Ynt: Astra J 1.3 Dizel Yakıt Tüketimleri
Arkadaşlar foruma yeni girdim ancak araba kullanımım eskidir. yaklaşık olarak 17-18 yaşından beridir ciddi ciddi araç kullanıyorum. Yaş 31 İlk önce Opel Vectra 1.8 1993 model ile başladım. oldukça performanslı bir araçtı. sonrasında Opel Vectra 1999 CD Benzinli elbette performans olarak yüksek düzeyde bir araç ve o döneme göre yol tutuşu innaılmaz iyi olan bir araç. kaldıki hala aynı teknolojileri bol bol para verip alıyoruz. Sonrasında 2004 model Ford Ranger XLT 4x2 bu arabanın o tonajla kalkışı inanılma yüksektir. Tork seviyesi şimdiki modellerde 330 NM oldu. Araç hala babamdadır. 40000km yeni oldu. Burada değişen birşey oldu o kadar benzinli arabadan sonra dizel araca geçmek biraz farklı olsada alışmanız lazım. Yüksek hızlarda da araç kullandım ancak bilinçli olmak lazım. Zaten dizel ile benzinli araçları farklı devir aralıklarında dolayısıyla farklı kullanmak lazım. Benzin tüketimi Ranger'ın şehir dışı 7-8 şehir içi 10- 11 civarında. Şimdi bu ortalamaları tutturabiliyorum kullanırken. Bir arkadaşımı demiş ki kırmızı ışığı görmeden ayağımı gazdan çekerim. Bence doğru olan bu... 2.5 senedir Kütahya-Eskişehir arasını katediyorum haftada ortalama 2-3 gün...Otobüs şöförleri 77 km yi 50dk civarında alıyorlar ve yol çift zaten.... Burada demek istediğim ayaklarının altında yumurta varmış gibi ancak performanslı kullanıyorlar. Bence anlamsızdır ani fren yapmak ve gaza basmak.... Hem yakıtın parasından söz ederiz her gün zam gelir hem de cayır cayır fren kullanırız gaza basarız. Elbette bu işi yaparken zevk alan arkadaşlar var. Size şöyle bir istatistik vermek isterim.
Kütahya- Eskişehir - Ankara arasında sadece Eskişeihrdeki bazı kırmızı ışıklar dışında Toplam frene basma sayım 7-8 dir. Eskişehir'in çevre yolu şimdi kırmızı ışıklardan arındırıldı Eskişehire kadar hiç(tek şeritken bile) frene basmadan giderim. Kaldı ki gitmişliğim var kaç kez... Ranger ile. Şimdi böyle olunca o arızalar çarpmalar kazalar ortadan kalkıyor arkadaşlar. Hem bunlardan hem de benzin tüketiminin aşırılığından kurtuluyorsunuz.... Bu benim kendi düşüncemdir.... Ben böyle araç kullanırım ve inanın bana bir yerden bir yere giderken o kadar basarım diyen arkadaşlardan daha hızlı girerim istediğim yere çünkü bir aracın arkasına verimli kullanım ile takılmam zaten uygun anda arkasına gelmişimdir ve geçmişimdir. Eşimin yeğeni ile UşaK'a geldik. Onun arabası C4 düz yerlerde 170 km hız kadar çıktı. 150 km yolu(gediz yolu üzerinden) ortalama evden eve 1.45 saatte tamamladı. Normalden biraz daha hızlı gelmem gerekiyordu(bunu söylerken şunu eklemek isterim 200 km den fazla sürat yaptığım arabanın sağından solladığım çok olmuştur(tek şeritli yollarda) ama hepsi kararında yapıldı artık....) 31 aralık günü kayınpederim, kayınvalide, eşim ve baldızın bulunduğu C5 araç ile aynı yolu evden eve 1.20 dk da aldım. ama hiç 170 km yapmadım. Ortalama hızım 110 civarında geldim. Ama bu hıızn ne altına çok indim ne de çok üstüne çıktım. Önemli olan ortalamadır... Bence araç kullanırken bazı şeylere dikkat etmek lazım.
İlk ehliyetimi aldığım zaman Kütahya'dan Şaphane ilçesine gidecektik iki araba. Ben 1993 model Vectra'dayım önde gidiyorum. Arkamda ise özel şöförü ile Rahmetli abimiz USİAD(Ulusal Sanayici İş Adamları Derneği) genel başkanı Kemal ÖZDEN'in Opel Omega arabası....Özel Şöförü şöyle tanıtmak isterim. Aynı günün gecesinde saat 01.30 da Şaphane'den yola çıktı(Kütahyaya kadar çok kötü bir yoldur) İstanbul'a sabah saat 07.00 uçağına yetişti. en az 1 saat önce havaalanında olmanız gerek. 4.30 saat ortalama ile 110-120 ortalama km civarında. Ortalama mesafe Kütahya İstanbul Hava Alanı 400 km yakındır + Kütahya Şaphane 128 km dir. Toplam 528 km... Sene 1999 yollar tek şeritli o zaman için. Bana şunu söyledi arkadan çok takip ettim fazla fren kullanıyorsun demişti....Kütahya-Şaphane arasını ise ben Opel Omega ile geldim zaten gözümü kapattım öyle geldim. Demek istediğim o kadar gaza basın, yakıt ortalamanızın yanında bir de hız ortalamanız vardır. Onu bir okuyun ya 40 dir ya 60...