Arkadaşlar lütfen, apachi tuning le gerçek tuning i ayırın artık. Yay takmak aracın güzel görünmesi ve düz yolda yol tutuşu artırmak dışında bir işe yaramaz. Onun dışında bozuk yollarda aracı zıplatırken amortisörlerinize ve alt takımları zarar verir. Aracı bu şekilde bozuk zeminlerde çok kullanıyorsanız bir üsre sonra sağından solundan gevşemelere bağlı tıkırtı sesi gelir.
Önceden de belirttiğim gibi yay takmanın asıl sebebi "her türlü" zeminde iyi yol tutuş yakalamak bunu aracın diğer aksamlarına zarar vermeden yapmaktır. Ha araç alçaklığının verdiği hoş görüntü yanında işin karı olur. Yay taktığınız zaman orjinal amortisörler kısa yayların salınımı için tasarlanmadığından zıplama olayı ile karşılaşılır.
Aslında sağlıklı bir uygulama istiyorsanız aracınızın modeli ve kullandığınız yayın model ve yüksekliğine uygun amortisörler de almanız gerek. Genellikle Koni-Eibach ikilisi iyi sonuç verir. Bu uygulamadan sonra o zıplama sorunu da ortadan kalkar.
Bizim 3,5 lar takıldığında bende de zıplama vb şeyler olursa yapacağım ilk iş koni leri almak olur. Eğer aracın çok zıplıyorsa sana da tavsiyem budur.