astra gsı 156 vs civic vtec 160 mı alır drag

Valla ben geçen sene Körfez'de bu aracın yürüyüşünü gördüm, görmez olaydım.Resmen dalga geçti tüm Amerikanlarla ki o zaman 450 beygirdi, şimdi 600 civarındaymış...
Erman abi o ne yaa:eek: maşallah heralde o araca servetini dökmüştür çünkü az buçukta olsa modifiyeden anlayan bir insanımdır eğer o yaptıkları bi servet ttumazsa bende Burak diilim:eek: yüzüm felç geçircek:kop:
 
Madem konu sapıttı bazı gerçekleri kabul etmek artık gerekmiyormu

1 Vti ile S2K Turbo uygulamalarında sonuçta başarılı değillerdir göreceli olarak güç üretmelerinin sonuç ile ilgisi olamaz çünkü S2K 500 hp de üretse yeterli değildir çünkü basitçe strokları fazla kısadır ve bu durum teorik olarakta pratik olarakta aşırı besleme durumunda dizayn olarak en iyi verimlere ulaşacak yapılar değillerdir. Bu benim fikrim değil teknik olarak bilinen bir gerçektir. Bunu Honda da bildiği için kare yanma odalı görece olarak daha uzun stroklu TypeR motorunu da SK2 nin yanında ek olarak tıpkı GSI ile aynı strok ve bore ölçülerinde tasarlamıştır

2 Vti ile GSI zaten denemiş ve bilinen bir gerçektir Vti kalkışta benim denemelerimde önde çıkmakta, bazı arkadaşların denemelerinde aynı çıkmakta ama sonuçta her halikarda ne kadar olduğu önemli değil geride kalmaktadır. Ek olarak bu bana göre abartı bir başarı da değildir çünkü o motorların dizaynları atmosferiğe göre ideal güçler üretmeleri için aşırı devir çevirecek şekilde öyle seçilmiştir bu başarıdan çok tercih meselesine girer.

3 TypeR Opel için soru işareti olabilir ama S2K ve Vti artık SFI bloğu ile anlamsızca kıyaslanmamalıdır. Onlar atmosferik olarak iyidir ve zaten öyle olması için dizayn edilmiştir çünkü standartta ürettiği tork ürettiği beygir gücünün altında kalan avrupalı otomobilleri dünya üzerinde bulamazsınız bu bile bu işin teknoloji ile ilgili olmadığını tamamen tercih meselesi olduğunu ve bunun gerçek güç olmadığını ortaya koymaya yeter ama görmek isteyene o başka..
Körfezde hondaların arkasında da gelebilirsiniz ama Opeli ne kadar modifiye yapabilmiş olduğunuzu düşünüyorsunuz zaten turbo ya geçmeden sadece atmosferik olarak dizayn edilmiş bir hondayla (sadece S2K için geçerli ) teknik olarak başa çıkamazsınız ama o da opel ile turbo olduğunda başa çıkamaz

Buraya opeli turbo olarak geçmiş olan bir S2K videosu koymakta bu gerçek değişmez

Bir arkadaş yazmış turbo olarak yüksek kompresyon demiş turboda kompresyonlar zaten düşük olur aşırı besleme zaten mevcutken içeri fazla birim hacim yakıt alabilirsiniz dolayısıyla zaten kompresyonu her halikarda istediğiniz kadar arttırabilirsiniz burada sınırlandığınız tek şey vuruntu olacaktır bu zaten fabrika olarak yüksek bir kompresyonun turboda öenmi olmadığı anlamına gelir dolayısyla hondanın kompresyonunun turboda önemi yoktur. Kompresyonun fabrikasyon yüksek olması atmosferikte önemlidir.
 
Olay teknoloji değil de tercih meselesi ise bence Honda'nın tercihi doğru.Varsın torku düşük olsun, stock olarak VTI'dan hızlı kaç tane atmosferik 1.600cc araba var?Ya da S2000'den hızlı stock 2.000cc?Senin görüşün ne olursa olsun, bence bunun adı su katılmamış başarıdır.

Cevabın muhtemelen bu arabalar stock değil, kasnağı ayarlı vs. olacak yine ama stock demek fabrika çıkışı demektir...Benim arabamda da turbo var, o zaman benim arabam da stock değil...
 
Kesinlikle çok iyi motorlar üretiyor.Burda bilip bilmeden gülmeye dalga geçmeye gerek yok.Opelinde kullandığı 1.7 dizel motorları ısuzu üretiyor.Mehmet usta 75hp den 150hp yi geçirek araçda hani motorunda hiçbir problem yok.

Hondaların motorlarları çevirdikleri devirlere oranla çok çok iyi makinalar.


Dalga gecmedim bunun yanında honda dayanıksızdırda demedim benim fikrim dandik olduğu ki ben çoçukken vti ımız vardı daha sonra abiminde oldu bende kullandım 5 ten 2 lere de çektim standart filtre kapağını söküp bağırttımda ama bana bişey ifade etmiyor beni sarmıyor kamyon tekeri gibi direksiyon simidi diken üstünde bi tenekede yol almak istediğini de benim fikrim dandik olduğu ve teknik veriler her yerde açıkcana uçusurken sfı gsı la kıyaslamak hatta konuyu bu kadar uzatmak anlamsızbelliki gecemiyor yok yaklaşmış napim geçebiliyomu ona bakarım...
 
Sadece konuya objektif yaklaşan 2-3 kişi var.Tamam opelciyiz, opeli seviyoruz ve ondan dolayı burdayız ama sizin yaptığınız fanatiklik hemde aşırı derecede daha sonrada hondacılara fanatik diye laf söylüyorsunuz peki sizin bu halinizin onlardan ne farkı var?

Sabahdan beri vti ile gsi ı karşılaştırıyoruz bazı durumlarda gsi'ın üstünlükleri var ama vti 1600cc, gsi 2000cc.

Type-r ile gsi karşılaştırıyoruz.Type-r ın egzantirikleri yüksek dereceli ondan diyorsunuz.Arabada vtec sistemi var ve bu olası birşey araba fabrikan çıkış öyle mi öyle stock yani yüklersek gsi geçer mi geçer peki type-r neden yüklenmiyor onuda yüklediğin zaman m3 geçiyorsun.

Fanatikliğe gerek yok herşey ortada tamam opelciyiz, opeli sevdiğimiz için burdayız ama bu kadarıda fazla kesinlikle fazla.
 
Sadece konuya objektif yaklaşan 2-3 kişi var.Tamam opelciyiz, opeli seviyoruz ve ondan dolayı burdayız ama sizin yaptığınız fanatiklik hemde aşırı derecede daha sonrada hondacılara fanatik diye laf söylüyorsunuz peki sizin bu halinizin onlardan ne farkı var?

Sabahdan beri vti ile gsi ı karşılaştırıyoruz bazı durumlarda gsi'ın üstünlükleri var ama vti 1600cc, gsi 2000cc.

Type-r ile gsi karşılaştırıyoruz.Type-r ın egzantirikleri yüksek dereceli ondan diyorsunuz.Arabada vtec sistemi var ve bu olası birşey araba fabrikan çıkış öyle mi öyle stock yani yüklersek gsi geçer mi geçer peki type-r neden yüklenmiyor onuda yüklediğin zaman m3 geçiyorsun.

Fanatikliğe gerek yok herşey ortada tamam opelciyiz, opeli sevdiğimiz için burdayız ama bu kadarıda fazla kesinlikle fazla.

yoo benim hondacı olduğumu herkez bilir senelerdir si arıyorum...
opelde neymiş bunu ucuz ve temiz buldum ondan aldım:D
konu diyoki 1.6 vtı ile 2.0 gsi bende yorumumu ona göre yapıyorum sen 2.0 gsi ile 2.0 typer koy ona göre başka yorum yaparım.
 
Konu sapıtıldı vti atlanıp type-r a geçildi. Stock vti ve stock gsi karşılaştırıldığında 0-200'e kadar çok yakın olurlar.Vti geçilirse 1-1.5 boy anca geçilir.
 
Konu sapıtıldı vti atlanıp type-r a geçildi. Stock vti ve stock gsi karşılaştırıldığında 0-200'e kadar çok yakın olurlar.Vti geçilirse 1-1.5 boy anca geçilir.

:good::rock:rock

yüzde yüz katılıyorum teknik datalara bakıldığında gsi alır yoldada hondayıda tebrik etmek gerekiyor güzel makina yapmışlar.

ama bu anketin sonucu ilk mesajdan belliydi zaten.
 
Tercih meselesi diyorum çünkü Honda sadece atmosferik olarak aldığı güce bakıyor o motorun aşırı besleme tarafını zaten düşünmüyor bu nedenle üretimi yaparken kıpkısa stroklar düpdüşük torklar motorsiklet motorunu andıran yapılar yaptığında o makinelerle aşırı beslemeden yüksek güç elde edemeyeceği onu hiç bağlamıyor bu da tercih meselesi oluyor zaten Ben de bu yaptığına kötü demedim tercih meselesi dedim. Sadece atmosferik olacağını düşünürsen öyle yaparsın ama bu neden teknoloji üstünlüğünü olarak gösteriliyor bunu anlamak güç
Teknolojik olarak sanki bu bir sır mı ki Honda nın tekniği üstün oluyor
O zaman bende çıkıp Honda atmosferik olarak en yüksek gücü üretirken turboda çuvallıyor en yüksek gücü honda veremiyor bir hondan varsa ben bunu Opelle Her halikarda sen S2K ne turbo da taksan her modifiyeyi de yapsan ben sonuçta seni yinede yerim çünkü benim yanma odam kare ve turboya uygun o nedenle yaşasın opel en yüksek teknoloji mi demem gerekiyor
Bu neye benzer biliyormusunuz sen istersen corvette ol ben de kamyonum sen benim kadar ağırlık taşıyamazsın üstün kamyon teknolojisi en büyük honda der gibi en büyük kamyon demektir.

O zaman bende Honda ağzıyla şöyle konuşmaya başlayayım bakalım işin içinden çıkılıyormuymuş
1987 de Opel SFI ı ürettiğinde Honda neredeydi neden öğündüğü baba prelude leri 2.2 olmasına rağmen 2.0 opelin tozunu göremiyordu 1992 yılında Opeli hiçbir şekilde yiyemeyeceğini anlayınca Opelden tam 5 yıl sonra Vtec i yaptı tabii bu defa sadece atmosferiğe dönük tork üretmeyen motorlarla göz boyadı atmosferik olarak 1987 den sonra ki geçen 21 sene içerisinde sadece S2K ile o da sadece atmosferik olmak şartı ile SFI a üstünlük kurabildi ve 21 sene geçmiş hala turboda çuvallıyor Hiçbir Hondayla Turbo Opeli geçemezsin Honda da yapsaydı geçseydi dersem bu işin içinden çıkılırmı ?

Bunlar Tercih meselesidir Honda düşük hacimde atmosferik yapar onu atmosferik olarak zorlar Opel ise 1.3 e Turbo takar onu turbo ile zorlar temel mantıkta
Yüksek devir çevirmeyi amaç edinmekle, aşırı beslemeyi amaç edinmek yatar, insan düşünür ve aklına hangisi yatarsa onu yapar bu Opel gibi bir firma için teknolojisinin geri olması diye birşey söz konusu ve yapamadığı gibi bir durum mümkün değildir.

Vtec temelde nedir variable cam özelliğidir Opel Vtec neden yapamaz teknolojisi yetmez tecrübesi yok diyelim.

Opel GT makinesi nedir Variable Cam dir yani üstün Honda teknolojisinde var olduğu sanılan Vtec Opel de de vardır. Ama aynı Opel de direct injection gasoline turbo özelliği de vardır bu ise Honda da yoktur demekki Honda mühendisliği opelden zayıftır çünkü Honda nın direct injection gasoline sistemi üzerinde tek çalışması bile yoktur
common rail diesel i de 2005 te ilk defa opel gerçekleştirmiştir Honda gerçekleştirememiştir dersek bunlar tercih meselesimidir teknik meselesimidir biraz daha düşünün derim
 
Konunun cevabı ve diğer cevaplar da zaten ortada

Vti mı GSI mı
Cevap GSI

S2K mı GSI mı
cevap S2K

Turbo S2K mı Turbo GSI mı
cevap turbo GSI
 
Son düzenleme:
Geri
Üst