Astra J 1.4 T Otomatik Şanzıman Yağı Değişimi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Hasip
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
8,5 litre olması gerekmiyor mu?
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.
Usta bir de makineye 10 litre yeni yağ koyup araçtan da 10 litre eski yağ çektı. Sanki şanzımanda fazla yağ kaldı gibi geldi bana. Tam olarak aklıma ermedi bu iş.
Otomatik şanzımanın ve türbinlerin içindeki yağı ancak özel makine ile değişebilirsiniz. Sizinki en temizi olmuş.
Alttaki tapayla hepsi boşalmıyor. Ama yine de hiç değişmemektense, tapadan değişimle 5-6 litre bile yenilenmiş olması daha iyi.
 
8,5 litre olması gerekmiyor mu?
Şanzıman kodu : 6T45 gen3
Kapasite : 8,12lt
Değişim Kapasitesi : 5 lt
Tavsiye : GM dextron 6

Şanzımana bağlanan yağ değişim cihazının devirdaim yapabilmesi için cihazın ve şanzımanın komple yağ ile dolu olması gerekiyordur diye düşünüyorum.
Muhtemelen yağ değişim cihazı da 2-3 litre yağ ile doluyordur. Şanzıman kapasitesi de 8 küsur litre olduğuna göre 10-11 lt yağ gerekiyordur muhtemelen. İşlem sonunda şanzıman yine kapasitesi kadar (8 küsur lt) alıyordur, kalan 2-3 litre de yağ değişim cihazında kalıyordur.
 
  • Beğen
Tepkiler: 06Berkay ve Mtunc
1.4 turbo otomatiklerin şanzımanda iç ve dış filtre var mı bilgisi olan yada değiştiren
 
1.4 turbo otomatiklerin şanzımanda iç ve dış filtre var mı bilgisi olan yada değiştiren
Filtre yok. Benzinli - dizel hepsinde aynı tam otomatik şanzıman var active select. Seri farkı olabilir sadece, 6t40, 6t45 o da bir şey ifade etmiyor. Yapılan işlemler aynı.
 
Şanzıman yağı değişiminden beri 14.000 km yol yaptım, şanzımanla alakalı en ufak bir sıkıntı yaşamadım. Bilgilendirme amaçlı yazıyorum.
 
2017 model opel astra 1.4 T aldım. 19 sayfayı da okudum. yağ değişimi ve bakım yaptırmayı düşünüyorum. şanzıman yağını Ankara'da makine ile değiştiren usta ya da servis var mıdır?
 
Arkadaşlar merhaba. Astra J 2013 1.4 Turbo Otomatik sahibiyim. Aracımı 1 yıldır kullanıyorum, km 83.000 ve araç lpg'li. Aracımda çözülemeyen bir sorun var. Şanzuman yağını ilk kez 80.000 de tavsiye üzerinde değiştirdim. Sorunum, araç ışıklarda vites D de iken kalkışlarda vuruntu yapması. Fakat bu vuruntuyu bazen hiç yapmıyor bazı günler ise günde 4-5 kere yapıyor. Ayağımı frenden çektiğimde bir anda arkadan sanki motorsiklet tarzında ufak bir araç çarpmış hissiyatı veriyor. Ama vites geçişleri muazzam ve DSG konforunda. Bahsettiğim vuruntuyu yapmadan önce ben bunu yapacağını farkediyorum Şöyle ki aracı ışıklarda D konumunda beklerken azcık çektiğimde araç milimetrik de olsa öne gitme eğiliminde oluyor. Bu sıkıntıyı yapacağı zaman ayağımı yavaş yavaş frenden çekmeme rağmen araba ileri gitmiyor ve komple kaldırdığımda da sanki bir anda iktiriyor. Verdiği hissiyat sanki fren balataları bir anda bırakıyor gibi. Bunu anladığında frene tekrar köküne kadar basıp ayağımı çektiğimde düzeliyor. Araçta herhangi bir arıza kodu vs. de yok. Şanzumancı da çözemedi. Ama bu araçlarda tipik selenoid ve beyin arızası var deyip geçiştirdi. Sizce bu problem neyden kaynaklanabilir ?
Aynı problemi şuan bende yaşıyorum bu problemi çözebildiniz mi ? Umarım hala burdasınızdır :)
 
Geri
Üst