VTI max gücünü üst devirde alır ,, yani sfi nin 150 hp ürettiği yerde 110-120 hp üretebilir en fazla. Olay da zaten budur. Hacimden dolayı da aralarında 40-50 nm
gibi alakasız bir fark olur.
Atmosferik motorlarda güç artırmarın yolu eksantirik derecesini artırmak ve emiş eksoz manifold dizaynlarını değiştirmektir. Ama ne yaparsan yap tork belli bir yerden sonra artmıycaktır, onun içinde çok kısa oranlı bir şanzuman kullanmak ve mümkün olduğu kadarda arabanın ağırlığını artırmamaktır. İşte burda da Alman
ekolü ile Japon ekolünün farkını görürüz.
Şimdi gsi da gaza bastığın anda ivmelenir gidersin, ama v-tec de 5.500 devri beklemen şart.
Diğer sorun gsi da eksantirik derecesi düşüktür , emiş eksoz manifoldu kısıtlıdır ve bunları değiştirdiğinde alıcağın güç çok çok daha fazla olur.
Kısaca 1.6 araba ile 2.0 arabayı standart olarak geçemessin. Geçiyorsan ya araban yapılıdır yada karşındaki Gsi ın ahı gitmiş vahı kalmışdır.
İş Turbo olayına gidince zaten s2k vs. bunları geçmek gerekir ,, neden dersen 450-460 hp lerden bashediliyor 1 barda.. O zaman bende 1150 Hp C20LET den bahsediyim hatta Nascar Astra C20LET'den.
Diğer sorun , S2K nın sıkıştması 11.5 ve manifold dizaynı farklı , ve eksantirik dereceleri oldukça yüksek.
Bu da demek oluyorki , güç kazanmaz kaybedersin turbo ile .. hatta 11.5 sıkıştırma ve normal benzinle patlarsın.
İkincisi ; Dikkat edilirse Hondalar turbolandığında beygirinden az torku çıkar., İşte sorun burda.
Üçüncüsü ; Bugün STI cıların bile öve öve bitemediği , Eksoz valflerinin sodyumlu olması ve krankın nitratlı olması. ,Bu sfi de taaa 88 yılında olan bir durum.
İyi de gel de anlat çünkü anlatması daha büyük sorun :good:
Yalnız Erman arkadaşın söyledikleri bir yerde doğru, çünkü stoğa stok dersen (her ne kadar aslında stok sayılacak halde olmasalarda stok üretim oldukları için ) Atmosferikte Honda S2K ile daha hızlı ve güçlü
Hondanın mod ları daha kolay yapılıyor parçaları daha çeşitli ve ucuza geliyor bu da diğer bir artısı.
tabii ucuz ve kolay mod lanmasından dolayı çabuk göz boyaması ve tercih edilmesi de işin diğer bir yanı.
Ama eğer zamanın varsa mod parçalarını dışarıdan araştırıp kit olarak getirebiliyor takip edebiliyor ve bilerek uğraşabiliyorsan ve en önemlisi paran da varsa ve en yüksek gücü istiyorum dersen işi bilenlerin tercihi sonuna kadar C20XE dir bu da işin diğer yanı.
Benim anlatmaya çalıştığımda zaten işin sadece bu kısmı.