Astra J 1.4 T Otomatik Şanzıman Yağı Değişimi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Hasip
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Daha önce bu konuda uzunca konuşmuş olduğumuz ve öncelikle @vahit1981 arkadaşımız tarafından yaptırılan şanzıman yağı değişimi işlemini bu hafta bende yaptırdım. İşlem aşamalarını sizler için paylaşmak istiyorum.

Arkadaşlar öncelikle yağ konusunda Castrol Transmax Dexron VI - Mercon LV yağı tercih ettim. Bu yağı büyük şehirlerden birisinde değilseniz bulabilmeniz oldukça zor bu nedenle internetten sipariş edebilirsiniz. Piyasadan araştırırken Dexron 3 verelim, Dexron 5 bütün araçlarda kullanıyoruz vs gibi sözlere sakın ama sakın kanmayın. Dexron ibaresi GM tarafından belirlenen bir standartmış ve 6 ileri olan bütün otomatiklerde bunun kullanılması gerekiyormuş. Ben yağın litresini 40 TL ye satın aldım ve toplamda 5 Litre kullanıldı.

Ekli dosyayı görüntüle 20686

Yağı temin ettikten sonra düzenli olarak gittiğim özel opel servisine giderek aracın altında şanzıman üzerindek tahliye tapası açıldı ve yağ boşaltılma işlemi yapıldı. Bu işlem yağın tamamen sızmasını beklediğimiz için 1 saat kadar sürdü. Aracım 80 bin kilometrede içinden çıkan yağ simsiyah olmuştu, biliyorsunuz normalde şanzıman yağları kırmızı renklidir. Ayrıca yağ resmen su gibiydi sanki yağ değil gibi bir hali vardı.

Ekli dosyayı görüntüle 20687

Yağın boşaltılması işleminden sonra sol tekerlek sonuna kadar sağa çevrilerek şanzıman üzerinde bulunan seviyeyi görünmesini sağlayan tapa açıldı ve üstten uzun bir huniyle yaklaşık 4 litre yağ eklendi. 4 litre yağ eklendikten sonra seviye tapasından yağ gelmeye başlayınca tapa yerine geri takıldı ve araç içersine bir arkadaş girerek vitesi P D R N modları arasında 10-15 saniyelik geçişler yaparak değiştirdi. Yaklaşık 2-3 dakika süren bu işlemden sonra yan kısımda bulunan yağ seviye tapası tekrar açılarak üstten yağ eklenmeye başlandı 1 litre daha yağ eklenince seviye tapasından yağ gelince tüm kapaklar kapatıldı. Kısacası aracım 5 litre yağ almış oldu.

Yağ değişiminden sonra ilk izlenimim aracın vites ara geçişleri P D R N geçişleri o kadar yumuşadıki resmen şaşırdım :) Aracımla yola çıkınca sanki eskiden bağırıyormuş gibi giden aracım sessizleşti yada bana öyle geliyor :) Yol bilgisayarı verilerime göre şu an ortalama tüketimde 1 litre az tüketiyorum demekki birşeyler değişti.

Mevzunun özü 60 bin kilometrede bir kere bu işlemi yapmakta bence fayda bulunmaktadır.

Dipnot: @vahit1981 hocamında yazdığı gibi bu Dexron 6 yağların piyasada sahtesi çok fazlaymış bu nedenle alırken dikkat etmekte fayda var. Aracımızın en önemli yerlerinden birisi olan şanzıman bizleri üzebilir. Dikkat etmek lazım.
Hocam değişimden beri kaç km. Yaptiniz varmi sıkıntı?
 
Arkadaşlar merhaba. Astra J 2013 1.4 Turbo Otomatik sahibiyim. Aracımı 1 yıldır kullanıyorum, km 83.000 ve araç lpg'li. Aracımda çözülemeyen bir sorun var. Şanzuman yağını ilk kez 80.000 de tavsiye üzerinde değiştirdim. Sorunum, araç ışıklarda vites D de iken kalkışlarda vuruntu yapması. Fakat bu vuruntuyu bazen hiç yapmıyor bazı günler ise günde 4-5 kere yapıyor. Ayağımı frenden çektiğimde bir anda arkadan sanki motorsiklet tarzında ufak bir araç çarpmış hissiyatı veriyor. Ama vites geçişleri muazzam ve DSG konforunda. Bahsettiğim vuruntuyu yapmadan önce ben bunu yapacağını farkediyorum Şöyle ki aracı ışıklarda D konumunda beklerken azcık çektiğimde araç milimetrik de olsa öne gitme eğiliminde oluyor. Bu sıkıntıyı yapacağı zaman ayağımı yavaş yavaş frenden çekmeme rağmen araba ileri gitmiyor ve komple kaldırdığımda da sanki bir anda iktiriyor. Verdiği hissiyat sanki fren balataları bir anda bırakıyor gibi. Bunu anladığında frene tekrar köküne kadar basıp ayağımı çektiğimde düzeliyor. Araçta herhangi bir arıza kodu vs. de yok. Şanzumancı da çözemedi. Ama bu araçlarda tipik selenoid ve beyin arızası var deyip geçiştirdi. Sizce bu problem neyden kaynaklanabilir ?
 
  • Beğen
Tepkiler: y0Se
yeni konu açmaktansa buraya yazıp bilgi alışverişi yapmak istedim.
aracım astra j 1.6 lpg otomatik. havalar hafif soğumaya başladı geçtiğimiz hafta. sabah aracı çalıştırıp benzinden tüpe geçmesini bekliyorum. tüpe geçince hareket ediyorum ve şanzıman yağı soğuk olduğu için çok isteksiz davranıyor. vites yükseltirken silkeliyor, yığılma yapıyor az da olsa.(motordan değil şanzımanın isteksizliği bariz anlaşılıyor)
motor 60-70 derecelere gelmiş olsa bile şanzıman isteksiz davranıyor. ta ki motor 90 dereceye gelip şanzıman da ısınana kadar böyle. motor ve şanzıman ısınınca son derece rahatlıyor şanzıman.
sorum şu: bu soğuk havalarda şanzımandaki isteksizliğin sebebi şanzıman yağının özelliğini yitirmesi olabilir mi? şanzıman yağını değiştirsem soğuk havalardaki bu isteksizlik daha erken gider mi? malum daha kış gelmedi. bulunduğum şehirde kışın -15 ler görülüyor. daha sıfırın altına bile düşmemişken bu kadar isteksizse -15 derecelerde hiç gitmeyecek gibi hissediyorum :)
tecrübelerini paylaşırsanız sevinirim.
Not: bu arada şanzımanla ilgili hiç bir problem yok, ısınınca yağ gibi kayıyor vitesler, vuruntu, ses vs. hiç bir sorun yok.
 
2012 model otomatik 119.bin km de ilk defa makine ile değişim yaptırdım. Yaklaşık 200 km yol yaptım. Değişimden önce geçişler hissediliyordu ve D konumunda meşhur titreme vardı. Vitesler hem otomatikte hem de manuelde çok güzel geçmeye başladı ancak titremede herhangi bir azalma dahi olmadı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.
2012 model otomatik 119.bin km de ilk defa makine ile değişim yaptırdım. Yaklaşık 200 km yol yaptım. Değişimden önce geçişler hissediliyordu ve D konumunda meşhur titreme vardı. Vitesler hem otomatikte hem de manuelde çok güzel geçmeye başladı ancak titremede herhangi bir azalma dahi olmadı.
Gerekirse bir makine ile değişim daha yaptırın ve mutlak sonrasında kalibre ettirin sorun kalmayacaktır uzun süre yağ değişmediği sıkıntı olmuş olabilir
 
Gerekirse bir makine ile değişim daha yaptırın ve mutlak sonrasında kalibre ettirin sorun kalmayacaktır uzun süre yağ değişmediği sıkıntı olmuş olabilir
Kalibre yapılmadı. Değişim yaptırdığım yerde titremenin beyin ya da türbinden kaynaklı olabileceği söylendi. Bahsettiğim titreme D konumunda belirli aralıklarla gelip giden, motor soğukken titremeyen ısınınca titreyen, klima açıkken titremeyen, manuelde titremeyen, el frenini çekili titremeyen, N de titremeyen o meşhur titreme.
 
Kalibre yapılmadı. Değişim yaptırdığım yerde titremenin beyin ya da türbinden kaynaklı olabileceği söylendi. Bahsettiğim titreme D konumunda belirli aralıklarla gelip giden, motor soğukken titremeyen ısınınca titreyen, klima açıkken titremeyen, manuelde titremeyen, el frenini çekili titremeyen, N de titremeyen o meşhur titreme.
Kalibre ettir bir bayiye gidip üstad
 
Kalibre yapılmadı. Değişim yaptırdığım yerde titremenin beyin ya da türbinden kaynaklı olabileceği söylendi. Bahsettiğim titreme D konumunda belirli aralıklarla gelip giden, motor soğukken titremeyen ısınınca titreyen, klima açıkken titremeyen, manuelde titremeyen, el frenini çekili titremeyen, N de titremeyen o meşhur titreme.
Oldum olası var o titremeye ya alıştım artık ben ne yaparsan yap düzelmiyor
 
Kalibre ettir bir bayiye gidip üstad
Usta bir de makineye 10 litre yeni yağ koyup araçtan da 10 litre eski yağ çektı. Sanki şanzımanda fazla yağ kaldı gibi geldi bana. Tam olarak aklıma ermedi bu iş.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.
Usta bir de makineye 10 litre yeni yağ koyup araçtan da 10 litre eski yağ çektı. Sanki şanzımanda fazla yağ kaldı gibi geldi bana. Tam olarak aklıma ermedi bu iş.
Ort. 10 11 çıkar doğrudur makine ile
 
  • Beğen
Tepkiler: 06Berkay
Geri
Üst