Astra almadan önce C-Elysee'yi çok araştırdım. Dış görünüşü ve fiyat seviyesi çok cazip gelmişti. Bu nedenle Citroen forumlarını dahi takip ettim, bayide kurcaladım vs. Kullanıcılar kadar bilgi sahibi olamam ancak oradan aklımda kalanları aktarayım. Ayrıca kayınpederim de 1 yıl önce Aveo aldı. Sağa sola giderken Aveo'yu da çok kullandım o konuda da bişeyler söyleyebilirim.
301 ve Elysee aynı fabrikanın ürünü olsa da Elysee hem bej rengi iç kaplamaları ile hem de dış görünümündeki farklarla 301'den daha şık duruyor. Bu nedenle ikisi arasından kesinlikle Elysee.
Elysee ile Aveo kıyaslamasında Elysee'nin avantajı 1.6 dizelin performans farkı. Her iki araç da oldukça ekonomik. Fakat Elysee kullananlar 1.6 dizelin performansından çok memnun.
Gelelim Elyse'nin zayıf yönlerine. Bir kere araç Avrupa pazarı için üretilmediği için Euro NCAP testlerine girmedi. Bu handikap yaratan bir durum. Fakat beni asıl soğutan Citroen forumlarına baktığım dönemde yaşanan bir kaza haberi ve bu habere gelen kullanıcı yorumları oldu. Bekleme yapan bir Elysee'ye (LPG değil benzinli) arkadan hızla gelen ağır vasıtanın çarpması sonucu Elysee alev almıştı. Forumlarda zaten güvenliği sorgulanırken kullanıcılar gövdenin C4 vs deki gibi olmadığı b ve c sütunlarında kaynak eli ekler olduğunu bu eklerinde olası darbe ve kazalarda zayıflık teşkil edeceğini söylüyorlardı. Gerçekten de Opel'de de sütunlarda kaynak yoktur, keza Aveo da aynı şekilde şasi alt, üst ve yan parçalar olarak üretilip birleştirilir. Hatta o dönemde bir üye Aveo ile Elysee'nin şasi üretim videolarını koymuştu. Eleştirilen bir diğer güvenlik ekipmanı ise Elysee'de 4 airbag olması ve ESP'nin opsiyonel olarak dahi sunulmamasıydı. Son olarak da Elysee sahipleri arka bagaj kapağı içindeki keçeden, kilit mekanizmasının çevresindeki plastik kaplamaya kadar eksik bırakıldığından şikayet ediyorlardı.
Açıkçası ben bu kaza olayından ve Elysee'nin şasisindeki birleşim noktalarından ötürü vazgeçip H kasa ikinci el Astra'ya yöneldim.
Aveo'nun sıkıntıları ise malum öndeki oyuncak kılıklı motosikletten çıkma gibi duran gösterge paneli ve yarın ikinci el piyasasının muamma oluşu. Motor, yedek parça ya da servis konusunda uzunca bir süre sorun çıkartacağını sanmıyorum ancak nolursa olsun bugün sıfırı ülkeye girmeyen araca ben para yatırmak istemem. Bir zamanlar Rover 216'lar, 416'lar ne kadar güzeldi ancak Rover bitince alanlar da son sahibi oldu.
Sözün özü tip olarak Elysee ancak güvenlik handikap. Aveo'nun motoru ve güvenlik donanımı kendini kanıtlamış. Tipini sevmesem de beğendiğim bir araç ancak onun da yarını belirsiz.
301 ve Elysee aynı fabrikanın ürünü olsa da Elysee hem bej rengi iç kaplamaları ile hem de dış görünümündeki farklarla 301'den daha şık duruyor. Bu nedenle ikisi arasından kesinlikle Elysee.
Elysee ile Aveo kıyaslamasında Elysee'nin avantajı 1.6 dizelin performans farkı. Her iki araç da oldukça ekonomik. Fakat Elysee kullananlar 1.6 dizelin performansından çok memnun.
Gelelim Elyse'nin zayıf yönlerine. Bir kere araç Avrupa pazarı için üretilmediği için Euro NCAP testlerine girmedi. Bu handikap yaratan bir durum. Fakat beni asıl soğutan Citroen forumlarına baktığım dönemde yaşanan bir kaza haberi ve bu habere gelen kullanıcı yorumları oldu. Bekleme yapan bir Elysee'ye (LPG değil benzinli) arkadan hızla gelen ağır vasıtanın çarpması sonucu Elysee alev almıştı. Forumlarda zaten güvenliği sorgulanırken kullanıcılar gövdenin C4 vs deki gibi olmadığı b ve c sütunlarında kaynak eli ekler olduğunu bu eklerinde olası darbe ve kazalarda zayıflık teşkil edeceğini söylüyorlardı. Gerçekten de Opel'de de sütunlarda kaynak yoktur, keza Aveo da aynı şekilde şasi alt, üst ve yan parçalar olarak üretilip birleştirilir. Hatta o dönemde bir üye Aveo ile Elysee'nin şasi üretim videolarını koymuştu. Eleştirilen bir diğer güvenlik ekipmanı ise Elysee'de 4 airbag olması ve ESP'nin opsiyonel olarak dahi sunulmamasıydı. Son olarak da Elysee sahipleri arka bagaj kapağı içindeki keçeden, kilit mekanizmasının çevresindeki plastik kaplamaya kadar eksik bırakıldığından şikayet ediyorlardı.
Açıkçası ben bu kaza olayından ve Elysee'nin şasisindeki birleşim noktalarından ötürü vazgeçip H kasa ikinci el Astra'ya yöneldim.
Aveo'nun sıkıntıları ise malum öndeki oyuncak kılıklı motosikletten çıkma gibi duran gösterge paneli ve yarın ikinci el piyasasının muamma oluşu. Motor, yedek parça ya da servis konusunda uzunca bir süre sorun çıkartacağını sanmıyorum ancak nolursa olsun bugün sıfırı ülkeye girmeyen araca ben para yatırmak istemem. Bir zamanlar Rover 216'lar, 416'lar ne kadar güzeldi ancak Rover bitince alanlar da son sahibi oldu.
Sözün özü tip olarak Elysee ancak güvenlik handikap. Aveo'nun motoru ve güvenlik donanımı kendini kanıtlamış. Tipini sevmesem de beğendiğim bir araç ancak onun da yarını belirsiz.