Astra G Tekirdağ

Görüşleriniz için teşekkür ederim. 1 - 2 sene sonra yeni Astra Sedan almayı düşünüyorum. O zamana kadar ufak tefek değişiklikler yapıcam. İlk olarak sis farı takıcam. Sonrada sitede anlatıldığı gibi cruise control vb. diğer modellerinde olan özellikleri eklemeyi denicem. Jantlar 15", orjinal ebadını değiştirmek istemedim, offsetli olduğu için küçük gözüküyor, ama tatlı duruyor. Arabayı alçaltmayı düşünmüyorum. Çünkü Trakyada yollar berbat, bu haliyle bile altı vuruyor. Boya olarak bir tek aynaları boyatıcam. Camlarda açık renk film var. Ama orta koyulukta olanlarla değiştiricem. Arabayı fabrika çıkış haliyle kullanmayı sevmiyorum, farklı olmalı. Body kiti o yüzden taktırdım.

Aracı aldığımda pek anlamıyordum modeller arasındaki farklardan. Az yaksın temiz olsun diye tavsiye üzerine aldım. Az yaktığı doğru, 4 kişi ve bagaj dolu olarak Tekirdağ - Bursa arası 1 depo benzinle gidip gelebiliyorum (Körfezden dolanarak), 700km. altına düşmedi daha. Yetiyor bana. Ama çok düz bir model. Adamlar 2005 model arabaya kasetçalar koymuşlar, şaka gibi. Bu siteler gibi yerlerden edinilen modifiye fikirleriyle kendimce birşeyler yapıyorum.

Bazı parçaları çıkma olarak almayı düşünüyorum. Tekirdağ'da oturuyorum. Trakyada bildiğiniz çıkmacı varsa adres telefon bilgilerini verebilir misiniz? İstanbul'da olabilir.
 
Şahsi fikrim ;
-Aynaları beyaza boyat
-Sis farı taktır
-Siyah kapı kolları ve kapı çıtası bence beyazdan daha hoş duruyor değiştirme sadece cam çıtasını krom yapabilirsin o yakışıyor.
-Panjuru logosuz ve kareli (irmscher vb.) olsun.
-Lastiklerin taban boyutunu artır ve yanakları küçült 205/50 - 205/55 olabilir.
 
Parçalar geliyor

Son 1 hafta içinde aldığım ve yolda olan parçalar:
  1. Cam çıtaları. Paslanmaz çelikten yapılmış.
  2. Bagaj kapağı alt çıta. Paslanmaz çelikten yapılmış. Kendi yapışkanları açılma yaptı, bende silikonla yapıştırdım.
  3. Krom gösterge halkaları. Ebay'den aldım, Almanya'dan geliyor, yolda.
  4. FK, kareli spor logosuz ön panjur. Siyah renk. Ebay'den aldım, Almanya'dan geliyor, yolda.
  5. Üzerinde ön sis düğmesi de olan far anahtarı. Yolda.
  6. Yuvarlak olan Astra G sis farları. Yolda.
  7. Okuma lambalı arka el tutamakları. Benimkinde yoktu.
  8. Tavan lambasına şerit ledlerden lamba yaptım, aydınlatma çok iyi oldu, gündüz gibi. Aynısını bagaja da yaptım. Arka okuma lambaları gelince onlarada yapıcam.
  9. Malzemeler geldikten sonra ayna kapaklarınıda boyatıcam.
Resimleri yakında eklerim.Bir de Kemalyanal bey, lastiklerin taksitleri yeni bitti :)
 
Yeni eklenenler

Aracıma her geçen gün yeni bir şeyler ekliyorum. İlgili başlıklar altına konuları açıyorum ancak burada da genel olarak bulunmaları için yaptıkça ekliyorum.
-------------
Dikiz aynası üstündeki lambayı led yaptım. Ayrıca arka tutamaklar lambalı değildi. Onları da okuma lambalı yaptım. Yapılanlar:

  1. Şerit ledlerden üçerli kesip lehim yerlerine kablolar lehimledim. Bu kabloları (+) ve (-) gruplar halinde birbirlerine lehimleyip bağladım. Toplamda 15 led elde ettim. Bunları ön okuma lambasının içine yerleştirdim. Arkalarını elektrik bantıyla izole ettim. Renk tonu Xenonlarınkiyle aynı oldu ve beyaz ışık araç içini gündüz gibi aydınlatıyor, ama gözü alacak ve rahatsızlık verecek derecede parlak da değil.
  2. Opel GM sitesinden orjinal GM lambalı arka elciklerden aldım.
  3. Tavanı yanlardan açtırarak ön okuma lambasından iki kabloya ek yapıp elciklere kablo çektim. Böylece elcik düğmesi orta konumdayken kapılar açılınca öndekiyle beraber arkadaki lambalar da yanıyor.
  4. Far anahtarı düğmesini söktüm. Soketine karşıdan bakınca sağ üstteki ayağa kontaktan sürekli (+) voltaj geliyor. Bunun arkasından kablosunu sıyırıp ek yaptım ve elciklerin üçüncü soketine kablo çektim. Böylece kapılar kapalıyken elcik düğmesine basıp lambası yakılabiliyor.
Tüm tesisat iki elciğe de tavanın yanlarından çekildi.

Far anahtarının düğmesini altındaki küçük deliğe tornavida sokup çıkardıktan sonra alyanlarla içteki mandalları tutturdum. Çekince komple çıktı.
dsc0022sc_zps35f827ec.jpg


Sağ üstte işaretli uç sürekli (+) gerilim olan. Arkasındaki kabloyu sıyırıp ek yaptım.

dsc0023no_zps08305f64.jpg


Far anahtarının arkasında karşılık gelen soket.
dsc0024uu_zpsf71e1a83.jpg


Ön lamba. Burada iki uçtan da arkadakiler için ek yapıp kablo çektim. Belki vazgeçerim ilerde diye silikon, sıvı plastik vb. sıkmayıp elektrik bantıyla izole ettim.

dsc0026xx_zps0f172911.jpg


Led ışığı
dsc0027xf_zpsa0f64cf5.jpg


1 nolu ön ışıktan gelen (-)
2 nolu (ince uçlu soket olan) ön lambanın (+) ucu
3 nolu far anahtarından gelen sürekli (+)
Tümüne bu (sol kapı) soketten ek yapılarak kablo çekildi. Kablo arka tavandaki stop lambasının ordan dolandırılıp sağ kapıdakine bağlandı.

dsc0028hm_zps15347691.jpg


Şerit ledi lamba içine lehimledim. Beyaz ışık.

dsc0006qb_zps9168c6f3.jpg


dsc0012rr_zps9da4d575.jpg


Ayrıca bagaja da ledlerden bağladım. Şerit ledlerin uçlarına kablolar lehimledim. Bagaj lambasını daha önce led yapmıştım. Onun ve diğerlerinin (+) ve (-) uçlarını aralarında gruplandırıp lehimledim ve bagaj lambası soketine taktım. Bagajın içi aracın içi kadar aydınlık oldu.

Sağ taraftaki
dsc0019lv_zps8c210600.jpg


Sol taraftaki
dsc0018bf_zps51705649.jpg


Gece vakti yaptığıma beyaz elektrik bantı kalmamış, siyahla bantladık. :)
 
Sis Farı

Aracımda sisler için tesisat yoktu. Yapılanlar:

  1. Tampon sökülüp lambaların uyacağı kadar deilikler açıldı ve yerlerine vidalandı. (Yuvarlak tip sisler, orjinallerden değil.)
  2. ****** sitesinden sis farı düğmesi olan far anahtarı almıştım. GM marka değil yan sanayi. Ancak bunun düğmelerindeki ledler sönüktü ve kısa farların motor kademelerinden 2 ve 3'ü çalıştıramadı, gösterge lambaları da çok sönüktü, ışık şiddet ayarı en yüksekteyken bile. Ben de hem araçtan çıkardığım hemde yan sanayi far anahtarının içlerini açtım. Orjinalindeki baskı devre kısmını yan sanayininkine taktım. Yan sanayideki ön sis için olan butonu lehimlerinden söküp diğerine lehimledim. Herşey düzeldi böylece.
  3. Ön sis için 1 adet röle ve 1 adet sigorta alıp sigorta panelindeki yerlerine bağladım. Hem ön ve hem arka sis düğmelerine ayrı ayrı basınca gösterge panelinde kendi lambaları yanıyor.
  4. Çorlu Opel yetkili servisinde tanıdık bir arkadaş vardı. Ona röleden sis farlarına kablo çektirdim. Herşey orjinal gibi oldu.
Sisler normal H3 lambalar. Işığı Xenonların beyazı yanında sinyal lambası sarısı gibi kaldı. Ama siste beyaz lamba yolu göstermiyor. Beyaz lambayla değiştirmem herhalde.

Sisli far anahtarı
dsc0016slw_zps122f4de1.jpg


Ön Sis
dsc0018sd_zps98010303.jpg


Sisler
dsc0019lt_zps984d5f0e.jpg


Almanya eBay sitesinden aldığım logo iptalli FK Sport ön panjurumu da taktım.
DSC_0013_zps890e9d94.jpg


DSC_0014_zpsb7fd0856.jpg
 
En acilinden jant marşlar güzel durmamış kaba geldi...Kapı kolları çıtalar bence bu renk kalsın aynalar boyatılabilir..
 
Sis ve panjurlar gerçekten güzel durmuş... şu almanya e bay dan bende bir iki şey almak istyiorum ortalama kaç günde elinize ulaştı kargo ne tuttu?
 
Elektrikli Ayna

İlk olarak gerekli olanlar ve kullandığım malzemeler:
  1. Böyle birşeyi kendi başına yapmak pek akıl karı değil. Benim gibi biraz 46lı olmak gerek herhalde.:)
  2. Sabır. Baya sinir yaptı ara ara
  3. Elektrikli ayna takımı. Gövde + Cam + Kapak (****** sitesinden, Viewmax)
  4. Kumanda düğmesi (****** sitesinden, GM)
  5. Rezistanslar için röle (Çorlu İnan Opel yetkili servis, GM)
  6. Elektrikli aynalar için twiter kapağı. (Çorlu İnan Opel yetkili servis, GM)
  7. Rezistans hattı için 0,75mm. elektrik kablosu
  8. Kumanda hatları için 0,50mm. elektrik kablosu. Ben herbiri 0,5mm. olan 8 kablolu diyafon kablosu kullandım. Tek kablo ile hepsini hallettim.
  9. Biraz da elektrik bilgisi. Ayrıca TIS2000 kullandığım için tüm şemaları çıkardım.
Anlattığım Z14XEP motor kodlu 2005 1.4 Astra G Twinport araca aittir. Modele göre şemalar değişiyor.

Yapılanlar:

Projemin tesisatı:
Ayna_zpsf8e71d42.jpg


Sigorta panelini açtım. Devre şemalarına göre 15 nolu sigorta Ayarlanabilir Ayna işlevi için de kullanılmakta. Panelin arkasından bu sigortanın çıkışından kablosunun bir kısmını soyup ek yaptım.

DSC_0007_zps3002b495.jpg


Opel servisinden aldığım röleyi taktım.
DSC_0020_zps24b519ed.jpg


Rölenin ortasında yer alan ayak çıkış. Buraya bağlı kablodan ek aldım. Bu kablo ve 15. sigortadan ek aldığım kabloyu kapı soketinde işaretli olan bölümden geçirdim. Buraya herhangi bir şey bağlı değil. Matkapla delip deliği büyüttüm.

DSC_0008_zps84977735.jpg


Aynı şekilde kapıdaki soketi de karşılığı olan kısımdan deldim.

DSC_0009_zpsc78fb3a5.jpg


Kabloları geçirdim.

DSC_0012_zps6f326f93.jpg


Sıra soket uydurma kısmına geldi. Eski bilgisayarıma ait güç kaynağım duruyordu. Anakarta bağlanan çok pinli soketi ayna soketimin ayak adedine göre kestim. Tam olarak oturdu. Kumanda düğmesi için eskiden bozduğum elektronik bir şeyin (teypti galiba) 8 pinli bir soketini buldum. İkiye ayırıp kumanda düğmesine taktım. O da tam olarak uydu.

DSC_0014_zps6d30eda3.jpg


Devre şemamdaki bağlantı numaralarına göre kablolarımı bağladım. Şase olarak kapı soketinde kahverengi ve kalın bir şase kablosu var. Ondan ek aldım.

DSC_0004_zps0b63c224.jpg


DSC_0005_zps4ec59eac.jpg


Tüm kabloları elektrik bantıyla izole edip kapı pandizotunu topladım.

Sağ taraf için diyafon kablomun içindeki 3 kabloyu diğer kapıya, yukarıda anlattığım gibi geçirdim. Ayrıca röleden de rezistanslar için ek alıp bir kabloda sağa uzattım. Bu kabloları izole etmek için spiral hortum kullandım.

Gösterge paneli arkasından geçiş:

DSC_0021_zpseb9c7e4e.jpg


Torpido arkasından geçiş:

DSC_0022_zps5d48fcd1.jpg


DSC_0006_zps27a17ff5.jpg


Sağ kapı:

DSC_0023_zps9c0caf1b.jpg


Tweeter kapağı:

DSC_0017_zps4753ad94.jpg


Kumanda düğmesi:
DSC_0018_zpsa5320b3b.jpg


Boyanmadan önceki astarlı hali:

DSC_0019_zps86663f3c.jpg


Boyandıktan sonra:

DSC_0005_zps802dc2a4.jpg
 
Ayrı zamanlarda Almanya eBay üzerinden panjur ve kapı kilit butonlarını aldım, İngiltere eBay'dan krom gösterge halkalarını aldım. Bunlar 12 gün içinde geldi. eBay.com üzerinden ise bardak tutucu aldım. Güney Kore'den 15 günde geldi.
 
Kapı Lamba Butonu

Aracımın arka kapılarında lamba butonları yok. Opel bu küçük butonları koymayıp ekonomik model yapmış ama tesisatını da çekmiş nedense.

Buton yerleri normalde kapakla kapalı.
dsc0001ykh_zpsef79c5ea.jpg


2 adet orjinal GM arka kapı butonu aldım. Öndekilerden farkı soketinde tek kablo var devreyi şase üzerinden tamamlıyor. Yani butonu araca tutturmamızı sağlayan vida (-) uç görevini görüyor. Yerine vidalamadan butona basıp bırakmak lambaları yakmıyor.

dsc0003gvn_zps1b64a33b.jpg


Kapağı çıkartınca içeride bir sünger gözüküyor. Soketi ona bağlamışlar. Süngeri çekip soketi çıkarıyoruz.

dsc0002hhn_zps4feb5e37.jpg


dsc0004yx_zpsf2798db1.jpg


dsc0005ob_zpsf6667378.jpg


Öndeki butonların soketinde çift kablo var. Biri lambaları yakan buton ucu, diğeri kapı açık uyarısı veren buzzer'e giden uç. Siz de bu uygulamayı yapacaksanız soket sayısına dikkat edin.
 
Geri
Üst