aracınızı hangi devir aralığında kullanıyorsunuz?

Tigra'nın ağırlığı ne kadar?1100 kg olmasa gerek :confused: bu motor opelin diğer üyelerinde de kullanıldı..Benimle beraber 1500 kg olan ve aynı 1.6 motora sahip vectra c ile aynı motora sahip ama ~ort 400 kg daha hafif bir tigrayı draga kaldırsan benim açımdan sorun hüsran olur kesinlikle :D ben de aracı daha da hafiflet diyeceğim ama araç zaten hafiftir..Stepneyi çıkar şehir için kullanımlarda..Uğur'un dediği gibi aracı yere biraz daha yakınlaştır ki aerodinamiği iyileşsin ya da body kit uygulaması yap..Filtre,egzantrik değiştir; daha hafif vites volanı ve fren balataları kullan.. Çok rahat fark hissedilir bence..Üstelik bunlar sana çok paraya mal olmaz..

Benim anlatmak istediğim modifiye etmek değildi stock halinden beklenilen performanstı şuan ufak masraflarla büyük beklentiler içindeyim mesela aklımda ilk önce bobin+ bosch super 4 var daha sonra yay almak problem olduğu için coilevır almayı düşünüyüroum yani yay+amortisör seti sonra bmc cda carbon airbox kutu içi filtre var ve finalde chip tuning var şuan için bunları planlıyorum bunlar tamamlandıktan sonra hala performans yetmezse diğerlerine bakıcaz :)
 
Tigra standartta 1030 kg civarında, 1100 kg olan değerler tek yolcu yani sürücü ile olan ağırlık bilgisi. Corsa GSi ile aynı motoru paylaşıyoruz ve aslında bu motor dönemin Astra F'si ile neredeyse aynı sayılır. Sadece astralarda direkt enjeksiyon varken bizde multi-point enjeksiyon sistemi var ve bu açıdan biraz verimsiz. aradaki beygir farkı da muhtemelen astranın 10:1 basınçla çalışırken tigranın 10.5:1 basınçla çalışmasından kaynaklanıyor.

en yüksek torku 4000 devirde verdiği için vites değişimi sonrasında tam 4000 civarına denk gelmesi gerekiyor ibrenin. dolayısıyla yapılacak müdahaleler sonrası max tork noktası değişirse tabii ki değişimi ona göre yapmak gerek.

kat iptali ve açık hava filtrem var ama ecu'yu tech 2 okuyamıyor tahminim bişileri bozuk, ecuda yazılım falan atılmış mı bilmiyorum önceki sahibinde. ama atılsaydı daha çok benzin yakardı diye düşünüyorum. şu anda fabrika verilerinin altında yakıyor.

aslında bir başka tigra daha kullanma şansım olsaydı güzel olurdu aracın performansını değerlendirme açısından :D vesselam akşam akşam nerelere geldik vites değiştirme devrinden girip. :D
 
Tigra standartta 1030 kg civarında, 1100 kg olan değerler tek yolcu yani sürücü ile olan ağırlık bilgisi. Corsa GSi ile aynı motoru paylaşıyoruz ve aslında bu motor dönemin Astra F'si ile neredeyse aynı sayılır. Sadece astralarda direkt enjeksiyon varken bizde multi-point enjeksiyon sistemi var ve bu açıdan biraz verimsiz. aradaki beygir farkı da muhtemelen astranın 10:1 basınçla çalışırken tigranın 10.5:1 basınçla çalışmasından kaynaklanıyor.

en yüksek torku 4000 devirde verdiği için vites değişimi sonrasında tam 4000 civarına denk gelmesi gerekiyor ibrenin. dolayısıyla yapılacak müdahaleler sonrası max tork noktası değişirse tabii ki değişimi ona göre yapmak gerek.

kat iptali ve açık hava filtrem var ama ecu'yu tech 2 okuyamıyor tahminim bişileri bozuk, ecuda yazılım falan atılmış mı bilmiyorum önceki sahibinde. ama atılsaydı daha çok benzin yakardı diye düşünüyorum. şu anda fabrika verilerinin altında yakıyor.

aslında bir başka tigra daha kullanma şansım olsaydı güzel olurdu aracın performansını değerlendirme açısından :D vesselam akşam akşam nerelere geldik vites değiştirme devrinden girip. :D


Tech 2 ye aracı ilk aldığımda benimkide bağlanmıyordu sadece airbag kontrolleri yapılıyordu araştırdık beyin arızalı çıktı. Aracı ben galeriden almıştım ve galeride bir tane daha 1998 opel tigra vardı o turuncu ve tüplüydü iyi hatırlıyom galerici tanıdıktı beyinleri değiştik sorun düzeldi masrafsız kurtardık eğer beyinde problem varsa sıkıntı var umarım soket falandır ayrıca bir sorum daha olucak ben aracıma aslında kutu içi filtre alıcam ama malum biraz pahalı onu alana kadar idarelik açık hava filtresi takayım diyorumda acaba açık hava filtresini taktığımız zaman yakıtta nasıl bir artış olur ayrıca yazın arabayı falan boğuyor diyolar ne derece doğru detaylı bilgi verirsen sevinirim :)
 
Tech 2 ye aracı ilk aldığımda benimkide bağlanmıyordu sadece airbag kontrolleri yapılıyordu araştırdık beyin arızalı çıktı. Aracı ben galeriden almıştım ve galeride bir tane daha 1998 opel tigra vardı o turuncu ve tüplüydü iyi hatırlıyom galerici tanıdıktı beyinleri değiştik sorun düzeldi masrafsız kurtardık eğer beyinde problem varsa sıkıntı var umarım soket falandır ayrıca bir sorum daha olucak ben aracıma aslında kutu içi filtre alıcam ama malum biraz pahalı onu alana kadar idarelik açık hava filtresi takayım diyorumda acaba açık hava filtresini taktığımız zaman yakıtta nasıl bir artış olur ayrıca yazın arabayı falan boğuyor diyolar ne derece doğru detaylı bilgi verirsen sevinirim :)

Benim ECU'yu da bir şekilde tamir ettiricem inşallah para bulunca ama şimdilik bozuk mozuk sıkıntısı yok :D

Düz açık hava filtresi takma bendeki gibi, yazın boğmasının yanında kışın motor 95-100 aralığında iken de boğuyor. Soğuk aracın sıcak halinden daha atak olduğu nerde görülmüş :D Yakıta bir etkisini göremedim gaza çok abanmadığım için fakat 150 liralık K&N filtreden al geç bence sen de, zaten 100 000 km dayanıyormuş sadece 2-3 bakımda bir balata spreyi ile temizlemek gerekliymiş, yani tek seferlik bir masraf.

Dediğim filtrenin modelini bilmiyorum da böyle uzun borulu siyah bir şey benim ustanın yanındaki dükkanda vardı. Direkt olarak farın arkasına kadar uzatılabilen bir yapısı var ve motor sıcaklığı almaması için çevresinde ısı yalıtım malzemesi var.
 
Benim ECU'yu da bir şekilde tamir ettiricem inşallah para bulunca ama şimdilik bozuk mozuk sıkıntısı yok :D

Düz açık hava filtresi takma bendeki gibi, yazın boğmasının yanında kışın motor 95-100 aralığında iken de boğuyor. Soğuk aracın sıcak halinden daha atak olduğu nerde görülmüş :D Yakıta bir etkisini göremedim gaza çok abanmadığım için fakat 150 liralık K&N filtreden al geç bence sen de, zaten 100 000 km dayanıyormuş sadece 2-3 bakımda bir balata spreyi ile temizlemek gerekliymiş, yani tek seferlik bir masraf.

Dediğim filtrenin modelini bilmiyorum da böyle uzun borulu siyah bir şey benim ustanın yanındaki dükkanda vardı. Direkt olarak farın arkasına kadar uzatılabilen bir yapısı var ve motor sıcaklığı almaması için çevresinde ısı yalıtım malzemesi var.
trpl8.jpg


K&N kaliteli bir firma ama benim asıl aklımdaki ses değil performans o yüzden piyasada BMC CDA carbon airbox adıyla ürünler satıyor ve bu ürünler motor boğmak yada ısı alıp olumsuz etilenmek yerine orjinal kutu içi filtrelerden çok daha iyi emiş ve sıcak-soğuk dengesine sahip ayrıca açık hava filtrelerinden performans alınamıyor benim bildiğim sadece bastığın zaman ses alıyorsun ama kutu içi filtreler 4-5 hp gibi ciddi güçler veriyor.
 
trpl8.jpg


K&N kaliteli bir firma ama benim asıl aklımdaki ses değil performans o yüzden piyasada BMC CDA carbon airbox adıyla ürünler satıyor ve bu ürünler motor boğmak yada ısı alıp olumsuz etilenmek yerine orjinal kutu içi filtrelerden çok daha iyi emiş ve sıcak-soğuk dengesine sahip ayrıca açık hava filtrelerinden performans alınamıyor benim bildiğim sadece bastığın zaman ses alıyorsun ama kutu içi filtreler 4-5 hp gibi ciddi güçler veriyor.

İşte benim gördüğüm de buna benziyordu ama tam olarak değil, biraz şekilsel farklılıkları vardı.

Filtre ile beygir alınabileceğini pek sanmıyorum ben. Fakat beyne yazılım atılır da motorun daha fazla hava çekmesi gerekirse ancak o şekilde arttırır, yoksa standart yazılımla en fazla 1-2 beygir alır, onu da biz hissedemeyiz zaten :D

Şimdilik yeni filtre takınca beklentim motorun soğuk hava çekmesi ve biraz da olsa açık hava filtresi sesini koruması :D Bu arada yeniden alt devirlerin güçlenmesi için kat alıp taktırmayı da düşünüyorum sıfırdan. Üst devirlerde her türlü gidiyor zaten araç.
 
İşte benim gördüğüm de buna benziyordu ama tam olarak değil, biraz şekilsel farklılıkları vardı.

Filtre ile beygir alınabileceğini pek sanmıyorum ben. Fakat beyne yazılım atılır da motorun daha fazla hava çekmesi gerekirse ancak o şekilde arttırır, yoksa standart yazılımla en fazla 1-2 beygir alır, onu da biz hissedemeyiz zaten :D

Şimdilik yeni filtre takınca beklentim motorun soğuk hava çekmesi ve biraz da olsa açık hava filtresi sesini koruması :D Bu arada yeniden alt devirlerin güçlenmesi için kat alıp taktırmayı da düşünüyorum sıfırdan. Üst devirlerde her türlü gidiyor zaten araç.

Ben kullanıcı yorumlarına göre söyledim bir tecrübem yokta bende katalizörü taktırmayı düşünüyorum şikayetim alt devirler değilde arabanın egzoz kokusu arttı ya rahatsız olmaya başladım
 
Geri
Üst