Astra H direksiyon tepkimeleri ve diğer tespitler

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan sebasti
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Kol dayama'nin içine koymustum bozuk paralari. Zaten vitesle birlikte ergonomi anlaminda iyi bir ikili olmayan kol dayamasini kaldirinca butun paralar arkaya döküldü, sinir oldum. Ya cebime ya da bu kutu alip icine koyacagim :)

J kasada resmen H kasaya inat göz dolu.

koltugu biraz derin ayarlayinca, aractan inerken sol ayaginiz kapi contasini bi guzel asindirabiliyor, dikkat etmek lazim.

Ayrica bagaj kapagini acinca, sol tarafta sigortalarin gizlendigi bolmeye ışık sizdigini dolayisiyla su girebilecek kadar bosluk oldugunu farkettim. Halıflex ile conta arasinda. arkadasimin aracina baktim onda da var. Baska birine baktim yok. kasitli su dokulse iceriye gider..
 
Kol dayama'nin içine koymustum bozuk paralari. Zaten vitesle birlikte ergonomi anlaminda iyi bir ikili olmayan kol dayamasini kaldirinca butun paralar arkaya döküldü, sinir oldum. Ya cebime ya da bu kutu alip icine koyacagim :)

J kasada resmen H kasaya inat göz dolu.

koltugu biraz derin ayarlayinca, aractan inerken sol ayaginiz kapi contasini bi guzel asindirabiliyor, dikkat etmek lazim.

Ayrica bagaj kapagini acinca, sol tarafta sigortalarin gizlendigi bolmeye ışık sizdigini dolayisiyla su girebilecek kadar bosluk oldugunu farkettim. Halıflex ile conta arasinda. arkadasimin aracina baktim onda da var. Baska birine baktim yok. kasitli su dokulse iceriye gider..

Evet kol dayamanın tasarımı çok kötü gerçekten. Koltukla beraber hareket ettiği için uzun boylu ve koltuğu biraz geride kullanmıyorsanız vites kullanımını zorlaştırıyor. Zaten kemikli demiştik vitesler...
 
2011 Astra H yi 1 haftadır kullanıyorum; direksiyon resmen kamyon direksiyonu. 2011 yılında bu kadar ağır direksiyonlu araç üret bravo opel'e.
Bundan önceki aracım 2012 Focus titanium du, gerek direksiyonun yumuşaklığı gerek yolu ve sürüşü hissettirmesi gerekse aracın genel karekteri olarak Astranın birkaç gömlek üzerindeymiş.
 
direksiyonun nesi ağır ya. ben mi alışkınım. corsa vectra astra kullanıyorum devamlı. enteresan...
 
bozuk paraları torpido gözündeki özel bölmeye koyun bence gayet kullanışlı hatta kalem için bile yer var :) telefon için özel tutucular çok iş görüyor..

Torpidodaki para bölümüne geçen bir deneyim diye sırasıyla büyükten küçüğe paraları dizdim 25 kr.'ları almaya baya bi uğraşmıştım (5-10 dk kadar) o günden sonra bozuk paralar herzaman vitesin önündeki küllükte. Telefonuda vites körüğünün içine koyuyorum. (genellikle 1. ve 2. vitesin olduğu bölüme) Vites geçişlerini engellemiyor.
 
Benim direksiyonum da aynı videodaki gibi. Düz ve düzgün yolda bıraktı mı kıpıramıyor ancak yolda bozukluk varsa hemen bi tarafa çekiyor.

Direksiyonun sertliği rakiplerine göre fazla ama alışması kolay. Önceki aracım Corsa'dan sonra sert geldi, fakat alışmışım, haftasonu Aveo'yu park ederken direksiyon yok sandım :D İlk aracım Broadway'de hidrolik direksiyon dahi yoktu, ondan hafif mesela :D :rakir:

Vites geçişleri kemikli ama sert veya rahatsız edici değil. Benim 6. vitese alışmam kolay olmadı. Hala kimi zaman yanlışlıkla 4'lediğim oluyor. Bir de ilk zamanlar vites aralıklarına alışmamıştım. 10 küsür senedir 5 vites kullanıyorum, ilk kez 6'yı görünce normal dedim.

Alalı henüz 1,5 ay olduğu için çok soğuklara denk gelmedim ama Astra sabahları geç uyanan bir araç. Oturduğum yerde aracım kapalı garajda. Site çıkışında 50mt.'lik bir rampa var, sabahları bu rampada çok zorlamak istemiyorum motorun sıhhati açısından. Ama motor sıcakken aynı yerden çıktığımda canavar gibi.

Motor hacmi (1.3CDTI için lafım), aracın ağırlığı ve yakıt sarfiyatını üst üste koyunca hantallık insanın gözüne batmıyor. En nihayetinde gazlayalım panpa modundaki insanlar için üretilmediği de belli. Beni ne şehir içinde ne de şehirler arası yolda üzdü şimdiye kadar bu açıdan. Üzeceğini de sanmıyorum.

Göz konusu Astra H'nin en zayıf halkası. Misal Corsa'da kapı kolunun alt kısmı raf gibi dizayn edilmişti. Telefon, sigara, çakmak, cüzdan sıra sıra dizilebiliyordu. Zaten onun dışında Corsa'da bir de ön göğsün altında bardaklık kısmı vardı.

Astra'da böyle yerler olmadığı için genelde telefon ve cüzdanımı sırtsırta verip kapı tutacağının içine dik bir vaziyette sokuyorum. Anahtarımı kol dayamasının içine. Sigara, çakmak yan koltuk boşsa oraya. Doluysa el freninin altına. Sonuç olarak hergün ya anahtarımı unutuyorum, ya çakmağımı :D
 
Benim direksiyonum da aynı videodaki gibi. Düz ve düzgün yolda bıraktı mı kıpıramıyor ancak yolda bozukluk varsa hemen bi tarafa çekiyor.

Direksiyonun sertliği rakiplerine göre fazla ama alışması kolay. Önceki aracım Corsa'dan sonra sert geldi, fakat alışmışım, haftasonu Aveo'yu park ederken direksiyon yok sandım :D İlk aracım Broadway'de hidrolik direksiyon dahi yoktu, ondan hafif mesela :D :rakir:

Vites geçişleri kemikli ama sert veya rahatsız edici değil. Benim 6. vitese alışmam kolay olmadı. Hala kimi zaman yanlışlıkla 4'lediğim oluyor. Bir de ilk zamanlar vites aralıklarına alışmamıştım. 10 küsür senedir 5 vites kullanıyorum, ilk kez 6'yı görünce normal dedim.

Alalı henüz 1,5 ay olduğu için çok soğuklara denk gelmedim ama Astra sabahları geç uyanan bir araç. Oturduğum yerde aracım kapalı garajda. Site çıkışında 50mt.'lik bir rampa var, sabahları bu rampada çok zorlamak istemiyorum motorun sıhhati açısından. Ama motor sıcakken aynı yerden çıktığımda canavar gibi.

Motor hacmi (1.3CDTI için lafım), aracın ağırlığı ve yakıt sarfiyatını üst üste koyunca hantallık insanın gözüne batmıyor. En nihayetinde gazlayalım panpa modundaki insanlar için üretilmediği de belli. Beni ne şehir içinde ne de şehirler arası yolda üzdü şimdiye kadar bu açıdan. Üzeceğini de sanmıyorum.

Göz konusu Astra H'nin en zayıf halkası. Misal Corsa'da kapı kolunun alt kısmı raf gibi dizayn edilmişti. Telefon, sigara, çakmak, cüzdan sıra sıra dizilebiliyordu. Zaten onun dışında Corsa'da bir de ön göğsün altında bardaklık kısmı vardı.

Astra'da böyle yerler olmadığı için genelde telefon ve cüzdanımı sırtsırta verip kapı tutacağının içine dik bir vaziyette sokuyorum. Anahtarımı kol dayamasının içine. Sigara, çakmak yan koltuk boşsa oraya. Doluysa el freninin altına. Sonuç olarak hergün ya anahtarımı unutuyorum, ya çakmağımı :D

Konuyu hortlatmış olacağım ama Opel Corsa D 1.3 araçtan Opel Astra H 1.3 e terfi ettim ama bu direksiyon konusu bende de aynı. Corsa aracımda direksiyon harikaydı ve bu tür anlık oynamalar olmuyordu. Yapısından kaynaklı sanırım, iyi bir şey mi körü bir şey mi anlamadım. Ayrıca ilginçtir, corsa d nin ön kapı kapanma hissiyatı astra h dan daha toktu :)
 
Konuyu hortlatmış olacağım ama Opel Corsa D 1.3 araçtan Opel Astra H 1.3 e terfi ettim ama bu direksiyon konusu bende de aynı. Corsa aracımda direksiyon harikaydı ve bu tür anlık oynamalar olmuyordu. Yapısından kaynaklı sanırım, iyi bir şey mi körü bir şey mi anlamadım. Ayrıca ilginçtir, corsa d nin ön kapı kapanma hissiyatı astra h dan daha toktu :)

2010'den sonra Astra Classic III olarak üretilen H kasalar malzeme kalitesi, yalııtım ve küçük detaylar açısından daha geride.

O zamanki 2011 model 30 bin km'deki Classic III Essentia konfor paketli aracımdan inip, arkadaşımın 2007 model 100 bin km'yi devirmiş Astra H enjoy aracını sürdüğümde çok şaşırmıştım. Kapı kapanması, yol yalıtımı çok daha iyi iyiydi 2007 model olanda.
 
Arkadaşlar merhaba,
aranıza 2011 1.3 CDTI ile yeni katıldım. Bazı konularda sorum olacak, ayrıca yorumlarım da var.

1- Öncelikle Astra H nin direksiyon tepkileri bana çok enteresan geliyor. Biraz bozuk veya aracın sağa sola aşağı yukarı yaylanma hareketlerini direksiyon anında hissettiriyor ve direksiyon kendi kendine sağa sola kaçıyor. Astra H lerde doğal bir durum mudur bu?

Videosunu da buldum netten. Sorun veya durum aşağıdaki gibidir.

astra h - Dailymotion video

2- Özellikle 1 den 2 ye geçişler ses yapıyor. Güp güp gibi ama rahtsız edici bir ses olmayabilir bir çok kişi için, bu doğal mıdır?

3- Aracın direksiyonu kamyon direksiyonu sertliğinde maşallah. Bu konudan şikayetçi değil misiniz ? :)

4- Aracın içerisinde bırakın bozuk para koymayı, telefon koymaya yer bulamıyorum :) bu durumu nasıl çözüyorsunuz.

5- vites geçişleri çok kemikli ve yukarıda da belirttiğim gibi sesli geçiyor. Bu normal midir?

bunların dışında araçtan gayet memnunum, isteyerek aldım. Aracın performansına laf söyleyenleri de anlamıyorum. Kırmızı ışıkta seri kalkıp ileri de damalı bayrağı mı görmek istiyorlar bilmiyorum ama motor hacmini kanıksayan birisi bundan şikayet etmemeli. Zira özellikle uzun yolda araç çok iyi gidiyor. laf eden çarpılır.

Aracınız hayırlı uğurlu olsun bunlar sorun değil aracın genetiği bu şekilde. Güle güle kullanın.
 
Aracınız hayırlı uğurlu olsun bunlar sorun değil aracın genetiği bu şekilde. Güle güle kullanın.

Çok teşekkür ederim hocam. Sanırım dediğiniz gibi direksiyon biraz fazla hisli. Bu nedenle de hem yoldaki olumsuzlukları çok fazla iletiyor hem de çukurlarda ve tırtıklı zeminde bu tür oynamalar yapıyor
 
Geri
Üst