Astra 1.3 cdti 90 hp aracım sonunda 2CR yazılıma kavuştu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Tuncg
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Tuncg

Kayıtlı Kullanıcı
27-Gaziantep
Katılım
1 Kas 2017
Mesajlar
91
Tepkime puanı
33
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
2-3 senedir araştırdığım ve sonunda zararı değil faydası olduğuna kani olduğum yazılımı uzun araştırmalar sonucunda en doğru adres olduğunu düşündüğüm 2cr adana bayi de yaptırdım. 1.3 cdti essentia konfor aracıma chiptuning, gaz pedal tepkime yazılımı ve egr iptali yapıldı. Yine egr yi sanayide tıpa takıp tamamen iptal etmem tavsiye edildi. Yazılım öncesi dolu depo 2 kişi ile 80 120 ve 80 140 ve 100 160 denemesi yaptım. Video çektim ancak aynı şartlardaki denemeyi henüz yapamasam da benzer şartlarda süre ölçtüm çok farklı sonuçlar aldım. Klima açık kalkışta sanki geri geri giden araç arkadan tekme yemiş gibi kalkmaya başladı. 6.viteste 110 km hızdan aşağı boğulan araba 80 90 km hızda bile toparlamaya başladı. Klima açık iken hafif rampa kasis dur kalk olan 40 50 km yolda 1 den 2 ye bile toparlamaya gücü yetmeyen arabayla kalorifer diye klima açık 3 kişiyle 3 defa gittim klimanın açık olduğunu farketmemişim. Servise başka bişey için gittiğimde usta klimayı kapat diyince kalorifer açıktı dedim 😊 yakıt uzun yol ağırlıklı yarım litre civarı düştü yol bilgisayarına göre. Yine o rampa yukarı otobanda 140 150 ile gitmek ve deneme için arabayı arada sıkıştırmak da dahil.
Velhasıl düşünen tereddüdü olan varsa hiç düşünmesin. Hemen yazılım yaptırsın. 70 bin km yazılımsız bindim araca. Ama sanki o bana binmiş 😅 rampada klimada 3500 4000 yapmadan vites yükseltemediğimiz halde boğulabiliyordu. düz yolda bile 2500 3000 den aşağı vites yükseltmek mümkün değildi. Şimdi 2200 2500 civarı çok rahat vites yükselebiliyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: @li58
Hep mi olumlu diyecek olursanız 1600 1700 devir altı rampada 3. Vites ve üstünde hala ölü ama vites düşürünce öncekine göre daha iyi toparlıyor tabi ki. 1 defa Vites düşürmek yetiyor. Önce bir yukarı bir aşağı sürekli vites değiştiriyorduk. Bu da tabi ki turbonun devrede olmadığı devirler olduğu için normal bir şey. Neticede dolu depo 2 kişi ile bir buçuk tona yakın olan ağırlığın yarısı alınmış gibi rahatladı. Bir de çok sıkıştırmadım ama 160 km hızı geçmedim henüz. Önce 180 son hızdı şimdi 200 ü devirmesi gerek müsait yol olursa deneyeceğim. Ve öncesi sonrası video yapabilirsem link paylaşıcam. Ben çok aradım yaptırmadan önce rakamsal değerler bulamamıştım.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: myalcinoglu
2-3 senedir araştırdığım ve sonunda zararı değil faydası olduğuna kani olduğum yazılımı uzun araştırmalar sonucunda en doğru adres olduğunu düşündüğüm 2cr adana bayi de yaptırdım. 1.3 cdti essentia konfor aracıma chiptuning, gaz pedal tepkime yazılımı ve egr iptali yapıldı. Yine egr yi sanayide tıpa takıp tamamen iptal etmem tavsiye edildi. Yazılım öncesi dolu depo 2 kişi ile 80 120 ve 80 140 ve 100 160 denemesi yaptım. Video çektim ancak aynı şartlardaki denemeyi henüz yapamasam da benzer şartlarda süre ölçtüm çok farklı sonuçlar aldım. Klima açık kalkışta sanki geri geri giden araç arkadan tekme yemiş gibi kalkmaya başladı. 6.viteste 110 km hızdan aşağı boğulan araba 80 90 km hızda bile toparlamaya başladı. Klima açık iken hafif rampa kasis dur kalk olan 40 50 km yolda 1 den 2 ye bile toparlamaya gücü yetmeyen arabayla kalorifer diye klima açık 3 kişiyle 3 defa gittim klimanın açık olduğunu farketmemişim. Servise başka bişey için gittiğimde usta klimayı kapat diyince kalorifer açıktı dedim 😊 yakıt uzun yol ağırlıklı yarım litre civarı düştü yol bilgisayarına göre. Yine o rampa yukarı otobanda 140 150 ile gitmek ve deneme için arabayı arada sıkıştırmak da dahil.
Velhasıl düşünen tereddüdü olan varsa hiç düşünmesin. Hemen yazılım yaptırsın. 70 bin km yazılımsız bindim araca. Ama sanki o bana binmiş 😅 rampada klimada 3500 4000 yapmadan vites yükseltemediğimiz halde boğulabiliyordu. düz yolda bile 2500 3000 den aşağı vites yükseltmek mümkün değildi. Şimdi 2200 2500 civarı çok rahat vites yükselebiliyorum.
Öncelikle yazılımınız hayırlı olsun. Bizim araçların malesef hantal bir yönü var. Bende uzun zamandır düşünüyorum ancak araca zarar verir miyim ya da ileride başıma iş açar mı düşüncesinden kendimi sıyıramıyorum. Sonuçta fabrika belirli bir kapasite koymuş ona göre de motor performansı eklemiş. Ama anlattıklarınıza göre araca bariz bir performans kazandırıyor.
Bir de aracınız easytronic mi yoksa manuel mi?
Toplam ne kadara mal oldu işlemler ?
 
Bu arada eklemeyi unutmuşum. Araçta duman atma olayı oldu mu ? EGR iptali ve yazılımdan sonra duman atma başlangıcı olduğunu duydum çok kişiden ?
 
Öncelikle yazılımınız hayırlı olsun. Bizim araçların malesef hantal bir yönü var. Bende uzun zamandır düşünüyorum ancak araca zarar verir miyim ya da ileride başıma iş açar mı düşüncesinden kendimi sıyıramıyorum. Sonuçta fabrika belirli bir kapasite koymuş ona göre de motor performansı eklemiş. Ama anlattıklarınıza göre araca bariz bir performans kazandırıyor.
Bir de aracınız easytronic mi yoksa manuel mi?
Toplam ne kadara mal oldu işlemler ?
Teşekkür ederim. Darısı başınıza olsun Araca bakış açınız değişsin 😊 Aracım manuel 6 ileri. Hocam inanın ben de çok araştırdım. 1 2 sene sonunda anladım ki bazı ülkelerde motor gücüne göre vergi alınması, arabanın her türlü iklim koşulunda ve bakımsız kalması gibi her türlü şartta kullanıma uygun olması ve uzun ömürlü olması emisyon normları gibi sebeplerden dolayı arabanın potansiyeli sınılanır. İşte yazılım arabanızın içinde bulunan potansiyeli ortaya çıkarır. Tabi her işte olduğu gibi doğru yerde profesyonel ellerde yapılırsa. Araştırın siz de anlarsınız. Piyasada 700 800 tl ye yapılan yazılım genelde bekleneni veremiyor istisnalar dışında. 2cr de 1600 tl ye yazılım artı pedal tepkisi yazılımı artı egr yaptırdım. İstanbulda olsa önce ve sonra dyno ölçümü de fiyata dahildi ama adana da dinamometre yoktu. Zaten chip box artı pedal box gibi arabanın beynini kandırarak güç artırma mantığıyla çalışan şeyler artı egr iptali yaptırsanız 1600 tl yi fazlasıyla aşarsınız. Para bir tarafa beyni kandırma mantığı ne kadar akla uygun. Bana hiç mantıklı gelmiyor. Bir de yorumları okuyun ne demek istediğimi anlayacaksınız. Nerdeyse memnun kalmayan yok. Kesinlikle beklemeyin yaptırma gibi bir düşünceniz varsa. Duman konusunda kesinlikle duman atmayacağını iddia ediyorlardı. Hatta egr iptali egzoz muayneden geçer mi diye özellikle sordum. Henüz bakmadım ama zannetmiyorum duman atacağını. Yazılım öncesi euro 4 motor olduğu için ani gaza basılması durumunda hafif duman atma vardı normal. Bundan fazlası olduğunu düşünmüyorum. Ama bakıp tekrar buradan bilgiverebilirim.
 
Tork kaç nmye çıktı. Sizin şanzımanda m20 midir? Yaktı doğru yaktıktan sonra egr, katalitik konvertör, dpf iptalinde araç duman atmaz muayedende geçiyor tüv istasyonlarında. Siyah duman fazla yakıt basıp yanmamasından kaynaklı çıkıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.
Dyno olmadığı için kesin bir rakam olmamakla birlikte ortalama 110 115 hp 250 260 nm çıkacağı söylendi. En çok merak ettiğim de dyno ölçümüydü ama kısmet. Şanzıman 6 ileri manuel ama kodunu bilmiyorum. Gerçekten daha önce işkence olan bazı yollar şuanda keyfe dönüştü. Önemli olan da bu.
 
Hayırlı olsun güle güle kullanın 2cr fiyat dışında 10 numara firma dyno metre olan yerde tamam fiyat normal öncesi ve sonrası diye ölçüyorlar ama dyno metre de ölçülmemiş araçtan aynı fiyatı almamaları gerekir
 
Geçenlerde 2CR Sarıyer şubesi ile görüştüm , 10 yaş ya da 200.000 km üzerinde olan araçlara destek vermediklerini söylediler. Üzüldüm tabi ama sanırım bazı risklerden dolayı bu sorumluluğu almak istemiyorlar
 
  • Beğen
Tepkiler: Tuncg
Geçenlerde 2CR Sarıyer şubesi ile görüştüm , 10 yaş ya da 200.000 km üzerinde olan araçlara destek vermediklerini söylediler. Üzüldüm tabi ama sanırım bazı risklerden dolayı bu sorumluluğu almak istemiyorlar
Kafadan öyle birşey söylemek yanlış olur belki açıklamak istememişlerdir aslında şöyle kompresyon testi yaparsın dynoda bakarsın kaç beygir kaybetmiş arızalı parçaları değiştirip dynoyo sokup orjinal beygirini verdiğinde bütün mekanik ve elektronik arızalar giderildiğinde yazılım yapabilirsin.

M20 şanzımanlarda 200 nm maks. torka dayanıyor yazılımdan sonra arıza ihtimali yüksek o yüzden yazılımlı araçta şanzıman yağınıda 40 binde değilde 20-30 binde değiştirmekte fayda var.
 
Geri
Üst