değiştiriyo bi baktım castrol yağı almış kapağını açmış gidiyo hani motul konuşmuştuk ne oldu , abi el alışkanlığı buda kaliteli falan
mesele kalite değil mesele ağızdan çıkan sözün yerini bulması abi istersen motul koyalım kapağını açtın o ne olacak başladı yazmaya benim müşterim sabit kemik müşteri kapak açık kapalı bana kimse sormaz beni bilen bilir falan velhasıl 6300 lira ile paçayı zor kurtardık adamın 1000 üzeri yorumu ve 4,9 puanı var
hayretler içerisindeyim. Birde anlamadığım bir şekilde ikide bir biz sosyal medya ile çalışıyoruz fiyalar şöyle sosyal medya ile çalışıyoruz ustalık böyle
ne saçmaladı neyi ispatlamaya çalıştı veya neyin havasını attı çözemedim az daha senide sosyal medyanıda diye saydıracaktım.
Not : Google yorumlara küstahlığı ustalığının önüne geçmiş sözde usta yazdım sildirmek için deli gibi beni arıyo mesaj atıyo
Burada bazı arkadaşlarda bu sözde servisten müzdarip olmuş neler yazmışlar. ( AKINCI OPEL KARTAL )

Ankaraya gelir gelmez gene iyi bir servis buldum istanbul maceramı anlattım elimdeki faturaya (irsaliye ) baktı yağa baktı araca baktı ben istanbuldaki takılan parçaların boş kutularının resmini çekmiştim onlara baktı km ye baktı araç 53700 de bu yapılanlar tümden boşa gitmesin 6 bin lira para harcamışsın görünürde bir
problemde yok 55000 de gel yapalım bakımını dedi ve alt takımcıya gönderdi istanbuldaki sözde usta arkadaş alt takımla ilgilide bir ton parça değiştirelim diye tutturmuş hatta faturaya ( irsaliyeye ) yazmıştı yaptırmadım. İstanbulda beni 20 binlik edecekti az kalsın.

Not : Ankarada bulduğum servis fena değil lakin başı çok kalabalık dükkanda kedi yavrusunu bulamaz o sebeple Ankarada usta servis arıyorum
bakım parçalarını yanımda kendim teğmin edip götürmemin sebebide malum kimseye güven kalmadı ben varilden 1lt castrol ambalajına yağ dolduran yer gördüm.

Alt takımcıya gittim şaşmazda kapan kardeşler tavisye ederim çok ilgililer ve kontrol için ( 200 tl) çok cüzi para alıyolar arabayı çukura çektiler ön tekerler döner tablada 2 kişi altta 2 kişi üstte salladılar evirdiler çevirdiler yarım saat kontrol ettiler arabanda birşey yok devam et dediler. İstanbuldakine uysak takoz burç
gergi ne varsa değiştirecek.

Oradan çıktım direk vakumlu makine ile şanzıman yağını değiştiren özkal otomatik şanzımana gittim makina ile tek seferde 2 saat içerisinde yağ
değişimi yapıldı ordada bir sıkıntı yaşamadım hatta olurya araba çekişten düşer gitmez vuruntu olur hiçbirşey yapma stop et nerde olursan ol ara
Biz gelir arabayı dükkana çeker hallederiz dedi şimdilik bir sıkıntı çıkmadı umarım ilerdede çıkmaz.

Bu arada birazda görsellik üzerine işler yaptım kaputtan sökülen ppf kaplamayı farlar ve ön tampon dahil yeniden yaptırdım kaplanırken pasta cila jant temizliği boya koruma ve seramikte yaptırdım plakalarda özellikle önde taş izi çoktu onları yeniledim bu işlemleri Ankara yeni bayındırda oto carede hallettim memnun kaldım.

Tesla ekran denen ekrandan ve ön arka kayıt kamerası aldım ikisinide çok araştırdım tesla ekranı 6 ram -128 gb hafıza snooper marka kamerayıda 70 mai a810 4k
128gb ( hafıza kartı ayrı satılıyo ) park modlu olarak alıp takdırdım.

Bu ekran ve kamera takılırken sözde ustaların arabayı batıracaklarını adım gibi biliyodum öylede oldu bugünde kaplama yaptırdığım arkadaşa detaylı iç bagaj ve motor temizliği için verdim yarın alıcam İNŞAALLAH.

Buradaki sizlerin tavsiyeleri üzerine şimdi ilk işim diskler ve fren tertibatı hayati önemi var ALLAH göstermesin
Akabindede yağ - filtreler - antifriz - buji - mıknatıs aracın motoruna uygunsa metal termostat ve en önemlisi iyi bir usta bulup
55 bin km de bunları araca taktırmak ve keyifli kazasız belasız kullanmak Muradım.
Açıklamalarınız ve paylaştığınız tecrübeler için çok teşekkürler. Allaha emanet olun saygılar.

Allah hayırlı günlerde kullanmak nasip etsin üstadım..

Lakin BP Benzini kullansanız dahi Piston Kırma Riski mevcut. Sizden Ricam LPG taktırın.

Yağ olarak yine BP ürünü Castrol Yağ ucuz ve güzeldir. Motul de iyidir. Liqui Moly de katkı miktarı fazla olsa da başarılıdır. Önemli olan APİ SP standardıdır.

Makine ile 8 Litre Şanzıman Yağı Değişimi hem daha Pahalı hem de içeride Tork Konvertöründe Hava Boşluğu bırakabilme Riski vardır.

Bu nedenle Tapadan 5 Litre değiştirdim 3 bin km sonra bir 5 Litre daha değiştirdim. Toplamda 4.000 Lira tuttu.

Araç alımında BENİ GM ALDATTI.

Geçen yıl İzmir'de Mütevazi bir aileden Boyasız Değişensiz diyerek bu aracı aldık.

Sunroof var Ekran var Araç SERVİS Bakımlı dedik yapıştık.

Aracın Eksper Raporu da Mevcut. Motor Performansı %74 Çıkmış.

Fakat Eksper TESTİNDE Motor 140 HP Gücünde %100 GÜÇTE diyor.

Lakin Araba Hantal Alt Devirlerde 1.6 Atmosferik kadar bile değil.

Araç Sahibi belki TURBO Arızalı olabilir Masrafını Düşeyim diyince Pazarlıkla aracı 650 bin Liraya aldık.

Tabi Uyguna aldık diye sevindik.

Aracı Turbocuya götürdük her şey NORMAL denildi.

Araba Yürümüyor diye Chip Tuning yaptırdık hiçbir Değişiklik olmadı.

Baktık çözüm bulamadık aracı Satalım dedik.

Müşteri şehir dışından geldi aracı test etti bunun Motoru sorunlu dedi.

Yok Turbo çatlağı var fiyattan düşelim falan dediysem de fayda etmedi.

Adam bu araca KOMPRESYON Testi yaptırmadan almam diye tutturdu.

Teste sanayiye gittik. Hadi Bujileri Sökerken bir Tane Buji çıkmadı YALAMA oldu.

Uğraş uğraş yok olmadı sonunda bizim Üst Kapak açıldı.

Açılmışken Subaplar Çelikle değişsin hadi Pistonları Güçlendirilmiş takalım derken Maliyet arttı.

Radyatör delindi Şanzıman Yağı değişti Hararet Yazılımı atıldı Yağ Soğutucusuydu Termostatıydı toplamda 72 bin Lira masraf çıktı.

Fakat halen daha araba Yürümüyor ve Satamıyorum.
 
Geri
Üst