astra 1.3 cdti (kendinizi kandırmayın beyler)

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan aduken
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Yapmayın ya valla şu an astra g var bende. Astra G böyleyken Astra H ne süper bir şeydir diye düşünüyordum. Hayallerimi süslüyordu. Aceba 1.6 Benzinlileri nasıl ki?
 
Valla benim arabam 1.6..

Sürücü koltuğu rahatsız demişsiniz.. Öteki arabamız Full bir Jetta ve onu kullanan babama göre Astra'nın sürüşü oturma pozisyonu ve rahatlık açısından çok daha iyi; ki ben de öyle düşünüyorum. Üstelik düzgün bel destek ayarını da yaparsanız, hiç yorucu olmayan km'ler geçirebilirsiniz.

Arka koltuklara rahatsız denmiş, şahsen oturmadığımdan Astra için bir yorum yapamayacağım, ancak şimdiye kadar binip de bir şikayette bulunan olmadı. Ancak Bayram Tatilin'de ortak kullanımla tam 1500 km yaptığımız Toyota Auris'le karşılaştıran kız arkadaşıma (1.60 boy, 55 kg) göre Astra'nın koltukları daha rahat! Dediğim gibi ben bir yorum yapamıyorum.

Cep telefonu meselesini arabamı alırken biliyordum, bilinçli bir şekilde aldım bu aracı. Siz alırken bu açılardan analiz etmediniz mi Astra'yı, içine binmemiş miydiniz, görmemiş miydiniz içinde fazla sayıda göz olmadığını??

Direksiyonu abanarak çalmıyorum hiç çünkü gerek yok, düzgün bir şekilde tuttuğunuzda ortasına değil de kenarlarına hafifçe bastırırsanız korna gayet rahat çalıyor, haklısınız elinizin ortasıyla zaaaaaaaaaaart diye ortasına abandığınızda çalmıyor.

Arabam benzinli olduğundan, bir de üstüne yazılım güncellemesi yapıldığından, kırmızı ışık problemini zaten yaşamıyorum.

Ama ben bu arabayı alırken çok düşündüm.. Çok araştırdım. Defalarca kez farklı farklı bayilerde test sürüşü yaptım. 300 milyonluk takım elbiseyi bile alırken defalarca kez giyip çıkartıyoruz, defalarca kez prova yapıyoruz. 34.000 YTL'lik aracı alırken elbetteki inciğine cinciğine kadar tecrübe ettim. Fayda maliyet hesapları yaptım. Bayiyi zorladım, uzun test (15 -20km) sürüşlerine çıktım. CDTi motorun bana uygun olmadığını, yapacağım ekonominin amorti etme süresinin uygun olmadığına kanaat getirdim. Sanki yazınızdan biraz ezbere alım yapmışsınız gibi anlıyorum. Peki bunda suç Opel'de mi? (ki 1.3 CDTi'in iddialı bir motor olmadığını zaten çok tartıştık, bu tamamen ekonomi üzerine kurulu bir motor)

Gelelim Kalos mevzusuna.. Astra'dan önceki aracım da VW Polo idi, hayatta kullanmaktan en çok keyif aldığım otomobilse bir Hyundai Getz'di. Siz bu tüy gibi B sınıfı arabaları gidip C sınıfının baz motorlarına sahip araçlarla karşılaştırırsanız, elbette sürüş zevki fazla olacaktır. B sınıfı tüm otomobiller;
- Boyutlarından ötürü kolay hakim olunabilmeleri.
- Küçük dönüş çapları.
- Motor güçlerine göre çok hafif karoserleri.
- Düşük motor hacimlerinden gelen düşük yakıt tüketimleri.
- Trafikte her yere rahat girip çıkabilmeleri.

gibi avantajlarıyla elbette sürüş zevki açısından avantaj sağlarlar. Ha, iş sahip olma ve kullanım zevkine gelince işler değişir. Zira bu otomobillerin;
- Şehir içindeki harika performansları şehir dışı yollarda tırtlar.
- Yanından kamyon geçince savrulur.
- Güvenlik önlemleri mutlaka biraz daha azdır.
- Malzeme kaliteleri her zaman daha kötüdür/basittir.
- İç mekanları gerektiği yerde gayet rahatsızdır.

Kalos'a ben de bindim, gerçekten de kullanması keyifli bir araçtır, ancak hiç bir şekilde Astra'nın eline kullanım performansı olarak su dökemez. Uzun vadede malzeme kalitesi kendini çok olumsuz bir şekilde belli edecektir. Hızlı bir şekilde virajlara girdiğinizde Astra'nın güvenirlik hissini aratır.

Bana sorarsanız, estetik açıdan Astra hala Focus'tan, Mazda3'ten ve Citroen'den daha güzel. Mazda'nın kasası için belki göreceli diyebiliriz.. VW bile, yeni Golf'te yuvarlak hatları bırakıp, Astra'nın hatlarından feyz alarak köşeli bir tasarıma gitti.

1.3 CDTi motoru, hatta rakiplerin >120 BG benzinli motorları karşısında 115BG 1.6 motorun yetersizliğini sayfalarca tartışabiliriz.

Ancak kalkıp da çok farklı sürüş dinamiklerine sahip küçük sınıf otomobilleri, Astra ile karşılaştırmayı, Astra'ya yapılmış bir saygısızlık olarak görüyorum.
 
ben 2005 opel opel astra 1.6 twinport ıds plus , 2008 1.3 cdtı opel astra sedan, 2005 model 1.6 fsı vw golf, 2000 model 1.6 vw bora gibi araçları çok ama çok sık kullanmış birisi olarak sizlere fikirlerimi yazmak istedim. bu araçlar içinde en ama en güzeli kesinlikle 2005 opel astra h 1.6 twinport ıds plus tı. niye mi? hız, performans,konfor, kaliteli işçilik bir tek onda vardı. elegance modeldi tabi. şimdi 2008 model astra h sedan var. 2005 astradaki işçilik kalitesi, konfor kesinlikle yok 2008 astrada. bakın aynı araçlar diyceksiniz belki ama kesinlikle kalite ve işçilik aynı değil. performas zaten aynı olamaz. 1.3 tamamen ekonomi amaçlı tasarlanmış bir motor. 1.6 benzinli ile 1.3 dizel arasında pek fark yok diyenleri duyar gibiyim. ben her iki aracı kullandım kullanıyorum. 50 ytl yakıtla 1.6 da şehir içi 150 km giderken 1.3 ile 250-270 km gidiyorum. kullanışa göre değişir yakıt ama bu iki aracıda ben kullandım. burdan ne çıkıyor, çok km yapan, ekonomi istiyen 1.3 almalı. başında demiştim amaç ekonomi. ve baktığınız zaman 1.3 huyunu suyunu öğrenen için hiçte fena motor değil. tabi bir 1.6 benzinli, 1.7 cdtı gibi değil. olamaz zaten.ama fena değil. klima açıkken stop ediyor. evet ediyor.kalkışta zorlarsan klima açıkken eder. etmesini istemiyorsan ekonomi istemiyceksin. alırken paraya kıycaksın.ben 1.6 benzinliyi kalkışlardeki performansı için arıyorum, son hızı için arıyorum. ama 1.3 gayet yeterli bu ekonomiye göre.son hız 180-190 ı görüyom bu motorda. akıl çerçevesinde baktığında napıyım bundan yüksek hızı.ben performans istiyorsam 1.3 cdtı yüksek devirde kullanıyorum ve hiç problem olmuyor. yani alışmak gerek ve elimizdekinin değerini bilmek gerek, ne olduğunu bilmek gerek. sen 1.3 cdtı tan 1.9 gibi motorların performansını nasıl bekleyebilrisnki. yani kimse zararda değil bence. birileri yüksek hacimli motor alıyor vergiye yakıta parayı yatırıyor, ki alırkende zarar. birileri düşük hacimli alıyor yakıta ve vergiye çok para vermiyor. tabi buna göre performans alıyor. bu kişilerin kişisel zevklerine kalmış bişey kısacası. ben aracımdan menunum ama keşke eski astramdaki gibi kaliteli işçilik ve konfor olsaydı
 
İyi güzelde 3 sene bu kadar kötülediğin bir arabaya nasıl dayandın anlayamadım ,sat onu binmekten keyif aldıgın bir kalos daha al bence.Şuda var aracın bence söylediğin kadar kötü ve rahatsız bir arac değil .Birkac kere kullanma fırsatım oldu uzun yolda rahatlıkla 180 190 km hıza cıkabiliyor ve o sırada sürücüsüne güven veren bir izlenimi var.Uzun yolda 1.6 litrelik araclardan cok asagı kalır bir gidişatı yok.Şehir içinde özellikle 1. viteste agır kaldıgı bir gercek tabi ama yinede bana göre kalos astranın eline su bile dökemez.
 
Son düzenleme:
ya adı kendınız soyluyorsunuz 1.3 cdtı dıye adamlar gaz yagı tenekesınden yaptıkları palioya bıle 1.3 motor koymuslar.palio 800 -900 kg astra 1.300 kg onada 1.3 motor koymuslar niye ekonomı dıye.turkıyede vergıler boyle olmasaydı kımse 2000 moto asagısına bınmezdı performans ıstıyorsan gıt 1.6 al.adamlar vergılerınde turkıye gıbı sıstem uygulayan ülkelere arac satmak ıcın 1.3 motor koyuyolar yoksa opelin 1.3 motorlu bır arac uretecegını sanmıyorum.
 
Araç çok güzel 1.3 motorlu araçlar yapar, hatta ve hatta benzinli 1.2 lt araçları da vardır (Corsa), Avrupa'da da B sınıfı otomobillerin büyük çoğunluğu küçük hacimlidir zaten. Küçük hacim motor, kötü motor demek değildir.
 
arka koltuk rahatsız mı? valla hiç oturmadım bilemicem. :D ama astraG nin arka koltugu bence en rahat yeri. bayılıyorm bazen arkada oturmaya :D

kullandıgım en rahat araba: Nissan Micra!!! ben böle rahat kullanılan, motor hacmine göre performansı,sesi tatmin eden araba görmedim. pedalları ve direksiyonu çok yumuşak. vitesi de çok rahat ama bi taraftan da vites geçişlerinde öle sportif ve tok bi ses veriyo ki zevk veriyo. ben 1,2 benzinli kullandım ve 1,2 olduguna inanamadım.

o öndeki bardaklıkların yeri ise en özendiğim yer. keşke astranınkliler de öle olsa. ama gitmişler kapı kenarına bardaklığa benzeyen, çok da kullanışlı olmayan yerler yapmışlar.

ama bütün bu rahatlıkların ve yumuşaklıkların sebebi, aracın kadın müşteri öncelikli üretilmiş olması bence. tasarımından kullanımına kadar. standart özellikler mi bilmiyorm ama; ön yolcu koltugunun oturak kısmının yukarı dogru açılıp altında gizli torpido çıkması, (çanta vb. için yapılmış ama arkadaşımın içki şişelerine yarıyodu :D) çok kullanışlı bi ayrıntı bence. var mı bilmiyorm ama opelde ve diğer markalarda da olmalı...

bi de başka bi arkadaştaki 2008inde gördüğüm bir ayrıntı: ön camın tavanla birleştiği yerde bu gölgelikler var ya... hani soldakini indirdiğimizde ruhsat için bi göz çıkar. sağdakinin altında ise bayanlar için ufak bi makyaj aynası vardır... micrada sağda bişi yokken, ayna soldaydı! direk bayan şöför için üretilmiş sanki :D belki bi de bakımlı erkekler :D:D:D

son olarak: şahin forever!!! :D:D:D

micrayı nası anlatmışın öyle canım çekti valla.:) gözüm vardı ama para anca kalosa yetişti :rolleyes:
 
arkadaşlar bu yazıyı 2 sene önce görsem ilk ben eleştirirdim. Bence 1.6 motor kullanan arkadaşlar değilde, 1.3 cdti kullanan arkadaşlar daha sağlıklı yorum yapabilirler. ben aracı aldığım zaman benzinle mazot arasında nerdeyse 1 ytl fark vardı. 3 sene öncesinin koşullarında dizel almak daha mantıklı gelmişti. tabi ki bende test sürüşü yaptım ama 5 km kullanmakla, 50.000 km kullanmak arasında fark oluyor. ben yazıma başlarken astranın, kronik teyp ve korna sorununu, marş almama sorununu, göğüsten gelen ve giderilemeyen gıcırtı sorununu hiç yazmadım bile. sıfır araba alıp bu kusurlara isyan eden yüzlerce arkadaşın yazılarını okudum ben bu forumda. benim söylemeye çalıştığım şey, kontağı ilk kez açtığımızda bu araç ilk başta hepimizi heyecanlandırdı ama benim o eski gazım geçince aracın görmezden geldiğim kusurlarının aslında önemsenmeyecek şeyler olmadığını farkettim. bi trafik kazası durumunda tabi ki astra diğer b segmenti araçlardan daha güvenilir ama ben sürüş olarak ve ergonomi olarak bu aracı fiyatıyla karşılaştırdığımda yeterli bulmuyorum. eminim ki bana hak veren bi çok arkadaşımız var. ya da zamanla onlar da farkedecek. uzun lafı kısası biz bu arabayı fazla büyütmüşüz gözümüzde. insan elindeki parayla alabileceğinin en iyisini almak ister. o zamanlar 10 bin ytl daha borca girip, honda accord veya bmw1 serisi alabilirdim. (3 sene önce 48.000 ytl civarı idi) ama değmeyeceğini düşünmüştüm. şu an zaten euro arttı alamayız ama 1.3 astra alacak arkadaşlar 2 kere düşünsün diye bu topiği açtım. tek viteste 2 saniyelik tork gücü için yanlış bi fikire kapılmayın.
 
serkan kendin diyorsun 10 bin ytl borca girip başka araç alabilrdim diye. mantıklı baktığın zaman 1.3 motor mu daha iyi 1.7 veya daha yüksek bir motor mu daha iyi. o zaman 10 bin ytl fazla verip daha iyi bir şey alsaydın. bende biliyorum fazladan 10 bin ytl gibi rakamlar verip şöyle 1.9 dizel bir araca binip hem ekonomi hem performans almayı. ama 10 bin ytl. opel astra alanların çoğuna bak. herkes zar zor parayı toparlıyabiliyor. emin ol sıkıntıya girmeden fazladan 10 bin ytl çıkarabilecek biri düşünmeden başka araç alır. ki benim öyle fazladan bir para çıkaracak durumum olsaydı kesinlikle gidip 1.9 dizel alırdım. yani bence astra 1.3 cdtı için fiyatlar gayet normal.
 
Son düzenleme:
Arabamın gerek iç, gerekse de dış dizaynınan baylılyorum, hatcbak arabalar içerisinde bence en yakışıklısı o. Ancak motor performansı çoğu arkadaşın belirttiği gibi yetersiz, tabi buda bizim tercihimiz. Kalışıktaki zorluğu arabamı ilk aldığımda çok yaşadım fakat zamanla buna da alıştım, şu an gayet güzel bir şekilde kaldırıyorum, ayrıca çoğu arkadaşın şikayet ettiği gibi, klima açıkken yaptığım kalkışlarda hiç bir zaman araç stop etmedi. Kendi aracımdan sonra en çok kullandığım araç 2006 model dizel toyota, konforu açısından karşılaştırdığımda hiç düşünmeden astra derim.

Ancak bidahaki alacağım araç kesinlikle bir astra, hatta opel olmayacak.
 
Geri
Üst