astra gsı 156 vs civic vtec 160 mı alır drag

VTI max gücünü üst devirde alır ,, yani sfi nin 150 hp ürettiği yerde 110-120 hp üretebilir en fazla. Olay da zaten budur. Hacimden dolayı da aralarında 40-50 nm
gibi alakasız bir fark olur.

Atmosferik motorlarda güç artırmarın yolu eksantirik derecesini artırmak ve emiş eksoz manifold dizaynlarını değiştirmektir. Ama ne yaparsan yap tork belli bir yerden sonra artmıycaktır, onun içinde çok kısa oranlı bir şanzuman kullanmak ve mümkün olduğu kadarda arabanın ağırlığını artırmamaktır. İşte burda da Alman
ekolü ile Japon ekolünün farkını görürüz.

Şimdi gsi da gaza bastığın anda ivmelenir gidersin, ama v-tec de 5.500 devri beklemen şart.

Diğer sorun gsi da eksantirik derecesi düşüktür , emiş eksoz manifoldu kısıtlıdır ve bunları değiştirdiğinde alıcağın güç çok çok daha fazla olur.

Kısaca 1.6 araba ile 2.0 arabayı standart olarak geçemessin. Geçiyorsan ya araban yapılıdır yada karşındaki Gsi ın ahı gitmiş vahı kalmışdır.

İş Turbo olayına gidince zaten s2k vs. bunları geçmek gerekir ,, neden dersen 450-460 hp lerden bashediliyor 1 barda.. O zaman bende 1150 Hp C20LET den bahsediyim hatta Nascar Astra C20LET'den.

Diğer sorun , S2K nın sıkıştması 11.5 ve manifold dizaynı farklı , ve eksantirik dereceleri oldukça yüksek.
Bu da demek oluyorki , güç kazanmaz kaybedersin turbo ile .. hatta 11.5 sıkıştırma ve normal benzinle patlarsın.

İkincisi ; Dikkat edilirse Hondalar turbolandığında beygirinden az torku çıkar., İşte sorun burda.

Üçüncüsü ; Bugün STI cıların bile öve öve bitemediği , Eksoz valflerinin sodyumlu olması ve krankın nitratlı olması. ,Bu sfi de taaa 88 yılında olan bir durum.

İyi de gel de anlat çünkü anlatması daha büyük sorun :good:

Yalnız Erman arkadaşın söyledikleri bir yerde doğru, çünkü stoğa stok dersen (her ne kadar aslında stok sayılacak halde olmasalarda stok üretim oldukları için ) Atmosferikte Honda S2K ile daha hızlı ve güçlü
Hondanın mod ları daha kolay yapılıyor parçaları daha çeşitli ve ucuza geliyor bu da diğer bir artısı.
tabii ucuz ve kolay mod lanmasından dolayı çabuk göz boyaması ve tercih edilmesi de işin diğer bir yanı.
Ama eğer zamanın varsa mod parçalarını dışarıdan araştırıp kit olarak getirebiliyor takip edebiliyor ve bilerek uğraşabiliyorsan ve en önemlisi paran da varsa ve en yüksek gücü istiyorum dersen işi bilenlerin tercihi sonuna kadar C20XE dir bu da işin diğer yanı.

Benim anlatmaya çalıştığımda zaten işin sadece bu kısmı.
 
Ek olarak ;

C20XE yi modlamak malesef Türkiye de yaşayan insanlar için zor ,

Malesef biz pek C20XE nin kıymetini İngiltere ve Almanya dakiler kadar bilemedik .

Youtube da videolar var , nexia üstünde C20XE, Mini cooper üstünde c20xe ve c20let, Pug 205 te , Ford Transitte, Golf Gti'da.

Zaten C20XE Yapım amacı Grup N ,F1 ve F3 için yapılmış, C20LET te taa eskiden formula da araçlar turbo iken sırf bu amaçla Fritz Indra tarafından geliştirilmiş mükemmel bir motordur.

Benzinli motor teknolojisi ise zaten ileri değil geri gittiğinden bu motorlar hala Özellikle İngiltere ve Almanya'da çok popülerdir. Ve

Ama yine Tr için konuşmak gerekirse bugün Stok bir Gsi modlu V-Tec ler ile başa çıkmak durumundadır , çünki doğru dürüst yapılı bir C20XE görmedim.

Şimdi diğer bir konu , Çoğu kişi Atmosferik olarak limitlerde olan bir araçtan turbolanınca da inanılmaz güçler çıkmasını bekliyor.. İşte sorun burda

Yine örnek ; M3 321 Hp,, ama güç üstte ve taper sistemi ve yüksek dereceli eksantirik , ekoz manifoldu vs. kullanarak 7.500 devirlerde bu gücü sağlıyor.
Ama buna rağmen , bazı insanlar da 3.30 u tercih ediyor. İkisi de aynı fabrikadan çıkan farklı amaçlar taşıyan motorlar.
 
Son düzenleme:
İyi de gel de anlat çünkü anlatması daha büyük sorun :good:

Yalnız Erman arkadaşın söyledikleri bir yerde doğru, çünkü stoğa stok dersen (her ne kadar aslında stok sayılacak halde olmasalarda stok üretim oldukları için ) Atmosferikte Honda S2K ile daha hızlı ve güçlü
Hondanın mod ları daha kolay yapılıyor parçaları daha çeşitli ve ucuza geliyor bu da diğer bir artısı.
tabii ucuz ve kolay mod lanmasından dolayı çabuk göz boyaması ve tercih edilmesi de işin diğer bir yanı.
Ama eğer zamanın varsa mod parçalarını dışarıdan araştırıp kit olarak getirebiliyor takip edebiliyor ve bilerek uğraşabiliyorsan ve en önemlisi paran da varsa ve en yüksek gücü istiyorum dersen işi bilenlerin tercihi sonuna kadar C20XE dir bu da işin diğer yanı.

Benim anlatmaya çalıştığımda zaten işin sadece bu kısmı.


İşte şimdi mutabıkız.:good:

Ben olandan bahsediyorum, olabilecekten değil, fark da burada ortaya çıkıyor.Türkiye'de Mantar, Miniks, Performanceshop vs. hep Honda üstüne çalışıyor ve biz de bunları görüyoruz.Eğer ki Dbilas, Regal Motorsports, Courtenay Sport Türkiye'de olsa veya bu firmalarda bulunan parçaları mantıklı fiyata bulabilsek piyasada Honda'nın esamesi okunmaz zaten....
 
sfi bikere hondanın dandik motor teknolojisinden çok daha ileri bi teknoloji sıralı yakıt enjeksiyonu war :)
 
yaa haala neyi tartışıyosunuz anlamadımkii
GSİ HER TÜRLÜ ALIR ALIYORDAA
alamayan varsa arabasında sorun arasın gsi de değil ok
 
abi bu vtecleri kızdırıyosun adamlar sfi lara gıcık olmus her yerde taciz ediyolar

gecen eskisehir yolunda baskentin onunde ısıkta beklerken geldi bi tane kalktım gidiyorum ilk önce geride kaldı sonradan anormal bi ses çıkarmaya başladı 10.000 devir yapmıs gibi :)

adam uzadı gitti hep 2-3 boy önümdeydi 3. vitesin sonrarında ensesine yapıstım ama 4 e atarken tekrar kaçtı acayipte canım sıkıldı

sonra yavuz(dragon) abi olayı çözdüde raahtladım araçta 5 kişiydik o tekti

sorun ağırlıktan 30 hp kaybettirmiş sana dedi
 
Geri
Üst