Hocam ben Diskleri büyüttüm bir hafta sonra ATE Seramik Balatalar hediye geldi. Dolayısıyla deneyemedim.
Opel 140 HP 1.4 t motorda 276 mm Disklerin ufak geldiğini farketmiş olacak ki 2014 senesinde 136 HP 1.6 Dizel motor ile 300 mm Disklere geçti. Hatta 268 mm arka Diskleri de 292 mm çapına yükseltti.
Kaliperleri ve Poryayı da değiştirerek 105 mm Bijon aralığını 115 mm çaplı daha geniş versiyona geçti.
Insignia A kasadaki 296 mm Diskleri de 2013 Makyaj sonrası 320 mm çapa çıkarttı.
Fakat Hortumlar Fren merkezi ve ABS beyni aynı kaldı.
Astra ve İnsignia araçların Dizel motorlarında Ağırlıkları 1700 kilograma kadar ulaşabilmektedir.
Yüksek Süratlerde Rampa aşağı Frene basınca bu ağırlığı Hissedersiniz.
300 mm Disklere geçince aracımda bariz şekilde ABS daha geç devreye girmekte.
Aracımı almaya giderken kafamda arabayı aldıktan sonra yapacaklarımla ilgili bir sıralamam vardı şimdi bu listeye diskleride ekledim
Ankarada çok iyi bir frenci buldum randevu aldım ona gidicem eğer kesmeden delmeden bana bir çözüm sunarsa değerlendiricem
klasik esnaf ağzıyla yaklaşır ve bunu yapan mühendis falan deyip sen bakma böyle bin falan derse sizin söylediğiniz yöntemle
kendi imkanlarımla halledicem.
Benim sıralamam ve başımdan geçenlerde şöyle:
HIZIMI ALAMAYIP Bİ DÜNYA YAZMIŞIM ÇOKTA FAYDASI OLMAYAN BU BİLGİLERLE VAKTİNİZİ ALDIĞIM İÇİN HAKKINIZI HELAL EDİN BURDAN SONRASINI OKUMASANIZDA ÖNEMLİ DEĞİL.
İlk iş aracı hangi şehirden alırsam alayım google yorumları ve puanlarına bakarak en çok yorum ve puana sahip en yakın servise
götürüp bakımını yaptırmak , prensibimimdir araç sahibi isterse bin km önce bakımını yaptırsın ben gene alır almaz götürür bakıtırım.
Bu aracıda İstanbul pendikten aldım istanbulu hiç bilmem Google da araştırdım en iyi en yüksek puanlı en çok yorumlu eksperi ve servis buldum gitmeden ankaradan ikisinide aradım randevu aldım ve onlara götürdüm ( eksperden memnun kaldım )
Aracın kaputunda ppf kaplama vardı İstanbula gelmeden eksperle görüşmemde o şekilde kaputta boya olup olmadığı anlaşılmaz ister söktür ister öyle kabul et dedi
olmaz söktürelim dedim gene google yorumlardan bir yer buldum araca zarar vermeden sökecek satan arkadaş aracı kazasız belasız boyasız tramersiz diye satıyo.
Abi ya almaktan vaz geçersen benim ppf gidecek dedi anlayışlı bir arkadaştı kardeşim ben Ankaradan kalkıp İstanbula gezmeye gelmiyorum araba almaya geliyorum dedim , ppf söküldü kaputta boya çıktı ben senin yerinde olsam mahçubiyetten ölürüm gelenlerin bütün masrafını çeker özür diler yolcu ederim dedim
malına güveniyomuş kabul etti şunuda ekledi tekrar yaptırmak istersen abi bu ppf dünya para dedi dedim arabayı aldıktan sonra kafama takılıp duracağına
varsın biraz para harcayalım dedim.
Eksper aşamasında söylediğinin dışında hiçbirşey çıkmadığı gibi ekstra bir sürü artısı çıktı ( sıfır alınınca koltuklara kılıf diktirmiş ben orijinal zannettim eksper söyledi kılıf olduğunu bagaj eşiği kapı eşikleri ve kapı kolu içlerinde ppf kaplama yapılmış havuz paspas alınmış orijinalleri naylonunda teslim edildi servis kayıtları faturaları evrakları muntazam dosyalanmış vb ) o mutlu ben mutlu helalleşip ayrıldık.
İstanbul da bulduğum servise gittik söylenen genel bakım + motul yağ + filtreler 3500 lira ekstra birşey çıkarsa ekleriz dedi olur usta yapalım dedim eksperin
söylediği 1-2 ufak tefek eksikleri söyledim kibir abidesi hıyar orda başladı eksperin sözü benim için çöp falan Yaa sabır çekip sustum ilerleyen dakikalarda
eksperin çöp olan tavsiyeleri muteber oldu hem eksperin söyledikleri hemde ekstra bir sürü birşeyler çıkarıyo en ilginci araç 53 binde , başladı illa bunun şanzıman yağını değiştirelim.
Değiştirme yöntemi de şu ben burda 5 lt koyuyum eeeeğ sen Ankaraya varınca 5 lt de orda koydur Yaa kardeşim dalgamı geçiyon diyecen diyemedimde
Söylediği şekil yapsam şanzımanda sıkıntı çıksa Ankaradaki suçu İstanbula İstanbul suçu Ankaraya atacak saçma sapan işler.
Ben bu aracı almadan 6 ay boyunca araştırma yaptım sayfalaraca forum yazısı okudum 60 ila 80 bin arasında vakumlu makine ile tek seferde değiştirin diyo herkes.
Beni şöyle gördü yeni araba almış anlamıyo bilmiyo nerden tutturursak.
Tabi sözde usta arkadaşın derdi başka Ankaraya yola gidecem iş almayalım bak dedim ya nerden giydireceğini şaşırdı ( argo için özür dilerim hala aklıma geldikçe sinirleniyorum ) Yağı değiştiriyo bi baktım castrol yağı almış kapağını açmış gidiyo hani motul konuşmuştuk ne oldu , abi el alışkanlığı buda kaliteli falan
mesele kalite değil mesele ağızdan çıkan sözün yerini bulması abi istersen motul koyalım kapağını açtın o ne olacak başladı yazmaya benim müşterim sabit kemik müşteri kapak açık kapalı bana kimse sormaz beni bilen bilir falan velhasıl 6300 lira ile paçayı zor kurtardık adamın 1000 üzeri yorumu ve 4,9 puanı var
hayretler içerisindeyim. Birde anlamadığım bir şekilde ikide bir biz sosyal medya ile çalışıyoruz fiyalar şöyle sosyal medya ile çalışıyoruz ustalık böyle
ne saçmaladı neyi ispatlamaya çalıştı veya neyin havasını attı çözemedim az daha senide sosyal medyanıda diye saydıracaktım.
Not : Google yorumlara küstahlığı ustalığının önüne geçmiş sözde usta yazdım sildirmek için deli gibi beni arıyo mesaj atıyo
Burada bazı arkadaşlarda bu sözde servisten müzdarip olmuş neler yazmışlar. ( AKINCI OPEL KARTAL )
Ankaraya gelir gelmez gene iyi bir servis buldum istanbul maceramı anlattım elimdeki faturaya (irsaliye ) baktı yağa baktı araca baktı ben istanbuldaki takılan parçaların boş kutularının resmini çekmiştim onlara baktı km ye baktı araç 53700 de bu yapılanlar tümden boşa gitmesin 6 bin lira para harcamışsın görünürde bir
problemde yok 55000 de gel yapalım bakımını dedi ve alt takımcıya gönderdi istanbuldaki sözde usta arkadaş alt takımla ilgilide bir ton parça değiştirelim diye tutturmuş hatta faturaya ( irsaliyeye ) yazmıştı yaptırmadım. İstanbulda beni 20 binlik edecekti az kalsın.
Not : Ankarada bulduğum servis fena değil lakin başı çok kalabalık dükkanda kedi yavrusunu bulamaz o sebeple Ankarada usta servis arıyorum
bakım parçalarını yanımda kendim teğmin edip götürmemin sebebide malum kimseye güven kalmadı ben varilden 1lt castrol ambalajına yağ dolduran yer gördüm.
Alt takımcıya gittim şaşmazda kapan kardeşler tavisye ederim çok ilgililer ve kontrol için ( 200 tl) çok cüzi para alıyolar arabayı çukura çektiler ön tekerler döner tablada 2 kişi altta 2 kişi üstte salladılar evirdiler çevirdiler yarım saat kontrol ettiler arabanda birşey yok devam et dediler. İstanbuldakine uysak takoz burç
gergi ne varsa değiştirecek.
Oradan çıktım direk vakumlu makine ile şanzıman yağını değiştiren özkal otomatik şanzımana gittim makina ile tek seferde 2 saat içerisinde yağ
değişimi yapıldı ordada bir sıkıntı yaşamadım hatta olurya araba çekişten düşer gitmez vuruntu olur hiçbirşey yapma stop et nerde olursan ol ara
Biz gelir arabayı dükkana çeker hallederiz dedi şimdilik bir sıkıntı çıkmadı umarım ilerdede çıkmaz.
Bu arada birazda görsellik üzerine işler yaptım kaputtan sökülen ppf kaplamayı farlar ve ön tampon dahil yeniden yaptırdım kaplanırken pasta cila jant temizliği boya koruma ve seramikte yaptırdım plakalarda özellikle önde taş izi çoktu onları yeniledim bu işlemleri Ankara yeni bayındırda oto carede hallettim memnun kaldım.
Tesla ekran denen ekrandan ve ön arka kayıt kamerası aldım ikisinide çok araştırdım tesla ekranı 6 ram -128 gb hafıza snooper marka kamerayıda 70 mai a810 4k
128gb ( hafıza kartı ayrı satılıyo ) park modlu olarak alıp takdırdım.
Bu ekran ve kamera takılırken sözde ustaların arabayı batıracaklarını adım gibi biliyodum öylede oldu bugünde kaplama yaptırdığım arkadaşa detaylı iç bagaj ve motor temizliği için verdim yarın alıcam İNŞAALLAH.
Buradaki sizlerin tavsiyeleri üzerine şimdi ilk işim diskler ve fren tertibatı hayati önemi var ALLAH göstermesin
Akabindede yağ - filtreler - antifriz - buji - mıknatıs aracın motoruna uygunsa metal termostat ve en önemlisi iyi bir usta bulup
55 bin km de bunları araca taktırmak ve keyifli kazasız belasız kullanmak Muradım.
Açıklamalarınız ve paylaştığınız tecrübeler için çok teşekkürler. Allaha emanet olun saygılar.