astra gsı 156 vs civic vtec 160 mı alır drag

Common rail yapı itibarı ile küçük hacimlerde verimli olarak yapılması zor olan bir sistemdir çünkü yakıtı ortak sürüş ile küçük pistonlara verip verim almak sorundur Opelin dizeli 1300 cc dir ve türbülans kontrolü denen bir sistem kullanır ve dünyanın en küçük dizel motorudur. Honda 2005 öncesi zaten common rail olarak otomobillerinde isuzu motorları kullanıyordu isuzu ise zaten GM dir.
 
bu işleri iyi biliyo olmak uzun uzun BOŞ BOŞ bişiler yazıp sahip olduğun markayı yüceltmekse evet ben bişi bilmiyorum.Fakat senin de pek bi naneden anladığını sanmıyorum.Baksana ; ben v-tec ile yürüyemedim yada üstünlük sağlayamadım demiyorum arkandan gelebiliyo diyorum sen hala vti'i yiyemedin diyosun!nerenle okuyosun yazılanları??? gel msn'ye göndereyim sana gti,vtec,RS ve V6 ile olan videolarımı o zaman FA 015'in nası yürüdüğünü daha iyi etüd edebilirsin ;) emin ol senin aracının orj halde verdiği gücü dyno da benim aracımdan + bi şekilde alabilirsin :) stock araçlardan bahsediyoruz sen kalkıyosun c20xe'yi gırtlağa kadar doldurmaktan tayyar ile yürümekten bahsediyosun.Tamam kardeşim sen haklısın en büyük de sensin herşeyi en iyi sen biliyosun yeter artık yine uzatıp çarpıtma konuyu.Bi de uzun uzun saçma sapan msjlar yerine kısa ve öz yazmayı dene oke??? ;)

Uzun uzun yazınca da kısa kısa yazıncada anlayabilmen mümkün değil çünkü senin öncelikle kendi kendine araştırarak öğrenmeye belli bir bilgi seviyesine gelmeye ihtiyacın var o nedenle bu konuyu seninle konuşmayalım.
 
walla arkadaşlar sağlam yürüyen bi GSİ denk gelmedim daha .. ama v-tec iyi biliyorum drag dedigimiz olay seriliktir .. bende 2000cc156hp den 1600cc160hp vti motor daha seridir diye tahmin ediyorum ama bu konuda hiçbir iddiam yok ..
 
Ben fanatik değilim arkadaşlar
Bir an Vti ve S2K nın Honda tarafından üretilmediğini düşünün eğer konu kim en güçlü ise TypeR ve SFI kalır bunların arasında konuşmak lazım.

Konu Vti ve S2K ise onlar zaten sadece atmosferik amaç güderek üretilmiş motorlardır turbo eklenseler bile turboya uygun tasarlanmadıklarından en yüksek güçleri onlar üretmezler. ama atmosferik olarakta aynı hacimdeki diğerlerinden daha güçlüler diyorum.
Tabii burada gururlarınızın okşanmadığı tek nokta S2K nın turboda da iyi olduğunu söylemiyor olmam kalıyor sanırım.
Peki iyi değilse zorlamı iyi diyeyim bence bunu siz gidip araştırsanız daha iyi olmazmı ?

Burada sorun ne siz bana onu söyleyin ?

eğer konu karşılaştırmaksa yazdık

Vti 1.6 GSI ın gerisinde dendi fikir birliği var sorun yok
SK2 GSI ı atmosferik olarak yer dendi sorun yok

e sorun nerde ?

1 Honda üstün teknolojiymiş bu kabul edilmeliymiş bumu sorun ?
2 SK2 turbo olarakta SFI dan güçlüdür.. Bu mu sorun

Bunlardan hangileri sorun onu söyleyin nerede anlaşamıyorsak onu tartışalım ve konuyu o noktadan başka bir yöne dağıtmayalım aksi takdirde kimse kimseyi anlamıyor çünkü bu şekilde yaklaşım artık birbirini suçlama havasına girmeye başlıyor
 
Olay modifikasyona, özellikle Turbo'ya girdiğinde, hele ki atmosferikten Turbo'ya geçiyorsak motor üstünde değişmedik parça mı kalıyor?Piston, piston kolları, subaplar, subap yayları, gömlek ne varsa değişiyor...Biz ne GSI'ını, ne S2K'sını, hangi teknik özellikleri tartışıyoruz?Olay artık piyasada bulunan parçaların sağladığı katkıya kalıyor ki bu konuda tartışmasız Honda çok daha şanslı...Bu ortaya çıkan arabaya S2K denir mi?Bence denmez...
Aynı durum GSI için de geçerli, alıyorsun arabayı değişmedik bir bloğu kalıyor.Bu nedenle bırakalım ona yapsak bu olur şu oluru, ne kadar ekmek o kadar köfte, ne harcarsan onu alırsın...

Tekrar sadede dönelim, motor teknolojisiymiş şuymuş buymuş bırakalım.Basit olarak A noktası ile B noktası arası 400mt'dir.A noktasından eşzamalı hareket eden fabrika çıkışı SFI mı VTI mı B noktasına daha erken varırın cevabı SFI'dır...
 
1.3 dizelin en küçük dizel motor olduğuna emin msnz????
 
Açıkcası Enolaguy'ın calibrasının VTI'ı geçemeyeceğini düşünüyorum.Ondan burada bu kadar savunuyor olabilir.
 
Bilmem artık... Sen sonuçta turbolarında yüksek kompresyonlu olduğunu düşünüyorsun değil mi :)
 
Son düzenleme:
VTI max gücünü üst devirde alır ,, yani sfi nin 150 hp ürettiği yerde 110-120 hp üretebilir en fazla. Olay da zaten budur. Hacimden dolayı da aralarında 40-50 nm
gibi alakasız bir fark olur.

Atmosferik motorlarda güç artırmarın yolu eksantirik derecesini artırmak ve emiş eksoz manifold dizaynlarını değiştirmektir. Ama ne yaparsan yap tork belli bir yerden sonra artmıycaktır, onun içinde çok kısa oranlı bir şanzuman kullanmak ve mümkün olduğu kadarda arabanın ağırlığını artırmamaktır. İşte burda da Alman
ekolü ile Japon ekolünün farkını görürüz.

Şimdi gsi da gaza bastığın anda ivmelenir gidersin, ama v-tec de 5.500 devri beklemen şart.

Diğer sorun gsi da eksantirik derecesi düşüktür , emiş eksoz manifoldu kısıtlıdır ve bunları değiştirdiğinde alıcağın güç çok çok daha fazla olur.

Kısaca 1.6 araba ile 2.0 arabayı standart olarak geçemessin. Geçiyorsan ya araban yapılıdır yada karşındaki Gsi ın ahı gitmiş vahı kalmışdır.

İş Turbo olayına gidince zaten s2k vs. bunları geçmek gerekir ,, neden dersen 450-460 hp lerden bashediliyor 1 barda.. O zaman bende 1150 Hp C20LET den bahsediyim hatta Nascar Astra C20LET'den.

Diğer sorun , S2K nın sıkıştması 11.5 ve manifold dizaynı farklı , ve eksantirik dereceleri oldukça yüksek.
Bu da demek oluyorki , güç kazanmaz kaybedersin turbo ile .. hatta 11.5 sıkıştırma ve normal benzinle patlarsın.

İkincisi ; Dikkat edilirse Hondalar turbolandığında beygirinden az torku çıkar., İşte sorun burda.

Üçüncüsü ; Bugün STI cıların bile öve öve bitemediği , Eksoz valflerinin sodyumlu olması ve krankın nitratlı olması. ,Bu sfi de taaa 88 yılında olan bir durum.
 
Geri
Üst