6. Vectra'm ve Sizce Hangi LPG kiti ?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan mucipoz
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Abi aracın hayırlı olsun.bende atiker var biliyorsun

enjektörleri ben 80000 de değiştirdim biliyorsun oda pimpirikliğimden ve sürmüş birisi olarak lpg deki ve benzindeki performansı aynı biliyorsun...

Lpg de tek sorun sadece kasap ustalardır.Kasap usta olunca prins bile hikaye bence...

Şansımdan lpg montajını on numara yapmışlar hayret ediyorum zaten




kerem senin kasapları da biliyorum :) akü düşmanlarıydı onlar :)
 
hayırlı olsun mucip abi tertemiz geçmişe sahip bir araç almışsınız, arkadaşlar gerekli yorumu yapmışlar, atikerde önemli olan husus marka kalitesinden ziyade işin erbabı ustadır ve montajın inceliğidir, iyi ustaya taktırıp kullanımından memnun olan bir kaç arkadaşım var, bmw 3.28de hayvani bir performansı olduğunu söyleyen arkadaşım var.
Peki 96 model B1 e göre farklarını yazarmısın abi sana zahmet, birde C1 elegance serisine göre avantaj dezavantajları nelerdir tecrübenizden faydalanalım, ben de 2.0 CDX 2.5 Sport ve C1 Elegance arasında gidip geliyorum, fikir sahibi olmuş oluruz.

Teşekkür ederim. Evet usta faktörü önemli, bu konuda Polat ustamızın tavsiyelerine de ihtiyaç var, Polat nerelerdesin :confused:
96 Model B1 ile 2000 Model B2 arasında herşeyden önce konfor farkı var. 2000 De bir çok problemli iç aksam problemsiz hale getirilmiş, örneğin benim 96 model 2.0 B1 Vectramda torpidodan yol kötüyken çok kötü tıkırtı sesi gelirdi, B2 lerde bu tür bir sorun yok. Kasadan olsa gerek B2 kasa yola daha iyi oturuyor ve daha iyi yol tutuyor. Dış görünüm olarak da bana göre B2 kasa daha güzel. Bunların haricinde otomatik şanzımanda B1 e göre B2 kasalarda sorunsuz hale getirilmiş. Şu an aklıma gelenler bunlar.
2.0 CDX , 2.5 SPort ve C1 Elegance arasındaki farklara gelecek olursak, şöyle kıyaslayayım, konfor olarak c1 Elegance, Yol tutuşu olarak Vectra B2.

Vectra C1 kasaların yol tutuşu virajlarda bana güven vermedi. Belki de benim kullandığım araç böyleydi bilemiyorum. Vectra B ile daha hızlı girebiliyorsun viraja ve savurmuyor, Vectra C savuruyordu.

2.0 CDX, 2.5 Sport ve C1 elegance hangisi derseniz, bu tamamen zevk meselesi, Vectra C daha büyük ve içi geniş bir araç, ancak 1.6 lar özellikle kalkışlarda ve ara hızlanmalarda çok hantal kalıyor.

2.5 Sport temiz ve bakımlı bulursanız kaçırmayın, 1,2 fazla verin temizini ve oynanmamışını alın, ancak bakım masraflarını da gözönüne alın.

2.0 CDX, 2.5 arasında teyp, motor, direksiyon ve jantlar harici fark yok. Yani bunlar zevk meselesi, hangisi hoşunuza gidiyorsa ve içinize siniyorsa onu tavsiye ederim.

Hakkınızda hayırlısı ne ise o olsun diyorum.
 
öncelikle hayırlı olsun...
abi en güzelini yapmışsın 2 fazla ver oynanmamış al :rakir: ankaradaki aracı alma dedim ama almıştın zaten oda uzun sürmedi sattın hemen :)
lpg konusunda usta önemli marka değil ...

Teşekkürler Ethem, evet dediğin gibi Ankara'dan aldığım opeli hemen sattım çünkü masraf açmaya başlamıştı ve bunun sonu gelmeyecek gibi yiyordu mübarek :rakir: , Allah bir daha böyle masraflı arabaları karşıma çıkarmasın. :cool:

Bu arabada seni dinledim ve 2 fazla verdim bakalım inşallah memnun kalırız. LPG de haklısınız ustayı bulmam lazım markadan önce :)
 
bi beceremedikleri artıyı direkt aküden almalarıydı.ama maşallah tesisatı hortumları güzel yapmışlar.şimdi ortalama 28 -29 kuruş yakıyor 2.29 tl gazın litresi :)

Kerem nazar değdirecen Nigara :cool: maşallah diyelim.
 
Teşekkür ederim. Evet usta faktörü önemli, bu konuda Polat ustamızın tavsiyelerine de ihtiyaç var, Polat nerelerdesin :confused:
96 Model B1 ile 2000 Model B2 arasında herşeyden önce konfor farkı var. 2000 De bir çok problemli iç aksam problemsiz hale getirilmiş, örneğin benim 96 model 2.0 B1 Vectramda torpidodan yol kötüyken çok kötü tıkırtı sesi gelirdi, B2 lerde bu tür bir sorun yok. Kasadan olsa gerek B2 kasa yola daha iyi oturuyor ve daha iyi yol tutuyor. Dış görünüm olarak da bana göre B2 kasa daha güzel. Bunların haricinde otomatik şanzımanda B1 e göre B2 kasalarda sorunsuz hale getirilmiş. Şu an aklıma gelenler bunlar.
2.0 CDX , 2.5 SPort ve C1 Elegance arasındaki farklara gelecek olursak, şöyle kıyaslayayım, konfor olarak c1 Elegance, Yol tutuşu olarak Vectra B2.

Vectra C1 kasaların yol tutuşu virajlarda bana güven vermedi. Belki de benim kullandığım araç böyleydi bilemiyorum. Vectra B ile daha hızlı girebiliyorsun viraja ve savurmuyor, Vectra C savuruyordu.

2.0 CDX, 2.5 Sport ve C1 elegance hangisi derseniz, bu tamamen zevk meselesi, Vectra C daha büyük ve içi geniş bir araç, ancak 1.6 lar özellikle kalkışlarda ve ara hızlanmalarda çok hantal kalıyor.

2.5 Sport temiz ve bakımlı bulursanız kaçırmayın, 1,2 fazla verin temizini ve oynanmamışını alın, ancak bakım masraflarını da gözönüne alın.

2.0 CDX, 2.5 arasında teyp, motor, direksiyon ve jantlar harici fark yok. Yani bunlar zevk meselesi, hangisi hoşunuza gidiyorsa ve içinize siniyorsa onu tavsiye ederim.

Hakkınızda hayırlısı ne ise o olsun diyorum.

Yedekparçacı bir arkadaşımızın hiç lpg takılmamış sport aracı var 25bin TL istiyor, çok ufak çizik giderme işlemi var, ethem abi de bilir aracı kendi eli deymişliği vardır :) Vectra C1 2.2 otomatik şanzıman da seçeneklerim arasında, acaba onlar hakkında neler söyleyebilirsiniz? 147 hp 200nm tork
 
Zavoli peşin 1300 tl dedi, BRC 1500 tl, arada 200 tl fark için değermi acaba? BRC 2 yıl veya 100 bin km garanti ve lpg kaynaklı arızalar için sigorta yapıyor. Ayrıca enjektörleri zavoliden farklı ve kaliteli sanırım.

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

corollada brc kullanıyoruz. vectrada zavolli. valla benim arabanın üstünde zavolli gelmese taktırmazdım zavolliyi. bende herkes gibi brc falan taktırırdım ya da atiker. ama gerçekten zavolliyi tavsiye ederim. brc bir kere kalas gibi enjektör kullanıyor. zavollide bölünebilen enjektörler mevcut. ayrıca enjektör sesi brc'den kat kat düşük. malzeme kalitesi olarak fark olacağını sanmam. ama sigorta olayını ilk defa duydum bizim corollaya yapmadılar sigorta falan :D
 


corollada brc kullanıyoruz. vectrada zavolli. valla benim arabanın üstünde zavolli gelmese taktırmazdım zavolliyi. bende herkes gibi brc falan taktırırdım ya da atiker. ama gerçekten zavolliyi tavsiye ederim. brc bir kere kalas gibi enjektör kullanıyor. zavollide bölünebilen enjektörler mevcut. ayrıca enjektör sesi brc'den kat kat düşük. malzeme kalitesi olarak fark olacağını sanmam. ama sigorta olayını ilk defa duydum bizim corollaya yapmadılar sigorta falan :D

Bir kaç gündür gerek internette, gerekse eş dost tanıdıklar sayesinde hangi LPG kitini taktırmalıyım acaba, gerçekten usta faktörü önemli mi, yoksa marka da önemli mi şeklinde araştırmalar yapıyordum. Bu konu başlığını da bir nevi onun için açmıştım. Yaptığım araştırmalar ve Kocaeli'de bulunan belli başlı lpgcilerle internetten, telefonla görüşmeler yaptım, bugün ise artık nihai kararımı vermek üzere sabah erkenden kalktım ve sanayiye gittim. Atiker, Lovato, Landirenzo, Tartarini gibi bazı markaları elemiştim, aklımda 1) BRC, 2) Zavoli, 3) Landi, 4) Prins markaları vardı. Öncesinde iki gün önce Kocaeli / Derince de bulunan ve Marmara Bölgesi ana BRC bayisi olan fsotogaz ı da ziyaret ederek enjektörleri ve ekipmanı inceleyerek ön bilgi almıştım. Dikkatimi çeken ustanın anlatımına göre; BRC enjektörlerinin benzin enjektörlerinden bile daha hızlı çalıştığı, malzeme kalitesi, işçilik kalitesi, 2 yıl 100 bin km garanti. Zavoli ve Prins i de merak ettiğimden bugün sabah erkenden Koceli Körfez sanayi sitesindeki Zavoli Kocaeli ana bayisine gittim, enjektörleri ve ekipmanı inceledim, kit hakkında bilgi aldım, onu da kenarı not aldım, buradan çıkarak Landi ve Prins i incelemek üzeri Yıldız Otogaz'a gittim, orada Prins ve Landi'yi inceledim, Landi'de kampanya varmış 1190.-TL ye düşürmüşler fiyatı ama Landirenzo'nun bir düşük kalitesi olması nedeniyle ( Bayi bunu kabul etmedi ) bunu da eledim, Prins malzeme kalitesi üst seviyedeydi, fiyat olarak 1900 tl taksitle, 1800 tl peşin fiyat verdiler. 1700 yapın ok yaptıracam dedim ancak 100 tl daha düşmediler, bunun üzerine buradan çıktım Prinsi de eledim ve arabanın arka teker burçlarını değiştirmek üzere Hasan ustanın yanına uğradım. Ona da konudan bahsettim, Prins i satan yeri işçilik nedeniyle tavsiye etmedi BRC As otogazı tavsiye etti. As otogaz da zaten Derince'de bulunan fs otogazın bayisi. Oradaya gittim onlarla görüştüm, işçilik kalitesini yerinde gördüm hoşuma gitti. Karar vermek üzere eve geldim bu sırada saat 14:00 olmuştu. İki saat düşündükten sonra kararımı BRC den yana verdim, aracı saat 16:30 gibi As Otogaz BRC bayisine teslim ettim. Biraz aracın başında durdum ve ayrıldım. Ben oradayken hemen işe başladılar, Tesisat kesme meselesine gelince tesisatı maalesef kesiyorlar. Soket sistemi var ancak bunun için tesisatın altındaki plastik aksamı kırmaları gerekiyormuş buna izin vermedim, tesisatı kestiler bağlantıları lehimlediler. Bakalım yarın saat 12:00 gibi aracı teslim alacığım, henüz aracına lpg kiti taktırmamış, ancak fikir isteyenler için ilk izlenimlerimi sizlerle paylaşacağım.
 
Faruk beyin ve( fs /as otogaz )eşinin ekibi iyidir. Brc ile sorusuz tasarruflu günler dilerim. Yarın montajdan fotoları bekliyoruz.
 
Faruk beyin ve( fs /as otogaz )eşinin ekibi iyidir. Brc ile sorusuz tasarruflu günler dilerim. Yarın montajdan fotoları bekliyoruz.

As Otogaz eşi mi kızı mı ?


Montaj sonrası resimleri paylaşacağım montaj esnasında maalesef aracın yanında değilim
 
Geri
Üst