Astra j 1.4 turbo hararet sorunu - yardım lütfen.

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Whip
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Merhaba arkadaşlar;
Bu gün yani 1 Temmuz 2018 antalya'dan uzun yola çıkmak üzere yola çıktım fakat henüz 5.km de rampa yukarı tırmanırken yol bilgisayarında bu güne kadar görmediğim bir uyarıyla karşılaştım,

motor sıcaklığı çok yüksek lütfen motoru rölantiye alın yazdı,

Bu uyarıdan bir kaç dakika önxe sıcaklık göstergesine bakmıştım ve 90 derece sabitti.

Hemen sağa çekip motoru durdurdum ve kaputu açtım, herhangi bir anormal durum yoktu, buhar veya kaynama görmedim.

Yola çıkmadan önce aracı sanayiye çekip motor suyu, yağı fren balatası vs genel bir kontrol yaptırmıştım ve bir sorun yoktu,

Aracı tekrar çalıştırmadım ve yol yardımını arayıp çekici istedim, bu olay sabah 05:30 civarıydı ve oldukça normal bir hava sıcaklığı vardı yani o yakıcı antalya sıcağı yoktu.

Sabahın o saatinde açık bir servis bulunmadığı için tavsiye üzerine en yakın ustaya cektirdim.

Ustaya durumu anlattım ve motoru kontrol etti, motorun sağ tarafından motora su aktaran bir parçayı gösterdi ve buradan sızan suyu gösterdi, ben ustaya bu termostat arızası desemde o sorunun bu olduğunu belirtti, o asamada bu ustaların bu işi beceremeyeceğini anlasam da çarem yoktu, o plastik parçaya termostat diyen bir ustaya termostatın o olmadığını, motorun solundakinin termostat olduğunu ben söyledim.

Montaj yapildı motor soğutma sıvısı baştan yenilendi ve ben son bir test sürüşü yapayım dedim ve yola koyuldum, bu arada her zaman gittiğim ustayla da telefonda görüşüyorum, aracı biraz sıkıstırmamı söyledi ve ben de ilk kaldığım rampaya sardım bu defa rampa ortalarında yeniden aynı uyarıyı verdi, durdum, stop edip bir kaç dakika bekledim ve yeniden calıştırdım,

Bir kaç dakika önce 120 derece üstü olan gösterge 90 derecedeydi, şaşırdım rampa asağı geri döndüm, rampa aşagı yeniden 95 civarına anlık çıkıp indi ve ustaya geri dönüp anlattım,

Usta bu defa kendi direksiyona geçti ve sürüşe geçtik, usta aracı zorlayacak rampalara girip tırmanmaya başladık hava sıcaklığı yakıcıydi ve o kadar zorlamaya, düşük devir, yüksek devir kullanmaya rağmen o gösterge zerre 90 derece üzerine geçmedi ve herşey normal yoluna çıkabilirsin dedi ama inancım kalmamıştı artık, emindim yola koyulsam başıma iş açacaktı,

Ayrılıp calıştığım kuruma gittim ve arkadaslarla konustum, bana yakın ilçede donanımlı, profesyonel çalışan bir servise gidelim dediler ama onlar da inanmamıştı bana,

Arkadaşlardan birini yanıma alıp 18 km uzakta servise yola çıktık ve yolun ortalama 15 km sinde hiç bir sorun yoktu, yol düz otoban ve rampa yok ancak aynı uyarı 15 km sonra aniden yineledi, tekrar durdum bekleyip calıştırdım yine herşey yolundaydı servise ulaştım

Servise durumu izah ettim ve bir usta verdiler yanıma test için yola çıktık, usta elinde bir lazer ısı ölcer vardı, arıza tekrarlarsa durup kaputu açıp motor ısısını ölçecektik,

Ortalama 5 km devam ettik ısı 90 dereceydi ama aynı uyarıyı tekrarladı, durup kaputu actık ölçüm yaptık

Gösterge 120 lerdeyken motor en sıcak bölge 94, termostat girişi 50 derece civarıydı ve termostat arızası dedik geri döndük dönüşte hiç sorun olmadı 90 derece sabitti.

Serviste termostat söküldü ve orjinaliyle değistirildi, tekrar teste çıktık, bu defa 1 km gittik ama ısı yükselmeye başladı 95 gösterirken vaz geçip servise geri döndük,

İki ihtimal kalmıştı
1.radyatör tıkanmıştı
2.devirdaim pompası arızalıydı

Radyatör söküldü ve teste gönderildi, gelen bilgi yüzde 85 tıkalıydı, temizlenebilir durumdaydı ve temizlettik

Şu an araç serviste ve radyatör montajı yapılırken sabaha karşı 05:30'da başlayan macera bitmedi yarına kaldı ancak bende umut kalmadı.

İnsan araştırıp okudukça paranoyak oluyor, servise göre devirdaim pompasında sorun olsa o kadar gidemez hareket edemezmişim anlayamıyorum.

Araç astra j 1.4 turbo
Model yılı 2014
Km 63.000
Bu güne kadar sanayiye girmemisti

Motor suyunda eksilme yoktu, susuz kalmadı, buhar hiç görmedim, soğudum, bıktım, yoruldum, bu nasıl bir sorundur anlayamadım.

Termostat fanı tetikliyor ve fan çalışıyor fakat bildiğim kadarıyla bu motorlarda fan 3 kademe ve bu gün bu kademelerin atlayıp kademe yükseltip yükseltmediğine dikkat etmedim, fan sigortaya bağlıysa ve bu sigorta arızalıysa buna sebep olabilirmi bu bir teori.

1.Su eksik değilse ve bu gün üç defa değistiyse yine de devam ediyorsa arıza anlam veremiyorum

2.Radyatör tıkanması bina sebep olabilirmi olursa ne derece etki eder

3.Devirdaim pompası arızalı olan bir araç 15 km sorunsuz gider ardından aniden 120 derece gösterip yine çok kısa sürede 100 ve 90 dereceye inip sonra sorunsuz bir süre daha gidebilir mi?

Uzun yazdım kusura bakmayın, okuyup tecrübesi olan arkadaşlar fikir verirse çok mutlu olurum.

Artık nefret etme seviyesindeyim malesef.
Merhabalar aynı sorunu bnde yaşadım.hatay samandağında can kardeşler savaş usta çözdü.arabada bssın ve hararet kalmadı hortumlar resmen pamuk gibi oldu.motorun sesi ve yakıtı değişti.opelin ürettiği araçlarda aynı metodu uygulaması getektiğini düşünüyorum
Merhaba;
Yanıt için teşekkür ederim, sorun olduğu gibi devam ediyor, radyatõr tamamen temizlendi, biraz tıkanma vardı ama hiç bir fark yaratmadı, sorun olduğu gibi duruyor, devirdaim pompası kontrol amaçlı benden habersiz sôkülmüş, sorun yok, kusursuz çalışıyor, bunlar bu günkü olanlar,

Dün termostat orjinaliyle değişti, yine dün motorun sağında plastik bir parça motora su aktaran basit bir parça su sızdırması sebebiyle değişti

Bütün bunlara rağmen sorun olduğu gibi duruyor, bu güne kadar o ısı göstergesi tepe noktaya kadar gelip indiği zamanlarda kaputu actığımda su haznesinde ne kapak atma, ne kaynama, ne buhar hic gôrmedim

Bu gün artık cekiciyle aracı antalya antoto yetkili servise gôtürdüm, durumu anlattım, beni dinledikten sonra dedikleri şu oldu;

Eger dediğiniz gibiyse o suyun fokurdayarak kaynaması, kapağın atması gerekiyordu, bu olmadiysa bir yerde bir şey ısıyı yanlış ôlçüyor, aracınızı test edip size bilgi vereceğiz denildi, beklemedeyim

Sorunumu adım adım yazdım, yazıyorum, sonuna kadar yazacağım, forumun bu nedenle var olduğunu düşünüyorum, başlık açıp yardımlar, ôneriler, yapılanlar, sorunun nedenleri ve sorunun nihai çôzümünü yazarsak ileride aynı sorunla karşılaşan arkadaşlara yararı olacağını düşünüyorum.

Yanıt için tekrar teşekkür ederim.
 
Anlattığıniz sorunların aynisini yaşıyorum. Yaklaşık 8bin lira harcadim sorun devam ediyor. Arabayı yakacam nerdeyse. 2 aydır bu sorunla uğraşıyorum. Eğer okursaniz lütfen bana cevap yazarmisiniz iletişime geçmek istiyorum sizinke
Kesin çözüm ve konforlu sürüş için hatay samandağında savaş usta .opelin mühendislik hatası.savaş usta çözdü
 
Kesin çözüm ve konforlu sürüş için hatay samandağında savaş usta .opelin mühendislik hatası.savaş usta çözdü
Hayırdır Alper hocam savaş usta ile ortaklığınız mı var ? Son mesajlarınızın tamamında Savaş ustanın reklamını yapmışsınız ? Çözüm ile ilgili tek cümle yok...
 
Kesin çözüm ve konforlu sürüş için hatay samandağında savaş usta .opelin mühendislik hatası.savaş usta çözdü
Telefonu filan varmı. Ben k.marasta yaşıyorum. Uzak değil gerekirse giderim Hataya. 2012 astra j 1.4t.
Whip adlı kullanici arkadaşın yaşadıklarını yaşıyorum halen sorun çözülemedi.
 
Arkadaşlar sayfanın tamamını okudum. Aynı sorun bende de vardı. Bahsedilen bütün işlemleri yaptırıp bir sürü masraf ettim ama sorun çok basitmiş. Tüp sisteminden kaynaklanıyormuş. Bugün arabada benzinde 4 kişiyle birlikte klima açık bir şekilde birçok yokuşa vurdum. Hararet santim oynamadı. Radyatör vesaire söktürmeden, öncelikle benzinde deneme yapın. Bende sorun tüp sistemindeymiş.
 
Arkadaşlar sayfanın tamamını okudum. Aynı sorun bende de vardı. Bahsedilen bütün işlemleri yaptırıp bir sürü masraf ettim ama sorun çok basitmiş. Tüp sisteminden kaynaklanıyormuş. Bugün arabada benzinde 4 kişiyle birlikte klima açık bir şekilde birçok yokuşa vurdum. Hararet santim oynamadı. Radyatör vesaire söktürmeden, öncelikle benzinde deneme yapın. Bende sorun tüp sistemindeymiş.
 
Merhaba;
Yanıt için teşekkür ederim, sorun olduğu gibi devam ediyor, radyatõr tamamen temizlendi, biraz tıkanma vardı ama hiç bir fark yaratmadı, sorun olduğu gibi duruyor, devirdaim pompası kontrol amaçlı benden habersiz sôkülmüş, sorun yok, kusursuz çalışıyor, bunlar bu günkü olanlar,

Dün termostat orjinaliyle değişti, yine dün motorun sağında plastik bir parça motora su aktaran basit bir parça su sızdırması sebebiyle değişti

Bütün bunlara rağmen sorun olduğu gibi duruyor, bu güne kadar o ısı göstergesi tepe noktaya kadar gelip indiği zamanlarda kaputu actığımda su haznesinde ne kapak atma, ne kaynama, ne buhar hic gôrmedim

Bu gün artık cekiciyle aracı antalya antoto yetkili servise gôtürdüm, durumu anlattım, beni dinledikten sonra dedikleri şu oldu;

Eger dediğiniz gibiyse o suyun fokurdayarak kaynaması, kapağın atması gerekiyordu, bu olmadiysa bir yerde bir şey ısıyı yanlış ôlçüyor, aracınızı test edip size bilgi vereceğiz denildi, beklemedeyim

Sorunumu adım adım yazdım, yazıyorum, sonuna kadar yazacağım, forumun bu nedenle var olduğunu düşünüyorum, başlık açıp yardımlar, ôneriler, yapılanlar, sorunun nedenleri ve sorunun nihai çôzümünü yazarsak ileride aynı sorunla karşılaşan arkadaşlara yararı olacağını düşünüyorum.

Yanıt için tekrar teşekkür ederim.
Aynı sıkıntı bizde de vardı 3 4 kere termostat değişti servise götürduk 5500 lira para verdik daha orao da bişi yapamadı en son bir usta bulduk o da farklı bir termostat taktı ondan sonra bir kere uzun yola çıktık sadece bir defa 95 e çıktı fan çalıştı ve düştü
Merhaba arkadaşlar;
Bu gün yani 1 Temmuz 2018 antalya'dan uzun yola çıkmak üzere yola çıktım fakat henüz 5.km de rampa yukarı tırmanırken yol bilgisayarında bu güne kadar görmediğim bir uyarıyla karşılaştım,

motor sıcaklığı çok yüksek lütfen motoru rölantiye alın yazdı,

Bu uyarıdan bir kaç dakika önxe sıcaklık göstergesine bakmıştım ve 90 derece sabitti.

Hemen sağa çekip motoru durdurdum ve kaputu açtım, herhangi bir anormal durum yoktu, buhar veya kaynama görmedim.

Yola çıkmadan önce aracı sanayiye çekip motor suyu, yağı fren balatası vs genel bir kontrol yaptırmıştım ve bir sorun yoktu,

Aracı tekrar çalıştırmadım ve yol yardımını arayıp çekici istedim, bu olay sabah 05:30 civarıydı ve oldukça normal bir hava sıcaklığı vardı yani o yakıcı antalya sıcağı yoktu.

Sabahın o saatinde açık bir servis bulunmadığı için tavsiye üzerine en yakın ustaya cektirdim.

Ustaya durumu anlattım ve motoru kontrol etti, motorun sağ tarafından motora su aktaran bir parçayı gösterdi ve buradan sızan suyu gösterdi, ben ustaya bu termostat arızası desemde o sorunun bu olduğunu belirtti, o asamada bu ustaların bu işi beceremeyeceğini anlasam da çarem yoktu, o plastik parçaya termostat diyen bir ustaya termostatın o olmadığını, motorun solundakinin termostat olduğunu ben söyledim.

Montaj yapildı motor soğutma sıvısı baştan yenilendi ve ben son bir test sürüşü yapayım dedim ve yola koyuldum, bu arada her zaman gittiğim ustayla da telefonda görüşüyorum, aracı biraz sıkıstırmamı söyledi ve ben de ilk kaldığım rampaya sardım bu defa rampa ortalarında yeniden aynı uyarıyı verdi, durdum, stop edip bir kaç dakika bekledim ve yeniden calıştırdım,

Bir kaç dakika önce 120 derece üstü olan gösterge 90 derecedeydi, şaşırdım rampa asağı geri döndüm, rampa aşagı yeniden 95 civarına anlık çıkıp indi ve ustaya geri dönüp anlattım,

Usta bu defa kendi direksiyona geçti ve sürüşe geçtik, usta aracı zorlayacak rampalara girip tırmanmaya başladık hava sıcaklığı yakıcıydi ve o kadar zorlamaya, düşük devir, yüksek devir kullanmaya rağmen o gösterge zerre 90 derece üzerine geçmedi ve herşey normal yoluna çıkabilirsin dedi ama inancım kalmamıştı artık, emindim yola koyulsam başıma iş açacaktı,

Ayrılıp calıştığım kuruma gittim ve arkadaslarla konustum, bana yakın ilçede donanımlı, profesyonel çalışan bir servise gidelim dediler ama onlar da inanmamıştı bana,

Arkadaşlardan birini yanıma alıp 18 km uzakta servise yola çıktık ve yolun ortalama 15 km sinde hiç bir sorun yoktu, yol düz otoban ve rampa yok ancak aynı uyarı 15 km sonra aniden yineledi, tekrar durdum bekleyip calıştırdım yine herşey yolundaydı servise ulaştım

Servise durumu izah ettim ve bir usta verdiler yanıma test için yola çıktık, usta elinde bir lazer ısı ölcer vardı, arıza tekrarlarsa durup kaputu açıp motor ısısını ölçecektik,

Ortalama 5 km devam ettik ısı 90 dereceydi ama aynı uyarıyı tekrarladı, durup kaputu actık ölçüm yaptık

Gösterge 120 lerdeyken motor en sıcak bölge 94, termostat girişi 50 derece civarıydı ve termostat arızası dedik geri döndük dönüşte hiç sorun olmadı 90 derece sabitti.

Serviste termostat söküldü ve orjinaliyle değistirildi, tekrar teste çıktık, bu defa 1 km gittik ama ısı yükselmeye başladı 95 gösterirken vaz geçip servise geri döndük,

İki ihtimal kalmıştı
1.radyatör tıkanmıştı
2.devirdaim pompası arızalıydı

Radyatör söküldü ve teste gönderildi, gelen bilgi yüzde 85 tıkalıydı, temizlenebilir durumdaydı ve temizlettik

Şu an araç serviste ve radyatör montajı yapılırken sabaha karşı 05:30'da başlayan macera bitmedi yarına kaldı ancak bende umut kalmadı.

İnsan araştırıp okudukça paranoyak oluyor, servise göre devirdaim pompasında sorun olsa o kadar gidemez hareket edemezmişim anlayamıyorum.

Araç astra j 1.4 turbo
Model yılı 2014
Km 63.000
Bu güne kadar sanayiye girmemisti

Motor suyunda eksilme yoktu, susuz kalmadı, buhar hiç görmedim, soğudum, bıktım, yoruldum, bu nasıl bir sorundur anlayamadım.

Termostat fanı tetikliyor ve fan çalışıyor fakat bildiğim kadarıyla bu motorlarda fan 3 kademe ve bu gün bu kademelerin atlayıp kademe yükseltip yükseltmediğine dikkat etmedim, fan sigortaya bağlıysa ve bu sigorta arızalıysa buna sebep olabilirmi bu bir teori.

1.Su eksik değilse ve bu gün üç defa değistiyse yine de devam ediyorsa arıza anlam veremiyorum

2.Radyatör tıkanması bina sebep olabilirmi olursa ne derece etki eder

3.Devirdaim pompası arızalı olan bir araç 15 km sorunsuz gider ardından aniden 120 derece gösterip yine çok kısa sürede 100 ve 90 dereceye inip sonra sorunsuz bir süre daha gidebilir mi?

Uzun yazdım kusura bakmayın, okuyup tecrübesi olan arkadaşlar fikir verirse çok mutlu olurum.

Artık nefret etme seviyesindeyim malesef.
Bizde aynı sıkıntıyı yaşadık arabadan su sesi gibi bişey geliyordu devir daim borusu değişti 1 ay oldu olmadı arabanın hararet göstergesi 90 nın üzerine çıkıp düşmeye başladı ustaya göturduk termostat değiştirdi sonra 1 ay bu şekilde kullandık şehir dışına gidiyorduk 150.km de tekrar yukselmeye başladı bir çok ustaya göturduk bu modellerde oluyor dediler öle böle tekrar gönderdiler sonra opel servisine göturduk onlarda tekrar termostat değiştirdi buji falan 5500 civarında masraf çıkardılar arabayı teslim aldık tam servisten çıktık 5 10 dk olmadı takrar yukseldi hemen aradık olabilir dediler devam ederse getirin bir hafta denedik geçmedi götürduk motor kapağını açmamız lazım açma sadece 8 bin içeride ne masraf var bilinmiyor mudurle konuştuk falan arabayı bıraktık tmm bir sorun yok götürün dediler ama arabanın durum aynı derken bir arkadaşın komşusunun da aynı arabadan varmış bize ustasını önerdi götürduk tekrar termostat değiştirdi su mu bakımı yapmış şehir içinde yaşamadık ama bir kere yukseldi fan çalıştı düştü çoook uzun oldu ama bu arabanın serisi hep sorunlu sanırım
 
Ayni sorun benim arabamdada varsi rampada arabayo park edince 90 in uzerine cikiyodu tekrar calisinca fan aciyor 90 a dusuyordu. Termostat ve devir daimda sorununuz yoksa yag sogutucudan olabilir probleminiz
 
Yag sogutucunun suyla ne alakasi var demeyin sogutucudan hem yag kanali hem su kanali geciyor bilginize
 
Geri
Üst