Astra j 2014 1.6cdti 136 hp hararet göstergesi sorunu

Ustam 2 kademesi filan yok 90 derecede açmazsa nasıl motor soğuyacak. Tamolarak ecotech motorlar su sıcaklığını 108 derecelere kadar ısıtır ama bize 90 dere gösterir.
Ustat ben OBD ile sürekli takip ederim. Uzun yolda 82-83 civarında geziyor ancak gösterge 90... Açıkcası 2 kademe varmı bilemem ancak bildiğim 90 derecede değil daha erken açtığı...
 
  • Beğen
Tepkiler: b16dth ve omeroz
Ustam 2 kademesi filan yok 90 derecede açmazsa nasıl motor soğuyacak. Tamolarak ecotech motorlar su sıcaklığını 108 derecelere kadar ısıtır ama bize 90 dere gösterir.
Obd cihazı ile dağ yolu tırmanışında zorlamama rağmen b16dth motorun harareti 98°c'yi geçtiğini görmemiştim. Şehir içi sıkışık trafikte 95°c'de açtığını biliyorum

Bu konuda da bahsedildi.

 
  • Beğen
Tepkiler: b16dth
Benim düşünceme göre kış aylarında motor geç ısınıp çabuk soğuyor...Yani kış ayları soğuk ve rüzgarlı olduğundan,aldığı soğuk hava ve rüzgar bu dengesizliği yol açabilir...Yazın dış etkenlerden soğumadığı için sürekli stabil artış yapıp 90 a geldiğinde sabitlenir...Daha fazla sıcaklıkta kademeli olarak fan devreye girer..Ben kışın fanın devreye girdiğini hiç görmedim desem yalan olmaz...
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz ve b16dth
Normalde olması gereken motorun en hızlı şekilde ısınıp 90 a sabitleyip ardından termostati yavaş yavaş açıp hararet derecesini korumasıdır. Bu anı degisimler motora zararlı, şu ki forumda Astra sahipleri hep aynı şeyden bahsetmiş ancak bu normal değil, aklıma şu geliyor: bizim termostatlar elektronik kontrollü. Yani bu elektrik kontrolünden dolayı mı böyle astralarda acaba, yani tüm astralarin termostatlar inin bozuk olması tesadüf olur. Bilemedim, müsur desek o da değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.
Normalde olması gereken motorun en hızlı şekilde ısınıp 90 a sabitleyip ardından termostati yavaş yavaş açıp hararet derecesini korumasıdır. Bu anı degisimler motora zararlı, şu ki forumda Astra sahipleri hep aynı şeyden bahsetmiş ancak bu normal değil, aklıma şu geliyor: bizim termostatlar elektronik kontrollü. Yani bu elektrik kontrolünden dolayı mı böyle astralarda acaba, yani tüm astralarin termostatlar inin bozuk olması tesadüf olur. Bilemedim, müsur desek o da değil.
Bizim araçlar ile aynı motora sahip Astra k'larda elektronik kontrollü termostatı kaldırmışlar. Astra j aracın Termostatını değiştirdim oradan biliyorum, soket boşta kaldı. Şu an b16dth motor için üretilen termostatlar elektronik değil. Yeni nesil adıyla satıyorlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: OKANCAANNN
Bizim araçlar ile aynı motora sahip Astra k'larda elektronik kontrollü termostatı kaldırmışlar. Astra j aracın Termostatını değiştirdim oradan biliyorum, soket boşta kaldı. Şu an b16dth motor için üretilen termostatlar elektronik değil. Yeni nesil adıyla satıyorlar.
Muhtemel ki elektronik kontrol müdahalesinden dolayı ilk yukselmede belli bir seviyeden sonra anı düşüş oluyor, zaten sonra stabil. Bu da Astra j lerde kronik bence, dediğim gibi birçok kullanıcı aynı sorundan bahsetmiş. Forumdaki tüm kullanıcıların tesadüf ki termostati bozuk olacak değil. Siz peki değiştirdikten sonra durum nasıl ?
 
Muhtemel ki elektronik kontrol müdahalesinden dolayı ilk yukselmede belli bir seviyeden sonra anı düşüş oluyor, zaten sonra stabil. Bu da Astra j lerde kronik bence, dediğim gibi birçok kullanıcı aynı sorundan bahsetmiş. Forumdaki tüm kullanıcıların tesadüf ki termostati bozuk olacak değil. Siz peki değiştirdikten sonra durum nasıl ?
Termostat değiştikten sonra da bir değişiklik olmadı. 1.5 yıl kadar 1.6 115 hp atmosferik astra j kullandım o da böyleydi. Toplamda 6 yıldır astra j kullanıyorum, belki üç bin defa şahit olduğum bu durumun normal olduğunu düşündüğümden olacak ki sebebini araştırma gereği duymadım.
 
Ustat ben OBD ile sürekli takip ederim. Uzun yolda 82-83 civarında geziyor ancak gösterge 90... Açıkcası 2 kademe varmı bilemem ancak bildiğim 90 derecede değil daha erken açtığı...
Termostat değiştikten sonra da bir değişiklik olmadı. 1.5 yıl kadar 1.6 115 hp atmosferik astra j kullandım o da böyleydi. Toplamda 6 yıldır astra j kullanıyorum, belki üç bin defa şahit olduğum bu durumun normal olduğunu düşündüğümden olacak ki sebebini araştırma gereği duymadım.
Arkadaşlar merhaba bende de aynı sorun var Aracın orjinal termostatı 85 derecelik.J kasalarda kullanılan termostat soketli tip yani müşürlü.K kasalarda iyileştirme yapılmış soketsiz tipi kullanılıyor fakat bu yeni tip termostatlar bizim araçlara uyumlu değil diye düşünüyorum.Çünkü termostata bağlanan soket boşta kalacak ve muhtemelen araç hata verecektir.Malesef bizim araçlarda termostat tek satılmıyor ve elektrikli devirdaim pompası ile birlikte değişiyor.Fiyatı 5 bin tl civarında.Ben şahsen değiştiremedim.
 
Arkadaşlar merhaba bende de aynı sorun var Aracın orjinal termostatı 85 derecelik.J kasalarda kullanılan termostat soketli tip yani müşürlü.K kasalarda iyileştirme yapılmış soketsiz tipi kullanılıyor fakat bu yeni tip termostatlar bizim araçlara uyumlu değil diye düşünüyorum.Çünkü termostata bağlanan soket boşta kalacak ve muhtemelen araç hata verecektir.Malesef bizim araçlarda termostat tek satılmıyor ve elektrikli devirdaim pompası ile birlikte değişiyor.Fiyatı 5 bin tl civarında.Ben şahsen değiştiremedim.
Ben astra j'de soketsiz tip termostatı 7 aydır kullanıyorum, soket boşta kaldı. Çok şükür bir problem yok.
 
Üzerinde Soketli tip termostat vardı soketsiz tip mi taktınız? Eski Termostatın kablosu boşta kaldı ve hiç bir hata vermedi mi?Bu benim için çok önemli Boşu boşuna komple devirdaim değişimi yapmamış olurum.Bayramdan sonra termostatı değiştirmek istiyorum.
 
Geri
Üst