95 derecelik termostat

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan enermax
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Merhaba astra j ozellikle 1.4 tubolar icin soyluyorum bu konuyu cok arastirdim hemen hemen 6 ayi mi aldı.opel almanya yetkilisi türk muhendisle bile konuştum.sonuç su
Bizim araçlar bildiğimiz motor belli bir sıcaklığa gelince termostat açıp soguyunca kapanan mekanik termostat değil.bizde mahle map kontrollü elektronik termostat var.yani hem mekanik hem ecu daki sogutma haritası ile elektronik calisiyor.fan ise hem bağımsız hem bağımlı.nasıl olduğunu anlatayım.
Araç normal seyir halide iken termostat yarı bypas olarak mekanik açılıyor.yani sıcak suya ufak ufak soguk su gönderiyor ki motor birden sogumasin.bunun sebebi motoru stabil ısıda tutarak performans kayıplarını minumuma indirmekmis.bu arada soldaki termostat hortumu tamamen açılmadığı için daima soguk radyatör altı soguk.bir nevi radyatordeki suyu buzdolabında bekleyen soguk su gibi bekletiyor.bu yüzden hortumda soguk.Arac nezaman yuke biniyor (uzun rampalar sıkışık trafik)gibi ozaman ecu daki harita devreye giriyor ve termostad i elektronik olarak tam aciyor ve motoru yine ısısını koruyor.ışte ozaman soldaki termostat hortumu sicaklasiyor.
Fana gelince fan bazen termostat a bağlı bazen de ecu daki haritaya göre devreye giriyor.özellikle bizim 1.4 turbolarda ekstra olarak hem radyatör u soğutuyor hemde yagsogutucuya yardımcı olarak tur boyu soğutuyor.bu yüzden obd cihazi ile bakarsanız bazen hararet normal iken bile fan daha çok calisir.yani bazen 99 da devreye girer 96 durur.bazen de 109 da devreye girer 106 da durur.
Işin özeti opel araçlarının duruma göre 95 ile 110 derece gibi geniş bir yelpazede çalışmasını istiyor.Bunu arac performansı için en ideal sonuç diyorlar.
Bence siz siz olun analog göstergeniz 90 da sabit kaldığı ve ariza isigi yakmadigi sürece aracinizin sogutma sistemine müdehale ettirmeyin çünkü çok karışık bir sistem.Arac ecu su sogutma bilgilerini map maf sensorleri dış hava sıcaklık sensoru boğaz kelebeği pozisyon sensoru ve hatta arac denge sensorunden ortak bir şekilde alıyor ona gore termostat i açıp kapatıyor.bilginize...
Bir küçük ekleme daha uzun yolda genelde ecu termostat kontrol ediyor dediginiz gibi üstad uzun yolda çıkınca motor ısısı 80e kadar düşebiliyor sabit hızlarda rampa çıkışlarında beyin termostat açıp 80 100 arası gezdiriyor çok uzun rampa ise denedim 85 lerde geziyor ısı şehir içinde aynen duruma göre fan devreye giriyor 100 110 arası termostat açıp kapatıyor dediginiz gibi sistemde bir arıza olunca soğutmada arıza lambası yakıyor
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz ve hadim
Merhaba astra j ozellikle 1.4 tubolar icin soyluyorum bu konuyu cok arastirdim hemen hemen 6 ayi mi aldı.opel almanya yetkilisi türk muhendisle bile konuştum.sonuç su
Bizim araçlar bildiğimiz motor belli bir sıcaklığa gelince termostat açıp soguyunca kapanan mekanik termostat değil.bizde mahle map kontrollü elektronik termostat var.yani hem mekanik hem ecu daki sogutma haritası ile elektronik calisiyor.fan ise hem bağımsız hem bağımlı.nasıl olduğunu anlatayım.
Araç normal seyir halide iken termostat yarı bypas olarak mekanik açılıyor.yani sıcak suya ufak ufak soguk su gönderiyor ki motor birden sogumasin.bunun sebebi motoru stabil ısıda tutarak performans kayıplarını minumuma indirmekmis.bu arada soldaki termostat hortumu tamamen açılmadığı için daima soguk radyatör altı soguk.bir nevi radyatordeki suyu buzdolabında bekleyen soguk su gibi bekletiyor.bu yüzden hortumda soguk.Arac nezaman yuke biniyor (uzun rampalar sıkışık trafik)gibi ozaman ecu daki harita devreye giriyor ve termostad i elektronik olarak tam aciyor ve motoru yine ısısını koruyor.ışte ozaman soldaki termostat hortumu sicaklasiyor.
Fana gelince fan bazen termostat a bağlı bazen de ecu daki haritaya göre devreye giriyor.özellikle bizim 1.4 turbolarda ekstra olarak hem radyatör u soğutuyor hemde yagsogutucuya yardımcı olarak tur boyu soğutuyor.bu yüzden obd cihazi ile bakarsanız bazen hararet normal iken bile fan daha çok calisir.yani bazen 99 da devreye girer 96 durur.bazen de 109 da devreye girer 106 da durur.
Işin özeti opel araçlarının duruma göre 95 ile 110 derece gibi geniş bir yelpazede çalışmasını istiyor.Bunu arac performansı için en ideal sonuç diyorlar.
Bence siz siz olun analog göstergeniz 90 da sabit kaldığı ve ariza isigi yakmadigi sürece aracinizin sogutma sistemine müdehale ettirmeyin çünkü çok karışık bir sistem.Arac ecu su sogutma bilgilerini map maf sensorleri dış hava sıcaklık sensoru boğaz kelebeği pozisyon sensoru ve hatta arac denge sensorunden ortak bir şekilde alıyor ona gore termostat i açıp kapatıyor.bilginize...
Bu durum 1.4 t için geçerli sanırım, bizim atmosferik 1.6 da da sizdeki gibi hem ecu hem de mekanik kontrollü termostat mevcut. Ancak sıcaklık gizli menüden takip edildiğinde her durumda 103 ile 101 arası gidip geldiği görülüyor, daha fazla düşmüyor hiçbir durumda. Radyatörden hava girişi olmadığı durumlarda örneğin Dur kalk trafikte, yükselerek 108 e ulaşıyor ve fanı açıyor. 108 derece harici fan açtığını hiç görmedim tabi klima açılma durumu hariç. Sanırım 1.4 t ile 1.6 atm. motorların taermostat çalışma haritası farklı.
 
Bu durum 1.4 t için geçerli sanırım, bizim atmosferik 1.6 da da sizdeki gibi hem ecu hem de mekanik kontrollü termostat mevcut. Ancak sıcaklık gizli menüden takip edildiğinde her durumda 103 ile 101 arası gidip geldiği görülüyor, daha fazla düşmüyor hiçbir durumda. Radyatörden hava girişi olmadığı durumlarda örneğin Dur kalk trafikte, yükselerek 108 e ulaşıyor ve fanı açıyor. 108 derece harici fan açtığını hiç görmedim tabi klima açılma durumu hariç. Sanırım 1.4 t ile 1.6 atm. motorların taermostat çalışma haritası farklı.
1.6 lar içinde geçerli istisnai durumlar hariç 1.4 sürekli fan çalışabiliyor buda motor kırılmasın diye bende 1.6 atmosferik var z16xep var bu sürüşler doğrudur sadece şehir içinde 100 110 arası sürekli gidip geliyor herhangi sorun yoksa ort. 105 sabit geziyor
 
Bu durum 1.4 t için geçerli sanırım, bizim atmosferik 1.6 da da sizdeki gibi hem ecu hem de mekanik kontrollü termostat mevcut. Ancak sıcaklık gizli menüden takip edildiğinde her durumda 103 ile 101 arası gidip geldiği görülüyor, daha fazla düşmüyor hiçbir durumda. Radyatörden hava girişi olmadığı durumlarda örneğin Dur kalk trafikte, yükselerek 108 e ulaşıyor ve fanı açıyor. 108 derece harici fan açtığını hiç görmedim tabi klima açılma durumu hariç. Sanırım 1.4 t ile 1.6 atm. motorların taermostat çalışma haritası farklı.
Elinde boş cihazi varsa araci çalıştırın analog gosterge 90 a sabitlenince dijital olan 80/85 de oluyor.burada ara ara 3000 devir gaz verin.hararet 99 a geldiğinde fan çalışacaktır.fan çalışınca yeniden gaza basarak hararet i 96 indirin fan duracaktır.Arac rölantide termostat tam açmaz.genelde yokuş aşağı inislerde hararet 95 lere iniyor.genel seyri şehir ici 100/105 arasi
 
Elinde boş cihazi varsa araci çalıştırın analog gosterge 90 a sabitlenince dijital olan 80/85 de oluyor.burada ara ara 3000 devir gaz verin.hararet 99 a geldiğinde fan çalışacaktır.fan çalışınca yeniden gaza basarak hararet i 96 indirin fan duracaktır.Arac rölantide termostat tam açmaz.genelde yokuş aşağı inislerde hararet 95 lere iniyor.genel seyri şehir ici 100/105 arasi

Benimki de göstergede 90 da sabit fakat gizli menüden baktığında hep 99-96 falan. Göstergede neden bunu göstermiyor acaba?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Benimki de göstergede 90 da sabit fakat gizli menüden baktığında hep 99-96 falan. Göstergede neden bunu göstermiyor acaba?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Gösterge 90 sabit gösterir cihaz bakıldığında 100 110 civarı gezer yada dediginiz gibi varsa dijital gösterge
 
Gösterge 90 sabit gösterir cihaz bakıldığında 100 110 civarı gezer yada dediginiz gibi varsa dijital gösterge
Peki gostergede kaç görürsek araba hararet yapmis demektir?

SM-A505F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Peki gostergede kaç görürsek araba hararet yapmis demektir?

SM-A505F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Direk lamba yanar hararet yaparsa ki sistemde sorun yoksa opel kolay kolay yapmaz emin olabilirsin yapsada fark edersin ve araç yapınca bile bir süre dayanıyor hararet ibaresi çıkar orta bilgi ekranı j kasalarda uyarır ve ibre kırmızıya gelir
 
2010 Opel astra H kasa 1.6 benzin/LPG aracım var.85 bin km de fanın çalışmadığını fark ettim.Tamircime götürdüğümde termostat arızası olduğunu söyledi.Değişim sonrası gizli menüden 105 derece civarında fan açtığını gördüm.Öncesinde gizli menüden takip ettiğimde 95 ile 100 geçtiğini hiç görmemiştim.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
2010 Opel astra H kasa 1.6 benzin/LPG aracım var.85 bin km de fanın çalışmadığını fark ettim.Tamircime götürdüğümde termostat arızası olduğunu söyledi.Değişim sonrası gizli menüden 105 derece civarında fan açtığını gördüm.Öncesinde gizli menüden takip ettiğimde 95 ile 100 geçtiğini hiç görmemiştim.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Sizin için kışın ve yokuş aşağı inişlerde sorun olur termostat. Kışın motor geç ısınız. Yokuş aşağı inişlerde ise olması gerektiğinden fazla soğur.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan. ve atk_frm
Geri
Üst