Merhaba arkadaşlar;
Bu gün yani 1 Temmuz 2018 antalya'dan uzun yola çıkmak üzere yola çıktım fakat henüz 5.km de rampa yukarı tırmanırken yol bilgisayarında bu güne kadar görmediğim bir uyarıyla karşılaştım,
motor sıcaklığı çok yüksek lütfen motoru rölantiye alın yazdı,
Bu uyarıdan bir kaç dakika önxe sıcaklık göstergesine bakmıştım ve 90 derece sabitti.
Hemen sağa çekip motoru durdurdum ve kaputu açtım, herhangi bir anormal durum yoktu, buhar veya kaynama görmedim.
Yola çıkmadan önce aracı sanayiye çekip motor suyu, yağı fren balatası vs genel bir kontrol yaptırmıştım ve bir sorun yoktu,
Aracı tekrar çalıştırmadım ve yol yardımını arayıp çekici istedim, bu olay sabah 05:30 civarıydı ve oldukça normal bir hava sıcaklığı vardı yani o yakıcı antalya sıcağı yoktu.
Sabahın o saatinde açık bir servis bulunmadığı için tavsiye üzerine en yakın ustaya cektirdim.
Ustaya durumu anlattım ve motoru kontrol etti, motorun sağ tarafından motora su aktaran bir parçayı gösterdi ve buradan sızan suyu gösterdi, ben ustaya bu termostat arızası desemde o sorunun bu olduğunu belirtti, o asamada bu ustaların bu işi beceremeyeceğini anlasam da çarem yoktu, o plastik parçaya termostat diyen bir ustaya termostatın o olmadığını, motorun solundakinin termostat olduğunu ben söyledim.
Montaj yapildı motor soğutma sıvısı baştan yenilendi ve ben son bir test sürüşü yapayım dedim ve yola koyuldum, bu arada her zaman gittiğim ustayla da telefonda görüşüyorum, aracı biraz sıkıstırmamı söyledi ve ben de ilk kaldığım rampaya sardım bu defa rampa ortalarında yeniden aynı uyarıyı verdi, durdum, stop edip bir kaç dakika bekledim ve yeniden calıştırdım,
Bir kaç dakika önce 120 derece üstü olan gösterge 90 derecedeydi, şaşırdım rampa asağı geri döndüm, rampa aşagı yeniden 95 civarına anlık çıkıp indi ve ustaya geri dönüp anlattım,
Usta bu defa kendi direksiyona geçti ve sürüşe geçtik, usta aracı zorlayacak rampalara girip tırmanmaya başladık hava sıcaklığı yakıcıydi ve o kadar zorlamaya, düşük devir, yüksek devir kullanmaya rağmen o gösterge zerre 90 derece üzerine geçmedi ve herşey normal yoluna çıkabilirsin dedi ama inancım kalmamıştı artık, emindim yola koyulsam başıma iş açacaktı,
Ayrılıp calıştığım kuruma gittim ve arkadaslarla konustum, bana yakın ilçede donanımlı, profesyonel çalışan bir servise gidelim dediler ama onlar da inanmamıştı bana,
Arkadaşlardan birini yanıma alıp 18 km uzakta servise yola çıktık ve yolun ortalama 15 km sinde hiç bir sorun yoktu, yol düz otoban ve rampa yok ancak aynı uyarı 15 km sonra aniden yineledi, tekrar durdum bekleyip calıştırdım yine herşey yolundaydı servise ulaştım
Servise durumu izah ettim ve bir usta verdiler yanıma test için yola çıktık, usta elinde bir lazer ısı ölcer vardı, arıza tekrarlarsa durup kaputu açıp motor ısısını ölçecektik,
Ortalama 5 km devam ettik ısı 90 dereceydi ama aynı uyarıyı tekrarladı, durup kaputu actık ölçüm yaptık
Gösterge 120 lerdeyken motor en sıcak bölge 94, termostat girişi 50 derece civarıydı ve termostat arızası dedik geri döndük dönüşte hiç sorun olmadı 90 derece sabitti.
Serviste termostat söküldü ve orjinaliyle değistirildi, tekrar teste çıktık, bu defa 1 km gittik ama ısı yükselmeye başladı 95 gösterirken vaz geçip servise geri döndük,
İki ihtimal kalmıştı
1.radyatör tıkanmıştı
2.devirdaim pompası arızalıydı
Radyatör söküldü ve teste gönderildi, gelen bilgi yüzde 85 tıkalıydı, temizlenebilir durumdaydı ve temizlettik
Şu an araç serviste ve radyatör montajı yapılırken sabaha karşı 05:30'da başlayan macera bitmedi yarına kaldı ancak bende umut kalmadı.
İnsan araştırıp okudukça paranoyak oluyor, servise göre devirdaim pompasında sorun olsa o kadar gidemez hareket edemezmişim anlayamıyorum.
Araç astra j 1.4 turbo
Model yılı 2014
Km 63.000
Bu güne kadar sanayiye girmemisti
Motor suyunda eksilme yoktu, susuz kalmadı, buhar hiç görmedim, soğudum, bıktım, yoruldum, bu nasıl bir sorundur anlayamadım.
Termostat fanı tetikliyor ve fan çalışıyor fakat bildiğim kadarıyla bu motorlarda fan 3 kademe ve bu gün bu kademelerin atlayıp kademe yükseltip yükseltmediğine dikkat etmedim, fan sigortaya bağlıysa ve bu sigorta arızalıysa buna sebep olabilirmi bu bir teori.
1.Su eksik değilse ve bu gün üç defa değistiyse yine de devam ediyorsa arıza anlam veremiyorum
2.Radyatör tıkanması bina sebep olabilirmi olursa ne derece etki eder
3.Devirdaim pompası arızalı olan bir araç 15 km sorunsuz gider ardından aniden 120 derece gösterip yine çok kısa sürede 100 ve 90 dereceye inip sonra sorunsuz bir süre daha gidebilir mi?
Uzun yazdım kusura bakmayın, okuyup tecrübesi olan arkadaşlar fikir verirse çok mutlu olurum.
Artık nefret etme seviyesindeyim malesef.