Astra J 1.4 T Otomatik Şanzıman Yağı Değişimi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Hasip
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ekspertizlerin büyük bir bölümü bu sektörde arabadan en az anlayan, en son teknik sorular sorulacak kesim.
Ustalar sorun yok diyor ve siz de gözlemleyip tecrübe ettiğinizde sorun göremiyorsanız sadece yağ seviyesini ölçtürüp, kaçak takibi yapmanızı öneririm. Çok kurcalatmaya da gelmiyor çünkü.

Arkadaşımın yeni sayılabilecek aracından bir ses geliyordu. Şanzımanı açtırdık, bir bilya dağılmış. Değişti. Herşey güzel sorunsuz toplandı. Bu sefer de aracın motor tarafından ustanın normal dediği bir ses gelmeye başladı. Arkadaşım aracından iyice soğudu ve sattı.
O zaman temel mantık çalışıyorsa elletme olmalı herhalde. Bir yeri toplarken başka yer bozulabiliyor 😃
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz
Doğrudur. Ben genelde aracı çalıştırıp sesi normale dönene kadar bekliyorum. Ama bu şanzıman yağı konusu kafamı kurcaladı. Ekspertiz kaçak var diyor. Ustalar terletme olabilir diyor. Kimisi de yağ damlatma yoksa ki şu anda yok, yağını ekle devam et diyor. Hangisi doğru bilemedim :)
Siz sağlam bir usta bulup ona gösterin. Bazen motor yağı değişiminde üstten doldururken yanlışlıkla dökülen yağ aşağılara süzülüp bulunduğu bölgenin yağlandığı sanılıyor, Şanzıman yağı değişim olmayan ve haliyle tapası hiç açılmamış bir şanzıman yağının sızdırması yada terletmesi pek mümkün değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz
Siz sağlam bir usta bulup ona gösterin. Bazen motor yağı değişiminde üstten doldururken yanlışlıkla dökülen yağ aşağılara süzülüp bulunduğu bölgenin yağlandığı sanılıyor, Şanzıman yağı değişim olmayan ve haliyle tapası hiç açılmamış bir şanzıman yağının sızdırması yada terletmesi pek mümkün değil.
Tamam hocam ben araştırıyorum. Ankarada bildiği iyi bir ustası olan arkadaşımız varsa yardımcı olursa sevinirim.
 
Bu arada arkadaşlar şu Aracın kaloriferi nasıl kapatılıyor ya. Araç çalışır çalışmaz açılıyor. Neye bassam kapanmıyor. Çok karışık bir sistem yapmışlar
 
Bu arada arkadaşlar şu Aracın kaloriferi nasıl kapatılıyor ya. Araç çalışır çalışmaz açılıyor. Neye bassam kapanmıyor. Çok karışık bir sistem yapmışlar
Opelin bu karmaşıklığını benimde pek sevdiğim söylenemez, özellikle radyo konusunda çok muzdaribim.

Aracınızda otomatik klima var ise hiç bir bilgim yok ancak youtubede bununla ilgili bir videoya rastlamıştım. Manuel klimalı olup beni rahatsız eden unsurların sizi de rahatsız ettiğini düşünüyorum. Hava üfleme şiddeti 0 konumunda olsa bile yönlendirme ışıklarının yanması beni çok rahatsız ediyor, eğer aracı stop etmeden önce sıcak hafa üfleme kısmı açık bir şekilde bırakıldıysa aracı çalıştırınca klima otomatik açılıyor bu duruma çok sinir oluyorum. Bu yüzden artık arabadan inmeden önce farlar dahil bütün fonksiyonları kapalı konuma getirip aracı sonra stop ediyorum
 
Opelin bu karmaşıklığını benimde pek sevdiğim söylenemez, özellikle radyo konusunda çok muzdaribim.

Aracınızda otomatik klima var ise hiç bir bilgim yok ancak youtubede bununla ilgili bir videoya rastlamıştım. Manuel klimalı olup beni rahatsız eden unsurların sizi de rahatsız ettiğini düşünüyorum. Hava üfleme şiddeti 0 konumunda olsa bile yönlendirme ışıklarının yanması beni çok rahatsız ediyor, eğer aracı stop etmeden önce sıcak hafa üfleme kısmı açık bir şekilde bırakıldıysa aracı çalıştırınca klima otomatik açılıyor bu duruma çok sinir oluyorum. Bu yüzden artık arabadan inmeden önce farlar dahil bütün fonksiyonları kapalı konuma getirip aracı sonra stop ediyorum
Gerçekten dediğiniz gibi komple bugün elektrik fonksiyonlarını kapatma tuşu olsa yapardım herhalde sizin gibi. Motor daha ısınmamışken klimanın hemen açılmasını da çok sağlıklı bulmuyorum motor için
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz
Siz sağlam bir usta bulup ona gösterin. Bazen motor yağı değişiminde üstten doldururken yanlışlıkla dökülen yağ aşağılara süzülüp bulunduğu bölgenin yağlandığı sanılıyor, Şanzıman yağı değişim olmayan ve haliyle tapası hiç açılmamış bir şanzıman yağının sızdırması yada terletmesi pek mümkün değil.
sanzuman sogutucu hortumlari var sanzumanin hemen ustunde onlarin genelde press kisimlari yag kaciriyo 2 adet bulur kisa ve uzun olmak uzere. Bu borulardan yag kacagi var iseyaglanmanin sebebi o olabilir.
Hortumlar


opel-astra-j-14-turbo-otomatik-sanzuman-hortumu-uzun-orjinal-gm__0655212859728977.jpg



39066278.jpg
 
Yarin gidersem iyice bir baktıracam teşekkür ederim arkadaşlar
 
Kaç gündür bu konuyu arıyordum. Şanzıman yağını kendim değişeceğim. Bulunduğum bölgede şanzıman yağını değiştirecek bir babayiğit usta buladim malesef.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.
Geri
Üst