ABS, wallahi durmuo...

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Um1t
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
kardeş abs devreye girince bütün gücünle frene bas bak nasıl duruyor. abs devreye girince ses çıkıyor sen o zaman tam basmıyorsun sanırım. benim abs şuan devre dışı beyinde bir problem var sanırım eksikliğinide hiç hissetmiyorum gerçi.
 
benim eski araçta fren pedalının üst taraflarında bi soket vardı, onu sökünce abs ışığı yanıyor, abs devre dışı kalıyordu. Ama opelde sanırım bu iş öyle kolay değil.
 
:eek: :eek: :eek:

ABS, zeminde herhangi bir problem olmadığı takdirde duruş mesafesini KISALTIR!

Abs devreye girdiğinde tekerlekler dönmeye devam eder ama zemine temas eden nokta sürekli farklıdır, sürekli yeni bir bölümde sürtünme yaratılmaya çalışılır. Şu durumda abs nin temelini oluşturan fizik kuralları olaya girer. Lastiğin kilitlenip sürekli kayması durumunda dönmeyen lastiğe yer tarafından etkiyen sürtünme kuvveti dinamik surtunme katsayısına bağlı sürtünme kuvvetidir. Oysa sürekli darbelerle durdurulan lastiğe, yer tarafından etki eden kuvvet statik sürtünme katsayısıyla alakalıdır. Dinamik sürtünme katsayısı her daim statik sürtünme katsayısından daha küçük bir değerdir. Yani kayan tekerleğe etki eden sürtünme kuvveti her zaman daha azdır. Bu nedenle ABS fren sistemi sayesinde yer ile olan sürtünme kuvveti büyür ve araç daha kısa mesafede durur.

abs her zaman minimum duruş mesafesini sağlar mı?
normal bir zeminde bir aracı abs den daha kısa mesafede durabilmek için tekerleklerin kilitlenmesi ile kilitlenmemesi arasındaki o ince ayarda freni tutturamak lazımdır.bunu yapabilecek ayarda ve reflekste bir insan olabilmesi da tartışmaya açıktır... ben olamayacağını düşünüyorum, abs ye güveniyorum...

Ama o hesaplar öyle olmuyor çünkü intervallerin arasını mercek altında inceleyecek olursan ABS devreye girdiğinde tekerlek bir an tamamen boşa çıkıyor "işte bu bir an kısmı" tekrar fren yapılana kadar otomobilin durmak adına o boşluk anında yere ne dinamik ne statik hiç bir sürtünme bile yapmıyor olması nedeniyle toplam durma süresi artıyor. ABS durmayı kısaltmak için değil otomobilin fren anında spin atmasını engellemek ve aynı zamanda fren yaparken direksiyon kontrolünü yitirmemeyi sağlamak amacıyla geliştirilmiştir. ABS nin fren mesafesini uzattığı teknik olarak bilinen bir durumdur. ;)
 
Ama o hesaplar öyle olmuyor çünkü intervallerin arasını mercek altında inceleyecek olursan ABS devreye girdiğinde tekerlek bir an tamamen boşa çıkıyor "işte bu bir an kısmı" tekrar fren yapılana kadar otomobilin durmak adına o boşluk anında yere ne dinamik ne statik hiç bir sürtünme bile yapmıyor olması nedeniyle toplam durma süresi artıyor. ABS durmayı kısaltmak için değil otomobilin fren anında spin atmasını engellemek ve aynı zamanda fren yaparken direksiyon kontrolünü yitirmemeyi sağlamak amacıyla geliştirilmiştir. ABS nin fren mesafesini uzattığı teknik olarak bilinen bir durumdur. ;)
ABS frenleri tamamen boşlamıyorki tekerlekler dönmeye başlayana kadar fren basıncını azaltıyor ve bunu bir saniyede 10larca kez yada daha fazla yapıyor yani senin kendi ayağınla yapamayacağın kadar hızlı burada da frenaj tekerleklerin sürüklenmeye başladığı ve dönmeye başladığı nokta arasında gerçekleşiyor
 
wallahi denemek isteyenlere, test sürüşüne beklerim, ama patlarsa karışmam:D yani tamam tarzım çok normal diil ama abartmıorum, yavaş giderkende girio devreye ooo bekleki durasın... ÖZELLİKLE YOKUŞTAN İNERKEN.........
 
soğuklar da etkiliyor frenleri...geçen gün tek tekerim kilitli gittim 10 metre :D
 
ABS sayesinde yüksek hızlarda inanılmaz kazalardan kurtuldum (acil yavaşlamak ve aynı zamanda manevra yapmak için inanılmaz bir nimet), öte yandan acil durmam gerektiği zamanlarda stresten öleceğim nerdeyse sanki hiç durmayacak bu meret diyorum içimden, gerçi lastiklerin büyük fonksiyonu var diye düşünüyorum.
benim lastikler lassa impetus 2. bu lastikleri kullanan ve memnun olan varmı acaba ben hiç memnun değilim.
 
bu abs sisteminden bende pek hoşlanmıyorum bu yüzden çok kazadan kılpayı döndüm desem yeridir.freni köklediğim zaman sanki buz pistinde kayıyorum,bence tek faydası yüksek süratlerde yapılan ani frenleme esnasında
 
Arkadaşlar ABS fren mesafesini uzatır bu bilinen bir gerçektir. Bunun yanında fren esnasında otomobilin kızaklamamasını sağladığı için manevra kabiliyetini yitirmemesi de ABS nin artısı dır ve zaten bunu gerçekleştirmek için geliştirilmiştir.
Kabak lastikle ABS ise tam bir sorundur bu durumda özellikle düşük hızda otomobili ani olarak durdurmak neredeyse imkansızdır. Trafikte bile önünüzdeki ani olarak durursa ve aranızdaki mesafe az ama hızınızda yavaşsa ABS olmadığı halde duracağınıza ABS olduğu için gidip öndekine bindirirsiniz
 
Geri
Üst