yeni astra 1.3 cdti ilk uzun yol ist-ank-ank-ist

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan gkny
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
şamandıra konusunu ben corsayla aynı kullanılıyorsa diye uyarı amaçlı söyledim corsaların benzin diesel hepsinde aynı problem gördüm en azından benim bindiğim 10 tane yanlış hatırlamıyorsam corsa böyleydi
 
Bence hesaplamalarınızda yada başka biryerde hata var, Aracınızın yakıt deposunun kapasitesi 56 litre;
http://www.opel.com.tr/content/dam/...hure_Library/02_Specsheets/ng_astra_03_12.pdf

Eğer çeyrek depo yakıt kaldı diyorsan 14 litre depoda mazot kalmış olması gerekiyor. Yani sizin 42 litreyle 1000 km yol yapmış olmanız maalesef teknik olarak mümkün değil. hemde 5 kişi ve klima ile:D
Ancak ortalama hızınız 90 km ve daha altında ise ve araçtaki yakıt gösterge çubuğununda bakış açısına göre 4-5 litre yanılttığını düşünürsek bir ihtimal olabilir.
Ben bayramda ist-ank, ank-ist 125 km/h ortalama hızla klimasız 4,9 lt/100 km, klimalı 5,3 lt/100km tükettim. tek kişi ve yüksüzdüm. üstelik 6. vites avantajım vardı.
 
Bence hesaplamalarınızda yada başka biryerde hata var, Aracınızın yakıt deposunun kapasitesi 56 litre;
http://www.opel.com.tr/content/dam/...hure_Library/02_Specsheets/ng_astra_03_12.pdf

Eğer çeyrek depo yakıt kaldı diyorsan 14 litre depoda mazot kalmış olması gerekiyor. Yani sizin 42 litreyle 1000 km yol yapmış olmanız maalesef teknik olarak mümkün değil. hemde 5 kişi ve klima ile:D
Ancak ortalama hızınız 90 km ve daha altında ise ve araçtaki yakıt gösterge çubuğununda bakış açısına göre 4-5 litre yanılttığını düşünürsek bir ihtimal olabilir.
Ben bayramda ist-ank, ank-ist 125 km/h ortalama hızla klimasız 4,9 lt/100 km, klimalı 5,3 lt/100km tükettim. tek kişi ve yüksüzdüm. üstelik 6. vites avantajım vardı.

Bence hesap doğru ben şehir içi 33 lt ile 600 km yapıyorum bu hesapla şehir içi 1 depo ile 1000 km yapıyor sehir dışı normal bence belki 4 litre oynar diye düşünüyorum
 
:rulet:Ben eskişehirden denizliye tamamen ne yakacağını merak ederek sıkıştırmadan 90-110 km arası yolun yüzde doksanı klima açık bagaj ve araç içi full eşya dolu 6 yaşındaki kızım ve eşim ile 410 km 20 km kadarı şehir içi 4.4 lt ortalama ile 19 litre yakıt harcadı. Depo başlangıç ve varış noktasında tampona taşıncaya kadar dolduruldu. Şimdi arkadaş ekonomi için kullanmış olsaydı mantığım kabul edecekti. Ama aracı resmen test etmiş hemde full dolu bence iyi niyetli bir hesap hatası yada teknik sorun var gibi yeni verilerini merakla bekliyorum. Eğer aynı tempo devam ederse vah bizim klasiklere. Ayrıca araç henüz sıfır açılmamış
 
Hesap herkes gibi beni de düşündürdü. Aynı aracın ST sine sahip olduğum için doğru olması işime gelir fakat sesli düşünüp bakalım;

Dur demezseniz pompacılar 60-61 lt mazotu basıyorlar. 56 lt ortalama bir değerdir. mühendislik ve güvenlik normları gereği zorunlu olarak genleşme için pay bırakılır depolarda. Bu pay %12 - 20 arasıdır. Tabi normal şartlarda bu genleşme bölümüne yakıt almanız mümkün değildir zira burası deponun üst kısmında ters duran bir tencere kapağı gibidir. Nasıl ters bir bardağı suya batırdığınızda içine su girmez ise, bu kısma da yakıt girmez. Ama bizim minibüsçüler ve taxiciler bir çaresini bulmuşlar ki depo dolarken aracı silkelerler. Yakıtın oraya dolduğunu bilmezler ama bu şekilde fazladan yakıt depolayabildiklerinin farkındalardır. Genleşme bölümü tamamen dolmaz ama 2-3 lt yakıt oraya geçebilir.
Şimdi madem olasılık hesabı yapıyoruz, Silkelenerek dolan bir depo ve dur denmeyen bir pompacı marifeti ile 61 lt yakıt aldık.

Zaten bu hesapla kaynaşlıya kadar yakıt full gösterir.

Kalan 1/4 depo, şamandıra hatası olursa bile en az 10 lt yakıt bulundurmalı. Bu durumda 1000 km 5.1 lt/100 km ortalama eder. O yük ve sıfır araba olumsuzluğu ile ancak Sıfır trafik ve 90-110 yani ortalama 100 km hızla başarılabilir.. Ama depoya fazla yakıt basılmadı ise bu durumda 4,6 lt/100 km asla başarılamaz. İşim gereği 15 günde bir aynı yolu yapıyorum. İyi bir sürücüyüm. Motorun içinde yaşarım. 4.6/100 km sıfır arabada ancak boş araç, boş yol, arada bir açılan klima ile olur. Hele şamandıra doğru gösteriyorsa 4,2 lt /100 km arabayı yapan mühendisler bile sürse olamaz.

Tabi bu olayı çok zorlaştıran psikolojik bir faktör daha var ama bunu ancak o yolu çok yapanlar anlar. Bu sebeple şimdilik yazmıyorum.

AMAA
Tabi benim takıldığım nokta o değil.. İddialı bir kullanıcıyım. Ben yapsam bu yolculuğu bu hesabı tutturamazdım. Ankara git gel 1000 km ama 4 gün bir bayram gezmesine araba ile gittiğim Ankara'da 4 gün sabit mi kalırdım yoksa yepyeni arabamla hiç olmadı 100-150 km dolaşır mıydım? başkasını bilmem ama ben dolaşırdım. Buna rağmen dönüşümde km sayacım 1000 km'de kalır mıydı kalmazdı tabii. (Bu son yazdığım tamamen benim kendi tercihim bu olurdu anlamındadır.)
 
Son düzenleme:
Bence hesap doğru ben şehir içi 33 lt ile 600 km yapıyorum bu hesapla şehir içi 1 depo ile 1000 km yapıyor sehir dışı normal bence belki 4 litre oynar diye düşünüyorum
Biraz erken sallamışsın konuyu anlamadan; ayrıca senin hesabında yanlış zaten.
33 lt ile 660 km yapıyorsan 5,5 lt/100 km tüketirsin. deponun kapasitesinin 56 litre olduğunu bildiğimize göre 1000 km yapabilmen için deponun dibine kadar yani mazotu bitirene kadar kullanman lazım. O yüzden belki sen 900 yapıyosundurda 1000 diye kendin yuvarlamışsındır :D yada son 20 km yi iteleyerek benzinliğe götürmüşsündür:)
Burda ş.içi ve dışını ayıran il sınırları değil aracın ortalama hızıdır. Hiçbir astra dizel 30 km ortalama hızın altında (ş.içinde) 1000 km yapacak ekonomiye sahip değildir. (Belki start stop özelliği olanlar olabiir)

Dolayısıyla konuyu açan arkadaşın ya verdiği verilerde bir hata var yada hesabında. Mehmetin dediği gibi depo silme doldurulmuş olabilir ve kalanda çeyrek değil son çizgi üstünde olabilir. Aracın yolun eğimine göre duruşu şamandıranın tepkisini değiştirdiği için daha fazla yakıt kalmış sanabilir.
Ancak bunların hepsini anlamanın daha kolay yolu aracın yol bilgisayarındaki sıfırlandıktan sonta litre olarak tükettiği yakıt ve litre olarak kalan yakıt ekranına bir göz atması olacaktır.
5 ileri astra J nin bu kadar yük altında 120 km ortalama hızla klima açıken bu tüketimiyapması imkansızdır.
 
Son düzenleme:
araç fullenirken içinde çeyrek depo mazot var yada yoktu 185 küsürde pompa attı 190 düz olsun diye üstüne eklendi. şöyle bir şey var istanbuldan ankaraya vardığımda 500 km yol yapmıştım ve gösterge yarım depodan biraz üst seviyede kalmıştı
 
araç fullenirken içinde çeyrek depo mazot var yada yoktu 185 küsürde pompa attı 190 düz olsun diye üstüne eklendi. şöyle bir şey var istanbuldan ankaraya vardığımda 500 km yol yapmıştım ve gösterge yarım depodan biraz üst seviyede kalmıştı

Konuyu uzatmak gereksiz hale geldi aslında ancak;

Ankaraya seyahatlerinde her araç toplamda git gel yaktığının %60'ını İstanbul-Ankara gidişinde %40'ını ise Ankara-İstanbul dönüşünde harcar. Sebebi 1000 metrelik RAKIM farkıdır. Yolcusu ile 2 Tonluk bir kütleyi 10 metreden (istanbul) 1000 metreye çıkarmak için ciddi bir enerji yani yakıt harcanır. Bu sebeple Ankaraya giderken daha fazla yakıt yakarsınız. Gözle görülecek kadar fazla hem de..

Ankaraya çok sık gitmeyenler, gelene kadar harcadıkları yakıtı görünce, Düzceye kadar doğru dürüst istasyon olmayan o otobana girmeden mutlaka yakıt ikmali yaparlar çünkü dönüşte daha az yakacaklarını tahmin edemezler.

İstanbuldan Ankaraya giden bir aracın Full yük ve klima ile 120 km ortalamada Yarım depodan az yakması imkansızdır. Bolu tüneline girdiğinizde yakıt göstergesinin düzcedek durumu ile arasında ağlatacak kadar fark vardır. Hele Cankurtarana tırmandığınızda işler iyice arapsaçına döner..

Dönüş yolunda ise Cankurtarandan Geredeye, Çaydurttan, yeniçağa'ya iniş ve sonrasında tünelden kaynaşlıya inişte ibre hiç oynamaz. Astra J lerde çok yanılma olmasa da Astra H nin bilgisayarı Kaynaşlıda kalan yakıta göre inanılmaz menziller gösterir. Çünkü son 150 km lik sürüşte araç 3-4 litre arası yakıt tüketmiştir. Astra H yol bilgisayarı bu mantıkla hesap yapıp 1/3 depoyla 500 km ler gösterir.

Diyeceğim odur ki, İstanbuldan Ankaraya gidişte 1000 metrelik rakım değiştimek ve bunu yüksek hızda yapma zorunluluğunuz sebebi ile çok fazla yakıt harcanır. Bu da dönüş öncesinde sizi psikolojik olarak yakıt almak durumunda bırakır. 100-110 km hızlar, açık trafik, güzel hava, boş araç, akıllı klima kullanımı ile gidip dönmek mümkündür tek depo ile. Ama ancak dönüşte daha az yakacağınızı biliyosanız deneyebilirsiniz bunu zira yola yarım depo altıyla çıkmak çok zor verilecek bir karardır.
 
Son düzenleme:
Biraz erken sallamışsın konuyu anlamadan; ayrıca senin hesabında yanlış zaten.
33 lt ile 660 km yapıyorsan 5,5 lt/100 km tüketirsin. deponun kapasitesinin 56 litre olduğunu bildiğimize göre 1000 km yapabilmen için deponun dibine kadar yani mazotu bitirene kadar kullanman lazım. O yüzden belki sen 900 yapıyosundurda 1000 diye kendin yuvarlamışsındır :D yada son 20 km yi iteleyerek benzinliğe götürmüşsündür:)
Burda ş.içi ve dışını ayıran il sınırları değil aracın ortalama hızıdır. Hiçbir astra dizel 30 km ortalama hızın altında (ş.içinde) 1000 km yapacak ekonomiye sahip değildir. (Belki start stop özelliği olanlar olabiir)

Dolayısıyla konuyu açan arkadaşın ya verdiği verilerde bir hata var yada hesabında. Mehmetin dediği gibi depo silme doldurulmuş olabilir ve kalanda çeyrek değil son çizgi üstünde olabilir. Aracın yolun eğimine göre duruşu şamandıranın tepkisini değiştirdiği için daha fazla yakıt kalmış sanabilir.
Ancak bunların hepsini anlamanın daha kolay yolu aracın yol bilgisayarındaki sıfırlandıktan sonta litre olarak tükettiği yakıt ve litre olarak kalan yakıt ekranına bir göz atması olacaktır.
5 ileri astra J nin bu kadar yük altında 120 km ortalama hızla klima açıken bu tüketimiyapması imkansızdır.
660 değil 600 demiştim hesabi birde öğle yapmanı dilerim:)
 
Geri
Üst