astra gsı 156 vs civic vtec 160 mı alır drag

Bu videolardaki araçların standart olduğunu anlamamız imkansız..

Özellikle 2.videoda vti T yazıyor..Bu araçlar turbo olabilirler


Evet ikinci video daki otomobiller calibra turbo ile Vti turbo doğru.
Fakat birinci video atmosferik iki otomobil arasında geçen bir görüntü

Senin koyduğun video zaten benim yaşadığım durumdan farklı değil hatta ben denerken Vti ikinci vitesin sonlarında benim yarım metre de önümde gidiyor ve bir süre o şekilde devam ediyor hız 180 KM üzerine çıkınca Vti geride kalmaya başlıyor eğer yolu daha da uzatırsak bir daha yakalayamamak üzere tamamen geride kalıyor.
Sanırım siz sadece kalkış yaptığınızdan ve sanırım en fazla 400 metre denediğinizden başbaşa kalıyorsunuz ve sonuçta senin eklediğin videodaki sonuçları elde ediyorsunuz dolayısıyla ben zaten bu duruma birşey demiyorum. Ama otobanda kaybeden Vti oluyor benim ifadem bu yönde.

Yalnız dikkatinizi başka bir noktaya çekmek isteyeceğim. Honda nın S2000 veya Vti motorları konu olduğunda doğru bir mantığa sahip olmak için konuya biraz farklı bakmak lazım çünkü Honda 1.6 Vti veya 2.0 S2K gibi motorlarını üretirken tamamen atmosferik mantığını güderek üretim yapıyor. Bu aslında üzerinde durulması gereken önemli bir noktadır çünkü bu motorlar dizayn edilirken sonuçta sadece atmosferik olarak en yüksek performansı hedeflemektedirler.
Ama bu durum Opel için veya diğer bir avrupalı için böyle değildir çünkü bir avrupalının mantığında aynı motorun sadece Atmosferik değil aynı zamanda turboya da karşılık vermesi gerekmektedir.

Bu durum tıpkı şuna benzemektedir. eğer bir leke çıkarıcı yapmak isterseniz ve amacınız sadece yağları çözmekse (Atmosferik olmaksa) bu kolaydır. Ama bu leke çıkarıcı aynı zamanda da domates lekesini çıkarmakta kullanılacaksa (Turbo da olacaksa) bu defa leke çıkarma özellği yağ sökme özelliği kadar güçlü olmayacaktır.

Gsi ile Vti arasındaki fark işte budur. Çünkü Gsi, Vti ile S2K dan farklı olarak aynı zamanda turboya da uygundur ve tabiiki bu dizayn onun atmosferik olarak S2K veya Vti kadar verim vermesine engel olmaktadır. Ama aynı neden SK2 ve Vti ın da turbo olarak Gsi kadar verim vermesine engeldir.
TypeR ise Opel gibi hem yağ sökücü hemde leke çıkarıcı tiptendir. O nedenle Honda birbirinden farklı iki adet 2000 cc motor tasarlamıştırki yerine göre birini yerine göre diğerini kullansın.
Dikkat edin atmosferik olarak TypeR da SK2 kadar verim vermemektedir. Çünkü TypeR da Gsi mantığı güden bir motordur.

O nedenle Gsi ın Vti ve S2K ile atmosferik olarak karşılaştırılmaları doğru değildir çünkü bu durum üretim amaçları yönünden Vti ile S2K nın işine gelen bir durumdur.

Burada farkı belirleyen unsur motorların strok ölçüsüdür. eğer bir motorun stroğu çok kısa olarak üretilirse bu o motorun temelde çok devir çevirmesine neden olur. Bu ise o motorun atmosferik olarak performanslı olmasına neden olurken Turbo uygulamalarında kısa strok motorlar çok iyi verim vermezler. Honda işte bu nedenle Tıpkı Gsi gibi kare yanma odalı olan TypeR motorunu da üretmiştir ki ona turbo uygulandığında yüksek verim alınsın.

Bu durumda eğer amaç en yüksek güç ise atmosferik sistem yeterli olmadığından turbolar devreye girmek zorundadır o zamanda Gsi a karşılık gelen otomobil Vti veya S2K değil TypeR olacaktır.

Bu nedenle ben Gsi ile, Vti veya S2K gibi sadece atmosferik güçler hedef alınarak üretilmiş otomobillerin kıyasını doğru bulmuyorum. Çünkü biz bu tip atmosferik karşılaştırmalarla Honda nın işine gelen bir karşılaştırma yapmış oluyoruz çünkü bu durumda Honda nın artıları ortaya çıkarken eksileri hiç ön plana alınmamış oluyor

Şimdi Konuyu toparlarsak Vti ve S2K gibi motorlar aslında özellikle strok ölçüleri kısa tutulmuş bu nedenle atmosferik olarak çok güç üretmesi istenmiş motorlardır ama bu motorlardan aşırı besleme durumunda aynı hacimdeki motordan alınması mümkün olan en yüksek gücü çıkaramazsınız. En yüksek güç çıkması istenen motorlarda ise biraz daha uzun strok kullanmak icap eder ki bu durumda bu tip motorlardan da atmosferik olarak en yüksek gücü çıkaramazsınız. SK2 ve Vti tamamen atmosferik odaklı motorlardır ve turbo yapılması durumunda isteneni veremezken atmosferik olarak yapılan kıyaslamalarda onların işine gelen durum söz konusu olmaktadır.

Sözün özü Gsi ı Vti ve S2K ile kıyaslamamak gerekir çünkü onlar kısa strokları yüksek devirleri ve üretikleri güce göre düşük torkları ile atmosferik olarak en yüksek güce ulaşabilen motorlardır. Bu amaç hedeflenerek üretilmiş bu motorlarla Sadece atmosferik amaç için üretilmemiş olan Gsi ı kıyaslamak bence doğru değildir. Çünkü TypeR hariç tutulursa diğer Hondalar da atmosferik olarak çok iyi iken Turbo halde de Gsi motoru kadar güç üretemezler.
 
Son düzenleme:
naptın yavuz abi dandik honda gsi a bu kadar yaklaşıyorsa yakında bende kalkmaya başlarım gsi larla.

demekki büyütmemek lazım bu kadar:D:D:D
Dandik dediğin araçların bir çoğu 150.000km de daha hiç biri kapak bile açmamış ve hala ilk günkü performanslarını veriyor. Motor konusunda honda çok çok iyi bir marka;)
 
Evet ikinci video daki otomobiller calibra turbo ile Vti turbo doğru.
Fakat birinci video atmosferik iki otomobil arasında geçen bir görüntü

Senin koyduğun video zaten benim yaşadığım durumdan farklı değil hatta ben denerken Vti ikinci vitesin sonlarında benim yarım metre de önümde gidiyor ve bir süre o şekilde devam ediyor hız 180 KM üzerine çıkınca Vti geride kalmaya başlıyor eğer yolu daha da uzatırsak bir daha yakalayamamak üzere tamamen geride kalıyor.
Sanırım siz sadece kalkış yaptığınızdan ve sanırım en fazla 400 metre denediğinizden başbaşa kalıyorsunuz ve sonuçta senin eklediğin videodaki sonuçları elde ediyorsunuz dolayısıyla ben zaten bu duruma birşey demiyorum. Ama otobanda kaybeden Vti oluyor benim ifadem bu yönde.

Yalnız dikkatinizi başka bir noktaya çekmek isteyeceğim. Honda nın S2000 veya Vti motorları konu olduğunda doğru bir mantığa sahip olmak için konuya biraz farklı bakmak lazım çünkü Honda 1.6 Vti veya 2.0 S2K gibi motorlarını üretirken tamamen atmosferik mantığını güderek üretim yapıyor. Bu aslında üzerinde durulması gereken önemli bir noktadır çünkü bu motorlar dizayn edilirken sonuçta sadece atmosferik olarak en yüksek performansı hedeflemektedirler.
Ama bu durum Opel için veya diğer bir avrupalı için böyle değildir çünkü bir avrupalının mantığında aynı motorun sadece Atmosferik değil aynı zamanda turboya da karşılık vermesi gerekmektedir.

Bu durum tıpkı şuna benzemektedir. eğer bir leke çıkarıcı yapmak isterseniz ve amacınız sadece yağları çözmekse (Atmosferik olmaksa) bu kolaydır. Ama bu leke çıkarıcı aynı zamanda da domates lekesini çıkarmakta kullanılacaksa (Turbo da olacaksa) bu defa leke çıkarma özellği yağ sökme özelliği kadar güçlü olmayacaktır.

Gsi ile Vti arasındaki fark işte budur. Çünkü Gsi, Vti ile S2K dan farklı olarak aynı zamanda turboya da uygundur ve tabiiki bu dizayn onun atmosferik olarak S2K veya Vti kadar verim vermesine engel olmaktadır. Ama aynı neden SK2 ve Vti ın da turbo olarak Gsi kadar verim vermesine engeldir.
TypeR ise Opel gibi hem yağ sökücü hemde leke çıkarıcı tiptendir. O nedenle Honda birbirinden farklı iki adet 2000 cc motor tasarlamıştırki yerine göre birini yerine göre diğerini kullansın.
Dikkat edin atmosferik olarak TypeR da SK2 kadar verim vermemektedir. Çünkü TypeR da Gsi mantığı güden bir motordur.

O nedenle Gsi ın Vti ve S2K ile atmosferik olarak karşılaştırılmaları doğru değildir çünkü bu durum üretim amaçları yönünden Vti ile S2K nın işine gelen bir durumdur.

Burada farkı belirleyen unsur motorların strok ölçüsüdür. eğer bir motorun stroğu çok kısa olarak üretilirse bu o motorun temelde çok devir çevirmesine neden olur. Bu ise o motorun atmosferik olarak performanslı olmasına neden olurken Turbo uygulamalarında kısa strok motorlar çok iyi verim vermezler. Honda işte bu nedenle Tıpkı Gsi gibi kare yanma odalı olan TypeR motorunu da üretmiştir ki ona turbo uygulandığında yüksek verim alınsın.

Bu durumda eğer amaç en yüksek güç ise atmosferik sistem yeterli olmadığından turbolar devreye girmek zorundadır o zamanda Gsi a karşılık gelen otomobil Vti veya S2K değil TypeR olacaktır.

Bu nedenle ben Gsi ile, Vti veya S2K gibi sadece atmosferik güçler hedef alınarak üretilmiş otomobillerin kıyasını doğru bulmuyorum. Çünkü biz bu tip atmosferik karşılaştırmalarla Honda nın işine gelen bir karşılaştırma yapmış oluyoruz çünkü bu durumda Honda nın artıları ortaya çıkarken eksileri hiç ön plana alınmamış oluyor

Şimdi Konuyu toparlarsak Vti ve S2K gibi motorlar aslında özellikle strok ölçüleri kısa tutulmuş bu nedenle atmosferik olarak çok güç üretmesi istenmiş motorlardır ama bu motorlardan aşırı besleme durumunda aynı hacimdeki motordan alınması mümkün olan en yüksek gücü çıkaramazsınız. En yüksek güç çıkması istenen motorlarda ise biraz daha uzun strok kullanmak icap eder ki bu durumda bu tip motorlardan da atmosferik olarak en yüksek gücü çıkaramazsınız. SK2 ve Vti tamamen atmosferik odaklı motorlardır ve turbo yapılması durumunda isteneni veremezken atmosferik olarak yapılan kıyaslamalarda onların işine gelen durum söz konusu olmaktadır.

Sözün özü Gsi ı Vti ve S2K ile kıyaslamamak gerekir çünkü onlar kısa strokları yüksek devirleri ve üretikleri güce göre düşük torkları ile atmosferik olarak en yüksek güce ulaşabilen motorlardır. Bu amaç hedeflenerek üretilmiş bu motorlarla Sadece atmosferik amaç için üretilmemiş olan Gsi ı kıyaslamak bence doğru değildir. Çünkü TypeR hariç tutulursa diğer Hondalar da atmosferik olarak çok iyi iken Turbo halde de Gsi motoru kadar güç üretemezler.

Hem turboya uygun, hem 2.000cc'den 200Hp, daha ne olsun...
 
hondaların anlayışları kıt yada işlerine gelmediği için anlamak istmiyorlar en güzeli denk geldiğinde yolda anlatacaksın plakayı okutturarak
 
hondaların anlayışları kıt yada işlerine gelmediği için anlamak istmiyorlar en güzeli denk geldiğinde yolda anlatacaksın plakayı okutturarak
Benim Kasırgayla okutturuyorumda noluyo abi resmen gıcıklık yapıyolar dio noldu diyom basmıyodumki dio deli oluyom sonra:mad:
 
Geri
Üst