Aracınız Ne kadar yakıyor?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan hk__26
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
abicim sen gaza pedalıyla oynama sanzuman eskı sıstem değilki. lafı uzatmaya gerek yok yaz yaz bıtmıyor cunkı. sen sadece d konumuna al ve hareket et o kendi karar verır ne yapacagına. bu arada forumda arama yaparsan detaylı bılgıler verıldı daha öncelerı
 
abicim sen gaza pedalıyla oynama sanzuman eskı sıstem değilki. lafı uzatmaya gerek yok yaz yaz bıtmıyor cunkı. sen sadece d konumuna al ve hareket et o kendi karar verır ne yapacagına. bu arada forumda arama yaparsan detaylı bılgıler verıldı daha öncelerı

haklı:)
 
Arkadaşlar Dün yaza madım ama, Speedy'e gittim buji, hava filtresi ve benzin filtresini, değiştirdim, bujiler ölmüştü benzin filtresinin içi ise çamur gibi olmuştu,ayrıca hava filtresinden geçtikten sonra motora giren kapaklı kısımın içide toz kaplamıştı, spreyle temizlediler, şu anda performansı çok iyi oldu motor sesi azaldı, Şimdi yakıt ne kadar düşecek ona bakacağım, ne kadar düştüğünü denedikten sonra buraya yazarım, Yorumlarınız için teşekkür ederim.

Barış Bektaş.

Hocam deneyebildin mi?... Düştüyse ne kadar düştü?...
 
aslında otomobil araştırmacılarının yaptığı araştırmaya göre en az 4veya 5 km için marşa basın diyorlar gideceğiniz yol az ise toplu taşıma araçlarını kullanmayı tavsiye ediyorlar aslında ama tercih senin o araba bu zamlar ve havalarla 350yakar ş.içi max
 
Yakıt tüketimini ön planda tutmak istiyorsan gazla hiç oynamamalısın.Sabit bir gaz vermeli ve arabanın kendi hızlanmasını beklemelisin...O zaten en ekonomik olacak şekilde karar verecektir viteslere. Yaptığın işlemde eğer gaza tekrardan bastıgında biraz kacırırsan erken buyulttüğü için tekrar küçültebilir.,Bu da daha fazla yakıt olur. Sen şanzımanı kendi haline bırak.Eğer ekonomi düşünyorsan sabit ve az bas pedala, 50 km'lerde son vitese atmış olur bile...
 
Yakıt tüketimini ön planda tutmak istiyorsan gazla hiç oynamamalısın.Sabit bir gaz vermeli ve arabanın kendi hızlanmasını beklemelisin...O zaten en ekonomik olacak şekilde karar verecektir viteslere. Yaptığın işlemde eğer gaza tekrardan bastıgında biraz kacırırsan erken buyulttüğü için tekrar küçültebilir.,Bu da daha fazla yakıt olur. Sen şanzımanı kendi haline bırak.Eğer ekonomi düşünyorsan sabit ve az bas pedala, 50 km'lerde son vitese atmış olur bile...
haklısınız evet 50 km/h hızlarda son vıtese gecmıs oluyor bıle...
 
arkadaşlar teşekkür ediyorum. zamanla öğreneceğiz artık otomatik vitesli araç kullanmayı.
 
arkadaşlar teşekkür ediyorum. zamanla öğreneceğiz artık otomatik vitesli araç kullanmayı.

Arkadasim sen zaten ince bi detayi kendin yakalamissin. Zira soguk motorda vites yukseltme deviri artar, ornegin 2000 devirde degil de misal 2500 devirde degisir. sen ayagini gazdan cektiginde, otomatikler bu hizlarda kompresore binmemesi icin hemen vites yukseltmeye programlandigindan arac bir ust vitese gecmekte ve tekrar hafifce gaz verdiginde ayni viteste mukavemet gostererek devam etmektedir. ancak daha fazla gaz verdiginde bu yeterli olmayacak ve vites dusecektir.Ha bu tasarruf saglatirmi dersen illaki saglatir ancak eger daha fazla gaz vermek zorunda kalirsan saglatmaz. Zira otomatiklarde (tork konvertorluler, balatalilar degil) fazla yakitin nedeni, yagin belli bir basincta adeta kati hale gelmesi icin bosa cevrilen ilk devirlerin (1700 civari, yuke gore degisir) gerekli olmasidir. Bu araliktaki devirler tam olarak tekerlere yansimaz. Boylece duz vitesten yada otomatiklestirilmis balatali sistemden biraz fazla yakar.Otomatiklerin cesitli durumlardaki davranis bicimlerini boyle kendin kesfedebilirsin. Ancak asla yapilmayacaklardan da uzak durmak gerekir.Selamlar..
 
Arkadasim sen zaten ince bi detayi kendin yakalamissin. Zira soguk motorda vites yukseltme deviri artar, ornegin 2000 devirde degil de misal 2500 devirde degisir. sen ayagini gazdan cektiginde, otomatikler bu hizlarda kompresore binmemesi icin hemen vites yukseltmeye programlandigindan arac bir ust vitese gecmekte ve tekrar hafifce gaz verdiginde ayni viteste mukavemet gostererek devam etmektedir. ancak daha fazla gaz verdiginde bu yeterli olmayacak ve vites dusecektir.Ha bu tasarruf saglatirmi dersen illaki saglatir ancak eger daha fazla gaz vermek zorunda kalirsan saglatmaz. Zira otomatiklarde (tork konvertorluler, balatalilar degil) fazla yakitin nedeni, yagin belli bir basincta adeta kati hale gelmesi icin bosa cevrilen ilk devirlerin (1700 civari, yuke gore degisir) gerekli olmasidir. Bu araliktaki devirler tam olarak tekerlere yansimaz. Boylece duz vitesten yada otomatiklestirilmis balatali sistemden biraz fazla yakar.Otomatiklerin cesitli durumlardaki davranis bicimlerini boyle kendin kesfedebilirsin. Ancak asla yapilmayacaklardan da uzak durmak gerekir.Selamlar..
dogru
 
Geri
Üst