incelemenizi tavsiye ederim... muhtemelen farklı arızalar ancak bilginiz olsun...
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
Ama sanzumanla ilgili bir hata vermemis. Verilen hata turbonun sensor hatasi
incelemenizi tavsiye ederim... muhtemelen farklı arızalar ancak bilginiz olsun...
Merhaba,Merhabalar Astra j sedan 1.6 dizel 110 hp kullanıcısıyım.Arabam ile 100 km hızla giderken gaz yemedi ve arabamın çekiş performansı düştü Motor arıza ışığı yandı.Klavuzda emisyon ile ilgili bişeyler yazıyor.
Daha önce böyle bir sorun yaşayan varmı? P.tesi servise gidecdğim umarım kötü birşey değildir.
Zaferin dediğine kesinlikle katılıyorum. Puntocular genelde hiçbir arıza olmadan bile map sensörünü temizlerler ki bu tip motorlarda kronik bir arıza haline geşmiştir. Sizlerin arızalarının 2 sebebi olabilir. ya selenoid ya da map diyorum ben.. ikisini de değiştirip kontrol etmeli..Dostum turbi dedigin cihaz mekanik bir cihazdir. Senin problemin elektronik bir ariza turboda elektronik olan 2 tane malzeme var 1 isi map sensoru birisi selenoid valf. Uzerinde bulunan parca selenoid valf. Cevrende ayni aractan tanidiginda varsa selenoid valfini bi degistir sorunun duzelecekmi, manifoldta catlak olsa 2099 hatasi verirdi yani basinc kaybi. Demekki sensor problemin var. Ayrica,selenoid valf ucuz bir parca
hocam şöyle ben de aynı şeyi yaşadım bazen çekiş normal oluyor bazen tam turboya geçicekken turbo basmayıp atmosferik gibi davranıyor bende de Astra H var. Gittim sanayiye ustama dedim böyle böyle gittik bir kaç yere onunla birlikte turboo bitmiş falan dediler ben telaşlandım masraf çıkacak diye ama Allah'tan ustam iyi düşündü dedi başka bir şey var bu arabada turboya giden hortumun bir tanesinde sorun varmış yarılmış hafiften hava kaçırıyormuş yenisi ile değişti arabada gözle görülür bir fark oldu hortumlara baktırmanı tavsiye ederim. Partikül filtresi olduğunu düşünmüyorum ben katkısız motorin de zaten mantıksız bence dediğime bi baktır çünkü ara ara nüksediyor benim de sinirim bozulmuştu en son gidip yaptırdım 100 liraya hallettim.Bu sabah servise gittim cihaza bağladılar. Ustanın söyediği sensörlerden kaynaklı Turbo anlık olarak devreye girmemiştir ve arıza ışığı yakmıştır dedi. Şuan bir sıkıntı gözükmüyor dedi. Bu sabah zaten servise giderken araç normaldi.herhangi bir çekiş düşüklüğü gissetmedim.
Başka bir konu servis danışmanı bu araca katkısız motorin al dedi yani ucuz olanı al dedi. Yoksa partikül filteri hatası verir aracın daha fazla yakar dedi.
Şimdi ikinci bir sorum ben arabama hangi yakıtı almalıyım.Genelde opet tercih ediyorum
Efe kardesim hata kodu basinc kaybi diye yazar ozaman hortumlara bakilir. Arkadasin aracinda sensor arizasi var. basinc kaybinin hata kodu farkli. Snede basinc dusuk hatasi vermistir. hortumu kontrol etmissinizdir.hocam şöyle ben de aynı şeyi yaşadım bazen çekiş normal oluyor bazen tam turboya geçicekken turbo basmayıp atmosferik gibi davranıyor bende de Astra H var. Gittim sanayiye ustama dedim böyle böyle gittik bir kaç yere onunla birlikte turboo bitmiş falan dediler ben telaşlandım masraf çıkacak diye ama Allah'tan ustam iyi düşündü dedi başka bir şey var bu arabada turboya giden hortumun bir tanesinde sorun varmış yarılmış hafiften hava kaçırıyormuş yenisi ile değişti arabada gözle görülür bir fark oldu hortumlara baktırmanı tavsiye ederim. Partikül filtresi olduğunu düşünmüyorum ben katkısız motorin de zaten mantıksız bence dediğime bi baktır çünkü ara ara nüksediyor benim de sinirim bozulmuştu en son gidip yaptırdım 100 liraya hallettim.
Hata kodu kısmını atlamışım abi haklısın benimkinde düşük basınç verdi ama sorun turboda zannedilip basit bir şey olduğu için paylaşayım demiştim.Efe kardesim hata kodu basinc kaybi diye yazar ozaman hortumlara bakilir. Arkadasin aracinda sensor arizasi var. basinc kaybinin hata kodu farkli. Snede basinc dusuk hatasi vermistir. hortumu kontrol etmissinizdir.
Arkadaşlar sırf buraya yorum yazmak için üye oldum.
Aracım 3 ay önce p2598 turbo kanat pozisyon hatasını vermeye başladı ve bu sorun için önce opel servise gittim kaputu bile açmadan turbo değişecek dedi tabi hemen uzaklaştım ordan bir çok yere de şikayet ettim sonra bana dönüş yapıp şikayetlerimi kaldırmam için bir çok şey teklif ettiler isimlerini de yazayım burayada aklınızda olun servis ismi çetaş mahmutbey.
Sonra bir çok usta turbo ustası gezdim velhasıl kelam yağ pompası dediler yağ pompası hortumu dediler veyskeyf midir nedir ondan dediler dediler de dediler.
Sorun çok ama çok basit bi şey çıktı. Evde kendiniz bile sorunu çözebilirsiniz.manifoltun içindeki sensör yağ başlamış.
Komple yağ ile kaplanmış resmen...
Bi wd40 alıp temizleyin sorun kalmayacak artı aracın çekişi inanılmaz değişti.o sensör devir gaz tepkisi vs bir çok bilgiyi beyne gönderen sensörmüş arabanın ciğerleri temizlendi sanki resmen.
Umarım yardımım dokunmuştur çünkü 100000 liralık araçtan soğutan sorunlar bunlar...
Herkese Kazasız sürüşler...