Bir küçük ekleme daha uzun yolda genelde ecu termostat kontrol ediyor dediginiz gibi üstad uzun yolda çıkınca motor ısısı 80e kadar düşebiliyor sabit hızlarda rampa çıkışlarında beyin termostat açıp 80 100 arası gezdiriyor çok uzun rampa ise denedim 85 lerde geziyor ısı şehir içinde aynen duruma göre fan devreye giriyor 100 110 arası termostat açıp kapatıyor dediginiz gibi sistemde bir arıza olunca soğutmada arıza lambası yakıyorMerhaba astra j ozellikle 1.4 tubolar icin soyluyorum bu konuyu cok arastirdim hemen hemen 6 ayi mi aldı.opel almanya yetkilisi türk muhendisle bile konuştum.sonuç su
Bizim araçlar bildiğimiz motor belli bir sıcaklığa gelince termostat açıp soguyunca kapanan mekanik termostat değil.bizde mahle map kontrollü elektronik termostat var.yani hem mekanik hem ecu daki sogutma haritası ile elektronik calisiyor.fan ise hem bağımsız hem bağımlı.nasıl olduğunu anlatayım.
Araç normal seyir halide iken termostat yarı bypas olarak mekanik açılıyor.yani sıcak suya ufak ufak soguk su gönderiyor ki motor birden sogumasin.bunun sebebi motoru stabil ısıda tutarak performans kayıplarını minumuma indirmekmis.bu arada soldaki termostat hortumu tamamen açılmadığı için daima soguk radyatör altı soguk.bir nevi radyatordeki suyu buzdolabında bekleyen soguk su gibi bekletiyor.bu yüzden hortumda soguk.Arac nezaman yuke biniyor (uzun rampalar sıkışık trafik)gibi ozaman ecu daki harita devreye giriyor ve termostad i elektronik olarak tam aciyor ve motoru yine ısısını koruyor.ışte ozaman soldaki termostat hortumu sicaklasiyor.
Fana gelince fan bazen termostat a bağlı bazen de ecu daki haritaya göre devreye giriyor.özellikle bizim 1.4 turbolarda ekstra olarak hem radyatör u soğutuyor hemde yagsogutucuya yardımcı olarak tur boyu soğutuyor.bu yüzden obd cihazi ile bakarsanız bazen hararet normal iken bile fan daha çok calisir.yani bazen 99 da devreye girer 96 durur.bazen de 109 da devreye girer 106 da durur.
Işin özeti opel araçlarının duruma göre 95 ile 110 derece gibi geniş bir yelpazede çalışmasını istiyor.Bunu arac performansı için en ideal sonuç diyorlar.
Bence siz siz olun analog göstergeniz 90 da sabit kaldığı ve ariza isigi yakmadigi sürece aracinizin sogutma sistemine müdehale ettirmeyin çünkü çok karışık bir sistem.Arac ecu su sogutma bilgilerini map maf sensorleri dış hava sıcaklık sensoru boğaz kelebeği pozisyon sensoru ve hatta arac denge sensorunden ortak bir şekilde alıyor ona gore termostat i açıp kapatıyor.bilginize...