astra gsı 156 vs civic vtec 160 mı alır drag

S2000 i ayrı tutmak üzere, Type R da dahil büyütülecek birşey yok nedeni ise 2.0 SFI a dereceli koyduğunuzda zaten 1.6 Vtec ayarında değil daha kuvvetli bir motor olmuş oluyor. Buna bir örnek vermek gerekirse temelde sadece egzantrik farkıyla 136 hp lik vectra +14 hp kazanarak 150 HP vectra gt oluyor demekki konvertörsüz bir SFI 156 da + 14 HP egzantrik farkıyla mutlaka en az 170 HP olacaktır + Lexmaul + chip + port polish ile rahatlıkla type R ile aynı verilere gelecek 195 HP lerin altında kalmayacaktır ve tüm bunlar Type R da fabrikasyon olarak zaten mevcut olduğuna göre aynı işler yapılmış bir SFI a modifiyeli dememek gerekecektir.
Nitekim forumdaki yalçın nikli arkadaş SFI dan atmosferik olarak 200 HP aldığını zaten söyleyerek bunun pratik örneğini bile ortaya koymuş oluyor Type R da sonuçta 200 HP den daha fazla bir güce sahip değil üstelik torku da 156 HP lik SFI ın bile neredeyse altında.
Diğer taraftan günümüzdeki görünüme bakalım SFI ile Type R yanyana bile konmuyor ama acaba kaçımız SFI a doğru ve ciddi teknik bilgi ile yaklaşarak atmosferik "mod" uygulaması yapabiliyoruz Type R fabrika üretim yılı gözönüne alındığında bu mod ları zaten doğuştan almış bir otomobil, ve bu nedenle aslında SFI la kıyaslamamak bile lazım ama ben üretim yılının üzerinden bu kadar yıl geçmiş olmasına rağmen yinede birkaç basit uygulama ile Type R gibi atmosferik ilah gösterilebilen bir otomobil ile eşit değerlere ulaşabilen ve blok olarak bakıldığında 600 HP modlara patlamadan bugün bile bir Honda bloğundan daha iyi dayanabilen bir SFI makinesinin başarısını honda dan daha takdire uygun buluyorum. Ve yine iddia ediyorum ki doğrudürüst modlanmış bir SFI ile herşey mübah olmak şartıyla turbo vs herşey dahil, Bir Type R ın başedemeyeceğini gayet iyi biliyorum.
 
Son düzenleme:
bak Erman abi bi onu beceremiyom motorun tutututu sesini duyunca kıyamıyorum acıyıp vitesi atıyom ama işte vites atışı biraz sorunlu hatta heralde gaza gelmemden kaynaklanıyo dün yanımda bmw 3.16 görünce biraz gaza gelmişim ben hatırlamıyom ama arkadaşlar öle sölüyoo:D her atışta bi caaart bi dahakinde caaart sonra bi baktımmki 3.16 bi iki ... araç boyu açmış gitmiş:kop:
cart curt sesi çıkarmadan da 3.16 yı sinir edebiliyosun burakcım ;)
tabi mesafe fazla uzun olmicak ;);)
 
cart curt sesi çıkarmadan da 3.16 yı sinir edebiliyosun burakcım ;)
tabi mesafe fazla uzun olmicak ;);)
yok hakan abi baya bi gaza gelmişim yanımda görünce vitesi küçültüp gazı topuklucaktım amma velakin debriyaja basmamışım :kop:
olayın espiri tarafı burda;) yoksa abartısız elllerdim ama araç kendinden geçmişti:o işte o yüzden kapışcaksam gayet sakin olmam gerenk:)
 
enolaguy arkadasım fabrıka cıkısı modifiyelı dıosun ama senın dediğin işlemlerden egsoz headrs beyını koyunca typer ztn 245 250 hpye gelıor;)
daha egzantrık yok;)
yanı n/a vede turbo olarak çok gusel gucler alınıor sfıdan ama typerıda kucumsememk lazım..
ayrıca kadet çok basarılı olmus ama yol makınelerı lazım bize:)
 
enolaguy arkadasım fabrıka cıkısı modifiyelı dıosun ama senın dediğin işlemlerden egsoz headrs beyını koyunca typer ztn 245 250 hpye gelıor;)
daha egzantrık yok;)
yanı n/a vede turbo olarak çok gusel gucler alınıor sfıdan ama typerıda kucumsememk lazım..
ayrıca kadet çok basarılı olmus ama yol makınelerı lazım bize:)

type-r ların stokları 170 civarı veriyor dynoda dediğin işlemlerle type-r 245 hp ye ulaşamıyor :) sfi ise 200 hp lere çok rahat gelebilen bir makine
sfi nin emme manifoltuna bakarsan alt devir için üretilmişdir ama type-r da lexmaul tarzı bir manifolt vardır uzun ve üst devir amaçlı aynı şekilde sfi nin egzantirik derecesi ve valf lifti çok düşükdür gti araçlara göre ve sıkıştırması 10,5 type-r ın ise 11,5 zaten eski üretilen sfi ler var 170hp onlar la type-r ı kıyaslanam lazım 204nm tork ve sfi nin şanzuman oranları çok uzun kalıyor adil bi karşılaştırma olursa bence 2008 de bile sfi çok başarılı bir motor.
 
type-r ların stokları 170 civarı veriyor dynoda dediğin işlemlerle type-r 245 hp ye ulaşamıyor :) sfi ise 200 hp lere çok rahat gelebilen bir makine
sfi nin emme manifoltuna bakarsan alt devir için üretilmişdir ama type-r da lexmaul tarzı bir manifolt vardır uzun ve üst devir amaçlı aynı şekilde sfi nin egzantirik derecesi ve valf lifti çok düşükdür gti araçlara göre ve sıkıştırması 10,5 type-r ın ise 11,5 zaten eski üretilen sfi ler var 170hp onlar la type-r ı kıyaslanam lazım 204nm tork ve sfi nin şanzuman oranları çok uzun kalıyor adil bi karşılaştırma olursa bence 2008 de bile sfi çok başarılı bir motor.

Type-R piyasaya 200hp olarak çıkıp dynoda 170hp mi veriyor? :eek:
 
bazıları 170 civarı verdi ankarada erciyesdeki dinomada.plakasını vermiycem ama ankarada bi tane vectra gt(chip+port polis+egzos) la 2 tane type-r ı indirdi :)gt nin ağırlığı 1200 astra gsi ise 1100kg.
 
Son düzenleme:
Onlar kaç para verdiler 170lik Type-R a, astra gsi, vectra gt kaç para verdi. İşte bunu seviyorum.. :)
 
Geri
Üst