astra gsı 156 vs civic vtec 160 mı alır drag

ya abi bende astra f kasa sedan var şimdi bende mesela o en iyi torkunu 3500 devirde 148 nw tork üretiyo ya şimdi devir yükseldikçe peki bu torku koruyomu yoksa tekrar bu torkun altına düşüyomu? sormamın sebebi civic 1.6 iesler 5400 devirde 139 nw tork üretiyoki bunu ta 7500 devre kadar taşıyo arkadaşın araçtan biliyom eğer astra ürettiği torku kaybetmezse civic en iyi torkuna ulaşasaya kadar baya fark açarım ama eğer 3500 devirden sonra 148 in altına düşerse o zaman civic yağlar geçer doğru diilmi :)
ya ben şunu söyleyim düşük devirde tork üretenmi? yoksa yüksek devirde tork üretenmi? gerçi araca göre değişir tabide konu astramı? civicmi?
Başlığa cevabım ise biraz şöföre kalmış bişey gibi çünkü youtubeda bir sürü gsi vs vtec kapışması var kimisinde gsi kimisinde ise vtec kazanıyo yani aracının dilinden anlayan yağlar geçer :)


Her zaman düşük devirlerde torku yakalamak daha avantajlıdır.
SFI ile vtec karşılaştırması yapıldığında işin en can alıcı tarafı, vtec in ayarlı ekzantriğe, SFI ında sabit ekzantriğe sahip olmasında yatıyor. SFI 1988 teknolojili bir motor olduğu için o zamanlarda zaten ayarlı ekzantriğe sahip bir motor olması söz konusu değildi. Ama bugün illede bir karşılaştırma yapılacaksa, Vtec in üretim yılı itibarı ile ayarlı ekzantriğe sahip olması karşılığında daha yüksek devirlere tırmanmasının doğal olduğunu hesaba katarak sonuçta her iki otomobili standart olarak karşılaştırırsak yinede Opel motorunun daha üstün olduğu söylenebilir çünkü bahsi geçen karşılaştırmalarda hep stok otomobil olması şartı üzerinde duruluyor fakat bir yere dikkat edilmediği kanaatindeyim. Eğer otomobiller Stok ise birbirleri arsında 10 yıl teknoloji farkı olduğunu, ve aslında bu 10 yıldaki tek farkın da Vtec in ayarlı ekzantriğe sahip olması olduğunu ama işte bu var olan tek farkın da, her ne kadar Vtec stok ta olsa adil bir karşılaştırma olmayacağını unutmamamız gerekmektedir.
Bunu biraz açmak gerekirse Vtec e dereceli ekzantrik takamazsınız çünkü onun ekzantriği devir arttıkça zaten kendiliğinden derecelenir dereceli ekzantrik ise diğer yaklaşımla bakıldığında zaten bir "mod" sayılır.
O zaman bir SFI ile bir Vtec i karşılaştırdığımızda aslında işin görünürdeki "adı" her ne kadar stok ta olsa aslında "stok karşılaştırması" terimi yanlıştır çünkü hiçbir otomobilin üzerinde dereceli ekzantrik varken bir diğerini onun karşısında standart ekzantrikli olarak karşılaştırıp stok olduklarını varsayarak kıyaslamak sırf her ikiside 2000cc diye tamamen aynı görmek adil bir karşılaştırma yapıldığı anlamına gelmez.
Bu durumda bir SFI a Vtec te zaten var olan dereceli ekzantriği dışarıdan takmak ve öyle kıyaslamak gerekir ki bu durumda SFI Vtec e karşı mod lanmış sayılmaz çünkü Vtec in dereceli ekzantik takılacak bir tarafı olmadığı gibi zaten dereceli ekzantrik üzerinde vardır.
Başka bir taraftan bakarsak eğer üzerinde dereceli olmayan bir SFI bir Vtec ile karşılaştırılıp şartlar eşit olarak görülebiliyorsa o zaman SFI Turbo ( örneğin Calibra) ile de Vtec karşılaştırılıp her ikisine de 2000cc diye stok denmesi aynı şeydir. Yada eğer ille de adil bir sınıflama yapılacaksa şartların eşit olması için SFI a bir dereceli eklenmelidir.
Diğer taraftan işin en başında Opel motoru üstün demiştim bunun nedeni ise Vtec in dereceli olması nedeniyle devir yüksek dolayısıyla devire bağlı olarak artan beygir gücüde yüksektir ama tork hala Opel motorundan düşüktür dereceli takılıp beygiri arttırılmış bir opel motorunda ise tork yinede standart değerin altına düşmez yani tork hala hondanın üzerinde kalırken beygir de artarak honda seviyesine gelir veya hatta daha üzerine gelir ve bu şartlarda da Benim fikrime göre SFI Vtec i yer. ki bu açıkça karşılaştırmalarda da görülüyor hala bir çok karşılaştırmada vtec bir çok GSI ı yiyemiyor veya zorla öne çıkabiliyor.
 
Son düzenleme:
Her zaman düşük devirlerde torku yakalamak daha avantajlıdır.
SFI ile vtec karşılaştırması yapıldığında işin en can alıcı tarafı, vtec in ayarlı ekzantriğe, SFI ında sabit ekzantriğe sahip olmasında yatıyor. SFI 1988 teknolojili bir motor olduğu için o zamanlarda zaten ayarlı ekzantriğe sahip bir motor olması söz konusu değildi. Ama bugün illede bir karşılaştırma yapılacaksa, Vtec in üretim yılı itibarı ile ayarlı ekzantriğe sahip olması karşılığında daha yüksek devirlere tırmanmasının doğal olduğunu hesaba katarak sonuçta her iki otomobili standart olarak karşılaştırırsak yinede Opel motorunun daha üstün olduğu söylenebilir çünkü bahsi geçen karşılaştırmalarda hep stok otomobil olması şartı üzerinde duruluyor fakat bir yere dikkat edilmediği kanaatindeyim. Eğer otomobiller Stok ise birbirleri arsında 10 yıl teknoloji farkı olduğunu, ve aslında bu 10 yıldaki tek farkın da Vtec in ayarlı ekzantriğe sahip olması olduğunu ama işte bu var olan tek farkın da, her ne kadar Vtec stok ta olsa adil bir karşılaştırma olmayacağını unutmamamız gerekmektedir.
Bunu biraz açmak gerekirse Vtec e dereceli ekzantrik takamazsınız çünkü onun ekzantriği devir arttıkça zaten kendiliğinden derecelenir dereceli ekzantrik ise diğer yaklaşımla bakıldığında zaten bir "mod" sayılır.
O zaman bir SFI ile bir Vtec i karşılaştırdığımızda aslında işin görünürdeki "adı" her ne kadar stok ta olsa aslında "stok karşılaştırması" terimi yanlıştır çünkü hiçbir otomobilin üzerinde dereceli ekzantrik varken bir diğerini onun karşısında standart ekzantrikli olarak karşılaştırıp stok olduklarını varsayarak kıyaslamak sırf her ikiside 2000cc diye tamamen aynı görmek adil bir karşılaştırma yapıldığı anlamına gelmez.
Bu durumda bir SFI a Vtec te zaten var olan dereceli ekzantriği dışarıdan takmak ve öyle kıyaslamak gerekir ki bu durumda SFI Vtec e karşı mod lanmış sayılmaz çünkü Vtec in dereceli ekzantik takılacak bir tarafı olmadığı gibi zaten dereceli ekzantrik üzerinde vardır.
Başka bir taraftan bakarsak eğer üzerinde dereceli olmayan bir SFI bir Vtec ile karşılaştırılıp şartlar eşit olarak görülebiliyorsa o zaman SFI Turbo ( örneğin Calibra) ile de Vtec karşılaştırılıp her ikisine de 2000cc diye stok denmesi aynı şeydir. Yada eğer ille de adil bir sınıflama yapılacaksa şartların eşit olması için SFI a bir dereceli eklenmelidir.
Diğer taraftan işin en başında Opel motoru üstün demiştim bunun nedeni ise Vtec in dereceli olması nedeniyle devir yüksek dolayısıyla devire bağlı olarak artan beygir gücüde yüksektir ama tork hala Opel motorundan düşüktür dereceli takılıp beygiri arttırılmış bir opel motorunda ise tork yinede standart değerin altına düşmez yani tork hala hondanın üzerinde kalırken beygir de artarak honda seviyesine gelir veya hatta daha üzerine gelir ve bu şartlarda da Benim fikrime göre SFI Vtec i yer. ki bu açıkça karşılaştırmalarda da görülüyor hala bir çok karşılaştırmada vtec bir çok GSI ı yiyemiyor veya zorla öne çıkabiliyor.

Teknolojiler arasında 10 yıl var diyemeyiz, Honda da VTEC'i 1988'de geliştirdi.Karşılaştırdığımız araçlar belli, motor teknolojilerini karşılaştırmıyoruz.Biri 1.600cc VTI, diğeri 2.000cc. GSI.

1.600cc bir aracın 2.000cc bir araçla karşılaştırılabilmesi bile Honda için başlı başına bir başarıdır.Egsantrik mevzuuna chipe vs. hiç girmeyelim, arada 400cc bir fark var.Adaletsizlik varsa esas adaletsizlik bu 400cc'lik farktır.
 
İyide o zamanda neye istinaden Vtec alır diyorsunuz 2.0 SFI ı 1.6 Vtec ile mi alıyorsunuz . 1.6 hondaya boyun eğen SFI ın pistonlarında delik vardır iyi kontrol etmek lazım :)

Ben ayrıca tekrarlıyorum Vtec in variable cam olması dışında SFI a hiçbir üstünlüğü yok eğer 2.0 SFI ve 1.6 Vtec arasında denk bir mücadele isteniyorsa öncelikle her iki otomobilde aynı ekzantriğe ve aynı emme manifolduna sahip olmalıdır. Eğer SFI a bir lexmaul + dereceli konur ise (ki bunlar Vtecte zaten var) ancak o zaman birine 2.0 birine 1.6 gözü ile bakılabilir ve zaten o halde SFI her halikarda 1.6 Vtec i yok eder ve ancak o zaman ikisinede standart, fakat birisi için 1.6, diğeri için 2.0 denebilir.
Yoksa makinenin biri 1.6 olmasına rağmen dereceli kullanıyor + ayrık giriş manifold uygulaması fabrikasyon olarak üzerinde var iken (Bu uygulamalar yapılmamış olan stok otomobillere harici olarak bunlar uygulandığında ise direk "mod" işlemi uygulanmış olarak sayılmaktayken) diğer stok motor olan SFI da "mod" sayılabilecek hiçbir uygulama yokken aradaki 400 cc farkını sadece honda mühendisliğinin başarısı olarak görmek bana göre doğru değildir. Ancak aynı şartlarda üstünlük kurulabilirse o teknolojiye saygı duyarım yoksa bu şartlarda Vtec, SFI karşısında ilahi görülmesi gereken bir güç değildir, çünkü aynı güç SFI ın bloğunda da zaten var. Ve Zaten o güç SFI da da var olduğu için sadece yürürü iyi olmak şartıyla Vtec i ayıklayabilen yığınla astra GSI ların olduğu söylemlerini ortalıklarda duyuyoruz hayal ürünü değil o söylemler buna inanın...
SFI gayet iyidir ve gayet iyi iş görür takın Lexmaul ü koyun dereceliyi ancak o zaman gerçekten Vtec ile aynı donanıma sahip ama hacim olarak 1.6 ya 2.0 sayılırsınız ama o zaman da oturup gerçek 1.6 ya 2.0 farkını zaten seyredersiniz.
Ama bu defa iş büyüyecek ve konu s2000 mevzusuna gelecekse o bambaşka bir duruma girer çünkü o zaman s2000 motorunun çıkış tarihi ile SFI ın çıkış tarihine gerçekten bakmak gerekir ki o durumda bile SFI ile S2000 in aynı hedefe farklı yoldan gitmeleri gibi bir tercih meselesi işin içine girmektedir ve bu durumda bile olaya farklı olarak bakılması gereken bir kaç nokta daha işin içine girecektir.

Bu arada Skyeye arkadaşım ben arada 400 cc fark yok demiyorum ama yine de olayın tamamen adil olmadığına da katılmıyorum çünkü hondaya da SFI daki gibi tamamen mod suz standart motormuş gibi bakmak doğru değil bunu belirtmek zorundayım. Çünkü aksi takdirde de adil olmama durumu SFI ın aleyhine dönüyor çünkü bu defa da 2.0 olduğu halde 1.6 yı yiyemiyor deniyor ve iş yine adil olmuş olmuyor.
 
Son düzenleme:
İyide o zamanda neye istinaden Vtec alır diyorsunuz 2.0 SFI ı 1.6 Vtec ile mi alıyorsunuz . 1.6 hondaya boyun eğen SFI ın pistonlarında delik vardır iyi kontrol etmek lazım :)

Ben ayrıca tekrarlıyorum Vtec in variable cam olması dışında SFI a hiçbir üstünlüğü yok eğer 2.0 SFI ve 1.6 Vtec arasında denk bir mücadele isteniyorsa öncelikle her iki otomobilde aynı ekzantriğe ve aynı emme manifolduna sahip olmalıdır. Eğer SFI a bir lexmaul + dereceli konur ise (ki bunlar Vtecte zaten var) ancak o zaman birine 2.0 birine 1.6 gözü ile bakılabilir ve zaten o halde SFI her halikarda 1.6 Vtec i yok eder ve ancak o zaman ikisinede standart, fakat birisi için 1.6, diğeri için 2.0 denebilir.
Yoksa makinenin biri 1.6 olmasına rağmen dereceli kullanıyor + ayrık giriş manifold uygulaması fabrikasyon olarak üzerinde var iken (Bu uygulamalar yapılmamış olan stok otomobillere harici olarak bunlar uygulandığında ise direk "mod" işlemi uygulanmış olarak sayılmaktayken) diğer stok motor olan SFI da "mod" sayılabilecek hiçbir uygulama yokken aradaki 400 cc farkını sadece honda mühendisliğinin başarısı olarak görmek bana göre doğru değildir. Ancak aynı şartlarda üstünlük kurulabilirse o teknolojiye saygı duyarım yoksa bu şartlarda Vtec, SFI karşısında ilahi görülmesi gereken bir güç değildir, çünkü aynı güç SFI ın bloğunda da zaten var. Ve Zaten o güç SFI da da var olduğu için sadece yürürü iyi olmak şartıyla Vtec i ayıklayabilen yığınla astra GSI ların olduğu söylemlerini ortalıklarda duyuyoruz hayal ürünü değil o söylemler buna inanın...
SFI gayet iyidir ve gayet iyi iş görür takın Lexmaul ü koyun dereceliyi ancak o zaman gerçekten Vtec ile aynı donanıma sahip ama hacim olarak 1.6 ya 2.0 sayılırsınız ama o zaman da oturup gerçek 1.6 ya 2.0 farkını zaten seyredersiniz.
Ama bu defa iş büyüyecek ve konu s2000 mevzusuna gelecekse o bambaşka bir duruma girer çünkü o zaman s2000 motorunun çıkış tarihi ile SFI ın çıkış tarihine gerçekten bakmak gerekir ki o durumda bile SFI ile S2000 in aynı hedefe farklı yoldan gitmeleri gibi bir tercih meselesi işin içine girmektedir ve bu durumda bile olaya farklı olarak bakılması gereken bir kaç nokta daha işin içine girecektir.

Bu arada Skyeye arkadaşım ben arada 400 cc fark yok demiyorum ama yine de olayın tamamen adil olmadığına da katılmıyorum çünkü hondaya da SFI daki gibi tamamen mod suz standart motormuş gibi bakmak doğru değil bunu belirtmek zorundayım. Çünkü aksi takdirde de adil olmama durumu SFI ın aleyhine dönüyor çünkü bu defa da 2.0 olduğu halde 1.6 yı yiyemiyor deniyor ve iş yine adil olmuş olmuyor.

VTI alır demiyorum zaten, bence de GSI alır da benim değinmek istediğim nokta Honda'nın bu konudaki başarısının göz ardı edilmemesi gerektiği.Atmosferikte adamlar tartışmasız 1 numara.Toyota da 1.8'den 192HP almayı başardı ama araba tutmadı iyi yürümediği için.S2K'e kadar gitmeye gerek yok, Type-R'lar var en basitinden, onlar da 2.000cc. :)
 
1.6 artı vtec teknolojisi =2.0 150 hp ağırlıklar denk aynı gidıolar dıelım 10 hp lık farkı motor özellıklerı tork kapatıyor işte;)
asıl basarı ıvtec typer motoru hem torklu hemde guc dağılımı kısmen dengelı.. modlamayada oldukça açık;)
tork dağılımı olayına gelceksek alt devirde ılk basma olayında gazlanmadığı surece ust devirde vermesı bı sıkıntı yaratmaz.. vites oranları ona göre ayarlandıysa hondalarda olduğu gibi;)
 
Geri
Üst