Astra j 1.4 turbo hararet sorunu - yardım lütfen.

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Whip
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Hocam cok gcmis olsun.
Basinizdan gecenlerin tamamini üzülerek okudum.
Cok can sıkıcı olsa gereko kadar para harcayip kosturup sorunu cozememek.
Umarim tekrarlamaz. Tekrar gecmis olsun

Teşekkür ederim hocam, yukarıda yazdığım gibi aracı en son eskisehir alpata oto yetkili servisinden teslim alıp aynı gün yola çıktım, yarısı gündüz ve sıcak havada, yarısı akşam ve gece durmadan 1000 km yol yaptım,

Bu süre içinde motor ısısı hiç yükselmedi, şöyle ki;

Gerek antalya antoto ve gerekse eskisehir alpata yetkili servislerinde söylenen bir nokta var, hararet göstergesi büyük çoğunlukla 90 derecede sabit kalır fakat nadir zamanlarda o gösterge 90 derece üzerine doğru hareket edecektir, 90 ile 100 derece aralığonda termostat devreye girecek ve kademeli fan devreye girerek ısıyı tekrar 90 dereceye sabitleyecektir, olması gereken budur, olağan durumdur, bunu gördüğünüzde sorun olarak algılamayın dediler

Eskisehirden yola çıktıktan sonra bir süre genellikle en sağ seritte yola devam etyim, artık tedirgin olduğum için tekrarlayacağını düşünmüştüm ama bu defa yapmadı, her iki servisin de söylediği gibi nadiren gösterge 90 üzerine hareketlendi ama sonra artık ya fan kademeleri açıldı veya artık termostat devreye girdi bilemiyorum ısıyı geri 90 dereceye sabitledi.

Yani sonuç olarak 1 temmuz 2019 günü baslayan sorunla birlikte üç defa yolda kalıp, 3 defa yol yardımını çagırıp İlk önce bir sanayi ustasıyla başlayan macera, ikincide bosh yetkili servisi, ardından antalya antoto opel yetkili servisi, ardından afyon-ankara yolunda yolda kalıp eskisehir alpata otoya çektirisim sonunda 6 günde şimdilik bityi gibi görünüyor

1000 km lik uzun yolun ardından 15 gündür ara ara sehir içi - şehir dışı kullanımlarımda herhangi nir ısı yükselmedi görmüyorum

Umarım yinelemez, tesekkürler.
 
Teşekkür ederim hocam, yukarıda yazdığım gibi aracı en son eskisehir alpata oto yetkili servisinden teslim alıp aynı gün yola çıktım, yarısı gündüz ve sıcak havada, yarısı akşam ve gece durmadan 1000 km yol yaptım,

Bu süre içinde motor ısısı hiç yükselmedi, şöyle ki;

Gerek antalya antoto ve gerekse eskisehir alpata yetkili servislerinde söylenen bir nokta var, hararet göstergesi büyük çoğunlukla 90 derecede sabit kalır fakat nadir zamanlarda o gösterge 90 derece üzerine doğru hareket edecektir, 90 ile 100 derece aralığonda termostat devreye girecek ve kademeli fan devreye girerek ısıyı tekrar 90 dereceye sabitleyecektir, olması gereken budur, olağan durumdur, bunu gördüğünüzde sorun olarak algılamayın dediler

Eskisehirden yola çıktıktan sonra bir süre genellikle en sağ seritte yola devam etyim, artık tedirgin olduğum için tekrarlayacağını düşünmüştüm ama bu defa yapmadı, her iki servisin de söylediği gibi nadiren gösterge 90 üzerine hareketlendi ama sonra artık ya fan kademeleri açıldı veya artık termostat devreye girdi bilemiyorum ısıyı geri 90 dereceye sabitledi.

Yani sonuç olarak 1 temmuz 2019 günü baslayan sorunla birlikte üç defa yolda kalıp, 3 defa yol yardımını çagırıp İlk önce bir sanayi ustasıyla başlayan macera, ikincide bosh yetkili servisi, ardından antalya antoto opel yetkili servisi, ardından afyon-ankara yolunda yolda kalıp eskisehir alpata otoya çektirisim sonunda 6 günde şimdilik bityi gibi görünüyor

1000 km lik uzun yolun ardından 15 gündür ara ara sehir içi - şehir dışı kullanımlarımda herhangi nir ısı yükselmedi görmüyorum

Umarım yinelemez, tesekkürler.

Hocam sorununuz tamamen çözüldü mü? Bende benzer sorun yaşıyorum maalesef cevabınızı merakla bekliyorum
 
Merhabalar, bende de aynı sorun oldu çok detaylı oalarak kısaca çözümü ile paylaşıyorum;

Astra j 1.4 turbo benzinli aracımı 4 ay önce aldım, aracı bilmediğim için motor sesi normal geliyordu ama yokuşlarda vs. zorlama bağırma oluyordu, birkaç kez pozantı yokuşunda aracı ek kısa sürede servise götürün arızası verdi, velhasılı bir gün istanbulda yolda klima kapandı yüksek motor sıcaklığı uyarısını verdi, aracı çekici ile çektirdim (sıcaklı 130'a dayandı). Maltepe Opel Yaşar ustaya (bir tanıdık tevafuk onun ismini vermişti birkaç gün önce) Yaşar usta baktı ve ilk kontrol ettiği soğutma suyu yedek deposu ile paslanmış yağlanmış görünüyordu, ben de turbolarda köpük olur o köpüktür yaklaşımı ile oralı olmamıştım. Neyse Yaşar usta dedi ki bunu kontrol edeyim araç burda kalsın kontrol ettiğinde bana radyatör, termostat, yağ soğutucu ve su deposunu değiştireceğim dedi. Bunların hepsini yeniledi ve eskilerinin içini açarak beraber baktık (rezalet arkadaşlar ,içi çammur dolmuş , is pas, kir) nokta atış tespit etmiş oldu, motor suyunu kaç kere devirdaim yaptı bilmiyorum ama bana teslim ettiğinde bidon tertemizdi biraz kullandım paslar gelmeye başladı, birkaç kez daha değiştirteceğim.
Bu işlemlerden sonra aracı aldığımda araç sessizleşmişti fakat gaza basınca su sesi gelmeye başladı, bu kalorifer peteğinden gelen birşey olduğunu başka bir arkadaştan öğrendim, aracın orta konsolun sol tarafını açtığımda kalorifer peteğinden antifrizin motorun beynine damladığını gördüm. beyni poşet gibi birşey ile kapatın arkadaşlar, ( bu peter işini ustaya soracağım temizlenebilrse temizlicez ve su hava kaçağını önlemiş olacağız.

Ayrıca araştırmalrıma göre su devirdaimde de sorun var mı diye baktıracağım, ona bir işlem yapılmadı ama diğer parçalar öyleyse o da değişmeli olabilir.

Velhasılı arkadaşlar bunların hepsinin sebebi kronik felan değil kronik kullanıcıların hatası diyebiliriz, benden önceki adam bildiğin çeşme suyu doldurmuş bidona, yağ zeytinyağı mı ne yağı olduğu belli değil.
1. Antifriz opelin üstüne basa basa söylediği silikat içermeyen organik olmalı ve oranı %60 olmalı geri kalan ise (saf su!, çeşme suyu değil)
2. motor yağı dexos 1 gen 2 olmalı

ben ikisini de bu şekilde değiştireceğim işler tamamlandığında şu ana kadar masraf 4000 tl geldi bakalım daha neler çıkacak
sorusu olan yazsın bana

 
  • Beğen
Tepkiler: Mahmt12 ve mertk
Hocam baştan sona tamamen aynı şeyler benim başıma geldi. Değiştirdiğin parçalardan beyne su kaçıncaya kadar tüm serüven aynı. Ben radyatörü değiştirmedim ilaçlı suyla temizlettim. Şimdi keşke değiştirseydim diyorum. Çünkü araç ışıkta falan durunca hemen fan yükseltiyor. Acaba bununla alakası var mı bilmiyorum. Bununla ilgili bilginiz var mı? Ayrıca radyatörü hangi marka taktınız?
 
  • Beğen
Tepkiler: Seyis
Merhabalar, bende de aynı sorun oldu çok detaylı oalarak kısaca çözümü ile paylaşıyorum;

Astra j 1.4 turbo benzinli aracımı 4 ay önce aldım, aracı bilmediğim için motor sesi normal geliyordu ama yokuşlarda vs. zorlama bağırma oluyordu, birkaç kez pozantı yokuşunda aracı ek kısa sürede servise götürün arızası verdi, velhasılı bir gün istanbulda yolda klima kapandı yüksek motor sıcaklığı uyarısını verdi, aracı çekici ile çektirdim (sıcaklı 130'a dayandı). Maltepe Opel Yaşar ustaya (bir tanıdık tevafuk onun ismini vermişti birkaç gün önce) Yaşar usta baktı ve ilk kontrol ettiği soğutma suyu yedek deposu ile paslanmış yağlanmış görünüyordu, ben de turbolarda köpük olur o köpüktür yaklaşımı ile oralı olmamıştım. Neyse Yaşar usta dedi ki bunu kontrol edeyim araç burda kalsın kontrol ettiğinde bana radyatör, termostat, yağ soğutucu ve su deposunu değiştireceğim dedi. Bunların hepsini yeniledi ve eskilerinin içini açarak beraber baktık (rezalet arkadaşlar ,içi çammur dolmuş , is pas, kir) nokta atış tespit etmiş oldu, motor suyunu kaç kere devirdaim yaptı bilmiyorum ama bana teslim ettiğinde bidon tertemizdi biraz kullandım paslar gelmeye başladı, birkaç kez daha değiştirteceğim.
Bu işlemlerden sonra aracı aldığımda araç sessizleşmişti fakat gaza basınca su sesi gelmeye başladı, bu kalorifer peteğinden gelen birşey olduğunu başka bir arkadaştan öğrendim, aracın orta konsolun sol tarafını açtığımda kalorifer peteğinden antifrizin motorun beynine damladığını gördüm. beyni poşet gibi birşey ile kapatın arkadaşlar, ( bu peter işini ustaya soracağım temizlenebilrse temizlicez ve su hava kaçağını önlemiş olacağız.

Ayrıca araştırmalrıma göre su devirdaimde de sorun var mı diye baktıracağım, ona bir işlem yapılmadı ama diğer parçalar öyleyse o da değişmeli olabilir.

Velhasılı arkadaşlar bunların hepsinin sebebi kronik felan değil kronik kullanıcıların hatası diyebiliriz, benden önceki adam bildiğin çeşme suyu doldurmuş bidona, yağ zeytinyağı mı ne yağı olduğu belli değil.
1. Antifriz opelin üstüne basa basa söylediği silikat içermeyen organik olmalı ve oranı %60 olmalı geri kalan ise (saf su!, çeşme suyu değil)
2. motor yağı dexos 1 gen 2 olmalı

ben ikisini de bu şekilde değiştireceğim işler tamamlandığında şu ana kadar masraf 4000 tl geldi bakalım daha neler çıkacak
sorusu olan yazsın bana







Hocam baştan sona tamamen aynı şeyler benim başıma geldi. Değiştirdiğin parçalardan beyne su kaçıncaya kadar tüm serüven aynı. Ben radyatörü değiştirmedim ilaçlı suyla temizlettim. Şimdi keşke değiştirseydim diyorum. Çünkü araç ışıkta falan durunca hemen fan yükseltiyor. Acaba bununla alakası var mı bilmiyorum. Bununla ilgili bilginiz var mı? Ayrıca radyatörü hangi marka taktınız?
 
  • Beğen
Tepkiler: opel68
Hocam baştan sona tamamen aynı şeyler benim başıma geldi. Değiştirdiğin parçalardan beyne su kaçıncaya kadar tüm serüven aynı. Ben radyatörü değiştirmedim ilaçlı suyla temizlettim. Şimdi keşke değiştirseydim diyorum. Çünkü araç ışıkta falan durunca hemen fan yükseltiyor. Acaba bununla alakası var mı bilmiyorum. Bununla ilgili bilginiz var mı? Ayrıca radyatörü hangi marka taktınız?
radyatörü temizletmek yeterli midir yoksa değiştirmek mi gerekiyor öneriniz ve tecrübenizi paylaşırsanız sevinirim
Birde değişim için marka önerir misiniz
 
Hocam baştan sona tamamen aynı şeyler benim başıma geldi. Değiştirdiğin parçalardan beyne su kaçıncaya kadar tüm serüven aynı. Ben radyatörü değiştirmedim ilaçlı suyla temizlettim. Şimdi keşke değiştirseydim diyorum. Çünkü araç ışıkta falan durunca hemen fan yükseltiyor. Acaba bununla alakası var mı bilmiyorum. Bununla ilgili bilginiz var mı? Ayrıca radyatörü hangi marka taktınız?
Merhaba hocam, yuksek ihtimal olabilir, devirdaim yazdin mi bilmiyorum onla da veya her ikisi birlikte ilgili olabilir. radyatoru sanirim orjinal takti ama emin degilim.
 
radyatörü temizletmek yeterli midir yoksa değiştirmek mi gerekiyor öneriniz ve tecrübenizi paylaşırsanız sevinirim
Birde değişim için marka önerir misiniz
Temizletmeyin hocam degistirin kafa rahat binin onun icindeki pislik eninde sonuda yag sogutucusuna diger aksama gider gerek yok hic
 
Temizletmeyin hocam degistirin kafa rahat binin onun icindeki pislik eninde sonuda yag sogutucusuna diger aksama gider gerek yok hic
Teşekkür ederim bende bu yönde yapmayı düşünüyorum peki orjinalini değilde kale marka almakta bi sorun yaşamayız değil mi
 
Beyler öncelikle geçmiş olsun baştan sona okudum. Bulunduğunuz bölgede facebook ve formlarda servis listeleri mevcut onlara göz atın böyle durumlarda. Burdan sizin sorununuza ancak ihtimalle yardımcı olabiliyoruz.
Ama baya bir karmaşık durum allah sabır versin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mahmt12
Geri
Üst