Araç gaz yemedi ve çekiş düştü arıza lambası yandı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan white54
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Merhaba 2015 Model opel astra 1.6 CDTI 136 beygir aracımda güçten düşme sorunu yaşıyorum arızayı en çok şu şekilde meydana geliyor D-100 veya otobana çıkıp aracı biraz sert kullanmaya başlayınca özellikle dip gaz şeklinde kullandığım zaman 5 dakika içinde motordan pıt diye bir ses geliyor ve sarı motor ışığı yanıyor ardından araç güçten düşüyor sağa çekip aracı kapatıyorum 2 dakika sonra çalıştırdığımda arıza düzelmiş oluyor ardından gene sert kullanıma başladığımda her 10 dakikada bir veriyor. Ancak şehir içi kullanımda asla bu arızayı almıyorum. Turboya bağlı hortumları 5 adet ustaya gösterdim ama hiçbiri yenileme taraftarı olmadı bir sorun yok diye. Turbo selenoid valfi (Kimisi vescate diyor) Değiştirdim sorun aynı devam ediyor P0299 ARIZA KODU veriyordu başlarda şimdi bunun dışında oksijen sensörü hatası ve Turbo basınç arızası veriyor. Sizce neyden kaynaklabilir arıza 7 aydır çözemedik

Merhaba, maalesef bende de valf değişimine rağmen düzelmedi.
Valfi değiştirmeden önce haftada iki kez arıza veriyordu, valf değiştirdikten sonra 2 güne 1 vermeye başladı.

Sorun yağ pompasında. Turbo selenoid Valfine vakum, yağ pompası içinden sağlanıyor ve yağ pompası içindeki vakum artık görevini yerine getiremiyor. Yağ pompası değişmesi gerekiyor. Yağ pompası fiyatı 8-13bin₺, bununla da kalmıyor, yağ pompasını değiştirmek biraz işçilikli. (Bizim buradaki ustalar motor indirmekten falan bahsediyor, belki daha kolay şekilde değiştirenler olabilir.)

Benim araca geçici bir çözüm yapıldı, sorun ortadan kalktı.

Yağ pompasından gelen vakum hortumu yerine fren vakum hortumu (westgate) yerinden çıkarılıp araya tornacıda t biçiminde bir parça yapıldı, turbo valfine vakum buradan verildi, çok şükür 12gündür 500km oldu arıza vermedi.

2000dd üzerinde gaz pedalında hafif bir titreşim oluşuyor gibi geliyor bana ama tam emin olamıyorum. Bir de normal olarak işlem sonrasında fren vakumunun bir kısmını turbo valfine verdiğimiz için frende %5-10 sertleşme söz konusu.

Dediğim gibi geçici çözüm olarak görüyorum, Kısmet olursa zincir değişiminde yağ pompasını da değiştirip, bu geçici sistemi iptal ederek tekrar orjinal hale döndürmeyi planlıyorum.

250₺ tornacıda parça imali
20₺ kelepçe
1500₺ fikir
0₺ işçilik çünkü montaj 3dk sürdü.
Toplam 1770₺ ödedim.

Dipnot: Aracın arızasını bu şekilde düzeltip satmak isteyen olursa alıcıyı konu hakkında kesinlikle bilgilendirmelidir. Aksi takdirde kul hakkına girer. Şahsım adına vebal kabul etmiyorum.

Selenoid valfi değiştirmenize rağmen sorun devam ediyorsa, arıza %99 yağ pompasında. Selenoid valfe ihtiyacı olan vakum yağ pompasından sağlanıyor. Bende p0299 p2098 kodlarını veriyordu.
 
Siz yağ pompasını değiştirmeden önce yağ basınç ölçümü yaptırdınız mı parçayı değiştirmeden sorunun buradan mı olduğunu nasıl anlayabilirim ?
 
Siz yağ pompasını değiştirmeden önce yağ basınç ölçümü yaptırdınız mı parçayı değiştirmeden sorunun buradan mı olduğunu nasıl anlayabilirim ?
Ben yağ pompası değiştirmedim. Yağ pompasının asli görevini yerine getirmesi noktasında bir sorun yok. Turbo selenoid Valfinin vakumu yağ pompasından sağlanıyor. Selenoid valfe yeterli vakum gelmediği için bu problem yaşanıyor. Mevcut vakum hortumu iptal edilip, wastegate'den yeni bir vakum hortumu çekildi bende.
 
Geri
Üst