Eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Kapı iç açma kollarını krom boya ile boyadım. İlk olarak kolun etrafını gazete kağıdı ile maskeledim.
Ardından plastik astarı attım. Her bir kapıyı maskeleyip astarı atarken diğerleri kuruyordu.
Her birini krom boya ile boyadım. Bu boyanın diğer boyalarımdan farkı çabuk kurumaması. 2 saat bekledikten sonra ıslaklığı gidiyor ama tam kuruması 1 gün sürüyor. Denemek için birinin üzerine vernik attım. Ancak krom parlaklığı gitti, gümüş - gri arası bir renk oldu. Ama hemen de kurudu bu sefer, sertleşti. Eski haline getirmek için tinerle boyayı silip tekrar boyadım. Eğer ileride kısa zamanda aşınma vs. olursa boya üstüne vernik atıcam.
İşim hava kararınca bitti, bir de biraz toz toprak olduk .
Teşekkürler. 3. sayfada boyama ile ilgili yaptıklarımın fotoğrafları mevcut. Çıtaları ve kolları mat siyah renk boyadım. Kapı içindeki kolu da krom renk boyadım.
Kapı açma kollarından sonra sıra geldi pandizotlardaki plastikleri boyamaya. Boyanan kısımlar: 4 kapı iç taraftaki cam çıtası, şoför ve yolcu kapısı kapı tutamakları, arka kapılarda açma kolunun etrafındaki plastik.
İlk önce tinerle tüm yağ ve kiri temizledim. Plastik astarı attım ve üstüne 3 kat parlak siyah boya attım. En son olarak da şeffaf vernik uyguladım. Her bir uygulama arasında 2şer saat kuruma süresi var.
Pandizottan çıtaları sökerek boyadım.
Garajın sarı şeffaf çatısı yüzünden fotolar sarı çıkmış
Astra G aracım sedan olduğu için Türkiye'de doğru dürüst ledli stop yok. Bir tek Junyanın stopları bulunuyor ama onlarda dandik bir görünümde. Ama HB için model çok. e-bay üzerinde modeller var ama baya tuzluya geliyor. Ben de orijinalin ampullerini led olanlarla değiştirdim.
2 çift 68 SMD ledli ampul aldım. 1 çift de yine 68 SMD ledli çift duylu stop ampulü aldım. Bunların hepsi beyaz renkte. Sinyal ve geri vites lambalarında sorun olmadı ama stoplar turuncu oldu. Elimde şeffaf kırmızı sprey boya vardı. Stop ampullerine çok ince bir kat sıktım. Işık şiddetinde zor fark edilecek düzeyde düşme oldu.
Geri vites ampullerini direkt taktım ve herhangi bir problem olmadı.
Ama diğerleri problem yarattı. Sinyaller hızlı yanıp sönüyordu. Parklar yanınca ise spoylerimde birkaç led sürekli yanık kalıyordu. Bende Türk işi denebilecek bir çözüm buldum. Çıkmacıdan 2 tane tek duylu 1 tane çift duylu ampul duyları aldım. Bunlara tek bir ampul takılıyor ve hangi arabada neresinde kullanılıyor bilmiyorum ama işimi gördü.
Sol stopun soketinin stop, park, sinyal ve şase kablolarından ve sağ sinyalin kablosundan ek alıp kablo çekip bu duylara bağladım. Duyların çapı tam olarak stepne lastiğimin jantının deliklerine uydu. Aralıklı olarak duyları janta takıp plastik kelepçelerle sabitledim. Eğer stepne lazım olursa sadece kelepçeleri kesicem o kadar.
Kabloları bagajın arka kısmını kapatan plastik kapağın içinden geçirip orta alt kısmından lastiğe çektim. Ampullerde hiçbir oynama yok ve herhangi bir nesneye değme şansı olmadığı için herhangi bir yeri eritme problemi yok. Sinyallerde de hiçbir hızlı yanıp sönme problemi yok.
İç tarafta görünen park sensörü beyni. Kabloları da stopların soket deliğinden geçirdim. Kameralı park sensörümün tüm tesisatını ve delme işini kendim yaptım. Ama monitörü kutusundan çatlak çıktı. Bende garanti kapsamında geri gönderdim. Gelince onu da anlatıcam.
Sol lambalar
Gece çektiğim fotoğraflar. Burada soldakiler ledli ampuller, sağdakiler aracın orijinal halojen ampulleridir:
Flaşsız çekimle parklar.
Flaşlı çekimle parklar:
Flaşsız çekimle sinyaller:
Flaşlı çekimle sinyaller:
Flaşsız çekimle geri vites. Burada ikisi de led ampul:
Araçları orjinal halleriyle pek sevmiyorum. Üzerinde oynamalar yapmak, kendi emeğimle birşeyler değiştirip eklemek çok hoşuma gidiyor. Araca yaptıklarım öyle ahım şahım pahalı şeyler değil. İmkanım olsa komple OPC yapardım ama sadece ön tamponu bile yaptıklarımın yarısı para eder. Bu zevk işi. Kimi hiç beğenmez, kimi bayılır.
Bu site, içeriği kişiselleştirmek, deneyiminize uyarlamak ve kayıt olmanız durumunda giriş yapmanızı sağlamak için yasal düzenlemelere uygun çerezler (cookies) kullanır.
Bu siteyi kullanmaya devam ederek, çerez kullanımına izin veriyorsunuz.