Opel Astra J 1.4 Turbo Hararet Sorunu

Ben de kalorifer peteği tıkanıklığı sonucu hararet problemi yaşamıştım 1.5 aylık bir süreç sonunda çözebilmiştik sorunu. 3-4 Aydır çok şükür bir problem yok. @kannn arkadaşımızın çok yardımı oldu sağolsun.

Fakat bahsettiğiniz durum benim araçta da mevcut. Aracım 1.4 turbo otomatik lpgli. Mesela araçla biraz yol gidip benzin istasyonunda az rölantide beklemeden direk stop edersem aracı çalıştırıp ilerlediğimde hararet anlık olarak 90'ı az bir şey geçip hemen 90'a sabitleniyor.
Bu durumu 3-4 defa özellikle takip ettim hemen hemen hepsinde aynısı oldu. Stop etmeden önce 30-40 saniye beklediğim zamanlar hararet hiç oynamıyor. Dediğim gibi direk stop edip 2-3 dk sonra aracı çalıştırdığımda hararet geçer gibi olup toparlıyor kendini 90'a.
 
Hocam depo kapağınız eğer kaçırıyorsa, uygun basınç ve su kaçağı çözülmeden harareti çözemezsiniz.. Depo kapağınızı kontrol ettirip gerekirse değiştirin, sonrasında birçok şey daha da netleşecektir.

Hocam depo kapağınız eğer kaçırıyorsa, uygun basınç ve su kaçağı çözülmeden harareti çözemezsiniz.. Depo kapağınızı kontrol ettirip gerekirse değiştirin, sonrasında birçok şey daha da netleşecektir.
2012 opel astra j 1.4 turbo aracım bi süre yol yapıp stop ettikten sonra tekrar kontağı çevirdiğimde harareti yükselmiş görünüyor.Yalnız yolda asla 90 ı geçmiyor.Tekrar çalıştırdığımda ise fan çalışıp derece 90 a düşüyor.Yardımlarınızı bekliyorum
 
2012 opel astra j 1.4 turbo aracım bi süre yol yapıp stop ettikten sonra tekrar kontağı çevirdiğimde harareti yükselmiş görünüyor.Yalnız yolda asla 90 ı geçmiyor.Tekrar çalıştırdığımda ise fan çalışıp derece 90 a düşüyor.Yardımlarınızı bekliyorum
Bu normal bir durum yazın çok sıcak ise motor yoldan geldikten sonra kontağı direk beklemeden kapatırsan 1 2 dakika sonra tekrar açarsan hararet yükselir ve araç çalışınca fan acar eğer fan açmasın istiyorsanız yoldan gelince biraz bekleyip öyle stop etmek ve birde motul optimal antifiriz ve motul mocool karışım yapıp kullanın biraz daha serin olur motor
 
İyi günler, bu başlıkta yaşanan sorunun bir benzerini ben yaşıyorum. Bu hafta içi araç bir anda hararet yaptı. Hararet göstergesi 130 a yaklaşmıştı ve uyarı verdi araç. Hemen sağa çektim su kaynatmıştı. Motoru soğuttum ve 100 metre ilerideki servise götürdüm. Usta devirdim pompasını, termostatı, su flaşını, yedek su deposu ve kapağını, yedek su depo hortumunu, devirdim contasını değiştirdi. Antifirizli suyu koyduktan sonra rölantide çalıştırdı ve havasını radyatörden almaya çalıştı. Şu an araç yoğun trafikte ve stabil 100le giderken hararet göstergesi 90 dan yukarı çıkıyor ve 10-15 sen sonra geri 90a iniyor. Nadiren 100 e kadar çıkıp iniyor. İnerken fan sesini duyuyorum. Haliyle Tedirgin kullanıyorum arabayı. Bugün götürdüğüm bir usta içeride hava kalmıştır bu modellerde havayı almak da zor dedi. Ne yapacağımı şaşırdım. Bu sorun için fikri olan var mı acaba?
 
İyi günler, bu başlıkta yaşanan sorunun bir benzerini ben yaşıyorum. Bu hafta içi araç bir anda hararet yaptı. Hararet göstergesi 130 a yaklaşmıştı ve uyarı verdi araç. Hemen sağa çektim su kaynatmıştı. Motoru soğuttum ve 100 metre ilerideki servise götürdüm. Usta devirdim pompasını, termostatı, su flaşını, yedek su deposu ve kapağını, yedek su depo hortumunu, devirdim contasını değiştirdi. Antifirizli suyu koyduktan sonra rölantide çalıştırdı ve havasını radyatörden almaya çalıştı. Şu an araç yoğun trafikte ve stabil 100le giderken hararet göstergesi 90 dan yukarı çıkıyor ve 10-15 sen sonra geri 90a iniyor. Nadiren 100 e kadar çıkıp iniyor. İnerken fan sesini duyuyorum. Haliyle Tedirgin kullanıyorum arabayı. Bugün götürdüğüm bir usta içeride hava kalmıştır bu modellerde havayı almak da zor dedi. Ne yapacağımı şaşırdım. Bu sorun için fikri olan var mı acaba?
Hiç alakası yok havayı almayada eğer ki sistem bir yerden hava almıyorsa atacaktır kendiliğinden ama hava alma yetişen radyator üzerinde solunda vardır petek değişimi yapın düzelecektir
 
Radyator petegi mi hocam?
 
Hocam su sesi almiyorum hiç. Bugün şunu farkettim yedek su bidonunun kapagi eskiden cok sıkı kapanırdı, yeni taktiklari kapak yerine rahat oturuyor oyle sıkı sıkı kapanmiyor normal su kapagi kapanir gibi kapaniyor. Ama takilirken ozellikle dikkat ettim gm logolu slovakya uretimi oldugunu gosteren etiket vardi. Bazi ustalar conta yakmis olabilir, silindir kapagini acmak lazim diyor ama aracin su bidonunda su tertemiz ve eksilme yok acikcasi. Hararet gistergesi yukselip dustugunde dikkat ediyorum su kaynatmasi gibi bir sorunu yok, ama cidden motor harareti 100 e cikiyor mu bilmiyorum. Ankara'da duzgun bir usta da bulamadigim icin herkesin kafasindan ayri bisey cikiyor guvenmedigim icin de artik bisey yaptirmiyorum iyi bir usta bulana kadar.
 
Hocam su sesi almiyorum hiç. Bugün şunu farkettim yedek su bidonunun kapagi eskiden cok sıkı kapanırdı, yeni taktiklari kapak yerine rahat oturuyor oyle sıkı sıkı kapanmiyor normal su kapagi kapanir gibi kapaniyor. Ama takilirken ozellikle dikkat ettim gm logolu slovakya uretimi oldugunu gosteren etiket vardi. Bazi ustalar conta yakmis olabilir, silindir kapagini acmak lazim diyor ama aracin su bidonunda su tertemiz ve eksilme yok acikcasi. Hararet gistergesi yukselip dustugunde dikkat ediyorum su kaynatmasi gibi bir sorunu yok, ama cidden motor harareti 100 e cikiyor mu bilmiyorum. Ankara'da duzgun bir usta da bulamadigim icin herkesin kafasindan ayri bisey cikiyor guvenmedigim icin de artik bisey yaptirmiyorum iyi bir usta bulana kadar.
Kapak tam kapanmalı ve kapağın altında gm yazmalı ve aynı şekilde bidon da eskidiyse yenilenmeli hararet çıkıyor sa peteğe baktır genelde petekten yapar conta yaktıysa yağ eksiltme yağı suya karıştırma yada yedek su deposuna gaza basınca fokurdama yapar
 
Geri
Üst