Araç gaz yemedi ve çekiş düştü arıza lambası yandı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan white54
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
merhaba. valfi takar takmaz düzeldi mi? bende yenisini taktırdım ama sorun devam ediyor. gaz yemiyor. devir 2000'i geçmiyor
Bende sorun düzeldi.. Ama benim sorunum yukarıda bahsettiğim gibiydi sadece.. Moralinizi bozmak istemem ama, size tavsiyem, birde yağ pompasının basıncını ölçtürün.. Bizim motorlarda bazen yağ pompası arızasıda p2598 arıza kodunu veriyormuş. Geçmiş olsun..
 
merhaba. valfi takar takmaz düzeldi mi? bende yenisini taktırdım ama sorun devam ediyor. gaz yemiyor. devir 2000'i geçmiyor
Merhaba, maalesef bende de valf değişimine rağmen düzelmedi.
Valfi değiştirmeden önce haftada iki kez arıza veriyordu, valf değiştirdikten sonra 2 güne 1 vermeye başladı.

Sorun yağ pompasında. Turbo selenoid Valfine vakum, yağ pompası içinden sağlanıyor ve yağ pompası içindeki vakum artık görevini yerine getiremiyor. Yağ pompası değişmesi gerekiyor. Yağ pompası fiyatı 8-13bin₺, bununla da kalmıyor, yağ pompasını değiştirmek biraz işçilikli. (Bizim buradaki ustalar motor indirmekten falan bahsediyor, belki daha kolay şekilde değiştirenler olabilir.)

Benim araca geçici bir çözüm yapıldı, sorun ortadan kalktı.

Yağ pompasından gelen vakum hortumu yerine fren vakum hortumu (westgate) yerinden çıkarılıp araya tornacıda t biçiminde bir parça yapıldı, turbo valfine vakum buradan verildi, çok şükür 12gündür 500km oldu arıza vermedi.

2000dd üzerinde gaz pedalında hafif bir titreşim oluşuyor gibi geliyor bana ama tam emin olamıyorum. Bir de normal olarak işlem sonrasında fren vakumunun bir kısmını turbo valfine verdiğimiz için frende %5-10 sertleşme söz konusu.

Dediğim gibi geçici çözüm olarak görüyorum, Kısmet olursa zincir değişiminde yağ pompasını da değiştirip, bu geçici sistemi iptal ederek tekrar orjinal hale döndürmeyi planlıyorum.

250₺ tornacıda parça imali
20₺ kelepçe
1500₺ fikir
0₺ işçilik çünkü montaj 3dk sürdü.
Toplam 1770₺ ödedim.

Dipnot: Aracın arızasını bu şekilde düzeltip satmak isteyen olursa alıcıyı konu hakkında kesinlikle bilgilendirmelidir. Aksi takdirde kul hakkına girer. Şahsım adına vebal kabul etmiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Serkan83 ve Hasip
Maalesef bende de valf değişimine rağmen düzelmedi.
Valfi değiştirmeden önce haftada iki kez arıza veriyordu, valf değiştirdikten sonra 2 güne 1 vermeye başladı.

Sorun yağ pompasında. Turbo selenoid Valfine vakum, yağ pompası içinden sağlanıyor ve yağ pompası içindeki vakum artık görevini yerine getiremiyor. Yağ pompası değişmesi gerekiyor. Yağ pompası fiyatı 8-13bin₺, bununla da kalmıyor, yağ pompasını değiştirmek biraz işçilikli. (Bizim buradaki ustalar motor indirmekten falan bahsediyor, belki daha kolay şekilde değiştirenler olabilir.)

Benim araca geçici bir çözüm yapıldı, sorun ortadan kalktı.

Yağ pompasından gelen vakum hortumu yerine fren vakum hortumu (westgate) yerinden çıkarılıp araya tornacıda t biçiminde bir parça yapıldı, turbo valfine vakum buradan verildi, çok şükür 12gündür 500km oldu arıza vermedi.

2000dd üzerinde gaz pedalında hafif bir titreşim oluşuyor gibi geliyor bana ama tam emin olamıyorum. Bir de normal olarak işlem sonrasında fren vakumunun bir kısmını turbo valfine verdiğimiz için frende %5-10 sertleşme söz konusu.

Dediğim gibi geçici çözüm olarak görüyorum, Kısmet olursa zincir değişiminde yağ pompasını da değiştirip, bu geçici sistemi iptal ederek tekrar orjinal hale döndürmeyi planlıyorum.

250₺ tornacıda parça imali
20₺ kelepçe
1500₺ fikir
0₺ işçilik çünkü montaj 3dk sürdü.
Toplam 1770₺ ödedim.

Dipnot: Aracın arızasını bu şekilde düzeltip satmak isteyen olursa alıcıyı konu hakkında kesinlikle bilgilendirmelidir. Aksi takdirde kul hakkına girer. Şahsım adına vebal kabul etmiyorum.
Hocam selamınaleyküm aynı sorun benim araçta var şuan bu sorun her araçta farklı parçalardan kaynaklı olabiliyor ben opel ustasına götürdüm yağ pompası dedi zincirde ses var bunlar da değişecek falan kimseye güvenmiyorsun deneme yanılma yoluna düşmekte istemiyorum işi bu parçayı da değişelim Buda yapar falan uzayıp gidebiliyor siz aracınızı orjinaline çevirdiniz mi işçilik parça fiyatı verebilirmisiniz
 
Hocam selamınaleyküm aynı sorun benim araçta var şuan bu sorun her araçta farklı parçalardan kaynaklı olabiliyor ben opel ustasına götürdüm yağ pompası dedi zincirde ses var bunlar da değişecek falan kimseye güvenmiyorsun deneme yanılma yoluna düşmekte istemiyorum işi bu parçayı da değişelim Buda yapar falan uzayıp gidebiliyor siz aracınızı orjinaline çevirdiniz mi işçilik parça fiyatı verebilirmisiniz
Aleyküm selam, zincir seti değişimini henüz yaptırmadığım için orjinale dönemedim. Güncel fiyatlarla ilgili bilgi sahibi değilim.

Sürekli zincir sesi gelmeden değişime gerek yok diyor ustalar. Marştan hemen sonra 2-3 saniye gelen sese takılmayın.

Sorununuz benimkiyle aynıysa, ki selenoid valf değişimine rağmen sorun devam ediyorsa yağ pompasındandır, benim yaptırdığım işlemden yaptırabilirsiniz.

Tornacıda t biçiminde bir parça yaptıracaksınız, t'nin bir ucuna fren vakum hortumu takılacak, diğer ucu fren hortumunun orjinalde takıldığı yere geçecek, 3. Uca da diğer ucu selenoid valfinin vakum giriş ucuna geçecek yeni bir hortum takılacak. Masrafınız 500₺yi bulmaz tahminimce. Sonra orjinale dönmek isterseniz sonradan takılan t'yi ve hortumu çıkarıp fren vakum hortumunu yerine, selenoid valfinin de orjinal vakum hortumunu yerine takarak orjinale dönmüş olursunuz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Erdalöz ve Hasip
Selamünaleyküm, Aynı hata benim araçta da çıktı.P2598 selenoid valfini kendim değiştirebilir miyim. Mokka X 2017. Aracın neresinde bulunuyor bu valf . Bilgisi olan varsa şimdiden teşekkür ederim.
 
MRB.. MOTORA KARŞIDAN BAKINCA SAĞ ARKA TARAFTA KALIYOR.. 1.6 DİZEL 136 HP TURBO SELENOİD VALF OEM KODU 55576356.. ELİNİZ YATKIN İSE KENDİNİZ DEĞİŞTİREBİLİRSİNİZ.. %80//90 P2598 KODU ARIZASI TURBO SELONOİD VALFTEN KAYNAKLI OLUYOR.. AMA ÖNCESİNDE YAĞ POMPOSI BASINCINI BİR ÖLÇTÜRÜN.. YAĞ POMPASI SAĞLAM İSE ARIZA %95 TURBO SELONOİD VALF'TENDİR.. SAYGILAR..
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz
MRB.. MOTORA KARŞIDAN BAKINCA SAĞ ARKA TARAFTA KALIYOR.. 1.6 DİZEL 136 HP TURBO SELENOİD VALF OEM KODU 55576356.. ELİNİZ YATKIN İSE KENDİNİZ DEĞİŞTİREBİLİRSİNİZ.. %80//90 P2598 KODU ARIZASI TURBO SELONOİD VALFTEN KAYNAKLI OLUYOR.. AMA ÖNCESİNDE YAĞ POMPOSI BASINCINI BİR ÖLÇTÜRÜN.. YAĞ POMPASI SAĞLAM İSE ARIZA %95 TURBO SELONOİD VALF'TENDİR.. SAYGILAR..
Teşekkürler Mustafa hocam, aşağı yukarı ne tarafındadır ? Elim yatkın, konum eksikliğim var : )
 

Ekli dosyalar

  • 22.webp
    22.webp
    61 KB · Görüntüleme: 3
Motorun soğ arka ve biraz alt tarafında.. You tube'da bi kaç video olması lazım.. Bu arada valfe bağlanan 2 ince hortum var.. Bu hortumları doğru takmaz iseniz sorununuz çözülmez.. Buna dikkat edin.. Bende 1.6 dizel, 136 hp için, 1 adet hiç kullanılmamış valf var.. 3000 tl"den ve 2 yada 3 taksitle, kargo ödemesi sizden gönderebilirim..
 
Motorun soğ arka ve biraz alt tarafında.. You tube'da bi kaç video olması lazım.. Bu arada valfe bağlanan 2 ince hortum var.. Bu hortumları doğru takmaz iseniz sorununuz çözülmez.. Buna dikkat edin.. Bende 1.6 dizel, 136 hp için, 1 adet hiç kullanılmamış valf var.. 3000 tl"den ve 2 yada 3 taksitle, kargo ödemesi sizden gönderebilirim..
Youtube da bulamadım düzgün bir video. Yağ filtresini gevşetin demiş bir videoda. Hocam General Opel de var, teşekkür ederim.
 
Merhaba 2015 Model opel astra 1.6 CDTI 136 beygir aracımda güçten düşme sorunu yaşıyorum arızayı en çok şu şekilde meydana geliyor D-100 veya otobana çıkıp aracı biraz sert kullanmaya başlayınca özellikle dip gaz şeklinde kullandığım zaman 5 dakika içinde motordan pıt diye bir ses geliyor ve sarı motor ışığı yanıyor ardından araç güçten düşüyor sağa çekip aracı kapatıyorum 2 dakika sonra çalıştırdığımda arıza düzelmiş oluyor ardından gene sert kullanıma başladığımda her 10 dakikada bir veriyor. Ancak şehir içi kullanımda asla bu arızayı almıyorum. Turboya bağlı hortumları 5 adet ustaya gösterdim ama hiçbiri yenileme taraftarı olmadı bir sorun yok diye. Turbo selenoid valfi (Kimisi vescate diyor) Değiştirdim sorun aynı devam ediyor P0299 ARIZA KODU veriyordu başlarda şimdi bunun dışında oksijen sensörü hatası ve Turbo basınç arızası veriyor. Sizce neyden kaynaklabilir arıza 7 aydır çözemedik
 
Geri
Üst