Astra G Tekirdağ

Hoparlör değişimi, kapı kilit butonu

Aracımın arkasına pandizotu deldirerek daha önce JVC kolonlar taktırmıştım. Ses kalitesi süper. Arabayı kurcalamaya devam ederken sıra ön hoparlörleri değiştirmeye ve arka kapılara tweeter takmaya geldi. Bu modellerin arka kapılarında tweeter ve tesisatı yok. Sadece kapağını takmışlar süs olarak sağolsunlar. :)

Hepsiburada'dan Pioneer TS-F1634R 200 Watt 16 cm 2 Yollu Hoparlör aldım.
hpDSC_0012_zpsd93070bc.jpg


16cm olan ölçüsü orijinallerden ufak kaldı. Çünkü orijinallerin etrafında koruyucu bir kapak var.

hpDSC_0013_zps9b2f2cd2.jpg


Ama uydurmasyon da olsa yuvaya oturttum. İlk önce vibrasyon yapmasın diye birmilyonculardan sünger kapı bantı alıp yuvanın çevresine yapıştırdım.

hpDSC_0016_zpse2a345a5.jpg


Tesisatın soket ucunun kablolarından ek alıp yenilerin kablolarını bağladım. Üstteki vida deliğine eski vidayı taktım. Altta orjinallerde olan plastik bir çubuk için olan deliğe metal vida tutturma zımbırtısından taktım ve vidaladım. İki taraflı tam olarak sımsıkı oldu. Kapı bantı da etrafta kalan boşlukları doldurdu.

hpDSC_0015_zps57f2b36f.jpg


Teybim Pioneer DEH-P5900MP. Direkt subwoofer çıkışı falan olan iyi bir alet. Amfi işlerine girmeyi pek düşünmüyorum.

Arka kapılara tweeter olarak yine hepsiburada'dan Goldmaster TW-09 Tweeter aldım. Kutu içinden birsürü parça çıktı. Herbiryere uyumlu yani.

hpDSC_0017_zps91a373cb.jpg


Goldmaster yazan öndeki kapağı çıkardım. Bu haliyle bile yuvaya önden uymuyor, büyük geliyor. Ben de yuvaya iç taraftan taktım.

hpDSC_0018_zps58331e21.jpg


Tweeterin arka kapağına takılmak için kullanılan metal parçayı direkt tweetere vidaladım. Parçanın bir ucunu kapının plastik aksamını döşemeye tutturan plastik perçin gibi şeyin içine vidaladım. Diğer ucunu döşeme ile plastiğin birleştiği kısımdaki kalın bölüme vidaladım. Sonra bunları ve kabloları elektrik bantıyla kapladım. Alttaki hoparlörün kablolarından da ek alıp bağladım. Gayet hoş oldu.

hpDSC_0019_zpscf574459.jpg


Tweeter kapağını takmadan önce son olarak böyle görünüyor.

hpDSC_0020_zpsc1591d9f.jpg


Hazır bunlar için kapıları sökmüşken, daha önce eBay üzerinden aldığım kapı kilit butonlarını da takayım dedim. Çubuğa taktıktan sonra yandaki alyanlarla sıkılan metalden gayet şık butonlar. Sağolsun eBay Almanya sitesinden, burada bulamadığım pek çok parça mevcut.

hpDSC_0021_zpsf362b827.jpg


hpDSC_0014_zpsd27f0741.jpg


Pioneer DEH-P5900MP çerçevesi ve kafasının rengi kaplamayla tam uydu. Orijinal gibi. Gösterge renkleri de ayarlanabiliyor ve Astra'nın gösterge rengine ayarlayınca orijinal oluyor.

gzDSC_0012_zps05bff78c.jpg


gzDSC_0013_zpsd9990bfb.jpg
 
Gözlük Kabı, Bardak Tutucu

Aracıma Astra H için olan orijinal GM gözlük kabı aldım.

gzDSC_0004_zpsc7239588.jpg


Daha önce yaptığım Okuma Lambalı Arka Elcik projesindenkalan lambasız elciklerimin aracın tavanındaki deliklere takılmasını sağlayan siyah renkli metal klipsleri gözlük kabının vida deliklerine vidaladım.

gzDSC_0005_zps2168e43a.jpg


Direkt olarak bu şekilde takılmıyor. Klipslerin uçlarını gözlük kabı tavana tam olarak oturabilecek şekilde eğerek açı verdim. Yerlerine oturtunca orijinal gözlük kabım oldu.

gzDSC_0006_zpsbc6431e8.jpg


Her gün başka bir şeyler yaptığım için araç kirli, kusura bakmayın :o

eBay üzerinden Güney Kore'deki bir vatandaştan 50TL ödeyip ücretsiz kargo ile bardak tutucu aldım. 2 çekmeceden oluşuyor. Üstte normal çekmece altta 2 adet bardak tutucu var. DIN standartlarına uygun bir ürün.
Eski hurda teyplerden birinin metal çerçevesini söktüm. Bunun sağında ve solunda teyp kıstırmak için olan kısımlarına delik açıp kutunun yanında hazır olan vida deliklerine vidaladım.
Sarsıntı, tıkırtı yapmasın diye üst ve alt kısımlara sünger sokuşturdum.
Çekmecelerin etrafına bir teyp ön çerçevesi takmak gerekiyor. Aracımın orijinal teybinin çerçevesini taktım. Tam olarak uyumlu olmadığı için elektrik bantıyla ön çerçeveyi metal çerçeveye yapıştırdım.
Yuvaya oturunca yerinden oynamasın, sabit kalsın diye bu bantladığım yerin üstüne bir de çift taraflı sünger bant yapıştırdım. Resimlerdeki kırmızı olan da bu bantın kağıdı, çıkarmadan önce çekmiştim fotoğrafları.
Hepsinden sonra konsol kaplamasının bu bölme için olan kısmını da öne yapıştırınca herşey orijinal gibi göründü.

gzDSC_0007_zps0a125d02.jpg


gzDSC_0008_zps0b8ea822.jpg


gzDSC_0009_zpsbd30ffaa.jpg


gzDSC_0010_zpsffc1bb75.jpg


Resimde de görülebileceği üzere bardaklığı açıp birşeyler koyunca vitese herhangi bir etkisi olmuyor. Vitesten uzakta kalıyor, elin çarpma ihtimali yok.

gzDSC_0011_zpsd169ef36.jpg
 
Junyan far camı ve mercek değişimi

Mercek olarak çıkma Valeo H11 projektörler kullandım ve Junyanları aldığımda kenara koyduğum orijinal farların camlarını kullandım.

Junyan Sol
oDSC_0007_zpsdeb2e32e.jpg


Junyan Sağ
oDSC_0006_zps43995f03.jpg


Önce saç kurutma makinası kullanarak Junyanların camlarındaki silikonları ısıtarak erittim. Dandik silikon kullandıklarından çabuk söküldüler :dil:
oDSC_0010_zps85987fe5.jpg


Orijinalleri sökmek biraz zaman aldı. Sağlam silikon sıkmışlar, baya da bol bol hem de. Hella sonuçta.

Valeo projektör Junyan'ınkinden çok az küçük, biraz uydurmasyon yapmam gerekti.

Junyan projektör:
DSC_0011o_zps55fc8c24.jpg


Seviye motoruna ve onun üstüne denk gelen vida deliklerine Valeonun delikleri denk gelmediği için metal iki parçayla uzatma yaptım.
oDSC_0014_zps19285472.jpg


Diğer tarafta da projektörün sağa - sola ayarlanmasını sağlayan vida var. Normalde ucundaki plastik projektöre takılıyor ve ona tutunan vida gövdeyi çekip uzaklaştırıyor. Direkt vidayı projektöre taktım, ancak deliği genişletmem gerekti.

Valeo takılınca:
oDSC_0012_zps167dfaf1.jpg


Yeni aldığım H11 xenon ampullerimi ve uzunlara Osram Night Breaker Plus H1 ampullerimi takıp topladım. Önce ısıya dayanıklı bir silikon sıktım, camı taktıktan sonra da dıştan silikonladım. Hella cam Junyan gövdeye tam oturdu.

Sol son hali:
oDSC_0015_zpsd7eb0219.jpg


Sağ son hali:
oDSC_0016_zpsff5ad9b1.jpg


oDSC_0017_zps9d4def6f.jpg


oDSC_0020_zpsbeda3d53.jpg


Fotoğrafta belli olmasa da gayet homojen bir aydınlatma var. Artık önümü çok iyi görebiliyorum :). Junyanlar gece lambasıymış gerçekten, aydınlatmayla alakası yokmuş. Bir de kesilme çizgisi çok farklı. Junyanda dağı taşı aydınlatıyordum. Bunda tüm ışık görüş alanımdaki yolda. Cam da farkettirdi. Işığı kırmıyor. Öncekiler bay kötüleşmişti. Hatta ilk resimde sol far uzunun önünde erimiş bir kısım görünüyor.:D.

Bir de bu tür farlardaki uzunların yansıtıcı kısmını azıcıkın adam gibi yapsalar. Huni gibi bir şey, o da değiştirilebilse hemen yaparım. Ama Osramlar daha iyi oldu uzunlarda. Pek bi beyazlığını görmedim, sarı ışık veriyor ama normal farlarda kısalara taksam rengi daha belirgin olurdu herhalde. Ama böyle daha iyi, xenonlarla giderken selektör yaptığım anlaşılıyor.
 
Yaklaşık 10m geriden şoför koltuğundan, direksiyonun üzerinden çektiğim fotoğraf. Far ayar düğmesi en üstte (0).
DSC_0008_zps5c175112.jpg
 
41x maşallah hocam ya elin yatkın valla böyle işlere,devamını bekliyorum :sulanma:
 
Astra G Far Parlatma

Daha önce de dediğim gibi orijinal farlarla birkaç ay gezmiştim. Sağ olsun buralarda yollar süper. Zift üzerine çakıl dökerek duble yol yaptık dedikleri için farlarda pek çok taş vuruğu vardı. Bir de garajda uzun süredir durduklarına sağa sola taşınırken ufak tefek çizilmeler vardı. Benden önceki sahibinden kalma güneş yanıkları da vardı ama bu hali bile Junyanlardan iyiydi. Bende far parlatma seti aldım. Hazır lambalar yenilenmişken camlara da son bir işlem yapayım dedim.

İşlem öncesi farlar:
cDSC_0004_zpsfb159b87.jpg


cDSC_0005_zps7e0400c9.jpg


Kullandığım ürün:
cDSC_0006_zps8c00c39a.jpg


Önce farların etrafını kağıt bantla maskeledim. Sonra ilk olarak 1500lük zımparayla zımparaladım. Sonra sırasıyla 2000 ve 3000'lik olanlarla yüzey pürüzsüzleşene kadar zımparaladım.
cDSC_0007_zps465b8591.jpg


Ardından sünger ile cilayı iyice yedirene kadar sürdüm.
cDSC_0008_zps80d1b14c.jpg


Yanında verilen bez ile kuruyan cilayı sildim ve sonuç gayet hoş oldu. Derin taş vurukları hala duruyor ama cam parlak olduğu için iyice yaklaşmadan gözükmüyor.
cDSC_0011_zpsf4c3ff8e.jpg


cDSC_0012_zpsc71b615d.jpg
 
Kapı kolu ve çıtalarını boyama

Kapı kollarını ve kapı çıtalarını boyadım sonunda. Kendi başına yapmak daha eğlenceli. Boyacı dünyanın parasını isteyecekti.

İşe ilk olarak boyanmayacak kısımları kağıt bant ve gazete kağıdı ile kaplayarak başladım.

bDSC_0004_zps1f78c5db.jpg


bDSC_0005_zps99756393.jpg


bDSC_0007_zps5ee0fe8d.jpg


Önce 2-3 kat plastik astarı attım. 20dk kadar kurumasını bekledim.
bDSC_0008_zps538a8554.jpg


Kuruduktan sonra ufak tefek yerlerini 3000lik zımpara ile zımparaladım. Püskürtürken bir iki parçacık atmıştı. Pürüzsüz oldu.
Ardından mat siyah sprey boya ile ince tabakalar halinde 3 kat boya attım. Her biri arasında 5-6dk bekledim. Son kattan sonra 40dk. kurumasını bekledim. Boyalar çabuk kuruyan özellikte.
En son olarak da sprey şeffaf vernik attım 2 kat. 2 saat kurumasını bekledim. Ardından tüm gazete ve bantları çıkardım. Taş gibi olmuş. :)
Mat siyah ama vernikli olduğu için biraz parlaklık var. Ama piyano siyah gibi de parlak değil. O boyadan da var, onu araç içinde kullanıcam. Araç baya kirli, dün yağmur yağmıştı, çamurladık, sonra da zor geldi, şimdi de boya yapacağım için yıkayamadım.:dil:
bDSC_0009_zps7cdf1edd.jpg


bDSC_0011_zps0152b640.jpg


bDSC_0018_zps1707b451.jpg
 
Kolçak

Aracıma eBay üzerinden kolçak aldım. Gönderen Bulgaristan'daki bir tuning firması. Fotoğrafları gece çektiğim için biraz bulanık.

bDSC_0022_zps33ff5372.jpg


Komple yukarı kalkma özelliği yok. Zaten gerek de yok, herhangi birşeyi engelleyecek konumda değil. Sandık kısmı derin ve büyük. Baya şey sığar. Önde çekmecesi var. Sandığın kapağı mıknatıslı. Üstü deri kaplı.

bDSC_0023_zpsd9723731.jpg


Arka alt kısmında 2 adet bardaklık yuvası var. Arkada oturanlar için hoş bir şey. Ön taraf için de bardaklık montajı yapmıştım.

bDSC_0024_zps84f03dfd.jpg


bDSC_0025_zps2c272eb6.jpg
 
Gıcırtıya çözüm

Hazır arabayla uğraşırken orta konsolu da sökeyim dedim. Yolda giderken arada gıcırtı yapıyordu. Belli noktalara bastırınca ses kesiyordu. Konsolu söküp bu ses yapan yerlerin üzerine yapışkanlı sünger kapı bantı çektim. Bittikten sonra gezdim biraz, ses falan kalmamıştı.
bDSC_0019_zps3fb53c48.jpg
 
Geri
Üst