Aracım Fazla Yakıyor - Opel Astra 1.6 2002 HB Otomatik

2 ay önce-2000 km. önce lpg ayarı, kaçak kontrolü yaptırmıştım ve gaz filtresini değiştirmiştim. Servis sistemimin çok eski model olduğunu, fazla yakmaya devam ederse gerekirse söküp temizleriz, değişmesi gereken parçaları yenileriz demişti. Yeni model lpg sistemleriyle arasında ne kadar fark edeceğini bilmiyorum ama şimdiye kadar araçtaki lpg sistemi bana hiç sorun çıkarmadı.

Lpg sarfiyatı yüksek iken 1 litre az yakmasının yakışımı normale çevirmediğini kastetmiştim. Yoksa tabiki de 1 litrenin bile önemi var. Stabil olarak 30 kuruş yakarsa 1-2 ayda servisin işçilik parasını çıkarabileceğimi düşünüyorum. Yedek parça masrafı olur mu, olursa ne kadar olur bilemiyeceğim.
 
aracım 2004 opel astra1.6 hb.. 2 defa depoyu fulleyip 150 km gittikten sonra tekrar fulleyerek hesaplama yaptım. gaz fiyatı 2.70 araç 29 kuruş yaktı. km de.. sizce fazla mı.. bide aracta motor soğukken 2. viteste sabit gazla gidersem tekleme oluyo gz yemiyo gibi. bi arıza olabilrmi?
 
Otomatik araç yakar...

astra 2001 model 1.6 elegance otomatik vites aracım var.konyada pek ş.içi trafik yok. 20 tl ile 90 km yapıyorum. 2,71 den aygaz.

131 lira lpg ile(2.55 den) 700 km yapıyorum(500 ş.arası, 200 ş.içi)
 
aracım 2004 opel astra1.6 hb.. 2 defa depoyu fulleyip 150 km gittikten sonra tekrar fulleyerek hesaplama yaptım. gaz fiyatı 2.70 araç 29 kuruş yaktı. km de.. sizce fazla mı.. bide aracta motor soğukken 2. viteste sabit gazla gidersem tekleme oluyo gz yemiyo gibi. bi arıza olabilrmi?

Valla benzinde ş.içi 40-50 kuruş arası yakıyorum ama ateşlemede sıkıntı var bende de tekleme mevzusu bende de var.

Ateşleme bobini, buji kablosu ve benzin pompası değişimi öneriyorum :) Bu hafta değiştireceğim bunları düzelme olursa yazarım :)
 
Valla benzinde ş.içi 40-50 kuruş arası yakıyorum ama ateşlemede sıkıntı var bende de tekleme mevzusu bende de var.

Ateşleme bobini, buji kablosu ve benzin pompası değişimi öneriyorum :) Bu hafta değiştireceğim bunları düzelme olursa yazarım :)


bnm araçta arıza lambası yandı bobin buji değişti zaten lamba söndü ama tekleme problemi azalmasına ragmen devam ediyorr
 
O halde buji kablosu, benzin pompası ve emme manifoldu Seçenekleri kalıyor geriye :D çok sıkıntılı iş ya teklemenin kökenini bulmak :(

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
O halde buji kablosu, benzin pompası ve emme manifoldu Seçenekleri kalıyor geriye :D çok sıkıntılı iş ya teklemenin kökenini bulmak :(

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
benzin pompası ne olaki? filitre değil deilmi? bide buji kablosu die bişey mi var bobin kablosu biliyorum o da bnm arabada bobinin kendi içindeymiş herhalde? emme manifoldu neresi ne işe yarar gibi sorularım var :)
 
benzin pompası ne olaki? filitre değil deilmi? bide buji kablosu die bişey mi var bobin kablosu biliyorum o da bnm arabada bobinin kendi içindeymiş herhalde? emme manifoldu neresi ne işe yarar gibi sorularım var :)

Benzin pompası depodan benzini araca gönderiyor, sıkıntılı olduğu zaman tekleme yaptırıyor.

Buji kablosu eskiyince ateşleme bobininden elektriği bujilere doğru gönderemiyor, dolayısıyla tekleme silkeleme yapıyor bol bol.

Emme manifoldu ise motora yakıt hava karışımını almaya yarıyor.

Ustayla iddialaştık bakalım, ben parçaları aldım yarın akşam götürcem cuma akşamı alıcam. O benim aldığım parçaları takacak bir de emme manifoldunu kontrol edecek. Sonucu size bildiririm elbette :D

Geçmişte bu sorun olduğunda rölanti ayarlayıcısını değiştirmiştim ve sorun geçmişti. Fakat daha sonra bir kaza yaşadım pek ağır olmasa da araç kaldırıma fırlayıp geri indi falan baya bir sarsıntı oldu, sanırım ömrü dolmaya yakın olan bazı parçalar iflas etti. Bakalım bu sefer neden kaynaklanıyor :)
 
Benzin pompası depodan benzini araca gönderiyor, sıkıntılı olduğu zaman tekleme yaptırıyor.

Buji kablosu eskiyince ateşleme bobininden elektriği bujilere doğru gönderemiyor, dolayısıyla tekleme silkeleme yapıyor bol bol.

Emme manifoldu ise motora yakıt hava karışımını almaya yarıyor.

Ustayla iddialaştık bakalım, ben parçaları aldım yarın akşam götürcem cuma akşamı alıcam. O benim aldığım parçaları takacak bir de emme manifoldunu kontrol edecek. Sonucu size bildiririm elbette :D

Geçmişte bu sorun olduğunda rölanti ayarlayıcısını değiştirmiştim ve sorun geçmişti. Fakat daha sonra bir kaza yaşadım pek ağır olmasa da araç kaldırıma fırlayıp geri indi falan baya bir sarsıntı oldu, sanırım ömrü dolmaya yakın olan bazı parçalar iflas etti. Bakalım bu sefer neden kaynaklanıyor :)

benm araç astra g bizimkilerde buji kablosu yokmuş sanırım. bu arada bnm araçta rolantide sıkıntı yok sadece 2. 3. vitesde sabit hızla giderken yapıyo yüklenirsem hemen toparlıyor. biraz araştırdımda egr valvinden kaynaklanabiliyormuş herhalde zaten bnm arabada şu vanaya benzeyen kitapcıkta egzoz emisyon arızası olarak açıklanan lamba yanmıştı bi ara bilgisayarda 4. silindir hatası vermişti bobin değişti ve lamba yanmadı bi daha.. acaba egr de mi sıkıntı varkii
 
aracım astra g 2004 120 binde en son değerlerim şöyle genel olarak uğraş verip ölçmedimde geçen aldığım yakıt fişlerimi topladım baya birikmiş şöyleki
350 liralık gaz almışım kaç litre olur bilemiyorum ama yapdığım yol 1450 km olmuş herhalde 30 40 km daha anca gider yakıtım lpg de ve istanbulda şehiriçi değerlerim yanlızzz geleim baba benzine hehalde km de 60 70 kuruş yakıyor kafadan sıkıştırırsam neler olur neler
he unutmadan katalik konvertör mü ne varya o bende bitik yenisinide taktırmadım 120 binde nasıl bu hale geldi anlamadım oda ayrı bir durum :D cidden bilen varsa söylesin katalizörümün içine boşalttırdım ben bitikmiş 100 bin civarlarında bitti neden bu kadar erken bitti anlayamadım muayeneden geçerken katalizör yok yazmışlar duruyor görmüyorumusunuz dedim biz bilemyiz dediler :D benmi bileyim sorunsuz geçti araç gerçi pardon konuyu dağıttım biraz kusura bakmayın
 
Geri
Üst