S2000 i ayrı tutmak üzere, Type R da dahil büyütülecek birşey yok nedeni ise 2.0 SFI a dereceli koyduğunuzda zaten 1.6 Vtec ayarında değil daha kuvvetli bir motor olmuş oluyor. Buna bir örnek vermek gerekirse temelde sadece egzantrik farkıyla 136 hp lik vectra +14 hp kazanarak 150 HP vectra gt oluyor demekki konvertörsüz bir SFI 156 da + 14 HP egzantrik farkıyla mutlaka en az 170 HP olacaktır + Lexmaul + chip + port polish ile rahatlıkla type R ile aynı verilere gelecek 195 HP lerin altında kalmayacaktır ve tüm bunlar Type R da fabrikasyon olarak zaten mevcut olduğuna göre aynı işler yapılmış bir SFI a modifiyeli dememek gerekecektir.
Nitekim forumdaki yalçın nikli arkadaş SFI dan atmosferik olarak 200 HP aldığını zaten söyleyerek bunun pratik örneğini bile ortaya koymuş oluyor Type R da sonuçta 200 HP den daha fazla bir güce sahip değil üstelik torku da 156 HP lik SFI ın bile neredeyse altında.
Diğer taraftan günümüzdeki görünüme bakalım SFI ile Type R yanyana bile konmuyor ama acaba kaçımız SFI a doğru ve ciddi teknik bilgi ile yaklaşarak atmosferik "mod" uygulaması yapabiliyoruz Type R fabrika üretim yılı gözönüne alındığında bu mod ları zaten doğuştan almış bir otomobil, ve bu nedenle aslında SFI la kıyaslamamak bile lazım ama ben üretim yılının üzerinden bu kadar yıl geçmiş olmasına rağmen yinede birkaç basit uygulama ile Type R gibi atmosferik ilah gösterilebilen bir otomobil ile eşit değerlere ulaşabilen ve blok olarak bakıldığında 600 HP modlara patlamadan bugün bile bir Honda bloğundan daha iyi dayanabilen bir SFI makinesinin başarısını honda dan daha takdire uygun buluyorum. Ve yine iddia ediyorum ki doğrudürüst modlanmış bir SFI ile herşey mübah olmak şartıyla turbo vs herşey dahil, Bir Type R ın başedemeyeceğini gayet iyi biliyorum.
Nitekim forumdaki yalçın nikli arkadaş SFI dan atmosferik olarak 200 HP aldığını zaten söyleyerek bunun pratik örneğini bile ortaya koymuş oluyor Type R da sonuçta 200 HP den daha fazla bir güce sahip değil üstelik torku da 156 HP lik SFI ın bile neredeyse altında.
Diğer taraftan günümüzdeki görünüme bakalım SFI ile Type R yanyana bile konmuyor ama acaba kaçımız SFI a doğru ve ciddi teknik bilgi ile yaklaşarak atmosferik "mod" uygulaması yapabiliyoruz Type R fabrika üretim yılı gözönüne alındığında bu mod ları zaten doğuştan almış bir otomobil, ve bu nedenle aslında SFI la kıyaslamamak bile lazım ama ben üretim yılının üzerinden bu kadar yıl geçmiş olmasına rağmen yinede birkaç basit uygulama ile Type R gibi atmosferik ilah gösterilebilen bir otomobil ile eşit değerlere ulaşabilen ve blok olarak bakıldığında 600 HP modlara patlamadan bugün bile bir Honda bloğundan daha iyi dayanabilen bir SFI makinesinin başarısını honda dan daha takdire uygun buluyorum. Ve yine iddia ediyorum ki doğrudürüst modlanmış bir SFI ile herşey mübah olmak şartıyla turbo vs herşey dahil, Bir Type R ın başedemeyeceğini gayet iyi biliyorum.
Son düzenleme: