Astra F Kullanıcıları Buraya

,dikkat etmeniz gereken nokta araç tamamen durmadan viteslerle oynamayın.

arac kırmızı ışıkta durduunda frenlere ve sanzumana fazla yuk biınmesin diye aracı "N" yi boşa alıyorum. aracı aldığım beyefendi de uzun zaman "10 yıl" bu şlekilde kullanmış. bu durmun bir sakıncası olurmu acaba ?
 
arkadaşlar önceki sayfada yazdığım gibi aracımı yebni aldım. Aracın üzerinde orjinal boyası duruyor. Ancak ön kaput, tavan, arka bagaj kapağı ve bir iki ufak tefek yerinde yaklaşık 1 - 1,5 cm çapında vernik atmaları var. altındaki orjinal astar görünüyor. bunları boyatmadan (orjinallik açısından diyorum) kapatmanın ya da daha fazla açılmasını engellemenin bir yolu var mı acaba ? aslında çok göze çarpmıyor ama ilerlemesinden korkuyorum. Arac bir de malum bordo güneşi fazla çekiyor. Tavsiyelrinizi yazarsanız memnun olurum.
birde arac özellikle soğukken 1-2 ve 2-3 geçişlerini biraz sarsıntılı yapıyor. bir müddet sonra normale dönüyor. acaba aracın ısınmasıyla ilgili olabilir mi ? birde sanzuman yagını aldığım beyefendi 50.000 km önce değiştirmiş. geri viteste arac calışır durumda iken yağını kontrol ettiğimde yağ en ust seviyede renk ile kıvamı gayet makul ölçülerde. yinede 50.000 de yağını değiştirmeme gerek var mıdır?
:) birde (üçde mi demeliydim acaba) aracım dik yokuşlarda kaçırma yapıyor. bu bizim araçların şanzumanı için normal mi yoksa soruna mı delalet eder ?
 
Son düzenleme:
arkadaşlar önceki sayfada yazdığım gibi aracımı yebni aldım. Aracın üzerinde orjinal boyası duruyor. Ancak ön kaput, tavan, arka bagaj kapağı ve bir iki ufak tefek yerinde yaklaşık 1 - 1,5 cm çapında vernik atmaları var. altındaki orjinal astar görünüyor. bunları boyatmadan (orjinallik açısından diyorum) kapatmanın ya da daha fazla açılmasını engellemenin bir yolu var mı acaba ? aslında çok göze çarpmıyor ama ilerlemesinden korkuyorum. Arac bir de malum bordo güneşi fazla çekiyor. Tavsiyelrinizi yazarsanız memnun olurum.
birde arac özellikle soğukken 1-2 ve 2-3 geçişlerini biraz sarsıntılı yapıyor. bir müddet sonra normale dönüyor. acaba aracın ısınmasıyla ilgili olabilir mi ? birde sanzuman yagını aldığım beyefendi 50.000 km önce değiştirmiş. geri viteste arac calışır durumda iken yağını kontrol ettiğimde yağ en ust seviyede renk ile kıvamı gayet makul ölçülerde. yinede 50.000 de yağını değiştirmeme gerek var mıdır?
:) birde (üçde mi demeliydim acaba) aracım dik yokuşlarda kaçırma yapıyor. bu bizim araçların şanzumanı için normal mi yoksa soruna mı delalet eder ?
uzun beklemelerde N vada P ye almakta yarar var zararını görmezsiniz dik yokuş derken nekadar dik olduğuda önemli hafif rampada kaçırıyorsa baskılarda problem olabilirbi baktırmanızda fada var
 
yok hafif değil. hafif yokuşlarda gayet iyi. hatta hafif olmayan yokuşlarda da gayet iyi ancak dik yokuşlarda bayaa kaçırıyor. bu şanzuman için normalse arabamın triniti gibi ayak ve el hareketi yaparak havalanmasnı beklemiyorum. :). sadece stnadart dışımı onu örenmek istiyorum. tşk ederim.
birde yağ olarak ne kullanıyorsunuz. 10 / 40 iyimi. galiba 8.000 olmuş yağı kommple bir bakımdan gweçecek. gitti 150 lira. :(. birde 10.000 beklemeden 4.000 de 3.000 de bir hava filtresi değiştirmemiz yakıt ve performans acısından faydaluı olurmu. yoksa ne gerek var durmu mudur ?
 
çok dik rampada kalkışta kaçırması bana göre normal çünkü rolantinin biraz üstü devirde kavrama yapıyor ki bu yeterli değil kaçırabilir yağ olarak genelimiz 10-40 kullanıyoruz marka ise değişebiliyor kimisi orjinal GM kimimiz Castrol Magnatek Vs. hava flitresi ise kullanım yerinizdeki havanın tozlu vs. olması durumunda tabiki normal duruma göre daha çabuk gözenekler tıkanacak dediğiniz gibi yakıt artacak güç düşecektir ara ara temizletmeniz içinizin rahat olması açısından değiştirmeniz daha uygun olacaktır!!
 
teşekkür ederim. böyle bir sayfayı k,m açtı oluşturdu bilmiyorunm ancak her türlü soruma aldığım yeterli cevaplar ve önceki sayfalardaki seviyeli iletişim doğrusu insanı memnuın ediyor. iyi ki astra f almışım iyiki böyle bir sayfa var teşekkür ederim.
 
arkadaşlar. aracın üzerindeki lastikler dişli ancak hafif çatlak olduğu ve 05 yapımı olduğu için değiştirmeye gittiğimde lastikçi "abi bunun orjinali 14 değil mi" dedi. aklım karıştı. general moto müşteri hizmetlerinden sorduğumda 175/65/14 olarak söylediler. aklım iyice karıştı. 13 cant kış lastikeleri var daha gıcır gıcır. cantları değştirsem 400 + 400 = 800 tl durduk yerde masraf. cantları saymadım bile. acaba 13 cant kullanmaya devam etsem sıkıntı olur mu ne dersiniz ?
 
Barış bey çok dik yokuşlarda kaydırması normal,benimkide çok diklerde kaydırıyo zaten, yani sizin şanzımanınızda sorun yok.Kaydırdığı zaman biraz daha çabuk gaza basarsanız sorun yaşamazsınız.

Evet orjinal F kasa jantı 14" tir ama sizin lastiğinizin 175 tabanı varsa çok problem olmaz 13" lerle devam edebilirsiniz tabi jant lastik değiştirmek istemezseniz..Eğer değiştireceksenizde 15" ten yukarıya çıkmayın derim çünkü arabayı yoruyo. Benim 185/55/15 lastiklerim,sizin 175/65/13..çok bi fark yoktur yere basma açısından. O yüzden lastik konusunu dert etmeyin.

Yük binme konusunda N ye aldığınızı ifade etmişsiniz,ben hiç oynamam vitesle trafikte dursam bile. Çünkü otomatik şanzımanın mantığı debriyajı kendiliğinden ayarlamasıdır,manuel viteste siz ayarlarsınız. Kısaca 2 şanzımanda da debriyaj mevcut,siz D den N ye yada N den D ye alırken aslında şanzıman debriyajı kullanıyo. Nasılki manuel de debriyajı mümkün olduğunca az kullanırsanız o kadar uzun ömürlü olursa,aynı şekilde otomatik şanzımanda da mantık aynıdır.

Keyifli forumlar diliyorum.
 
Son düzenleme:
yok hafif değil. hafif yokuşlarda gayet iyi. hatta hafif olmayan yokuşlarda da gayet iyi ancak dik yokuşlarda bayaa kaçırıyor. bu şanzuman için normalse arabamın triniti gibi ayak ve el hareketi yaparak havalanmasnı beklemiyorum. :). sadece stnadart dışımı onu örenmek istiyorum. tşk ederim.
birde yağ olarak ne kullanıyorsunuz. 10 / 40 iyimi. galiba 8.000 olmuş yağı kommple bir bakımdan gweçecek. gitti 150 lira. :(. birde 10.000 beklemeden 4.000 de 3.000 de bir hava filtresi değiştirmemiz yakıt ve performans acısından faydaluı olurmu. yoksa ne gerek var durmu mudur ?

bizim araçta green kutu içi hava filtresi var çok aşırı birşey beklemek yanlış olur ama yinede alt devirleri biraz topluyor katkısı var performansa maliyetini göze alıyorsanız taktırmanız aracı rahatlatır ayrıca kat iptali , performans son susturucu , 4 tırnaklı bujiler tarzı uygulamalarla daha da verimli sonuçlar elde edebilirsiniz . keyifli forumlar
 
175/65/14 ile 175 / 70 / 13 arasında ki fark % 3 - 5 cıvarında ( 1 turda )
 
Geri
Üst