astra gsı 156 vs civic vtec 160 mı alır drag

TypeR 245-250 nasıl veriyor ? Zaten ayrık port ve hand polish var daha fazla güç almak için sadece turbo yapabilirsin veya S2000 i belki komple adapte edebilirsin Teorik olarak ise zaten 240 HP bir şekilde alırsın çünkü SK2 den Honda bunu alıyor. ama SK2 dediğin zamanda motor tekniği ikiye ayrılıyor. Çünkü 2000 cc hacimde 200 HP gibi güçlerin üzerine çıkıldığında artık motorun mekanik dizaynı olarak 2 yoldan birine başvurmak zorundasın (ki bu bir teknoloji değil dizayn tercihidir) bu durumda ya hondanın yaptığı gibi beygiri, yüksek devirden elde etme yolunu düşük tork ile ya da beygiri aşırı besleme ve yüksek tork ile elde etme yolunu tercih etmek zorundasın. Eğer Hondanın yaptığı gibi beygiri devirden elde etme yolunu tercih edersen atmosferik olarak iyi verim verirken aşırı besleme durumunda motorun yüksek beygirleri Turbo basıncı altında 9500 devirlerde verdirmeye kalktığında 500 üstü beygirlerde Bloğun dayanmaması soğutmanın zorlaşması ve yağın silindirlerde zarf özelliğini kaybetmesi gibi sorunlarla karşılaşırsın (Honda yüksek güç üretmiyor demiyorum turbo altında daha çok zorlanıyor)
Avrupalının yaptığı gibi Beygiri devir ağırlıklı değil Aşırı besleme ile elde etme yolunu seçmişsen Ağır Turbolar altında iken devirin hondadaki 9500 lere varmaması nedeniyle yağın zarf özelliğini kaybetmesi ve ısınma nedeniyle blok dağılmaları gibi sorunlarla Hondadaki kadar uğraşmazsın bu nedenle full mod durumlarında daha güvenilir ve daha yüksek beygirlere ulaşırsın.
Kısacası Honda gibi tamamen devire dayalı dizayn yaparsan atmosferik olarak çok güç üretirsin ama ağır turbolar altında aynı performansı aynı güvenilirlikte sunamazsın çünkü daha yüksek devirden kaynaklanan malzemenin dayanımının sınırlarına yaklaşılması durumu ile karşılaşırsın halbuki aynı durumdaki diğer dizayn malzemeyi o kadar zorlamadan aynı güçlere ulaşmaktadır işte bu nokta tercih meselesidir eğer Avrupalı gibi beygiri devir yerine aşırı beslemenin gücünden almak istersen motorun devirini aşırı yüksek tutmadığın için besleme olarak daha fazla yüklenebilir ve daha fazla güç çıkarabilirsin. Ve SFI makinesi tekrar ediyorum eğer uygun atmosferik modifiye yapıldığında otomobilin ağırlığı Type R ile aynı duruma getirildiğinde TypeR ile başa kesinlikle çıkar ama 240HP üzerlerinde ise Honda ile başa çıkmak için Turboyu tercih etme durumu mecburidir. Honda içinde aşırı besleme limitleri SFI Bloğunun limitlerinin üzerinde değildir.
Bu sonuçlardan SFI Honda dan iyidir sonucu da çıkmamalı ama Hondanın Atmosferikte tek avantajı değişken dereceli üst kapak yapısıdır eğer SFI a da aynı oranda mod uygulanırsa aynı güçler alınacaktır. Diğer taraftan atmosferikten vazgeçilip en yüksek ve en güvenilir gücü kim çıkaracak denip turbolar ve her türlü mod devreye girerse bu durum Hondadan çok SFI ın işine gelecektir. Çünkü sonuçta bloğu sağlam olan işi götürür ve SFI da Honda bloğundan kesinlikle daha dayanıksız değildir.
Sözün özü eğer başa çıkmak isterseniz Hondaya karşı SFI ile başa çıkarsınız ben kısacası bunu söylemek istiyorum.
 
Son düzenleme:
Biraz Honda'yı savunuyorum gibi görünüyor ama alakası yok. :)

Honda'lar için her türlü parçayı bulmak Opel'e oranla çok daha basit.İlla aşırı beslemeye gerek yok, throttle body ve buna uygun yakıt ve ateşleme sistemi ile ciddi güçler elde edilebilir.İlaveten seramik headers, komple egzost, hondaata beyin ve vtec controller ile 240Hp'lerin çok rahat bulunabileceğini düşünüyorum.

C20XE gerçekten güzel bir motor.C20LET ile turbodaki başarısı zaten kanıtlanmış durumda.C20LET'in gücünün nerelere çıkabileceğini hepimiz biliyoruz zaten...
 
alıştı ağzımız bi kere.. :]

Bu arada Type-R da zaman zaman aklıma yatan bir araç. Erman'ın da dediği gibi çok güzel imkanlar var yüklemek için. Kelepçelerine kadar hazır turbo kitleri bile satılıyor. İskender Usta elinde oksijen kaynağı, bi Tayyar gelse de eksoz yapsam diye bekliyor. : P

Yani ne biliyim. C20xe için de böyle olsaydı, şu an çok daha farklı GSI'lar, GT'ler görürdük..
 
bazıları 170 civarı verdi ankarada erciyesdeki dinomada.plakasını vermiycem ama ankarada bi tane vectra gt(chip+port polis+egzos) la 2 tane type-r ı indirdi :)gt nin ağırlığı 1200 astra gsi ise 1100kg.
ankaradakı typerlardan pek fazla haberım yok.. ama bı typerın 170 vermesıne ımkan yok.. bıldığın uzere pek dynolara guvenılmıyo.. ankarada biryer var sanırım guvenilir denılebilcek oda pasadakı kadar guvenılır deıldır tabı;)
170 verıosa ındırır ztn vectra gt.. ama 200 vercek kı, komple egsoz hedrs fılan varsa bı tane öle var ankarada bılıyorum
baya tehlıkelı oluo...
243 hpveren typerın dynosu var bende beyın komple egsoz hondata beyın..
sfıda çok basarılı sıkıstırması dusuk, typer sonucta ona göre daha zorlanmıs bi makıne... ama 200 hpde cuk dıede alınmıo hemen sfı dan port polıshı kelebek manıfoldu cartu curtu:) gerçi bunlar modifiyecı kişilerin yani bizim sevdiğimiz olaylar ne yaparsan guc verıo:)

170 hp lık bi gsın nasıl gittiğini az çok bılıyorum en fazla stock typerla gider.. 123 ama 200 olursa işler ciddi deişir sfı lehıne:)




TypeR 245-250 nasıl veriyor ? Zaten ayrık port ve hand polish var daha fazla güç almak için sadece turbo yapabilirsin veya S2000 i belki komple adapte edebilirsin Teorik olarak ise zaten 240 HP bir şekilde alırsın çünkü SK2 den Honda bunu alıyor. ama SK2 dediğin zamanda motor tekniği ikiye ayrılıyor. Çünkü 2000 cc hacimde 200 HP gibi güçlerin üzerine çıkıldığında artık motorun mekanik dizaynı olarak 2 yoldan birine başvurmak zorundasın (ki bu bir teknoloji değil dizayn tercihidir) bu durumda ya hondanın yaptığı gibi beygiri, yüksek devirden elde etme yolunu düşük tork ile ya da beygiri aşırı besleme ve yüksek tork ile elde etme yolunu tercih etmek zorundasın. Eğer Hondanın yaptığı gibi beygiri devirden elde etme yolunu tercih edersen atmosferik olarak iyi verim verirken aşırı besleme durumunda motorun yüksek beygirleri Turbo basıncı altında 9500 devirlerde verdirmeye kalktığında 500 üstü beygirlerde Bloğun dayanmaması soğutmanın zorlaşması ve yağın silindirlerde zarf özelliğini kaybetmesi gibi sorunlarla karşılaşırsın (Honda yüksek güç üretmiyor demiyorum turbo altında daha çok zorlanıyor)
Avrupalının yaptığı gibi Beygiri devir ağırlıklı değil Aşırı besleme ile elde etme yolunu seçmişsen Ağır Turbolar altında iken devirin hondadaki 9500 lere varmaması nedeniyle yağın zarf özelliğini kaybetmesi ve ısınma nedeniyle blok dağılmaları gibi sorunlarla Hondadaki kadar uğraşmazsın bu nedenle full mod durumlarında daha güvenilir ve daha yüksek beygirlere ulaşırsın.
Kısacası Honda gibi tamamen devire dayalı dizayn yaparsan atmosferik olarak çok güç üretirsin ama ağır turbolar altında aynı performansı aynı güvenilirlikte sunamazsın çünkü daha yüksek devirden kaynaklanan malzemenin dayanımının sınırlarına yaklaşılması durumu ile karşılaşırsın halbuki aynı durumdaki diğer dizayn malzemeyi o kadar zorlamadan aynı güçlere ulaşmaktadır işte bu nokta tercih meselesidir eğer Avrupalı gibi beygiri devir yerine aşırı beslemenin gücünden almak istersen motorun devirini aşırı yüksek tutmadığın için besleme olarak daha fazla yüklenebilir ve daha fazla güç çıkarabilirsin. Ve SFI makinesi tekrar ediyorum eğer uygun atmosferik modifiye yapıldığında otomobilin ağırlığı Type R ile aynı duruma getirildiğinde TypeR ile başa kesinlikle çıkar ama 240HP üzerlerinde ise Honda ile başa çıkmak için Turboyu tercih etme durumu mecburidir. Honda içinde aşırı besleme limitleri SFI Bloğunun limitlerinin üzerinde değildir.
Bu sonuçlardan SFI Honda dan iyidir sonucu da çıkmamalı ama Hondanın Atmosferikte tek avantajı değişken dereceli üst kapak yapısıdır eğer SFI a da aynı oranda mod uygulanırsa aynı güçler alınacaktır. Diğer taraftan atmosferikten vazgeçilip en yüksek ve en güvenilir gücü kim çıkaracak denip turbolar ve her türlü mod devreye girerse bu durum Hondadan çok SFI ın işine gelecektir. Çünkü sonuçta bloğu sağlam olan işi götürür ve SFI da Honda bloğundan kesinlikle daha dayanıksız değildir.
Sözün özü eğer başa çıkmak isterseniz Hondaya karşı SFI ile başa çıkarsınız ben kısacası bunu söylemek istiyorum.

honda her ne kadar atmosferıkte basarılı gibi gözuksede motorun alt yapısı turboya ınanılmaz uygun..
ıstanbulda bilirsiniz stock ınternalle typer 420 hp verıo.. s2k da 500hp;)
s2k ,1.6 vti konusunda haklısın bunlar sıkısık ustune atmosferık olarak koymak zor.. ama typer i vtec teknolojisi biraz farklı;)
sfın ın 2 ltre 750 fılan görduunu bılıorum daha ustu varsa hbrım yok..
ecotechde 1000 hp vardı sankı:)
 
C20XE Turbo olarak zaten dibini zorlarsanız Type R dan daha kuvvetlidir buna inanın, Atmosferik olarak ise 1993 yılında bile 225HP/235 Newton zaten veriyordu. TypeR atmosferik olarak ne verir bilmem tabii verdiği beygire değil verdiği beygirdeki torka da bakmak lazım herşey beygir değildir.
SK2 ise kısa strok yapısı ile tam bir atmosferik devir makinesi diğer tabir ile 2000cc hacminde bir motorsiklet motoru gibi ürettiği tork ürettiği beygirin altında kalan nadir otomobillerden ve bu yapısı ile aslında turbo uygulamalarında TypeR kadar verimli değil ama atmosferik olarak bu yapı doğal olarak çok uygun durumda diğer taraftan S2000 e turbo takılıp güç alınır 350-450 beygirde alınır ama bunun üzeri zor alınır 500-600 beygir söylemleri 2000cc değil 2157cc lik SK2 için geçerli bu ayrıntıyı kaçırmamak lazım.
örnek olarak bir LET linki verebilirim http://www.youtube.com/watch?v=Ab50X_Vqtic
Diğer taraftan CX20XE astra gsı ve calibra motorlarıda 150HP dir ama o şekliyle bile üretim yılının euro normunu karşılamaktadır euro normundan bağımsız C20XE motorlar ise fabrika çıkışı 168 HP dir ve 228 newton vermektedir TypeR ise 197HP ye 196 newton vermektedir kısacası bu güçler fabrika çıkıştır ve aradaki beygir gücü ve tork dengesizliğine dikkatinizi çekerim. çünkü güç demek sadece beygir demek değildir.
 
Son düzenleme:
dc sport manifoldu ve eksozu olmadan v-tech ve tayyar hiç bir işe yaramaz
alırsam sadece sesi için alırım ki v-tech'yi de rahat rahat geçiyoruz :D

yeni type-r paşaoğlunda yapılan ölçümde 202.2 bg verdi... fabrika verisi 201
tabi her şey imkan ve para meselesi
 
dc sport manifoldu ve eksozu olmadan v-tech ve tayyar hiç bir işe yaramaz
alırsam sadece sesi için alırım ki v-tech'yi de rahat rahat geçiyoruz :D

yeni type-r paşaoğlunda yapılan ölçümde 202.2 bg verdi... fabrika verisi 201
tabi her şey imkan ve para meselesi

kırmızı denizlidekı arabayı dıosun sanırım bence 202 bg normal basarılı hatta..
headrs egsoz olayınada katılıyorum;)
 
Geri
Üst