Hocam kesinlikle yenisini alın ve alabilirseniz Delphi veya Bher marka alınTeşekkür ederim bende bu yönde yapmayı düşünüyorum peki orjinalini değilde kale marka almakta bi sorun yaşamayız değil mi
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
Hocam kesinlikle yenisini alın ve alabilirseniz Delphi veya Bher marka alınTeşekkür ederim bende bu yönde yapmayı düşünüyorum peki orjinalini değilde kale marka almakta bi sorun yaşamayız değil mi
Doğrudur gates opelin yetkili tedarikçilerinden biridir oldukçada iyi parça üretirler.Aracın termostatını değiştirelim dediler tamam dedim ama gates marka varmış bu konuda sorun yaşar mıyım ben Gm istedim özellikle onlar gates de aynı orjinal ürün dediler konu hakkında bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim
Bende aynı motor Insignia var kitapçıkta dexos2 gen 1 diyor Türkiye içinTekrar merhaba;
Ne yazık ki sorun yineledi,
3 temmuz 2019 tarihinde aracı antalya antotodan teslim aldım, antalya serviste soğutma sisteminde hava olduğu belirtilerek bu hava tahliye edildi, tüm bakımlar eksiksiz yapılıp iki defa antalya sıcağında rampalarda test edildi ve sıfır hata çıktı,
Aracı teslim almadan son bir defa ben ve yetkili servis ustasıyla teleferikle çıkılan dağ zirvesine doğru test sürüşü yaptım ve herhangi bir hararet, ısı yükselmesi olmadı
Aracı teslim aldım ve antalya merkezden finikeye kullandım, bir sorun yaratmadı.
5 Temmuz 2019, antalya finikeden elmalı üzerinden bucak, burdur istikametinden ankaraya yola cıktım, güzergahı bilenler finike - elmalı arası rampaları bilir, sürekli tırmanıştır ve sicak havada,
Burdur üzerinden afyona geçtim, afyon merkezi geçip iscehisarı geçtim afyon ankara yolu üzerinde tekrar aynı arıza ekrana geldi malesef,
Ve yakıcı sıcakta, hiç bir ağaç ve benzeri bir gôlgelik olmayan rampada yolda kaldım.
Yol yardımını aradım, kasko üçüncü defa ücretsiz çekici yolladı,
En yakın eskişehir alpata opel yetkili servisine gönderdim aracı ve kendim otobüsle eskisehire geçtim, mesai saatleri dışı olunca 6 temmuza kaldı
6 temmuz sabahı servise ve araca ulaştım, serviste ustaya tüm gecen olayları anlattım,
Daha önce termostatın orjinaliyle değistigini, sağda motor gövdesindeki plastik bir parçanında orjinaliyle değistiğini, antotoda conta testlerinin yapildiğini ve motorda sorun olmadığı bilgisini verdim
Buradan sonrası ilk defa duyduğum bir konu:
Usta bana takilan termostat ve diger plastik parcanın orjinal gm marka olmasının bir anlamı olmadığını, bunların yine de yan sanayi parça sayildığını söyledi, opel astra j 1.4 t için konuşuyorum, ustaya göre soğutma sistemindeki parcaların biri değişirse geri kalan iki ısı sensörü, termostat ve o plastik parcanın aynı anda değişmesi gerektiğini söyledi,
Neden dedigimde; bu parçaların her birinin iç dirençlerinin farklı olduğunu, faberikada takım halinde uyumlu paketlenip yollandığını bu nedenle takım halinde değişmediğinde her şey tam olsa da bu arızayı vereceğini, gercekte motorda hararet olmasa da varmış uyarısı vereceğini belirtti,
İlginç geldi peki dedim değis5irin, değistirdiler ve teste çıktılar yeniden aynı uyarıyı verdi araç, bu defa artik bilemiyorum ama uzaktan gördüğüm bazı cihazlar bağlayıp termostatın hangi degerlerde açıp kapatacağına dair bazı ayarlamalar yapıldı ve herseyin tamam olduğunu belirttiler bana,
Yeni bir test sürüşü yapmayacakmısınız dediğimde gerek yok, arıza bitti denildi, çok kararlı şekilde,
Aracı teslim aldım ve ardından hiç aralıksız yarısı gündüz, yarısı gece ortalama 1000 km uzun yol yaptım araç hiç bir arıza, uyarı vermedi
Tam 6 gün hiç durmadan bu sorunla uğraştım, üç defa yol yardımıyla aracı çektirdim, toplamda 700 tl ye mal olacak bir sorunu 2 bin civarı bir paraya hallettim
Yollarda kalıp güneş yanıkları, otellerde sürünmek te cabası oldu
Araç su an sorun vermiyor, her iki opel servisinin söylediği bir kaç bilgi daha;
Birincisi motor iç sıcaklığının büyük çoğunlukla 90 derecede sabit göstereceğini fakat nadiren göstergenin yukarı hareketleneceğini ama 90-100 arasi bir yerde termostatin ve fanların devreye girip tekrar 90'a sabitleyecegini söylediler bunun normal olmadı gereken bir durum oldugunu belirttiler
Yol boyu bir kaç defa bunu gözlemledim, gösterge ufaktan 90 üstüne hareketlendi ama kısa sürede 90'a geri sabitlendi, daha önce göstergeye pek bakmazdım, bunun böyle oldugunu farketmemiş, görmemistim, bu olmasi gerekenmiş
Her iki servisin bir digersöylediği bilgi, astra j 1.4 turbolarda motor yağı konusu, dexos 1 gen 2, net bu olacak opel bunu ısrarla belirtti denildi
Bu yagdan koydurdum antalya antotoda ve diger buji vs ağır bakımlardan sonra çok bariz farklar gördüm
İlk olarak motor çok sessizlesti, yol boyu bir defasında mola verdigimde kaputu aç8p calısma sesini dinledim, trafikte motor calışmıyor gibi sessizdi
İkincisi, yakıt harcama farkedilir derecede azaldı, çok şaşırdım.
Evet olaylar şimdilik bu,
Kazasız, arızasız, mutlu günler.
Opel sonradan değişikliğe gitti. Bildiğim kadarıyla 1.4 turbolar piston sekman kırdığı için Dexson 1 gen 2 ye geçti daha tecrübeli arkadaşlar daha iyi bilirBende aynı motor Insignia var kitapçıkta dexos2 gen 1 diyor Türkiye için
Sizinle acil iletişime gecebilirmiyimMerhaba arkadaşlar;
Bu gün yani 1 Temmuz 2018 antalya'dan uzun yola çıkmak üzere yola çıktım fakat henüz 5.km de rampa yukarı tırmanırken yol bilgisayarında bu güne kadar görmediğim bir uyarıyla karşılaştım,
motor sıcaklığı çok yüksek lütfen motoru rölantiye alın yazdı,
Bu uyarıdan bir kaç dakika önxe sıcaklık göstergesine bakmıştım ve 90 derece sabitti.
Hemen sağa çekip motoru durdurdum ve kaputu açtım, herhangi bir anormal durum yoktu, buhar veya kaynama görmedim.
Yola çıkmadan önce aracı sanayiye çekip motor suyu, yağı fren balatası vs genel bir kontrol yaptırmıştım ve bir sorun yoktu,
Aracı tekrar çalıştırmadım ve yol yardımını arayıp çekici istedim, bu olay sabah 05:30 civarıydı ve oldukça normal bir hava sıcaklığı vardı yani o yakıcı antalya sıcağı yoktu.
Sabahın o saatinde açık bir servis bulunmadığı için tavsiye üzerine en yakın ustaya cektirdim.
Ustaya durumu anlattım ve motoru kontrol etti, motorun sağ tarafından motora su aktaran bir parçayı gösterdi ve buradan sızan suyu gösterdi, ben ustaya bu termostat arızası desemde o sorunun bu olduğunu belirtti, o asamada bu ustaların bu işi beceremeyeceğini anlasam da çarem yoktu, o plastik parçaya termostat diyen bir ustaya termostatın o olmadığını, motorun solundakinin termostat olduğunu ben söyledim.
Montaj yapildı motor soğutma sıvısı baştan yenilendi ve ben son bir test sürüşü yapayım dedim ve yola koyuldum, bu arada her zaman gittiğim ustayla da telefonda görüşüyorum, aracı biraz sıkıstırmamı söyledi ve ben de ilk kaldığım rampaya sardım bu defa rampa ortalarında yeniden aynı uyarıyı verdi, durdum, stop edip bir kaç dakika bekledim ve yeniden calıştırdım,
Bir kaç dakika önce 120 derece üstü olan gösterge 90 derecedeydi, şaşırdım rampa asağı geri döndüm, rampa aşagı yeniden 95 civarına anlık çıkıp indi ve ustaya geri dönüp anlattım,
Usta bu defa kendi direksiyona geçti ve sürüşe geçtik, usta aracı zorlayacak rampalara girip tırmanmaya başladık hava sıcaklığı yakıcıydi ve o kadar zorlamaya, düşük devir, yüksek devir kullanmaya rağmen o gösterge zerre 90 derece üzerine geçmedi ve herşey normal yoluna çıkabilirsin dedi ama inancım kalmamıştı artık, emindim yola koyulsam başıma iş açacaktı,
Ayrılıp calıştığım kuruma gittim ve arkadaslarla konustum, bana yakın ilçede donanımlı, profesyonel çalışan bir servise gidelim dediler ama onlar da inanmamıştı bana,
Arkadaşlardan birini yanıma alıp 18 km uzakta servise yola çıktık ve yolun ortalama 15 km sinde hiç bir sorun yoktu, yol düz otoban ve rampa yok ancak aynı uyarı 15 km sonra aniden yineledi, tekrar durdum bekleyip calıştırdım yine herşey yolundaydı servise ulaştım
Servise durumu izah ettim ve bir usta verdiler yanıma test için yola çıktık, usta elinde bir lazer ısı ölcer vardı, arıza tekrarlarsa durup kaputu açıp motor ısısını ölçecektik,
Ortalama 5 km devam ettik ısı 90 dereceydi ama aynı uyarıyı tekrarladı, durup kaputu actık ölçüm yaptık
Gösterge 120 lerdeyken motor en sıcak bölge 94, termostat girişi 50 derece civarıydı ve termostat arızası dedik geri döndük dönüşte hiç sorun olmadı 90 derece sabitti.
Serviste termostat söküldü ve orjinaliyle değistirildi, tekrar teste çıktık, bu defa 1 km gittik ama ısı yükselmeye başladı 95 gösterirken vaz geçip servise geri döndük,
İki ihtimal kalmıştı
1.radyatör tıkanmıştı
2.devirdaim pompası arızalıydı
Radyatör söküldü ve teste gönderildi, gelen bilgi yüzde 85 tıkalıydı, temizlenebilir durumdaydı ve temizlettik
Şu an araç serviste ve radyatör montajı yapılırken sabaha karşı 05:30'da başlayan macera bitmedi yarına kaldı ancak bende umut kalmadı.
İnsan araştırıp okudukça paranoyak oluyor, servise göre devirdaim pompasında sorun olsa o kadar gidemez hareket edemezmişim anlayamıyorum.
Araç astra j 1.4 turbo
Model yılı 2014
Km 63.000
Bu güne kadar sanayiye girmemisti
Motor suyunda eksilme yoktu, susuz kalmadı, buhar hiç görmedim, soğudum, bıktım, yoruldum, bu nasıl bir sorundur anlayamadım.
Termostat fanı tetikliyor ve fan çalışıyor fakat bildiğim kadarıyla bu motorlarda fan 3 kademe ve bu gün bu kademelerin atlayıp kademe yükseltip yükseltmediğine dikkat etmedim, fan sigortaya bağlıysa ve bu sigorta arızalıysa buna sebep olabilirmi bu bir teori.
1.Su eksik değilse ve bu gün üç defa değistiyse yine de devam ediyorsa arıza anlam veremiyorum
2.Radyatör tıkanması bina sebep olabilirmi olursa ne derece etki eder
3.Devirdaim pompası arızalı olan bir araç 15 km sorunsuz gider ardından aniden 120 derece gösterip yine çok kısa sürede 100 ve 90 dereceye inip sonra sorunsuz bir süre daha gidebilir mi?
Uzun yazdım kusura bakmayın, okuyup tecrübesi olan arkadaşlar fikir verirse çok mutlu olurum.
Artık nefret etme seviyesindeyim malesef.
Anlattığıniz sorunların aynisini yaşıyorum. Yaklaşık 8bin lira harcadim sorun devam ediyor. Arabayı yakacam nerdeyse. 2 aydır bu sorunla uğraşıyorum. Eğer okursaniz lütfen bana cevap yazarmisiniz iletişime geçmek istiyorum sizinkeHocam yetkili servis diyoruz ve ne derlerse peki diyoruz, saglam termostatı değistirdiler, motorun sağında plastik parça flanşörmü nedir bilmiyorum öyle bir adı var ilk o değisti, ikinci termostat, úçincü olarak radyatör denildi temizdi daha temiz oldu yine olmadı sonra soğutma sisteminde hava var denildi tahliye edildi, o bahsettiginiz sensör iki adet bunlar ilk başta değişmedi uzun yolda ikinci defa kalınca afyon ankara yolunda bu defa eskisehir alpata yetkili servise çekyirdim, burada tekrar termostat, flansör?!, O iki sensör aynı anda değişti, hava tahliyesi yapildı, testte yine hata verince 30 dakikalık bir sürede biseyler baglandı motora ve bilmedigim bir ayarlar yapildi, hemen ardindan teslim aldım, 1000 km yol yaptım kesintisiz bu defa hata vermedi.
4.usta galiba nihayet işi bilen çıktı, 6 günde defalarca antifiruz doldurup bosaltıldı ve tarafıma fatura edildi, en çok bu boşa dökülen ve en kaliteli denilen antifiriz para tuttu, sadece buna acıyorum.
Evet iyi bir tecrübe oldu, termostatın yerini bilmeyen ve termostatı değiştirdim diyen ama ben bu termostat degil dediğimde yok o termostat diyen ustalara şahit oldum.
Yazılım varmı araçtaMerhaba;
Yanıt için teşekkür ederim, sorun olduğu gibi devam ediyor, radyatõr tamamen temizlendi, biraz tıkanma vardı ama hiç bir fark yaratmadı, sorun olduğu gibi duruyor, devirdaim pompası kontrol amaçlı benden habersiz sôkülmüş, sorun yok, kusursuz çalışıyor, bunlar bu günkü olanlar,
Dün termostat orjinaliyle değişti, yine dün motorun sağında plastik bir parça motora su aktaran basit bir parça su sızdırması sebebiyle değişti
Bütün bunlara rağmen sorun olduğu gibi duruyor, bu güne kadar o ısı göstergesi tepe noktaya kadar gelip indiği zamanlarda kaputu actığımda su haznesinde ne kapak atma, ne kaynama, ne buhar hic gôrmedim
Bu gün artık cekiciyle aracı antalya antoto yetkili servise gôtürdüm, durumu anlattım, beni dinledikten sonra dedikleri şu oldu;
Eger dediğiniz gibiyse o suyun fokurdayarak kaynaması, kapağın atması gerekiyordu, bu olmadiysa bir yerde bir şey ısıyı yanlış ôlçüyor, aracınızı test edip size bilgi vereceğiz denildi, beklemedeyim
Sorunumu adım adım yazdım, yazıyorum, sonuna kadar yazacağım, forumun bu nedenle var olduğunu düşünüyorum, başlık açıp yardımlar, ôneriler, yapılanlar, sorunun nedenleri ve sorunun nihai çôzümünü yazarsak ileride aynı sorunla karşılaşan arkadaşlara yararı olacağını düşünüyorum.
Yanıt için tekrar teşekkür ederim.